Verhuizen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:37

Ik zou ook een gesprek aangaan maar niet om de staleigenaar van alles te beschuldigen. :7

Vraag of jullie samen tot ideeen/oplossingen kunnen komen om alles wat soepeler te laten verlopen.

[o]


Domenic16

Berichten: 20
Geregistreerd: 10-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:11

De titel paste eigenlijk niet bij jou vraag.. want ik krijg niet de indruk dat je wil verhuizen maar dat je eerder niet weet hoe mee om te gaan in de huidig situatie. Zoals je al aangaf, je wil eigenlijk niet verhuizen. ;)

Neem het advies aan vd Bokkers, gewoon de stoute schoenen aantrekken en een moment uitkiezen om in gesprek te gaan met de staleigenaren-/vrouw. Neem gebak mee en ga koffie drinken met haar :9k

[o] Ik hou van verrassingen! :D

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:58

Dat is een andere situatie en een andere overeenkomst pmarena. Goed beschouwd heb je dan geen pensionovereenkomst maar een soort informeel samenwerkingsverband.
Dat kan best werken als de situatie zich daarvoor leent, maar het berust wel sterk op wederzijds vertrouwen. Krijg je toch een conflict, dat wordt het al snel lastig. Vooral voor de partij die niet (deels) eigenaar is van de gebruikte faciliteiten.
Daarnaast, niet iedereen is even sociaal vaardig en goed in helder communiceren, bijvoorbeeld ergernissen benoemen. Dan kunnen dingen lang onderhuids door blijven sudderen, tot het escaleert.
Is er dan sprake van een duidelijke overeenkomst en afspraken, al dan niet in de vorm van een pensionovereenkomst, dan kun je daar in ieder geval op terugvallen, met meer kans dat je eruitkomt, omdat je elkaar op de gemaakte afspraken kunt wijzen.

TS ik hoop dat je een goed gesprek kunt hebben met de stalhoudster, en dat jullie er samen uitkomen.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:07

Maarja, zo'n overeenkomst dat wil de staleigenaresse niet, dus die optie is er niet :)

Ze wil geen stallen verhuren. Ze wil gewoon een wederzijdse vriendendienst. En ik snap dat wel.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-09-18 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 21:08

Wat pmarena zegt is ook hoe ik het voel hoor.
Ze zijn geen pensionstal en willen zo ook niet overkomen. Als iemand eens in nood zit, vrienden of kennissen van hen, kunnen die ook steeds daar terecht om tijdelijk hun paard te stallen. Zo zijn ze nu eenmaal. Ze willen niet overkomen als pensionstal. Ieder doet wat hij wil, en zolang alles netjes blijft is er geen probleem.
Het klopt dat ik niet wil verhuizen. Moest ze ooit zeggen dat ik moet vertrekken, heb ik natuurlijk geen keuze maar dan vertrek ik gewoon. Ik zou het natuurlijk wel heel erg spijtig vinden, maar ik kan wel ergens anders terecht.
En als ze mij weg zou willen, had ze dat echt al wel in mijn gezicht gezegd.
Het is vooral ook voor mijn paard dat ik niet wil verhuizen. de stal is gewoon zo lekker rustig. ruime, nette box, de bodem in de bak is ideaal... 4 keer per dag krachtvoer (aangepast voer), onbeperkt hooi...
Ik kan mijn paard op de wei doen zolang ik wil (nu dus nog even niet)...
Op veel stallen is het echt wel wat anders spijtig genoeg.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:10

Daarom TS, gewoon even vragen of ze misschien liever dingen anders zou willen omdat je het idee hebt dat ze wat mopperig is de laatste tijd en je je daar zorgen over maakt of het aan jou ligt :)

Als je dat gewoon op vriendschappelijk toon vraagt, zonder boosheid of oordeel in je stem, dan kan in principe niemand daar over vallen. Zou je denken :=


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:54

En zo blijf je in onduidelijkheid hangen.
Op zich is het heel sympathiek dat de stalhoudster geen pensionstal wil en liever alles op vriendschappelijke basis regelt. Maar ondertussen is zij wel eigenaar van het hele spul. Heel anders dan wanneer je bijv. gezamenlijk een weiland runt. Zij is niet van jou afhankelijk, jij wel van haar.

Als het je zo veel waard is om daar te blijven, dan haal je ofwel je schouders op over haar opmerkingen, ofwel je gaat het gesprek aan.
Je zegt dat ze wel recht in je gezicht zou hebben gezegd als je jou en je paard weg wil hebben. Dat is maar de vraag, misschien vindt ze dat wel te moeilijk, weet jij veel. En misschien irriteert ze zich wel aan andere zaken waar jij geen idee van hebt of er speelt iets in haar prive-leven. E.e.a. aankaarten in een goed gesprek, uiteraard op een diplomatieke manier, is zinvoller dan hier speculeren, het laten hangen, maar je er ondertussen wel over op blijven winden.

En anders is het simpelweg slikken en je schikken. Je staat daar tenslotte wel vrijwel gratis en de faciliteiten zoals je ze omschrijft zijn bepaald niet mis. Daar betaal je elders een aardig bedrag aan stallinggeld voor. Dus veel te klagen heb je feitelijk niet.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 111 bezoekers