Dubio opening schuilstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Naar welke richting de opening ?

Poll eindigt op

NoordOost
4 (20%)
ZuidOost
16 (80%)

Totaal aantal stemmen: 20


YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Dubio opening schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 14:51

Deze week wordt onze nieuwe schuilstal geleverd, maar ik zit nog altijd in dubio welke richting ik de opening zal plaatsen.

Heb me hier al ingelezen en ik heb de indruk dat oosten het beste lijkt, maar dat is niet mogelijk.
Ofwel wordt het hier NoordOost ofwel ZuidOost.

Wat lijkt jullie de beste optie en waarom?


J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Dubio opening schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:56

Ik weet niet waar je woont, maar hier (redelijk dicht bij zee) zo ik kiezen voor Noordoost. Want de meest voorkomende windrichting is Zuid-West, dus dan is NO meer beschut. En ook qua zon is NO koeler dan ZO.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:57

Een gure noordoostenwind wil je niet recht je stal in hebben. Ik zou dus voor zuidoosten gaan.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:58

Gini schreef:
Een gure noordoostenwind wil je niet recht je stal in hebben. Ik zou dus voor zuidoosten gaan.



Idem

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:00

Gini schreef:
Een gure noordoostenwind wil je niet recht je stal in hebben. Ik zou dus voor zuidoosten gaan.


Precies. Zuidenwind staat bijna nooit in de winter.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 15:00

J_emma schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar hier (redelijk dicht bij zee) zo ik kiezen voor Noordoost. Want de meest voorkomende windrichting is Zuid-West, dus dan is NO meer beschut. En ook qua zon is NO koeler dan ZO.



In vogelvlucht zo'n 5 km van zee (Blankenberge)

De regen komt hier meestal uit het zuidwesten (die kant zou dus wel dicht zijn).

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:01

Hoe groot is je stal?
Hier is de opening op noord.
Maar de opening is direct naast de zijwand. En de stal is 9 meter breed. Dan hebben ze nog plek genoeg om uit de wind te staan.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:07

Gini schreef:
Een gure noordoostenwind wil je niet recht je stal in hebben. Ik zou dus voor zuidoosten gaan.


Ook wel een goeie!Het komt minder vaak voor, maar is inderdaad wel meteen een stuk kouder.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dubio opening schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:20

Hier bevalt de schuilstal op het zuidoosten ook het beste. Helaas gaat dat voor de grote paarden niet lukken, die krijgen hem op het noordwesten.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:25

Bedenk ook goed aan welke kan de ingang zit.
Wij hebben de stalopeningen op het oosten. Wij zitten dicht bij zee, dus wind meestal uit het westen.
Maar de ene deur zit links en de andere duer zit rechts. De deuren links, kunnen de paarden rechts achter het muurtje heerlijk uit de wind staan als de wind eens uit het noordoosten komt. Maar de deuren rechts, die paarden staan toch nog enigzins in de wind, ook al staan ze om de hoek.

Maar goed alles hangt af, van waar jij gesitueerd bent.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 17:14

enjoymyhorse schreef:
Hoe groot is je stal?
Hier is de opening op noord.
Maar de opening is direct naast de zijwand. En de stal is 9 meter breed. Dan hebben ze nog plek genoeg om uit de wind te staan.


6 x 2m40
(De open kant is dus 6 meter)

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dubio opening schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:43

Ik zou die 6 meter voor de helft dichtmaken aan de meest oostelijke kant. En de ingang op zuidoost. Mocht er dan toch een zuid-oostenwind waaien (die dan meestal ook best wel koud is) dan kunnen ze toch nog uit de wind staan.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:31

Ik heb vaak sneeuw uit het Zuidoosten of Zuidwesten en dat waait ver naar binnen. Regen met veel wind uit het Zuidwesten. En ook wel Noord-Westerstorm. Ik zou dus kiezen voor noord-oost.

Overigens had ik gister door smal open luikje al dat het 1 meter diep naar binnen regende, dus heb dat maar dichtgedaan. En 1 van de schuifdeuren op het Zuiden en de deuren op het Noorden zodat het niet door kan waaien.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:42

Goede tip van Ibbel mbt lange zijde deels dichtmaken.

Bedenk dat bij oosten- of noordoostenwind het minder vaak regent dan bij wind uit westelijke richting. Ik zou daarom voor noordoost kiezen, maar met genoeg ruimte rondom de stal zodat ze er achter uit de wind kunnen staan. Met minder kans op regen maak ik me er dan minder druk om dat ze daar geen stukje dak hebben. Hooinetjes ophangen aan de buitenkant van de achtermuur en klaar ben je.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Dubio opening schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 11:07

Vandaag wordt de stal geleverd.
Ik denk dat het zuidoost wordt, maar vraag het nog eens aan de leverancier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers