Het leed dat stalling zoeken heet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 12:58

Al bijna een jaar geleden ben ik verhuist naar Capelle aan den IJssel (Omg Rotterdam) maar omdat mijn paard zo fijn staat heb ik hem nog steeds op zijn oude stal staan. Voor mij is dit 40 minuten als ik flink door kan rijden maar tijdens spits gaat dit makkelijk richting de 5 kwartier. Ik hoef er niet elke dag heen en hij heeft het goed naar zijn zin.
Nu is het zo dat ik komend seizoen wat serieuzer wil gaan trainen. voornamelijk in het bos oid omdat we endurance wedstrijden rijden.

In mijn omgeving is echter ner-gens een bos te vinden dat groot genoeg is om er niet na een maand op uitgekeken te zijn want je wil natuurlijk niet 3 keer per week het zelfde rondje rijden.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar de gouden tip! Waar ik naar heb zitten kijken is

Biesbosch 40 minuten (geen ervaring hoe het rijden daar is)
Rockanje 42 minuten (ook geen ervaring maar is volgens mij alleen strand?)
Bergse bos 22 minuten (klein volgens mij)
Balij bos 30 minuten (ook klein denk ik)
Utrechtse heuvelrug 50 minuten (is qua rijden natuurlijk geweldig, maar ook wel ver van m’n huis)

Wie kan mij meer vertellen over bovengenoemde plaatsen of heeft een andere gouden tip?

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend


pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:19

Pascalle90 schreef:
Al bijna een jaar geleden ben ik verhuist naar Capelle aan den IJssel (Omg Rotterdam) maar omdat mijn paard zo fijn staat heb ik hem nog steeds op zijn oude stal staan. Voor mij is dit 40 minuten als ik flink door kan rijden maar tijdens spits gaat dit makkelijk richting de 5 kwartier. Ik hoef er niet elke dag heen en hij heeft het goed naar zijn zin.
Nu is het zo dat ik komend seizoen wat serieuzer wil gaan trainen. voornamelijk in het bos oid omdat we endurance wedstrijden rijden.

In mijn omgeving is echter ner-gens een bos te vinden dat groot genoeg is om er niet na een maand op uitgekeken te zijn want je wil natuurlijk niet 3 keer per week het zelfde rondje rijden.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar de gouden tip! Waar ik naar heb zitten kijken is

Biesbosch 40 minuten (geen ervaring hoe het rijden daar is)
Rockanje 42 minuten (ook geen ervaring maar is volgens mij alleen strand?)
Bergse bos 22 minuten (klein volgens mij)
Balij bos 30 minuten (ook klein denk ik)
Utrechtse heuvelrug 50 minuten (is qua rijden natuurlijk geweldig, maar ook wel ver van m’n huis)

Wie kan mij meer vertellen over bovengenoemde plaatsen of heeft een andere gouden tip?


Manege Tinte in Tinte. is een hele goede manege , en de omgeving is ook goed.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:27

Bergse Bos ben ik bekend mee. Wat noem jij klein? Je bent endurance ruiter, maar welke afstanden wil je trainen? Denk dat in ZH het Bergse Bos (met aansluitend de Rottemeren) nog het gebied is met het langste aaneengesloten ruiterpaden netwerk. Je kan niet enorm variëren (meer 8-jes rijden), maar in totaal zit je aan ruim 20 km ruiterpad volgens mij. En ik vind het een prima gebied om te rijden. Je hebt afwisselend landschap en goede paden.

Meyendel kan ook nog, heel mooi, maar hele zware paden. Voordeel: je kan een stuk strand meepakken.

Balijbos met aansluiting Westerpark is klein ja. En volgens mij, begreep ik ergens, zijn de ruiterpaden in Balijbos niet super onderhouden.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:45

Utrechtse Heuvelrug is groot genoeg en je zit dan ook dichtbij de Veluwe, als je tenminste de kant van bijv Amerongen of Overberg op gaat. Maar ik zou 50 minuten enkele reis echt veel te veel vinden dat gaat tegenstaan.

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:06

Ik woon redelijk bij je in de buurt, maar 50 min naar de utrechtse heuvelrug is wel positief ingesteld hoor.

Toen ik die kant op verhuisde zat ik ook met me handen in het haar waar de paarden te stallen.
Of er is geen tot weinig weiland bij, totaal geen uitrijmogelijk of extreem duur.
Heb er nu voor gekozen dat zij vooral goede voorzieningen hebben, mooie wei en lang weidegang.
Heb geen poets/wasplek meer, bak oid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:08

Biesbosch veel bies, weinig bos. Geen ruiterpaden.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:19

ik woon zelf ook in capelle en ik zou indd alleen Rottermeren weten waar je wel een eindje kan rijden
verder kwa bos is hier gewoon heel weinig.. als je echt endurance wilt gaat rijden zit er denk ik maar 1 ding op, of genoegen nemen met minder aan deze kant, of daar laten staan en veel reistijd.
Is het geen optie om bijv met de trailer weg te gaan en t weekend lange tochten te maken?

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 14:20

Bedankt voor de snelle reacties! Een rondje van 20-30 km zit je zo aan als je een uurtje of 2 op pad gaat dus dat is wel wat ik zoek. Maar als je zegt het is ruim 20 km dan zou dat wel prima zijn maar je rijd dan wel altijd hetzelfde rondje. Ik ben bang dat het dan gaat vervelen na een tijdje.
Meyendel train ik nu wel eens en dat vind ik super! Die was ik nog even in het lijstje vergeten maar dat is ook ongeveer 40 minuten rijden met de auto.

