dwars door een wei, mag dat?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:12

Zullen we onze paarden een keer verven, zelf maskers opzetten en 't dan toch doen? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:13

Het is hier bijna carnaval, dus valt het niet echt op Tong uitsteken Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:16

meiske16 schreef:
helaas weet ik niet of ik er door heen mag crossen


Dat kun je te weten komen door het aan de eigenaar van het land te vragen Nee heb je (als je fatsoen hebt), ja kun je krijgen.

Nu het zo nat is zal het wel niet mogen en is het ook niet veilig, maar misschien is het 's zomers wel anders. Niet geschoten is altijd mis.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:50

Ik heb geluk, nadat het maisveld was leeggehaald, en er dus een "stoppelveld" bleef liggen, het aan de boer/eigenaar gevraagd en mocht ik effe lekker racen door het veld, hij waarschuwde me zelfs voor de greppels die erin lagen!
gewoon vragen, liefst na de zomer, als het droog is en kaal, dan mag het vast wel een keertje.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:25

Ik kan elke dag in de wei crossen Haha! Op de stal waar ik sta is 16 ha grond, verdeeld in 3 evengrote stukken OK dan! Omdat er (nog) geen bak is mogen we in de wei 'rijden' meestal komt het erop neer dat ik 1 grote ronde stap en dan 1 keer heen en 1 keer terug in volle galop. Paardje moe... Lachen Is wel kicken want het is denk ik al snel 500 meter lang en 200 meter breed vlak weiland waar je overheen gaat. Nu met de regen liggen er ook hele grote plassen en mn pony vindt het erg leuk daardoorheen te stappen en een beetje te draven. Galop doe ik daar maar niet want het is een beetje drassig en dat vind ik toch te gevaarlijk worden.

Dus tja als je met je paardje door de weilanden wil crossen moet je bij mij op stal staan Knipoog De eigenaar geeft er niks om dat het omgepleogd wordt, de paarden mogen dan ook in de winter elke dag naar buiten

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:31

Sonja"]
[quote="Tessebes schreef:
Dat het uberhaupt in je op komt!


Nou ik herken dat gevoel best hoor! Voor ik aan het bos woonde had ik ook vaak zo'n gevoel van "oooh zullen we eens..... Schijnheilig " . Tuurlijk doe je het niet, maar 't is zooooo verleidelijk soms....

Maar als antwoord: nee het mag niet, is erg onfatsoenlijk, dus niet doen. Bovendien heb je geen idee van gaten en greppels, dus kan nog gevaarlijk zijn ook bv als het gras lang is.
[/quote]

Heeeeeelemaal mee-eens!! Haha, ik heb ook zooo ontzettend vaak de neiging gehad!! Meestal heb ik het niet gedaan, maar ik moet me geloof ik wel voor 1x verontschuldigen... Schijnheilig Ik kon de verleiding niet weerstana, en al helemaal niet omdat die dag ervoor de 'military van Boekelo' was geweest, en de hele cross nog open stond Haha! (de cross gaat door allerlei prive weilanden) Alle weilanden waren toch al helemaal kapot, dus dat ik er ook nog eens overheen ging maakte niet veel uit want het gras was al kapot. Daarnaast waren de toeschouwers er ook nog eens overheen gelopen, dus was het gewoon 1 grote drek..

Maar het was wel een ge-wel-dige ervaring hoor Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:43

cool.. tja.. zoiets moet ik ook maar eens "toevallig" tegenkomen hihihi Haha!