Wisselen van stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Wisselen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 12:28

Aankomende zaterdag gaan mijn paardjes verhuizen. Een van mijn pony's is niet blij op de plek waar hij staat, hij ziet er slecht uit. Misschien is het medisch en misschien ook wel niet, op de nieuwe plek hebben we de mogelijkheid dit uit te zoeken.

Nu het volgende:
de eigenaresse van de wei heb ik gesproken en het huur contract voor waar ze nu staan heb ik opgezegd, met een opzegtermijn van 1 maand volgens het contract. Ik betaal 100euro per maand voor de 2 shetlanders, dus ik betaal haar zaterdag 100euro.

Ook hebben wij, toen we er kwamen staan, op advies van de eigenaresse een ijzeren draad tussen de grond en de laagste balken gespannen, omdat shetlanders misschien onder de ijzeren draad doorkonden. Wij hebben dit zelf betaald en vast gemaakt. Deze is inmiddels op een paar plaatsen los. Nu wil de eigenaresse deze draad eraf, moet zij dit doen of moeten wij dit doen omdat we het ook hebben opgehangen?

In het contract staat namelijk dat als ze zichtbare schade aan de omheining en draden zouden zien, wat gevaarlijk voor de paarden was of zorgt voor uitbreken, zij het zouden repareren. Schade's die niet heel erg waren, zouden wij (in overleg) repareren.

Misschien klink ik nu als een zeur, maar ik zou graag weten wat jullie in deze situatie zouden doen... :')

It's not your job to like me, it's mine.


Anoniem

Re: Wisselen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:29

Jij hebt het aangebracht dus jij hebt het te verwijderen.

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:29

Ik zou, puur omdat ik geen zin zou hebben in gezeur om iets kleins, het zelf verwijderen als zij dat graag wil.

mirm

Berichten: 861
Geregistreerd: 22-11-06
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:29

Ik zou de draad gewoon verwijderen.

I love Zilda en Dana!!

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 12:32

Jildau schreef:
Ik zou, puur omdat ik geen zin zou hebben in gezeur om iets kleins, het zelf verwijderen als zij dat graag wil.


Ja zo denk ik dus ook, maar aan de andere kant... ik heb wel altijd betaald dat zij iets zouden maken als er iets kapot was en dat is dus al niet gebeurd.

It's not your job to like me, it's mine.

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Wisselen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:33

Als het al om een draadje moet gaan..
Gewoon even zorgen dat je netjes we gaat, heb je vele meer aan dan zeuren over een draadje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:34

CorkyLover schreef:
Jildau schreef:
Ik zou, puur omdat ik geen zin zou hebben in gezeur om iets kleins, het zelf verwijderen als zij dat graag wil.


Ja zo denk ik dus ook, maar aan de andere kant... ik heb wel altijd betaald dat zij iets zouden maken als er iets kapot was en dat is dus al niet gebeurd.


Waarom zou ze iets moeten maken wat je zelf hebt aangebracht?

Je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat het om bestaande omheining gaat.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 12:35

Paralian schreef:
Waarom zou ze iets moeten maken wat je zelf hebt aangebracht?

Je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat het om bestaande omheining gaat.


Omdat we dat zo hebben afgesproken in het contract... :')

Tevens is de omheining nu ook kapot en zijn er meerdere palen rot en wordt daar ook niet echt actie aan ondernomen... :')

It's not your job to like me, it's mine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:38

CorkyLover schreef:
Paralian schreef:
Waarom zou ze iets moeten maken wat je zelf hebt aangebracht?

Je kunt er redelijkerwijs van uitgaan dat het om bestaande omheining gaat.


Omdat we dat zo hebben afgesproken in het contract... :')

Tevens is de omheining nu ook kapot en zijn er meerdere palen rot en wordt daar ook niet echt actie aan ondernomen... :')


Zoals je hier beschrijft gaat het contract over wat er al stond. Maar hé, als je er vervelend weg wil moet je vooral het draad laten hangen en flauw wezen.

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:39

Niet moeilijk doen over dingen die wel of niet gebeuren. Weg ga je er toch.... Trek die draad eraf en je hebt sowieso geen gezeur...

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wisselen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:44

Alles netjes afronden c.q. achterlaten. Je weet nooit of en wanneer je elkaar weer nodig hebt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wisselen van stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:51

Zou die ook netjes weghalen. Wees blij dat je de kapotte palen niet moet repareren, normaal is dit voor rekening van de huurder.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:53

Volgens mij moet je als huurder zijnde het achterlaten zoals je het in het begin begonnen bent. Zonder draad dus. Gewoon even weghalen, ik zie het probleem niet.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:58

Ik neem aan dat je de eer aan jezelf wilt houden ?

