[FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vitta
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 02:26

Afbeelding
Stallen uitmesten is echt een hobby van mij :')
Haal er elke dag in totaal 6 kruiwagens uit.
M'n merrie met veulen is zijn grote smeerpoetsen, kan elke dag bijna alles eruit halen en een
Nieuwe baal stro erin.
Straks gaat ze naar de opfok, dus hoop dat het dan weer mee zal vallen haha.

Vitta
Berichten: 20
Geregistreerd: 07-10-18

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 02:33

En zij mesten en plassen overal door de hele stal, alsof ze dat erom doen :D de andere paarden doen het op een vast plekje.

_Nelleke_

Berichten: 8057
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:48

Die van mij is ook een smeerkees en mest 'lopend' overal en gaat het dan begraven waardoor alle balletjes vermengd zitten met het stro. De tip is om juist niet elke dag alles eruit te scheppen. Ik schep alleen de oppervlakkige mestballen dagelijks weg en dan 1x in de week alles eruit. Wel elke dag een dikke laag opstrooien. Doordat de onderlaag zich vermengt met de mest wordt het een stevige laag en veel minder vies.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:59

Afbeelding

Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:34

Wat leuk om al die stallen te zien!

Dit is de stal van mijn verzorgpaardje. Lekker dik bed met stro. Bij de deur altijd een stukje vrij maar op de een of andere manier ligt daar smorgens dan weer een berg.

Afbeelding

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:40

Schuilstal 1. Binnen ligt ook wat zand, weinig aan te zien. :P

Afbeelding

Schuilstal 2.

Afbeelding

Beeld via de camera (vanaf de andere kant) geeft een beter overzicht.

Afbeelding

En tot slot de overkapping, die zit er nog tegenaan. Hieronder is wat je ziet als je door de deur links op de foto hierboven gaat.

Afbeelding

Momenteel hebben we er maar 4 (binnenkort nog maar 3) en ze lopen nog veel op de wei, dus er valt nu niet zoveel uit te mesten.

Het hele kwartet. :D

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:21

Mijn schuilstal schoon. Heel ergerlijk, mijn vader had het hooi op de grond laten liggen, dus ik mocht drie dagen aan opgepot pies verwijderen en daarmee heel veel hooi dat ook nog gewoon terug gestopt in het hooinet had kunnen worden. Ze krijgen dus geen strooisel, want dan hebben ze geen droog zand meer om op te liggen. Hooinet links moet nog vol.
Afbeelding

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:13

Wat een leuke plaatjes, al die schone stallen!
Dit is mijn schone inloopstal: ongeveer 3x6m rubber tegels en daarachter 3x6m met vlas. De laatste dagen met al die regen gaan ze weer voor het eerst binnen liggen.
Afbeelding

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:19

Ilsje_007 schreef:
Wat een leuke plaatjes, al die schone stallen!
Dit is mijn schone inloopstal: ongeveer 3x6m rubber tegels en daarachter 3x6m met vlas. De laatste dagen met al die regen gaan ze weer voor het eerst binnen liggen.
[ Afbeelding ]


volgens mij is het licht in de stal uit :+


herstel, foto bleef zwart, maar nu kan ik hem zien :D

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:51

Hier de mijne.... geprobeerd foto te maken met paard erin maar het was wat te donker, onze lichten zijn nog niet allemaal geinstalleerd. Dus ook nog een van overdag toen oaarden buiten waren :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:16

Libera schreef:
Hier de mijne.... geprobeerd foto te maken met paard erin maar het was wat te donker, onze lichten zijn nog niet allemaal geinstalleerd. Dus ook nog een van overdag toen oaarden buiten waren :)
[ [url=m/oAJJe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Y6oXjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/stlFab.jpg]Afbeelding[/url] ]


dat zijn mooie ruime stallen he

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:49

Klopt, zijn 5x5. Met uitloopjes eraan vast, staan meestal open maar hek was gesloopt dus even opgesloten :)

Hatchi0506
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-11-18
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:56

Wat heerlijk om al die schone stallen te zien, love it! Ik zal morgen ook een foto maken van de stal van mijn smeerpoets <3

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:35

Afbeelding
Afbeelding
Mijn paard zijn schone stal. Het lijkt heel weinig stro op de foto, maar dat komt doordat de stal 4 breed is en 5 meter diep. Ik heb iets minder dan de helft opgestrooid, want anders loopt hij alles naar buiten. De staldeur is nooit dicht, dus het is meer een schuilstal.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:39

Mijn paard haar stal:
Afbeelding
Afbeelding

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:38

Ik ben jaloers op al die schuilstallen. Die hebben wij niet. Hij staat wel 24/7 buiten zomers en swinters alleen snachts op stal.

Kasmir

Berichten: 5431
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 02:47

goeroe schreef:
Schuilstal 1. Binnen ligt ook wat zand, weinig aan te zien. :P

[ [url=m/HisuUy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schuilstal 2.

[ [url=m/ExaomO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beeld via de camera (vanaf de andere kant) geeft een beter overzicht.

