Waar goedkope paardenboxen/stalwanden kopen?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ilja_1997

Waar goedkope paardenboxen/stalwanden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 10:18

Beste bokkers,

Ik ben mij al een poosje aan het oriënteren op nieuwe paardenstallen/stalwanden. De bedoeling is dat er drie stallen komen van 3x4m. Waarvan de voorwand 3 meter is, met een schuifdeur met hoofdopening, of eventueel half hoge voorwand. De zijwanden moeten half tralies zijn.

Nu valt het mij best op dat de meeste modellen zonder hoofdopening zijn en dus volledig dicht. Hierdoor kom ik al gauw uit bij de luxere modellen die voorwanden in een U-vorm hebben.

Heeft iemand misschien ervaringen met goede en betaalbare stalwanden die ook een hoofdopening hebben?

Hoor graag jullie tips!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:35

Die zijn er wel hoor, ook in de standaard modellen. V opening of klapdeurtje in de tralies is redelijk standaard. Ik heb net bij Bedaf Stallenbouw besteld (v opening met inzetbaar opvuldeel), een hele fijne leverancier! Volgens mij kan je ook nog de tralies bovenin de deur weglaten. Even informeren bij de stallen bouwers, er kan vaak meer dan op de site staat.

Ik had hiervoor deuren met volledig neerklapbaar traliebovendeel van Inorko was heel fijn. Kijk eens bij Inorka zo heten ze nu.

Ilja_1997

Re: Waar goedkope paardenboxen/stalwanden kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 10:52

Bedankt voor de tip Stefje, Inorka heb ik nog niks van gezien. Vaak staat een deel niet op de site inderdaad. Valt mij wel op dat ik heel wisselende prijzen tegenkom (variërend van €3300-6000 voor 3 stallen van 3x4m).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:16

Graan is gewoon een grassoort!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grassenfamilie

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:28

Blog: !!Zoessies.nl!! Think positive!
Like ons op facebook ! Zoessies Facebookpage
All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 11:32

Hoogendroog, deze heb ik inderdaad ook bekeken. Zag helaas geen prijzen genoemd staan en volgens de site is 3.5 meter de maximum maat...

Nivada, voor nu heb ik die inderdaad op het oog. Dan voorwand schuin 3 meter met tussenwanden van 4 meter. :) Vind ze er mooi uitzien. Alleen nog wel zelf schilderen of lakken..

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:39

Ilja_1997 schreef:
Hoogendroog, deze heb ik inderdaad ook bekeken. Zag helaas geen prijzen genoemd staan en volgens de site is 3.5 meter de maximum maat...

Nivada, voor nu heb ik die inderdaad op het oog. Dan voorwand schuin 3 meter met tussenwanden van 4 meter. :) Vind ze er mooi uitzien. Alleen nog wel zelf schilderen of lakken..

De tip kwam toen uit dit topic
[HTT] [VOLG] Ons eerste paleisje, volledige verbouwing!

All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:39

Ik volg jullie ff. Ook fijn om te weten als mensen ze al n tijdje hebben en ze nog steeds degelijk en stevig zijn.

Er is nog een plekje vrij in mijn Paddock Paradise vlak bij Enschede/Oldenzaal/Losser:
http://www.bokt.nl/markt/ad/426390/plekje-vrij-paddock-paradise-lonneker
Dressuur B+11 en nog veel belangrijker en leuker endurance K1+18

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 11:54

Nivada schreef:
Ilja_1997 schreef:

De tip kwam toen uit dit topic
[HTT] [VOLG] Ons eerste paleisje, volledige verbouwing!

Daar heb ik ze ook gezien, maar ze staan helaas niet zo lang nog. Ben benieuwd hoe deze wanden zich houden. Volgens mij hebben zij het hout verder ook niet meer behandeld. Dat ben ik wel van plan.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:14

Ilja_1997 schreef:
Daar heb ik ze ook gezien, maar ze staan helaas niet zo lang nog. Ben benieuwd hoe deze wanden zich houden. Volgens mij hebben zij het hout verder ook niet meer behandeld. Dat ben ik wel van plan.

Ja klopt, die houden ze gewoon puur natuur. Dan slijten ze ook met een vrije natuurlijke look denk ik.

Die van mij ben ik van plan om in een mooie donkere beits te zetten en de binnenkant met rubber rondom bekleden. Makkelijk schoonmaken :D
Dat lijkt in mijn hoofd het mooiste in ieder geval hihi

Ilja_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-18 12:28

Ik zou ze dan inderdaad ook donker beitsen. Alleen geen rubber binnenin. Als het goed is staan ze er toch niet vaak. :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:35

Gouden tip voor behoud van je stallen: bootlak! Blijft jaren mooi en er trekt geen vocht in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie