Hufterproof hooinet hooitas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:27

Ja, dat zijn de grootste. Ik vind het ideaal, want met mijn werk heb ik 's morgens weinig tijd om eerst de netten af te vullen. Omdat er meer dan genoeg inpast, kan ik ze 's avonds afvullen en weet ik dat ze tot de volgende avond genoeg te eten hebben.



Sanniejtjuh

Berichten: 1204
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:30

Ine23 schreef:
Dat zijn deze (ze hebben verschillende maten)
https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... sterk.html


Deze bedoelde ik ook in mijn post :D Ik ken echt wel wat slopers en daar blijven ze toch een tijd heel. Een goed net of slowfeeder is soms een investering maar altijd nog goedkoper dan dat je elke week wat nieuws moet kopen :Y)

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:11

Hier ook aan het oriënteren of voeren met hooitassen een optie is.

Hooinet durf ik niet aan om in het weiland op te hangen ivm veiligheid.

Iemand ervaring met de HH hooitas?

En krijgen de paarden de tas volledig leeg of blijft er veel achter? Geeft dit dan geen frustratie?

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:18

Hier bevalt de extra sterk 4.5x4.5cm slowfeeder van Equiculinair ook zeer goed. Ze zijn nog steeds zonder gaten, ondanks dat de jaarling op het moment in een sloopfase is en alle andere netten op hoog tempo gaten ontwikkelen of gewoon compleet afgescheurd zijn. Hier gaan we dus binnenkort minimaal 5 netten bijbestellen (en het liefst zelfs 10. 5 in de schuilstal, 3 in de bak en 2 om bij haast achter de hand te hebben liggen).

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:21

Afbeelding

Ik heb eentje gemaakt van een trailernet van de action en overleeft voorlopig nog steeds mijn 2 sloopkogels

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:28

Granoek schreef:
[ [url=m/8Mmzf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb eentje gemaakt van een trailernet van de action en overleeft voorlopig nog steeds mijn 2 sloopkogels



Die ziet er wel mooi uit. Ik ben alleen bang gezien de hoefijzers en de paarden die met hun benen zich gaan bemoeien met het net :(

Maar ik zoek iets wat ik s avonds kan vullen en dan s morgens in het weiland op te hangen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:29

Ja daarom heb ik de mijne omhoog gehangen, niet te ver want zo'n atleten heb ik niet :')
Oh pro tip: éérst hangen, dan vullen. Die dingen zijn nogal zwaar om omhoog te heffen als ze vol zitten, I tried!

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:35

Hier overleefde het net van de action niet één middag. Het was compleet kapot getrokken helaas.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:38

Nilda schreef:
Hier ook aan het oriënteren of voeren met hooitassen een optie is.

Hooinet durf ik niet aan om in het weiland op te hangen ivm veiligheid.

Iemand ervaring met de HH hooitas?

En krijgen de paarden de tas volledig leeg of blijft er veel achter? Geeft dit dan geen frustratie?


Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:16

Dressage001 schreef:
Nilda schreef:
Hier ook aan het oriënteren of voeren met hooitassen een optie is.

Hooinet durf ik niet aan om in het weiland op te hangen ivm veiligheid.

Iemand ervaring met de HH hooitas?

En krijgen de paarden de tas volledig leeg of blijft er veel achter? Geeft dit dan geen frustratie?


Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.


Bedankt voor de tip! Die tas ziet er ook fijn uit. Op de grond liggen lijkt me dan niet ideaal.

Ik zit er aan te denken om een een paaltje in het weiland te zetten om het aan op te hangen.

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:17

Nilda schreef:
Bedankt voor de tip! Die tas ziet er ook fijn uit. Op de grond liggen lijkt me dan niet ideaal.

Ik zit er aan te denken om een een paaltje in het weiland te zetten om het aan op te hangen.



Op de grond liggen maakt opzich niet zoveel uit. Maar als je de mogelijkheid hebt een paaltje te zetten, zeker doen!

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:30

Nilda schreef:
Dressage001 schreef:

Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.


Bedankt voor de tip! Die tas ziet er ook fijn uit. Op de grond liggen lijkt me dan niet ideaal.

Ik zit er aan te denken om een een paaltje in het weiland te zetten om het aan op te hangen.


Bevalt de hooitas nog steeds en is hij makkelijk te vullen?
Ik overweeg die te kopen voor overdag in de paddock, daar staan al van die grote kunststof bakken, daar zou hij in kunnen.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:34

Ik weet niet welke je nu hebt maar ik heb mijn netten via heunetz.de. Ze zijn nu wel kapot aan het gaan maar ik heb ze al meer dan 10 jaar in gebruik.

