Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:25

tengeltje11 schreef:
iedereen heeft het hier over niet meer kunnen uitslapen met paarden aan huis,maar veel mensen hebben wel gewoon kinderen.een baby en later kind,is toch idem?ook met hen slaap je niet meer uit,en dat voor jaren!
tijdens de zomer staan de paarden hier op de wei,moeten niet gevoerd worden,heel de zomer tijd om uit te slapen,maar dat kind?die is daar winter en zomer om zijn eten te krijgen hoor.

dus ik vind het ook een beetje overdreven voorgesteld.
de meeste koppels nemen kinderen,dat die je vrijheid belemmeren,is ok,maar een paard zou zoooo lastig zijn omdat je niet meer kan uitslapen tot 11u?


Nee het zou niet lastig zijn, wat wel is, is dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is om je paardjes aan huis te hebben ómdat je meer werk hebt dan wanneer je ze op pension of 24/7 buiten hebt staan. Nu kan je natuurlijk ook je paarden aan huis 24/7 buiten hebben staan dus dat is een ander verhaal. Maar om even ervan uit te gaan dat ze ook binnen staan en gevoerd moeten worden. En dat je op dat moment dus ook niet meer zomaar kan uitslapen/wegblijven van huis/oid. Je bent vaker en langer bezig en je hebt simpelweg gewoon veel te onderhouden, niet alleen je dier, ook je huis, weide en stallen. Dat is voor sommige normale zaak, maar sommige zullen daar weliswaar aan moeten wennen of vinden dat uiteindelijk toch te zwaar.

Daarnaast vind ik de vergelijking met kinderen hebben een beetje apart. Paarden is een hobby, misschien voor de fanatiekelingen een lifestyle, en kinderen niet.

JM :#


Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:36

Ik vind wel dat er overdreven gedaan wordt over dat je niet weg zou kunnen.. niet zou kunnen uitslapen.. etc
Op de gemiddelde stal komt een paard maar 4 a 5 uur per dag buiten. Als jij lekker tot weet ik veel hoe laat wil uitslapen kan dat gewoon hoor. Je kiest immers zelf hoelaat je ze weer binnenzet. Sterker nog, je kiest zelf of je ze überhaupt wel binnen zet. Je kunt ook stallen met uitlooppaddock maken, of een paddock met schuilstal waar ze ook overnachten. Ook hoef je niet elke dag te mesten en voeren. Dat doe je allemaal zelf.
Ik kan rustig een paar dagen geen mest uit de wei halen. Is het daarna wel meer, dat wel. Voeren hoeft ook niet op de wei. Op de paddock is het even afhankelijk van je voerbeleid. Als je onbeperkt hooi voert kan je genoeg neerleggen. Vind het allemaal nogal meevallen. Onnodig ingewikkeld allemaal. Maarja als je de hele dag je paard heen en weer sleept van voerbeurt naar stapmolen naar voerbeurt naar paddock naar voerbeurt naar rijden naar voerbeurt... en ieder drolletje achter zn kont acuut opruimt.. dan heb je er een dagtaak aan

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:42

Ja maar daarom zei ik al in mijn post, dat wanneer je je dier 24/7 buiten hebt of niet voert het een heel ander verhaal is. Maar bijvoorbeeld de ruiters die iets serieuzer rijden moeten toch wel iedere dag hun paardje voeren. En wanneer je paard op stal staat s'nachts is mesten ook wel iets wat om de dag gedaan moet worden.

JM :#

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:58

Shaggy09 schreef:
Ja maar daarom zei ik al in mijn post, dat wanneer je je dier 24/7 buiten hebt of niet voert het een heel ander verhaal is. Maar bijvoorbeeld de ruiters die iets serieuzer rijden moeten toch wel iedere dag hun paardje voeren. En wanneer je paard op stal staat s'nachts is mesten ook wel iets wat om de dag gedaan moet worden.

Ik rij vrij serieus, zie onderschrift. Nogmaals.. alles is een keuze. Twee keer per dag krachtvoer (of überhaupt krachtvoer middels een regelmaat-schema) is een keuze. En nacht op stal is ook een keuze. En je hele stalmanagement ook. Je kunt ook 4 boxen hebben voor 2 paarden zodat je ze in een schone stal kunt pleuren zonder mesten die dag. Of je kunt ze op rubber matten houden en de mest er zo uit slepen met een douchetrekker en opruimen wanneer dat jou uitkomt. Of toch die schuilstal in de paddock.
Alles kan zo moeilijk of makkelijk als je zelf wilt.
Ik rij serieus, doe niet aan krachtvoer, voer onbeperkt hooi, heb een rubberen paddock met een afsluitbaar zandstuk, een ruime schuilstal waar ze in kunnen overnachten.. heb echt goede Rambo dekens van marktplaats gekocht dus ook dat zit wel snor. Ik kan zomer en winter weg zonder problemen als ik dat wil.
En ik ga echt niet mn bed uit voor de paarden. Het boeit ze niks of ze nou van 07.00 tot 17.00 buiten staan of van 12.00 tot 03.00
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 17-10-18 22:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:03

Kinderen worden ook groter en krijg ze dan nog maar eens uit bed, hahaha. Nee, zonder dollen, onze zoon is 21 en half het huis al uit, werkt erg veel, maar in horeca.
Er zit voor veel mensen een verschil in doordeweeks en het weekend. Doordeweeks om 6/7 uur op, kids etc. In weekend is dan tot 9uur in bed ook al uitslapen. Langer en samen uitgebreid ontbijten misschien wat soms doordeweeks niet lukt?

Maar weet zat mensen die kinderen voor de tv zetten of een tablet geven en zich omdraaien hoor.

En ook heel veel mensen die zich vol op paarden hebben gestort en geen kinderen hebben.

Wij voeren wel, maar niet om vaste tijden. Paarden hebben hun mini pp, altijd hooi en weten niet wanneer we voeren, dus staan niet te miepen. We maken het niet te dol, maar ze krijgen als ik er ben en wanneer mn man er is.

Stallen doen het ook allemaal echt niet zo netjes hoor. Heb zoveel pensionstallen meegemaakt en bekeken en er zijn er echt heel weinig die zich netjes aan afspraken houden zoals voertijden, aantal uren buiten etc. Zeker in de weekends wordt er makkelijk gedaan.
Stallen waar ze in weekend niet buiten en binnen gezet worden, niet gemest en mensen het zelf moeten regelen. Genoeg meegemaakt dat mensen dan ook wegblijven en paarden gewoon niet buiten komen.

Paarden aan huis zou onbetaalbaar zijn als je ons werk erbij zou rekenen.

Overigens sprak ik vandaag iemand en het ging vd week over wel of niet een hoge hypotheek hier, maar heel veel mensen hebben juist de laatste jaren hun spaargeld in onroerend goed geinvesteerd, omdat sparen helemaal niks meer opbrengt. Aan de max gaan zitten of teveel voor een waardeloos huis betalen is niet slim, dus je moet er wel wat verstand van hebben, maar op de bank brengt je geld niks op en als je verhuurt heb je er nog opbrengst uit. Als je het verstandig doet en nooit tijdens een eventuele crisis hoeft te verkopen, kan je altijd weer op betere tijden wachten.
Maar de mooie en goede plekjes behouden hun waarde wel.

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:34

baudyh schreef:
Ja kan prima uitslapen met paarden aan huis. Tenminste ff voeren en weer je bed in. Geen probleem. Heb 10 x liever paarden aan huis dan kids. Ha Ha
Op vakantie gaan is gewoon moeilijk of weekendje weg. Je moet veel regelen. Maar niets is onmogelijk.


Er gaat niks boven je paarden op tijd voeren en dan weer lekker je warme bed in op een grijze druilerige ochtend hehe :z . Dat noem ik pas onbetaalbaar :D .

Vakantie vind ik inderdaad ook wat lastiger. Maar het is zeker te regelen. Ik vraag graag iemand in ruil voor een vergoeding. Dan kan ik ze volgende keer weer vragen als het bevalt.

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:06

Shaggy09 schreef:
[

Daarnaast vind ik de vergelijking met kinderen hebben een beetje apart. Paarden is een hobby, misschien voor de fanatiekelingen een lifestyle, en kinderen niet.

Het is beide een keuze. Een die je levensstijl beïnvloedt.

Ik zeg dat ook weleens serieus tegen anderen: jullie kiezen voor kinderen, wij kiezen voor een huis buitenaf met dieren erbij.
Is niet zo ingewikkeld hoor.

Verder ga ik mee met Dorine92, paarden aan huis kun je ook zo makkelijk of juist ingewikkeld maken als je zelf wilt.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:27

Hier gaan ze in de nacht wel naar binnen. Dus in de ochtend op tijd hooi geven hoort daar bij. Maar ik ben al geen uitslaperd. Als ik in 1 ruk door 7 uur in de ochtend haal schrik ik me lam ;) meestal ben ik om 5 wakker. Doezel wat door maar echt slapen niet meer. Dus hier geen beperking. Maar het benoemen voor de wel echte uitslaper is zo gek niet.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:29

Kán best wezen dat je wel uit slaapt en niet elke dag mest ruimt etc etc maar dat wil nog niet zeggen dat een ander ook zo wil leven. Daar komt bij het een verschil is of je 2 of 3 paardjes aan huis hebt of 10 dan nog hoe groot je erf is die je moet onderhouden en hoeveel hectare weide je hebt waar je ook je werk aan hebt.
De een spant draadjes de ander plaatst een degelijk mooi houten hekwerk. De een vind het belangrijk de stallen dagelijks echt schoon zijn en de ander laat ze rustig een week vies. Smaken verschillen.
Maar als ik ook altijd maar wil uit slapen, het mij niet zou kunnen schelen hoe m'n paarden er bij staan dan had ik ze wel op een pension stal laten staan!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Ine23
Berichten: 4239
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:44

Met goede slowfeeders valt zelfs op stal toch gewoon wel zo te voeren dat ze tot in de voormiddag toe komen? Als je van uitslapen houdt en toch je paarden binnen wil hebben voor een dag/nacht deel, kan je ze toch gewoon heel laat binnen zetten met goede slowfeeder?

Hier worden ze vaak/meestal maar 1x gevoerd en dat tijdstip varieert ook. Dat wilt niet zeggen dat ik maar 1x bij ze sta per dag :+ . Ik slaap heerlijk uit als ik dat wil/kan, maar heb ze inderdaad 24/7 buiten staan. Ze staan overdag een aantal uren tot de hele dag op de wei en hebben verder op de paddock hooi in slowfeeders en voldoende te doen op de paddock en track om mij (en mijn voer-geef-kunsten) niet te missen. Je kan het thuis echt zo ingewikkeld maken als je zelf wilt, altijd beschikking hebben tot hooi of iets om te knabbelen is niet zo moeilijk. En in het paarden-aan-huis topic heb ik zelfs eens iemand gezien met een krachtvoerautomaat denk ik, dan is ook dat probleem opgelost ‘s ochtends moest je echt niet graag uit bed komen en wel willen dat het op hetzelfde tijdstip telkens gevoerd wordt.

Wij wonen dan weer niet zo buitenaf zoals de meesten. We wonen wel in een klein dorp, maar wel gewoon met buren grenzend aan 1 kant en dichtbij de andere buren. Niet dat ik daar iets van merk verder, behalve dat er meer bedrijvigheid is (tja, als je vanuit Antwerpen verhuist naar een dorp van 350 inwoners valt die bedrijvigheid ook wel weer mee _O- ). Ik denk dat helemaal afgelegen wonen ook niks voor mijn vriend zou zijn, dus deze aparte indeling van huis en land komt voor ons eigenlijk goed uit.

Wat een rare vergelijking hierboven. Zeker die laatste zin. Alsof willen uitslapen gelinkt is aan of je niet elke dag uitmest of de paarden of de omheining een rommeltje zijn etc? Ik snap dat jullie enorme accommodatie ander werk vraagt. Je richt het gewoon in zoals je zelf wilt en hoe jij je paarden wilt houden en onderhouden.

Onze situatie is bvb. zo dat we 2,2ha aan huis hebben, die goed onderhouden en laten onderhouden en nu voor de prijs van een heel goed ingerichte keuken een nieuwe omheining hebben laten plaatsen als Paddock Paradise. Ja, ik had ook gewoon 1 vierkante omheining kunnen laten zetten, had me veel geld gescheeld, maar ik zie ze hier 24/7 buiten liever met een track en uitdaging staan. Door die indeling heb ik ook minder ‘werk’.

Iedereen doet het op zijn eigen manier, dat is net het mooie van ze aan huis te hebben :j . Op pension zal het toch bijna nooit 100% zijn zoals jij het wilt + de extra stabiliteit die een kudde aan huis vaak heeft is ook echt heerlijk.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 18-10-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Berichten: 4111
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:46

Dat is toch precies wat Dorine zegt, Popstra?
Het is een keuze die je maakt. Je kunt het paarden aan huis zo zwaar maken als je zelf wil. Dat heeft echt níets te maken met onverschillig zijn hoe je paarden erbij staan trouwens. Je paarden kunnen er prima keurig bij staan terwijl je om de dag uitmest hoor.

Het klinkt nu net alsof je je paarden verwaarloost als je ze een keertje wat langer op de paddock laat staan in plaats van op de wei.

Dat mijn paarden 24/7 buiten staan is relaxt voor mij (want ik kan uitslapen als ik zou willen) én voor mijn paarden want ze kunnen gaan en staan waar ze willen.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.




fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:47

dat is idd het grootse voordeel van de paarden aan huis hebben ivp in pension.

dat je alles zeker zo kan doen, als jij het beste vindt.

zolang buiten als jij wil, het voer dat jij wil, het ritme dat jij wil, heerlijk om daar geen concessies in te hoeven maken.

Je kan het zo inrichten dat het bij jouw visie en leven past. of dat nou elke dag een paar uur buiten is, 24/7 op de wei of een paddock paradise

Ninx

Berichten: 14564
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:51

Popstra schreef:
Kán best wezen dat je wel uit slaapt en niet elke dag mest ruimt etc etc maar dat wil nog niet zeggen dat een ander ook zo wil leven. Daar komt bij het een verschil is of je 2 of 3 paardjes aan huis hebt of 10 dan nog hoe groot je erf is die je moet onderhouden en hoeveel hectare weide je hebt waar je ook je werk aan hebt.
De een spant draadjes de ander plaatst een degelijk mooi houten hekwerk. De een vind het belangrijk de stallen dagelijks echt schoon zijn en de ander laat ze rustig een week vies. Smaken verschillen.
Maar als ik ook altijd maar wil uit slapen, het mij niet zou kunnen schelen hoe m'n paarden er bij staan dan had ik ze wel op een pension stal laten staan!


Nou nou nou, dat is een beetje overdreven....

Iedereen zonder houten omheining wiens paarden een dagje iets meer keutels hebben in de paddock moeten maar richting pensionstal omdat ze de boel verwaarlozen? ;-)

Dat is natuurlijk een beetje kolder en gekkigheid.

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:03

tja,hoeveel bv 30+ mensen slapen nog tot 'smiddags?

ik denk dat dat ook meestal een jongeren-ding is?

als het hier eens 9.30u is,heb ik enorm,maar echt enorm lang geslapen.
en als de paarden eens om 11u 's morgen eten krijgen,lig ik daar echt niet wakker van.
ze staan hier totaal niet op uur,hebben hooi in slowfeeders,dus lang zonder eten staan ze nooit en er is altijd stro om te knabbelen.

het is idd maar hoe je alles zelf invult.

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:40

Nou idd tengeltje, 9 uur is hier ook uitslapen. Langer wil ook niet

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:48

Ik zou willen dat ik 9 uur red :+ en ik ben 22...

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:53

toen kon ik nog tot 2 uur slapen!

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:55

Mij is dat nooit gelukt. En als ik dan toch stug in bed bleef liggen werd ik enorm duf wakker.
Lekker in de ochtend zonder tijdsdruk je gangetje gaan vind ik heerlijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:56

Popstra schreef:
Kán best wezen dat je wel uit slaapt en niet elke dag mest ruimt etc etc maar dat wil nog niet zeggen dat een ander ook zo wil leven. Daar komt bij het een verschil is of je 2 of 3 paardjes aan huis hebt of 10 dan nog hoe groot je erf is die je moet onderhouden en hoeveel hectare weide je hebt waar je ook je werk aan hebt.
De een spant draadjes de ander plaatst een degelijk mooi houten hekwerk. De een vind het belangrijk de stallen dagelijks echt schoon zijn en de ander laat ze rustig een week vies. Smaken verschillen.
Maar als ik ook altijd maar wil uit slapen, het mij niet zou kunnen schelen hoe m'n paarden er bij staan dan had ik ze wel op een pension stal laten staan!


Uitslapen is niet de hele dag op je nest liggen natuurlijk. Het is het verschil met om 6 uur op om naar werk te gaan of in het weekend om 9 uur opstaan.
Omdat die van ons niet op stal staan, staan ze ook niet tegen deuren en wanden te schoppen omdat ze eten willen.

Wij mesten elke dag 2x alles uit voor 4 paarden en dat zijn gemiddeld 2 a 3 kleine kruiwagens mest. Ik haal blad weg, veeg mn bestraatte plein. Ik maak de ibc vaten waar ik de hooinetten in hang schoon, de waterbak etc. Ik wil juist alles netjes hebben, ongeacht of het een shet is of een wedstrijd paard, ik verander daar niet van.
Buitenom stond er al hekwerk en de rest repareren we netjes. Om de wei een pad gemaakt en netjes palen en lint gemaakt. We huren nu vlakbij huis en de materialen keus is wel van de eigenaar.
We gaan sowieso elke dag 's ochtends en 's avonds al is het een controle rondje. Gister moest ik ergens vroeg heen ( met schone kleding ) dan wip ik langs, zeg ze gedag, maak eten en kom daarna alles schoonmaken.

Het is wel zo dat het niet snel vies eruit ziet als ik de mest 1 of 2 dagen zou laten liggen, omdat ze een pp hebben en geen postzegel weitje of paddockje of stal.

Het vooroordeel van paarden 24/7 buiten of de recreatie ruiter is vaak groot, maar wij halen elke 2 weken het beste hooi zelf, houden alles schoon en ze krijgen alles wat nodig is. Dat wij geen wedstrijden ( meer ) rijden komt ook door de leeftijd van de paarden inmiddels, maar die blijven tot hun dood bij ons en samen.

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:47

Ik ben pas 25, maar zo lang ik me kan herinneren slaap ik uit tot 8 uur a half 9 :') Meestal ben ik vroeger wakker en in heel uitzonderlijk geval 9 uur of later

:wave:

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:00

Ik heb de paarden 24/7 buiten/schuilstal staan met altijd hooi en gras. Het maakt hun niet uit of ze om 6 uur 's ochtends worden gevoerd of pas om 12 uur. Heerlijk is dat. Ook zo met de avond voerbeurt (soms doe ik het zelfs na het stappen nog zorg wel altijd dat er ruim wat tijd zit tussen de 2 voerbeurten).
Het duurt vaak wel een weekje ofzo voordat nieuwe paarden daar aan gewend zijn, dus gaat heel snel. Dit kan ook prima voor sportpaarden. Juist doordat ze altijd hooi hebben, hebben ze veel minder maagzweren.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:06

Ninx schreef:
Nou nou nou, dat is een beetje overdreven....