Komt er op neer dat alles dus sowieso ver weg is...

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:25

Dan is een op optie zelf verhuizen richting midden, oost, noord Nederland.
Of je paard stallen bij bv Utrechtse heuvelrug en bijrijder zoeken

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:27

Mastbos eventueel nog een optie? Dat is via de A16 nog wel aardig aan te rijden vanuit Capelle.
Mocht je polder ook een optie vinden, kun je nog kijken in de Hoeksche Waard. Daar zijn genoeg landweggetjes met bermen waar je kunt rijden, maar je komt er wel verkeer tegen, dus je paard moet verkeersmak zijn. En trainen voor endurance is daar niet ideaal.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:28

Rockanje kan je richting Oostvoorne rijden helemaal via de tennelleplas is niet echt bos maar wel vele routes door duinen en strand en stukken bos. Daar kan je echt wel heel lang vermaken

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:33

Ik kom zelf uit Capelle a/d IJssel, maar woon al geruime tijd in Breda. Qua mooie bossen en omgeving heb je hier het Mastbos dat is aardig groot. Bij Oosterhout/Dorst/Teteringen heb je Surea. Hier kun je je zeker ook wel een paar uur vermaken. Ook heel mooi.
Nog een optie is de Loonse en Drunense duinen.
Ongeveer 45 minuten rijden vanuit Capelle.
Dit zijn zeker wel 3 aanraders. :)

Laatste twee worden ook Endurance wedstrijden gereden. Dus nog eens heel handig als je wilt trainen.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Falderal

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:30

Het balijbos is inderdaad klein, daar ben je met max 40 min wel doorheen. Echter hebben ze tegenwoordig wel fietspaden aan elkaar gelinkt en kan je daardoor vanuit het balijbos ook nog naar het westerpark, dobbeplas, delftse hout, buytenpark en als je heel fanatiek bent kan je ook nog naar de vlietlanden doorsteken. Afhankelijk van hoe je de stukken combineert variëren je ritjes dan van 30 min tot 4 uur. Houd er wel rekening mee dat je dan een goed verkeersmak paard nodig hebt en een groot deel over fietspaden gaat ipv ruiterpaden.

Mando

Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:56

Lage en hoge bergschebos kan je makkelijk rondje rijden hoor.
Ik heb jaren gereden daar.

Ben er nu 10 jaar weg en ik weet niet hoe het nu is maar ik stond daar prima met de uitrij mogelijkheden.
Ik woonde in Ommoord en pony stond in bergschenhoek.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 20:22

Wow dat zijn een heleboel goede aanvullingen voor mijn lijstje! Mijn paard is helaas niet zo verkeersmak als hij alleen is dus hoeksche waard en balij vallen daardoor af. Surae ben ik niet bekend mee en Loonse en drunense duinen eigenlijk ook niet maar vooral die laatste is erg groot toch of heb ik dat mis?
Op de site van het mastbos geven ze aan dat er in totaal ongeveer 15 km ruiterpad ligt dus dat lijkt me best weinig..

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:46

Loons drunense daar kun je je aardig in kwijt rijden (iets met paarden huren en verdwalen ;) )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:09

Mando schreef:
Lage en hoge bergschebos kan je makkelijk rondje rijden hoor.
Ik heb jaren gereden daar.

Ben er nu 10 jaar weg en ik weet niet hoe het nu is maar ik stond daar prima met de uitrij mogelijkheden.
Ik woonde in Ommoord en pony stond in bergschenhoek.

Nog hetzelfde. Ik rijd er ongeveer 10 jaar nu. Sommige paden zijn verbeterd, anderen juist wat minder bijgehouden.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:18

Als je serieus voor endurance wil trainen kom je bij Rockanje ook al snel uit op heel veel hetzelfde rondje.
Ik heb er jaren gereden (mijn bijrijdpaard stond op Manege Tinte en ik begeleidde pony-buitenritten met de manege-pony's), maar je rijdt alsnog wel veel door de polder als je eens iets anders wil dan altijd maar de duinen en het strand.
Ik woon tegenwoordig op de Veluwe en ga enkele keren per jaar met de trailer naar Rockanje of Oostvoorne om op het strand te rijden, dan is het wel weer leuk. Maar als je echt niet elke keer hetzelfde rondje wil rijden met 20-30 km per keer, rijd je heel veel langs de weg.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:59

ik zeg verhuis toch maar naar de veluwe, op mijn locatie in Elspeet is endurance rijden echt heerlijk.....onbeperkt rijden zo lang en ver je maar wilt en zeer afwisselend terrein (heb nog plek vrij hoor haha)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:12

Hoge en lage bergse is best groot hoor. En je kan nog doorrijden naar de zevenhuizer plas. Rondje van ongeveer 7 km (alleen de plas).

Weet alleen niet hoe t precies wordt met de aansluiting A13/A16

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Het leed dat stalling zoeken heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:04

Richting brabant heb je heel veel mogelijkheden...rondom breda
Surea in dorst / chaamse bossen / strijbeekse heide...allemaal gebieden waar ruim voldoende mogelijkheden zijn om voldoende km's te maken...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion en 34 bezoekers