Staleigenaren vinden het vaak niet leuk als een stalklant weggaat, ze weten wat ze hebben en niet wat er gaat komen.

Ben nu 2x van stal veranderd, maar ik neem alles mee wat van mij is en zorg dat ze mij nergens op kunnen pakken. Dus ik zou zo'n luttel draadje even weghalen en netjes betalen wat er nog betaald moet worden. Hoe zij daar dan op reageren is aan hun, maar jij hebt gedaan wat hoort.

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 15:48

hwn schreef:
Zou die ook netjes weghalen. Wees blij dat je de kapotte palen niet moet repareren, normaal is dit voor rekening van de huurder.


Deze waren al rot toen ik in de wei kwam, al vaker gerepareerd. Terwijl ook dit eigenlijk de eigenaresse moest doen.

Ik ga het draadje ook weghalen hoor, want ik ga niet vervelend doen. Maar beetje vreemd dat ik me wel aan het contract moet houden met het betalen voor een hele maand, door de opzegtermijn. En die mensen met het repareren van hek en omheining niet, want in het contract staat dat zij die moeten bijhouden en dat gaat ook over de draad. Het contract hebben we opgesteld toen de paardjes er al stonden en de wei is iets daarvoor in orde gemaakt. Het contract gaat dus over zowel hek als draad... :')

It's not your job to like me, it's mine.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:53

Ik zou lekker het draad weghalen, maar door ‘natrekking’ (een bijzonder juridisch iets, ik zou zeggen Google het even) is de draad eigendom geworden van de eigenaar van de grond.
Ergo, je hebt evt een punt om het daar te laten. Tis nl. Niet meer jouw eigendom.
Toch zou ik het lekker weghalen. Geen reden tot napraat geven.

Typo gewijzigd

Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:00

Ik zou het zelf verwijderen. Zij heeft enkel het advies gegeven. Je hebt zelf ervoor gekozen de draad te spannen. Juist om gedoe te voorkomen zou ik het zelf weghalen.

En zij hadden misschien rotte palen moeten vervangen volgens contract, maar heb je dat ook gevraagd? Heb je ze er op gewezen dat er palen rot waren/kapot waren?

imaudy
Berichten: 5013
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:05

Het draad gewoon weghalen. In principe heb je daar ook nog de volgende maand nog voor. Tot dan huur je het weilandje.

[o]

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:08

Het sop lijkt mij de kolen niet waard en ik zou gewoon het draadje weghalen en klaar. Als die 100 euro echt een probleem is, dan kan je nog aangeven dat de eigenaresse contractbreuk heeft gepleegd door haar afspraken (repareren omheining) niet na te komen en dat daardoor het contract onmiddelijk zonder opzegtermijn wordt afgebroken. Maar voor die 100 euro zou ik hier geen spel van maken. Behalve als je per sé alle bruggen wil opblazen en met ruzie weggaan...

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:22

Izzy19 schreef:
Het sop lijkt mij de kolen niet waard en ik zou gewoon het draadje weghalen en klaar. Als die 100 euro echt een probleem is, dan kan je nog aangeven dat de eigenaresse contractbreuk heeft gepleegd door haar afspraken (repareren omheining) niet na te komen en dat daardoor het contract onmiddelijk zonder opzegtermijn wordt afgebroken. Maar voor die 100 euro zou ik hier geen spel van maken. Behalve als je per sé alle bruggen wil opblazen en met ruzie weggaan...

Zo werkt dat niet :') .

koeien op de weg...

Koper

Berichten: 30229
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:27

CorkyLover schreef:
Jildau schreef:
Ik zou, puur omdat ik geen zin zou hebben in gezeur om iets kleins, het zelf verwijderen als zij dat graag wil.


Ja zo denk ik dus ook, maar aan de andere kant... ik heb wel altijd betaald dat zij iets zouden maken als er iets kapot was en dat is dus al niet gebeurd.

En daarnaast heb je het aangebracht op haar verzoek.

Ik zou gewoon voorstellen om het vrijdagmiddag of eventueel zondag samen weg te halen. Dan ben je zo klaar. Kun je nog samen even een bakkie koffie doen, wat lekkers er bij als bedankje voor de tijd dat je er gestaan hebt en zo goed afsluiten.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:32

Ik zou het draad zelf even weghalen omdat ik het niet de moeite waard vind daar gezeur over te krijgen en mijn energie wel beter kan besteden. Mocht het voor jou veel moeite zijn en/of je het uit principe niet zelf willen doen, zou ik voorstellen het dan even samen te doen. Dan heb je een nette compromis gesloten lijkt mij en kun je (hopelijk) zonder gezeur gaan verhuizen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook, SemrushBot en 74 bezoekers