Iedereen zonder houten omheining wiens paarden een dagje iets meer keutels hebben in de paddock moeten maar richting pensionstal omdat ze de boel verwaarlozen? ;-)

Dat is natuurlijk een beetje kolder en gekkigheid.

Als je goed leest zie je dat ik schrijf dat IK dat niet zou willen en anders wel op een pensionstl had blijven staan.

En Superpony, mijn paarden die snachts binnen staan gaan smorgens niet tegen de deuren trappen om voer, die hebben onbeperkte toegang tot hooi. En geloof me, zijn heel gelukkig hoor op hun postzegel paddocks en weides en hun wekelijkse rondjes stapmolen... Presteren niet voor niks zo goed op hoog niveau!

Nogmaals, smaken verschillen. De een wil een proffesioneel bedrijf waar de ander blij is met heel wat minder.
Enyway , ik ben gelukkig met de paarden thuis maar romantiseer het niet want het is gewoon hard werken hier. En ja voor ons is dat gelukkig ruim haalbaar.
Daar ging dit topic toch over uiteindelijk.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:03

Ja dat wat Popstra zegt probeer ik ook te zeggen, en dat heeft verder niks te maken met tot hoelaat iedereen uitslaapt? :+
Probeer alleen boodschap over te brengen, vooral naar TS, dat ik haar droom heel goed snap maar dat naast het bijna onhaalbaar is qua financiële plaatje het waarschijnlijk ook onhaalbaar is qua tijd. Mits je alleen bent. Want het is echt meer werk dan wanneer je paard pension gestald staat, daar kun je niet omheen.

JM :#

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:31

Ik heb wel de paarden gereden bij een vrouw die de 2 paarden aan huis had. Zij bespaarde tijd door ze aan huis te hebben ipv op een doe het zelf stal.
Voor het werk uitmesten en paarden naar buiten en dan na het werk weer naar binnen en eventueel rijden

meggiemeg

Berichten: 12186
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:19

Shaggy09 schreef:
Want het is echt meer werk dan wanneer je paard pension gestald staat, daar kun je niet omheen.

Dat klopt. Op een pensionstal meld je het als de drinkbak lekt, of als er andere dingen niet goed zijn en gerepareerd moeten, nu zul je het zelf moeten doen. Ik hoefde toen de paarden nog op pension stonden alleen de stal uit te mesten en uit mezelf hielp ik altijd wel mee als de paarden naar buiten/binnen moesten of met andere dingen. Veel van de andere klanten pakten nooit een bezem vast om te vegen of een paard extra mee naar binnen te pakken als dat zo uit kwam. Hooi binnen halen als de boer/loonwerker er aan toe is, wei bemesten, onkruid bestrijden enzovoorts daar hoefde ik nooit aan te denken.
Ik heb ze aan huis en vind het heerlijk maar de andere kant is dat ik nu dingen mer aan de paarden die ik toch wat minder vind omdat ik ze zoveel zie. Onze ene ruin is een enorme klier en kan de andere echt plagen, onze oude merrie gaf hem dan een pak rammel en dan was het voor even weer over maar de ruin die er nu bij is doet dat niet, die laat zich weg jagen, dat vind ik dan weer minder om te zien ook al weet ik dat het erbij hoort.
Ik denk ook dat het voor meer onder ons geld dat sinds je de paarden aan huis hebt en je hebt een normale full-time baan je minder aan rijden toe komt dan toen je paard nog op een pensionstal stond.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot, J30d en 40 bezoekers