Hufterproof hooinet hooitas

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

suffie

Re: Hufterproof hooinet hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:27

Ja, dat zijn de grootste. Ik vind het ideaal, want met mijn werk heb ik 's morgens weinig tijd om eerst de netten af te vullen. Omdat er meer dan genoeg inpast, kan ik ze 's avonds afvullen en weet ik dat ze tot de volgende avond genoeg te eten hebben.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:30

Ine23 schreef:
Dat zijn deze (ze hebben verschillende maten)
https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... sterk.html

Deze bedoelde ik ook in mijn post :D Ik ken echt wel wat slopers en daar blijven ze toch een tijd heel. Een goed net of slowfeeder is soms een investering maar altijd nog goedkoper dan dat je elke week wat nieuws moet kopen :Y)

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:11

Hier ook aan het oriënteren of voeren met hooitassen een optie is.

Hooinet durf ik niet aan om in het weiland op te hangen ivm veiligheid.

Iemand ervaring met de HH hooitas?

En krijgen de paarden de tas volledig leeg of blijft er veel achter? Geeft dit dan geen frustratie?

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:18

Hier bevalt de extra sterk 4.5x4.5cm slowfeeder van Equiculinair ook zeer goed. Ze zijn nog steeds zonder gaten, ondanks dat de jaarling op het moment in een sloopfase is en alle andere netten op hoog tempo gaten ontwikkelen of gewoon compleet afgescheurd zijn. Hier gaan we dus binnenkort minimaal 5 netten bijbestellen (en het liefst zelfs 10. 5 in de schuilstal, 3 in de bak en 2 om bij haast achter de hand te hebben liggen).

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:21

Afbeelding

Ik heb eentje gemaakt van een trailernet van de action en overleeft voorlopig nog steeds mijn 2 sloopkogels

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:28

Granoek schreef:
[ [url=m/8Mmzf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb eentje gemaakt van een trailernet van de action en overleeft voorlopig nog steeds mijn 2 sloopkogels

Die ziet er wel mooi uit. Ik ben alleen bang gezien de hoefijzers en de paarden die met hun benen zich gaan bemoeien met het net :(

Maar ik zoek iets wat ik s avonds kan vullen en dan s morgens in het weiland op te hangen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:29

Ja daarom heb ik de mijne omhoog gehangen, niet te ver want zo'n atleten heb ik niet :')
Oh pro tip: éérst hangen, dan vullen. Die dingen zijn nogal zwaar om omhoog te heffen als ze vol zitten, I tried!

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:35

Hier overleefde het net van de action niet één middag. Het was compleet kapot getrokken helaas.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:38

Nilda schreef:

En krijgen de paarden de tas volledig leeg of blijft er veel achter? Geeft dit dan geen frustratie?

Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:16

Dressage001 schreef:
Nilda schreef:

Ik heb de hooitas van Epplejeck is hetzelfde principe. Alleen ophangen is wel een probleem in de wei... Ik heb hem daarom op de grond liggen vast aan een (losse) autoband. Dat werkt redelijk. Met deze tas hoef je iig niet bang te zijn dat ze aan de touwtjes blijven hangen/haken. Mijn paard krijgt hem helemaal leeg.

Bedankt voor de tip! Die tas ziet er ook fijn uit. Op de grond liggen lijkt me dan niet ideaal.

Ik zit er aan te denken om een een paaltje in het weiland te zetten om het aan op te hangen.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:17

Nilda schreef:
Bedankt voor de tip! Die tas ziet er ook fijn uit. Op de grond liggen lijkt me dan niet ideaal.

Ik zit er aan te denken om een een paaltje in het weiland te zetten om het aan op te hangen.

Op de grond liggen maakt opzich niet zoveel uit. Maar als je de mogelijkheid hebt een paaltje te zetten, zeker doen!