Wat te doen met zware bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat te doen met zware bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:32

Welke vezels hebben jullie en wat waren de kosten voor de bak? (20-40 of 20-60?)

Ik heb nu ook m3C toplaag. Had snel plassen en nu veel minder snel. De onder bodem was al mul door de droogte maar normaal was dat mooi stevig zand jaar rond. Nu is de hoge kant waar het meeste zand op is gekomen erg mul en de lage kant waar slechts een dun laagje bij kwam niet. Ik hoop dat het goed wordt als het straks meer gaat regenen en ik niets hoef aan te passen, maar anders overweeg ik ook polyvlokken/tapijtsnippers/vezels voor stabiliteit en vochtregulatie.

Je hebt echter verschillende soorten en merken...
Wat is dan het beste/meest geschikte/beste prijs-kwaliteitverhouding?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:39

Loonwerker met een zware wals erdoor laten gaan, of met een kilverbord.
En daarna dagelijks beregenen. Onze bak was in het begin ook zo en dat heeft bijna een jaar geduurd voor ik de paddock naar mijn zin had.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Wat te doen met zware bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 15:59

Ik vraag me dan af of het permanent helpt om de bak eens te laten platwalsen door een loonwerker, of moet dit dan ook geregeld gedaan worden? Wij hebben dit jaar scheldezand laten kappen, maar hij blijft ook erg zwaar... Iemand raadde me dit weekend aan om net voorlopig niet meer te slepen. Volgens haar werd al het aangestampte zand dan weer losgesleept en kan ik best voorlopig zoveel mogelijk in hetzelfde spoor rijden... Iemand die nog deze logica volgt?

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:09

joyce B schreef:
Welke vezels hebben jullie en wat waren de kosten voor de bak? (20-40 of 20-60?)

Ik heb nu ook m3C toplaag. Had snel plassen en nu veel minder snel. De onder bodem was al mul door de droogte maar normaal was dat mooi stevig zand jaar rond. Nu is de hoge kant waar het meeste zand op is gekomen erg mul en de lage kant waar slechts een dun laagje bij kwam niet. Ik hoop dat het goed wordt als het straks meer gaat regenen en ik niets hoef aan te passen, maar anders overweeg ik ook polyvlokken/tapijtsnippers/vezels voor stabiliteit en vochtregulatie.

Je hebt echter verschillende soorten en merken...
Wat is dan het beste/meest geschikte/beste prijs-kwaliteitverhouding?


Kosten weet ik niet meer en het zijn tapijtvezels

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Wat te doen met zware bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:13

Ons wondermiddel was inderdaad die vezels en dan wateren, walsen, wateren, walsen, dan is die perfect, helaas al mijn bejaarde fjord 5 rondjes uit zijn dak gaat los kunnen we wel weer over nieuw beginnen :') met mijn new forest zou die veel langer goed blijven.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Wat te doen met zware bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:02

Te veel zand erin en niet het juiste...
Als je kijkt naar onze binnenpiste: 8cm zand met geopad ligt daar in, niet meer.