Welke rubberen stalmatten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:06

Mijn paard heeft een inloopstal (betonlaag) met daaraan een grenzende paddock. In de stal ligt in de zomer geen bodembedekking (in de winter wel). Haar achterhoeven slijten alleen zo snel... (voor staat ze op ijzers). Laatste tijd niet veel op de weggeweest. Haar hoeven slijten veel, omdat ze vaak uit zichzelf in staal staat.

Ik zit te denken om rubberen stalmatten erin te plaatsen. Wat voor stalmat zou het meest geschikt zijn. Ik zat een beetje te zoeken op internet en je hebt zoveel verschillende in zoveel verschillende prijscategorieen.

Weet iemand van jullie goede stalmatten voor een goedkope prijs?

Ik zag deze voorbij komen: https://www.multimattenshop.nl/stalmatt ... p-EALw_wcB
Zouden die goed zijn en hoeveel van die matten heb je nodig voor een normale stal?

Hoeveel ben je eigenlijk kwijt aan kosten voor een hele stal?

Dankjewel alvast!
Laatst bijgewerkt door maria500 op 08-09-18 12:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:07

Van Bos rubber zijn prima.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:08

Suzanne F. schreef:
Van Bos rubber zijn prima.



Ik zag die website idd voorbij komen, maar die heeft ook zoveel verschillende. Waaraan doe je dan goed en hoeveel kost het om 1 stal te vullen met matten?

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:11

maria500 schreef:
Suzanne F. schreef:
Van Bos rubber zijn prima.



Ik zag die website idd voorbij komen, maar die heeft ook zoveel verschillende. Waaraan doe je dan goed en hoeveel kost het om 1 stal te vullen met matten?


Deze heb ik https://www.bosrubber.nl/producten/gran ... egel-stal/

Was wel duur grapje dacht ik.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:17

ik heb ook nog wel een partij vochtdoorlatende rubberen tegels. die hebben in speeltuinen etc gelegen, zo'n 3,5 - 4 cm dik. ik reken 10 euro per m2. hoe groot is je stal?

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:18

peach2001 schreef:
ik heb ook nog wel een partij vochtdoorlatende rubberen tegels. die hebben in speeltuinen etc gelegen, zo'n 3,5 - 4 cm dik. ik reken 10 euro per m2. hoe groot is je stal?


Ik durf het niet zeggen. Ik denk gewoon afmetingen van een standaard stal.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:20

Ik zou gaan voor drainage matten. Ik heb deze in de boxen en ze liggen er al jaren.
Zachter voor de hoeven, geen extra lawaai en de urine zakt er doorheen (ik heb een goot).

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:21

maria500 schreef:
peach2001 schreef:
ik heb ook nog wel een partij vochtdoorlatende rubberen tegels. die hebben in speeltuinen etc gelegen, zo'n 3,5 - 4 cm dik. ik reken 10 euro per m2. hoe groot is je stal?


Ik durf het niet zeggen. Ik denk gewoon afmetingen van een standaard stal.


Dan zou ik hem een keer opmeten, dan weet je ook wat je nodig hebt.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 12:27

Ik zag ergens in een topic staan dat iemand speeltuin matten had gekocht voor 2 euro nog wat per mat. Volgens mij (50/50). Ik zat al te zoeken, maar kan het topic niet terugvinden.

Heeft iemand ervaring met zulke, welke ook een stuk goedkoper zijn? Of is dit echt niet aan te raden.

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:31

Ik zou geen vocht doorlatende matten nemen als je geen afvoer hebt. Dat wordt heel snel vies eronder.

Ik heb matten van bosrubber alleen wel een groter oppervlak dan een enkele stal dus aan mijn prijzen heb je niets.
Ik zou gewoon eens vrijblijvend informeren. Ze hebben ons toen ook advies gegeven welke matten het best passend waren voor ons.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:29

Ik heb nog twee grote matten te koop, ongeveer 1.40 bij 2.80 per stuk. Zal ze morgen even precies opmeten, zijn wel loodzwaar.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:47

Ik heb een aantal jaar geleden een partij rubber tegels die onder speelplaatsen voor kinderen horen. 10 cm dik en draineren geweldig. Ze hebben een aantal jaar bij de paarden in de stal gelegen en liggen nu onder de geiten en kippen, en houden zich prima. Ze zijn aangenaam zacht om op te liggen, en stevig genoeg voor een beetje idioterie.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 19:12

cissy schreef:
Ik heb nog twee grote matten te koop, ongeveer 1.40 bij 2.80 per stuk. Zal ze morgen even precies opmeten, zijn wel loodzwaar.



Ik heb ze liever niet loodzwaar...
Hoe duur zijn jouw matten?

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:27

Ik heb nu deze liggen in schuilstal :
https://stalmatten24.nl/stalmat-puzzel.html
granuflex gehad, onderkant brokkelde af door de ammoniak in de urine, er blijft veel vocht onder zitten. Geen doorlatende matten meer voor mij. Ze zijn ook niet goed schoon te krijgen, zelfs niet met de aangeraden hogedruk spuit.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 20:45

tamary schreef:
Ik heb nu deze liggen in schuilstal :
https://stalmatten24.nl/stalmat-puzzel.html
granuflex gehad, onderkant brokkelde af door de ammoniak in de urine, er blijft veel vocht onder zitten. Geen doorlatende matten meer voor mij. Ze zijn ook niet goed schoon te krijgen, zelfs niet met de aangeraden hogedruk spuit.



Hmm. Ik heb ook geen goot, dus moeten niet doorlaten.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:21

tamary schreef:
Ik heb nu deze liggen in schuilstal :
https://stalmatten24.nl/stalmat-puzzel.html
granuflex gehad, onderkant brokkelde af door de ammoniak in de urine, er blijft veel vocht onder zitten. Geen doorlatende matten meer voor mij. Ze zijn ook niet goed schoon te krijgen, zelfs niet met de aangeraden hogedruk spuit.

Regelmatig doorspoelen, bij mij liggen er ook speciale roosters onder zodat de matten niet op de grond liggen. Eenmaal per jaar gaan ze er uit en wordt alles schoongespoten.
Zelfreinigend bestaat helaas niet.

Is gewoon rubber niet glad als het nat wordt? In de trailer namelijk wel, ik vind dat zelfs gevaarlijk.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:45

Andere optie: wij hebben zand in onze schuilstallen. Eronder liggen klinkers. We mesten dagelijks uit en vegen het zand dat de pony's uit de paddock het stoepje voor de stallen op lopen weer de stallen in om de laag aan te vullen. Moet je alleen af en toe een wagen zand laten komen.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:01

Margee schreef:
tamary schreef:
Ik heb nu deze liggen in schuilstal :
https://stalmatten24.nl/stalmat-puzzel.html
granuflex gehad, onderkant brokkelde af door de ammoniak in de urine, er blijft veel vocht onder zitten. Geen doorlatende matten meer voor mij. Ze zijn ook niet goed schoon te krijgen, zelfs niet met de aangeraden hogedruk spuit.

Regelmatig doorspoelen, bij mij liggen er ook speciale roosters onder zodat de matten niet op de grond liggen. Eenmaal per jaar gaan ze er uit en wordt alles schoongespoten.
Zelfreinigend bestaat helaas niet.

Is gewoon rubber niet glad als het nat wordt? In de trailer namelijk wel, ik vind dat zelfs gevaarlijk.



Welke matten heb jij in stal liggen?

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:08

Ik heb destijds een paar stalmatten voor koeien gekocht. Mijn buurman had een grote rol voor zijn koeien stallen en had wat over.
Werkte perfect.

Wellicht is dat wat goedkoper?

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Welke rubberen stalmatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:12

Ik heb eerder gewone rubberen matten gehad maar die werden snel glad vond ik. De vochtdoorlatende blijven droog en worden niet glad. Ik heb 1 stal die niet afloopt dus daar blijft vocht onder staan, die moet wat vaker schoongespoeld worden. Mijn nichtje heeft ze ook en geen afvoer, die gooit er maandelijks water door en spuit ze elk kwartaal schoon. Scheelt dat je geen bodembedekking nodig hebt dus dan is het ook makkelijker bij te houden

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 12:19

daantjuhhh schreef:
Ik heb destijds een paar stalmatten voor koeien gekocht. Mijn buurman had een grote rol voor zijn koeien stallen en had wat over.
Werkte perfect.

Wellicht is dat wat goedkoper?


Waar heb jij ze gekocht?

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:31

maria500 schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik heb destijds een paar stalmatten voor koeien gekocht. Mijn buurman had een grote rol voor zijn koeien stallen en had wat over.
Werkte perfect.

Wellicht is dat wat goedkoper?


Waar heb jij ze gekocht?

Ik heb ze voor een prikkie gekocht bij mijn buurman. Die had wat over.
Hij had een aantal grote rollen gekocht voor al zijn 300 koeien.

Misschien even googlen op stalmatten koeien.
Die bedrijven contacteren of ze nog resten hebben die je eventueel kunt overkopen?
Het zijn vaak grote partijen die boeren kopen. Grote kans dat ze wel wat rest partijen hebben liggen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:52

@ Maria500

Echte drainage matten, best zware. Daaronder ligt een plastic rooster. Dit zijn matten die in elkaar klikken.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:19

maria500 schreef:
cissy schreef:
Ik heb nog twee grote matten te koop, ongeveer 1.40 bij 2.80 per stuk. Zal ze morgen even precies opmeten, zijn wel loodzwaar.



Ik heb ze liever niet loodzwaar...
Hoe duur zijn jouw matten?

Je zou ze door midden kunnen doen. Er zitten geen handvaten aan zo'n mat en met die maat worden ze wat onhandelbaar als je ze wilt verplaatsen. Of je moet een sterke kerel hebben.
Ze kosten 25,- per stuk.

Ben ze vergeten op te meten...

ManonSandy
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:30