Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:01

Hey bokkers!

Ik vroeg mij af waar je de minder luxueuze stallen kan vinden?
Tuurlijk, puur geluk is altijd mooi.
Maar waar vind je nou die stallen die gewoon een simpele weide (met eventueel simpele stallen) hebben, maar meer niet?

Ik ben een buitenritten ruiter en heb absoluut geen sport ambities. Ik verzorg nu al 5 jaar paarden die op een vrij luxueuze stal staan. Denk hierbij aan een of meerdere buitenbakken, een binnenbak... Daar betaal je natuurlijk allemaal voor, terwijl ik ze nauwelijks aan zou raken.

Wie weet raad waar je de leuke simpele stallen kunt vinden?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:04

De vorige stal waar ik stond was simpel, weitje en stallen voor de winternachten, max 5 paarden. Het enige wat ik hoefde te doen wat een ad. zetten op Marktplaats ( Of op een andere site, ;) ) Je kunt misschien ook rondvragen bij bijv mensen met paarden aan huis, wederom Marktplaats etc goed doorzoeken, en geluk hebben. Aangezien ik veel miste op mijn vorige stal. ( Schuilstal, voldoende eten, enz. )

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:04

In welke regio zoek je?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:05

In regio zuid limburg. Denk Kerkrade/Aachen.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:07

Je bent ook van Zuid-Limburg toch? Hier zijn die er eigenlijk vrij veel. Heel veel mensen hebben ook een paar stallen aan huis voor weinig geld.

Ik heb mijn paarden in het zuiden voor €25,- per maand op 4 hectare met twee grote schuilstallen, stroom, hooi, hooiopslag een verhard stuk en water.

Het hooi komt van 'eigen land' en inmiddels is er één hectare in gebruik door 18 varkens. Gezelligheid op de weide!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:09

Nice! Ja ik ben ook van zuid limburg. Dat zou voor mij echt perfect zijn! Zou je mij (eventueel in pb) misschien een paar tips willen geven wat betreft stalling hier zoeken?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:12

Alles draait om connecties, ga er eens op uit en ga bij wat boeren langs waar paarden staan. Als ze zelf geen plek hebben aan iemand erbij, of het zijn toevallig hun eigen paarden kennen zij altijd wel iemand.

Op die manier ben ik aan verschillende weides gekomen. Uiteindelijk zelfs een wei gekocht vlak bij huis.

Toen ik ben verhuisd heb ik die weer verkocht en dus weer gaan huren. Dit zijn mijn laatste paarden, hierna komen geen paarden meer. Dan komt er een ander beestje op de weide.

Kijk ook een op MP en op Facebook groepen, daar wordt vaak zoiets aangeboden. Overigens in België meer dan in Duitsland.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

betadine

Berichten: 3237
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:14

Ogen openhouden en vragen. Ik heb mijn stalling altijd via via gevonden. Laatste plekje was bij iemand van de rijvereniging die ik niet goed kende. Ondertussen zijn we goede vriendinnen geworden :)
Een andere was een oude manege waar ik 15 jaar eerder was geweest en die enkel nog privé stallen huurde en niet adverteerde. Eens bij paardenkenissen gegevens van gevraagd en naartoe gereden.
Kun je het op je huidige stal niet vragen ? Meestal hoor je daar wel af en toe andere stalnamen vallen of zie je personen die kleinschaliger staan die de rijbak huren.

uva uvam vivendo varia fit

xJurdyWonanx

Berichten: 4044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:27

Wil je echt puur een wei of zoek je wel een stalling waar dingen zoals voeren voor je gedaan worden? Bij ons op stal komt een plekje vrij in Hoensbroek. Zomers dag en nacht buiten en nu nog steeds met dit lekkere weer, en winters ochtend tot avond buiten. Wel met buitenbak.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:29

Ik huur een stuk grond met loods, op doe het zelf basis. Gevonden op t prikbord van zeelandnet, een lokaal iets zeg maar. Binnen enkele uren na t plaatsen gebeld, ik was net op tijd. Dus vooral dagelijks kijken anders ben je te laat.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:34

Jurdy, het liefst wel met voeren en uitmesten inclusief. Maar als het dicht genoeg bij huis is kan dat ook best. Een wei zelf huren lijkt me niks, aangezien ik maar een paard houden wil.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:39

Inderdaad connecties hebben of zoeken is echt de key.
Het beste is eigenlijk om iemand in je buurt te hebben die paardjes aan huis heeft staan en die toevallig een stalletje overheeft. :) Kun je samen een kostenplaatje afspreken en kijken of je voeren en mesten laat doen, of ieder om de week bijvoorbeeld.

En als het een gezellig iemand is kun je wellicht samen lekker gaan buitenrijden. :)

JM :#

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 21:40

Dat is inderdaad het ideaalplaatje, Shaggy!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:41

Misschien kun je rondkijken in je dorp of een oproepje plaatsen op bokt markt of marktplaats. Weet niet of er een plaatselijke manege of rijclub is, misschien daar even rondvragen. :)

JM :#

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:46

Maddoxx schreef:
Jurdy, het liefst wel met voeren en uitmesten inclusief. Maar als het dicht genoeg bij huis is kan dat ook best. Een wei zelf huren lijkt me niks, aangezien ik maar een paard houden wil.