Net van de action gebruik ik ook maar die is echt snel kapot

Junior2019
Berichten: 2265
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 12:30

capopjekop schreef:
Ik weet niet welke je nu hebt maar ik heb mijn netten via heunetz.de. Ze zijn nu wel kapot aan het gaan maar ik heb ze al meer dan 10 jaar in gebruik.

Net van de action gebruik ik ook maar die is echt snel kapot

Ik heb nu een gewoon hooinet met wat grotere mazen en dat gaat goed

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:40


Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:46

Hooitassen EJ en HH zijn prima, maar pas niet veel in vind ik

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:50

https://www.zeldenrusthaystack.nl

Hier verkopen ze goede hooinetten in alle voormaten zeer duurzaam en degelijk! Ken veel mensen die er heel tevreden mee zijn en ik ook :)

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:22

tiwi1969 schreef:
Dressage001 schreef:

Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.



Bevalt de hooitas nog steeds en is hij makkelijk te vullen?
Ik overweeg die te kopen voor overdag in de paddock, daar staan al van die grote kunststof bakken, daar zou hij in kunnen.



Ik ben tevreden over de hooizak van EJ!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:43

Ik heb niet echte slopers en heb zo 2 seizoenen met een action net gedaan.

Ik heb nu een LittleBit tas (heb er 2 eigenlijk) in de box hangen en dat werkt super. Ook makkelijk te vullen. 2e hands op MP en die andere 2e hands via een vriendin.

https://www.paardeerlijk.nl/c-4455896/slowfeeders/

Deze gebruiken ze op het paardenrusthuis waar mijn oudje staat.
Bovenste rij de 2 linker types. Is van erg sterk materiaal. Mooie netten. Het is dat ik mijn tassen al heb.

*Ik zie nu de netten van Equiculinair....ben bang dat ze deze hebben hangen en niet die van paardeerlijk.
En misschien zijn et wel dezelfde :P

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:35

Ik heb little bit gehad en die gingen lis op de kruising van de nylon banden, dus band blijft heel maar waar ze aan elkaar zitten voor een Maas gaan ze lis, dan krijg je veel ruimte en wordt er alsnog geknoeid.

Nu een van Equiculinair in gebruik en die is nog helemaal heel 3n de tweede van een Action net en die is al veel gerepareerd
Ik heb geen echte sloper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:57

Bommeltje_ schreef:
https://www.zeldenrusthaystack.nl

Hier verkopen ze goede hooinetten in alle voormaten zeer duurzaam en degelijk! Ken veel mensen die er heel tevreden mee zijn en ik ook :)


Deze heb ik ook! Ik heb vier netten van ze en ben erg tevreden. Twee voor in de box, een net voor buiten en een XXL kussen voor in de kuubskist. Het is een investering, maar deze netten houden het hier al ruim een jaar vol :))

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:59

siskeh schreef:
Ik heb littlebit hooitassen, inderdaad hufterproof! Gebruik ze niet meer, dus mocht je interesse hebben, kan je ze misschien van me overnemen ;)

Hier niet! Uiteindelijk gaan ook die stuk na een half jaar al!
Ze zijn wel heel makkelijk te vullen.

Love - language - leadership

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:21

Mijn merrie sloopt ieder hooinet met uitzondering van die van equiculinair, de extra sterke.
De little bit hooitas ging er ook helemaal aan! Na niet al te lange tijd ook!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

RickC
Berichten: 32
Geregistreerd: 17-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:58

Cowgirl schreef:
Ik heb niet echte slopers en heb zo 2 seizoenen met een action net gedaan.

Ik heb nu een LittleBit tas (heb er 2 eigenlijk) in de box hangen en dat werkt super. Ook makkelijk te vullen. 2e hands op MP en die andere 2e hands via een vriendin.

https://www.paardeerlijk.nl/c-4455896/slowfeeders/

Deze gebruiken ze op het paardenrusthuis waar mijn oudje staat.
Bovenste rij de 2 linker types. Is van erg sterk materiaal. Mooie netten. Het is dat ik mijn tassen al heb.

*Ik zie nu de netten van Equiculinair....ben bang dat ze deze hebben hangen en niet die van paardeerlijk.
En misschien zijn et wel dezelfde :P


Bedoel je slowfeeders bij Paardenrusthuis de Koggehoeven in Berkhout :)? De slowfeeders daar zijn aangboden door paardeerlijk :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers