Inloopstal voor 2 pony's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Inloopstal voor 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 21:31

Ik heb een schuur van 5,7 op 4,3 m.

Graag zou ik hier een inloopstal maken met 1 deur.

Is dit groot genoeg voor een B pony (1m20) en een D pony van 1m41.
Wie heeft er ervaringen met paarden/pony's die 1 inloopstal delen.


LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:37

Hier ook een inloopstal voor paard van 1.64 en shet. Weet niet de precieze afmetingen. Wel goede ervaringen. Hebben beide hun eigen voerbak en dat weten ze ook heel goed. Ze eten en slapen er altijd samen en dat gaat heel goed.

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Inloopstal voor 2 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:43

De mijne hebben ook lang een stal gedeeld van 10x5 (geen inloopstal, maar hun 'gewone' stal) dat ging super, elk hun eigen voerplekje en samen smullen van één grote bult hooi of aan één hooinet, was heerlijk om te zien <3

Ondertussen zijn we veranderd naar 24/7 buiten, de schuilstal moet nog gebouwd worden, maar die wordt 7x4 voor de twee paardjes samen, het gaat om een fjord en een shet, die hebben makkelijk plek zat voor z'n tweetjes :)

Denk dat het met jouw afmetingen ook wel moet lukken, hangt er ook een beetje vanaf hoe de onderlinge relatie tussen de paarden is natuurlijk... Ze moeten elkaar wel 'dicht' in de buurt kunnen verdragen :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:59

Hier inloopstal 3x6 voor ongeveer die maten pony's. Gaat uitstekend, maar ze lopen al langer samen. Ruimte is er zat. Een wat bredere deur is wel prettig, zodat ze samen tegelijk er uit kunnen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Koper

Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:31

Als je de optie hebt zou ik gaan voor 2 openingen. Mijn merrie vindt het spannend om met andere paarden in een ruimte met maar 1 deur te staan. Ze is altijd de kleinste en minst assertieve en vindt het prettig om weg te kunnen. Ze staat al jaren samen met mijn ruin, en ze kunnen het heel goed samen vinden. Maar toch blijft ze 2 deuren prettiger vinden.

Als je aan het westen en zuiden dichte wanden hebt (ivm windrichting) zou je op het noorden en oosten deuren kunnen maken. Eventueel zou je daar dan één van dicht kunnen doen bij veranderende windrichting. Ook vind ik het zelf prettig als de stal splitsbaar is dmv bij voorbeeld een hek halverwege wat je open en dicht kunt doen. Of desnoods een stroomdraadje als je brave paarden hebt. Stel dat ze eens op stal moeten -met de deur(en) dicht dus- is het fijn als ze allebei elk hun eigen stukje hebben.

Die van mij hadden een inloopstal van 3 x 6, met aan de voorkant (lange kant) twee openingen helemaal links en helemaal rechts. Het was dus eigenlijk een doorheenloopstal, ze konden rondjes lopen door de stal weer naar buiten toe onder de luifel door en weer de stal in. Dat deden ze ook (zowel binnen als aan de buitenkant tussen de deuren in hing hooi). Ik heb een shet en een IJslander.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, ComscoreBot en 42 bezoekers