Je zou kunnen overwegen een weide met eventueel een stal erbij te huren met een bekende, dan kun je ook voeren en mesten verdelen.

In Landgraaf zit trouwens iemand die alleen maar weides verhuurd, daar gaan geregeld mensen weg en komen er nieuwe.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:04

Ik heb pas een advertentie gezet op fb voor een plekje voor mijn pony die met pensioen ging en ook geen luxe faciliteiten meer nodig had. Vele reacties op gehad(fb pagina paardenspullen te koop limburg)
Ze is afgelopen woensdag naar een fijn plekje verhuisd.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:07

mijn pony staat met pensioen in simpelveld.

Zomers weide snachts op stal, winters paddock. Geen rijbakken aanwezig.

In omgeving simpelveld, bocholtz zijn wel meerdere van deze stallen..

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:26

Ik heb toevallig zo'n stalletje via mp gevonden in mijn zoektocht.
Toevallig waar mn instructie ook staat met haar paardjes. Dus wellicht als ik de advertentie niet was tegen gekomen ik alsnog via haar daar terecht was gekomen, maar zij wist op dat moment nog niet dat ik zoekende was naar stalling/ bezig was om dit beestje te kopen.

Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 23:12

Ik heb mijn plekje via marktplaats gevonden :j

Het is niet om de hoek (30 min met de auto) maar ik rijd de afstand met alle liefde. De paarden staan hier onwijs goed. En simpel, precies wat we zochten maar niet konden vinden in de buurt.
Ik betaal voor mijn tinker e80 en daarvoor hebben we, grote weilanden, grote schuilstal, zandpaddock, zadelkamer. Er wordt onbeperkt hooi gevoerd en de kosten van het hooi verdelen we onderling. Ieder heeft 1 keer in de week beurt. Dit houdt in dat je uiterlijk 10u s ochtends op stal bent om te voeren, de hooinetten indien nodig vult en mesten.

Oh en mijn trailer mag ik er ook stallen voor e10.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:40

Goed marktplaats in de gaten houden en mensen vragen.

Mijn huidige stalling heb ik via via. Paardje staat lekker 24/7 buiten, er zijn schuilstallen. Ze hebben een mooie grote paddock. En een groot stuk verhard. Dus ze staan altijd droog en sowieso altijd droog te eten. Direct aan het bos.
In de ochtend worden de paarden gevoerd door de stalhouder. De rest moeten wij zelf doen.

Mijn paard is echt happy nu. Mooie kleine stabiele kudde. Ik ben happy, fijne mensen die klaar staan. Als iemand ziek is wordt er wel voor je paard gezorgd.

Ik kan mij geen beter plekje voorstellen. Maar toch zoeken mensen dit niet echt. Plek vrij op stal, maar bijna geen geïnteresseerden.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Anoniem

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:59

Ik ben nog voor jij daar stond wezen kijken nessa, bleef toen alleen niet in Tilburg wonen, anders was hem dat zeker geworden. Fijne plek idd.

Sta nu vergelijkbaar, gevonden door rond te rijden :+

Ga verhuizen naar een stal die ik van online mond tot mond reclame heb.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:36

lang leven marktplaats en Facebook.
ik heb ooit gewoon adv. geplaatst en reactie op gehad. zal hier in puntje van N-H minder zijn dan bij jou omdat ik denk dat er meer mensen met paarden wonen en die ook vaak voor de buitenritten gaan omdat de locatie daar stuk beter is ;)

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Waar vind je nou die 'simpele' stallingen/weides?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:59

Wat ik zelf als jong meisje deed was kijken waar paarden stonden en aanbellen of ze plek hadden of wisten.Ik mocht van mijn ouders een pony maar moest zelf stalling zoeken.Internet bestond toen ook niet.

Nu heb ik zelf zo'n stalling die je zoekt,maar ik neem alleen mensen aan die mijn huurders of ik zelf al ken.Dat geeft de minste last.
Je zou zelf een advertentie kunnen zetten met je vraag dat levert vaak de meeste reactie's op. Bij ons zie je ook nog wel eens boeren die een papiertje aan hun hek hangen of in de plaatselijke ruiterzaak.

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:08

Zoeken, zoeken, zoeken. Overal langs gaan. Aan iedereen vertellen wat je zoekt. Mijn huidige stalling (sta bij een particulier aan huis) heb ik gevonden via een buurman. Ik vertelde wat ik zocht en hij zei mij daar-en-daar eens te gaan kijken. Wat ik anders nooit gedaan zou hebben. Ik heb weides, twee schuilstallen (eentje met halfopen wanden en eentje in een schuur, gewone box zeg maar, beide met rubber vloer), een tweede box voor hooi en spullen en er is stromend water en netstroom. Meer heb ik ook niet nodig. Er is een bak vlakbij maar ik rijd niet.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 19:17

Bij mij! En eerlijk, ik vind geen klanten!
Kleine stal met max 5 stallen, poetsplaats met warm en koud water. Buiten rij bak, weide , ruiterroute ligt op 500 meter en van daar uit kan je best lange routes maken.
Nacht gaan ze binnen, zelf mesten wel.

Maar blijkbaar is dat allemaal niet netjes genoeg, of niet luxe genoeg :’)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 31 bezoekers