[ [url=m/7TE3qK.png]Afbeelding[/url] ]

En tot slot de overkapping, die zit er nog tegenaan. Hieronder is wat je ziet als je door de deur links op de foto hierboven gaat.

[ [url=m/TnGQcB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel hebben we er maar 4 (binnenkort nog maar 3) en ze lopen nog veel op de wei, dus er valt nu niet zoveel uit te mesten.

Het hele kwartet. :D

[ [url=m/60t8dM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een droomplekje.. <3

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:53

Kasmir schreef:
Wat een droomplekje.. <3

Dankjewel! Toch kent ook dit plekje wel een aantal grote uitdagingen, maar we weten dat we enorm boffen en klagen daar dus zeker niet over.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:17

Leuk topic!! Wat een mooie schuilstallen komen er voorbij zeg <3

Ik heb sinds de zomer mijn paarden aan huis en sinds een paar weken staat de schuilstal *\o/* Hij is gemaakt voor 2 paarden, maar gelukkig passen de shetjes die er later bij zijn gekomen er ook prima bij :D Er hingen zoveel hooinetten omdat het regende en ik op deze manier zeker weet dat ze in ieder geval een paar uur droog staan :Y) Normaal hangen er 1 of 2 binnen en verder alles buiten.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Die leuke tegeltjes stammen nog af van de veranda die eerst op deze plek stond, ik ben nog aan het bedenken wat ik op de grond van de stal wil hebben, iets wat comfortabel is, makkelijk schoon te maken is en waar ze niet het hooi in vertrappen :+

De viespeuken in actie:
Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:26

het meest gemakkelijke vind ik een egale betonplaat. Licht opgeruwd tegen uitglijden (dus gewoon mooi strakgestreken maar niet gepolierd uiteraard).
Geen groefjes waar er viezigheid in blijft, en kan je mooi met een sneeuwschep afschrapen.
als je enigszins kan zou ik de grootte van de stal er nog eens bij gieten in beton erbuiten, zal je alleen maar profijt van hebben. (en licht afhellend zodat water goed wegloopt.

Texellover

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-08-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:31

Mijn shetlanders staan in een 4*4 stal saampjes, ik maak om de halve week schoon. Dagelijks de poep eruit en dan om de halve week de plas. Dan iedere week tot ander halve week nieuw pak vlas. Zo staan ze lekker schoon en warm! Ze komen regelmatig buiten. Ze poepen vrijwel altijd rechts (waar op de foto ook een drol ligt) en plassen naast het hooi. Ik hou bij de deur een stuk vrij van vlas tegen het meelopen de gang in. Op de foto lijkt het enorm klein, maar ze kunnen beide languit liggen en dan kan ik, de hoop hooi, de grote emmer water en nog een ander paard er ook bij. Niet dat er een ander paard in gaat. Maar voor het idee.
Afbeelding

Texellover

Berichten: 33
Geregistreerd: 25-08-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:35

Hier nog een foto zonder de ponies!
Afbeelding



Texellover schreef:
Mijn shetlanders staan in een 4*4 stal saampjes, ik maak om de halve week schoon. Dagelijks de poep eruit en dan om de halve week de plas. Dan iedere week tot ander halve week nieuw pak vlas. Zo staan ze lekker schoon en warm! Ze komen regelmatig buiten. Ze poepen vrijwel altijd rechts (waar op de foto ook een drol ligt) en plassen naast het hooi. Ik hou bij de deur een stuk vrij van vlas tegen het meelopen de gang in. Op de foto lijkt het enorm klein, maar ze kunnen beide languit liggen en dan kan ik, de hoop hooi, de grote emmer water en nog een ander paard er ook bij. Niet dat er een ander paard in gaat. Maar voor het idee.
[ [url=m/nnFy72.jpg]Afbeelding[/url] ]

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:25

Had al eerder gereageerd maar heb er nu ook stro bij liggen.
Stro is 3x3, geen idee hoe het houd zo ben benieuwd. Tot nu toe enkel nog als knaag en plasplek gebruikt. >;)
Afbeelding

fjordjes

Berichten: 12025
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:27

Dit is de schone box van m'n paard

Afbeelding

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:29

BrittS schreef:
Leuk topic!! Wat een mooie schuilstallen komen er voorbij zeg <3

Ik heb sinds de zomer mijn paarden aan huis en sinds een paar weken staat de schuilstal *\o/* Hij is gemaakt voor 2 paarden, maar gelukkig passen de shetjes die er later bij zijn gekomen er ook prima bij :D Er hingen zoveel hooinetten omdat het regende en ik op deze manier zeker weet dat ze in ieder geval een paar uur droog staan :Y) Normaal hangen er 1 of 2 binnen en verder alles buiten.

Voor:
[ [url=m/tjpv3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/I3PDg0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die leuke tegeltjes stammen nog af van de veranda die eerst op deze plek stond, ik ben nog aan het bedenken wat ik op de grond van de stal wil hebben, iets wat comfortabel is, makkelijk schoon te maken is en waar ze niet het hooi in vertrappen :+

De viespeuken in actie:
[ [url=m/4D1MTk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt een hele mooie schuilstal !
#hierbenikjaloersop