Staart van witte pony wordt echt niet wit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Staart van witte pony wordt echt niet wit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:00

Over het algemeen gaat viezigheid er vrij makkelijk uit. Urine en mest daarentegen trekt snel in en gaat er extra lastig uit.

Ben trouwens benieuwd hoe mensen de staart van hun paard laten weken. Hoe lang dan? Sta je al die tijd erachter om die emmer vast te houden? Of zet je er een krukje oid achter?


Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:25

Remark schreef:
Over het algemeen gaat viezigheid er vrij makkelijk uit. Urine en mest daarentegen trekt snel in en gaat er extra lastig uit.

Ben trouwens benieuwd hoe mensen de staart van hun paard laten weken. Hoe lang dan? Sta je al die tijd erachter om die emmer vast te houden? Of zet je er een krukje oid achter?



Ik sta erachter met een emmer, daar doop ik de staart flink in. Maar als deze goed doorweekt is dan laat ik hem hangen of knoop het op, zo poosje laten trekken.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:43

Zonnetje81 schreef:
Als de nieuwe groei niet wit is heeft ie geen witte staart. Zo wel is het een kwestie van vaker en beter wassen, schone stal en schone weide geven. Als je paard elke dag in de stront en blubber staat is er geen eer aan te behalen. Mijn spierwitte had een witte staart omdat ik die 1 a 2x per week met betadine scrub waste. Elke dag stal schoonmaken en staat op vlas en wij hadden geen blubberwei.


Hier een tinkermerrie die haar volle deels witte staart niet optilt tijdens het mesten en hengstigheid. De omgeving kan helemaal schoon zijn en we kunnen dagelijks wassen, maar die staart blijft vies. Soms is de omgeving dus niet de oorzaak.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:45

Domino_2006 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Als de nieuwe groei niet wit is heeft ie geen witte staart. Zo wel is het een kwestie van vaker en beter wassen, schone stal en schone weide geven. Als je paard elke dag in de stront en blubber staat is er geen eer aan te behalen. Mijn spierwitte had een witte staart omdat ik die 1 a 2x per week met betadine scrub waste. Elke dag stal schoonmaken en staat op vlas en wij hadden geen blubberwei.


Hier een tinkermerrie die haar volle deels witte staart niet optilt tijdens het mesten en hengstigheid. De omgeving kan helemaal schoon zijn en we kunnen dagelijks wassen, maar die staart blijft vies. Soms is de omgeving dus niet de oorzaak.


Deze pony had voorheen een witte staart dus dat lijkt mij hier niet het geval.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Staart van witte pony wordt echt niet wit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:02

Probeer eens afwasmiddel, goedkope oplossing die wel eens wil werken.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:33

Remark schreef:
Over het algemeen gaat viezigheid er vrij makkelijk uit. Urine en mest daarentegen trekt snel in en gaat er extra lastig uit.

Ben trouwens benieuwd hoe mensen de staart van hun paard laten weken. Hoe lang dan? Sta je al die tijd erachter om die emmer vast te houden? Of zet je er een krukje oid achter?


Ik zet er gewoon een krukje achter ja :) Ben wel altijd in de buurt en zet meestal een kruiwagen met hooi voor d'r neus. Maar ook zonder hooi kan ze gerust 10 minuten zo blijven staan, zolang ik maar wel in de buurt ben!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:36

Remark schreef:
Over het algemeen gaat viezigheid er vrij makkelijk uit. Urine en mest daarentegen trekt snel in en gaat er extra lastig uit.

Ben trouwens benieuwd hoe mensen de staart van hun paard laten weken. Hoe lang dan? Sta je al die tijd erachter om die emmer vast te houden? Of zet je er een krukje oid achter?


Tja...ik doe het dus met Galoping Goop. Dat smeer je er in en laat je een kwartiertje intrekken. Dan hoef je niet met water te zeulen.
Halverwege een klein beetje natmaken.
In de tussentijd doe ik wat anders.

Ik vind het dus ideaal.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Staart van witte pony wordt echt niet wit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:01

Ahaa oke bedankt!

Galopping goop werkt bij mij alleen bij gewoon vuil, niet bij urine en mest.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers