Verveling op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 11:10

mirriejj schreef:
Hoi Lianne,

Ik denk dat het voor Tim wel goed zal zijn om meer buiten te komen, ik denk dat je daarmee niet enkel verveling op stal voorkomt, maar ook de probleempjes die je af en toe met hem hebt met werken.

Je doet je uiterste best om het beste voor ze te regelen, maar het is nooit verkeerd om voor de meningen van andere open te staan.

TS is nog erg jong en ik vind dat er erg hard naar haar toe gereageerd wordt.


Hallo! U bent zeker van mylittlejimmy? Bedankt voor je reactie, maar Tim en Diederick komen super veel buiten, maar t is toch logisch dat ze s'avonds en snachts op stal staan? Met werken gaat het al een stuk beter :)



Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 11:14

Dorine92 schreef:
Mijn eerste idee was inderdaad ook dat paard en ezel niet ideaal is. Jij kunt ook vriendjes zijn met een hond, maar je kunt er niet mee praten en dat wordt op de langere termijn wel een gemis voor je.
Wat ik ook bijzonder vind, is dat je het allemaal maar stom gezeik vindt wat iedereen hier zegt, want jij weet zelf wel alles het beste over jouw pony enz. Punt blijft alleen wel dat je nog niet zo ervaren bent met paarden als de meesten hier op bokt, en dat je pony zich verveelt. Blijkbaar is een aantal uur per dag buiten en een ezelvriendje dus toch niet helemaal de ideale situatie voor jou pony. Anders zou hij zich niet vervelen. Wél goed dat je hebt opgemerkt dat hij zich verveelt. Dat getuigt wel van oplettendheid bij jou.
Ik zou ze toch echt langer buiten houden (dus ook de avond), nacht op stal is prima als jij dat graag wilt. Buiten moeten ze wel voer hebben. Ik zou zeggen onbeperkt overjarig hooi om te knabbelen. Zo nu en dan wat wilgentakken. En toch een ponyvriendje erbij. Wellicht kun je er nog wat pensiongeld mee vangen ook als je niet zelf een pony erbij neemt, maar een pony van een ander erbij doet.
Op stal zal de verveling ook minder worden als er een pony vriendje bij komt te staan


Hallo! Waarschijnlijk begrijp je me verkeerd want hij verveelt zich niet maar ik wil het voorkomen.

Ik heb genoeg ervaring en idd niet zoveel als sommige volwassenen hier, maar ik heb mijn pony vanaf 11 maanden oud,en hij is nu 5. Ik heb hem alles geleerd aangezien hij verwaarloosd is geweest en er zijn natuurlijk af en toe tegenslagen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik genoeg ervaring heb nadat ik een pony zelf helemaal heb opgeleid :)

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:33

Fruit en wortels aan een strodraadje rijgen. *\o/* *\o/*

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 11:58

Hallo allemaal, bedankt voor jullie ideeën en reacties.

Je mag mij een dm sturen op mijn insta account of hier een privé berichtje sturen als je wilt zeggen wat je denkt dat het beste is voor mijn pony en ezel. Met de stal en paddock enz

edith2

Berichten: 511
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Purmerend

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:01

Ik zie in een van je reacties staan dat het toch logisch is dat je paard s avonds en s nachts op stal staan. Dat is het dus niet!! Dat jij dat wil, is weer wat anders....

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:43

Ik moet zeggen dat ik vaak de eerste op Bokt ben die begint te zagen over dat paarden naar buiten moeten, maar dit keer zag ikzelf echt geen probleem. Pony staat alleen 's nachts op stal, ik snap niet dat er zo hevig gereageerd wordt? Zó weinig komt de pony toch ook niet buiten?

TS, ik zou eerder gaan voor een slowfeeder zodat ze langer over het hooi moet doen. Echte speeltjes vinden paarden niet echt iets aan. Ik heb een jollybal in de stal van mijn paard hangen, maar die wordt eerder als schuurpaal gebruikt dan dat er daadwerkelijk mee gespeeld wordt. :+

KellyR

Berichten: 1500
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:12

edith2 schreef:
Ik zie in een van je reacties staan dat het toch logisch is dat je paard s avonds en s nachts op stal staan. Dat is het dus niet!! Dat jij dat wil, is weer wat anders....


Pardon?
Ts is 14 (Volgens profiel) en dit vind jij een normale manier van communiceren?
Een paard op stal is best normaal.
We hebben immers geen km-'ers die zij dagelijks kunnen maken omdat we over paaltjes hebben staan waardoor ze niet kunnen trekken.
Uiteraard is een paddock paradise voor een aantal een optie, maar voor velen ook niet.
Volgens mij had jij je paard ook op een normale pension stal staan toch?
Dus is dit niet een beetje de pot verwijt de ketel? (Of ik verwar je met iemand anders, dat kan ook)

Nogmaals denk ik dat de ze wat langer buiten kunnen staan.
Maar dat is niet waar ts naar op zoek is.

@ts ik denk dat je zo genoeg tips hebt gekregen.
Wellicht kun je mods vragen om er een slotje op te zetten.
En beter een ezel als maatje als helemaal alleen. Helaas zijn er namelijk nog genoeg pony's die helemaal alleen staan.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:07

edith2 schreef:
Ik zie in een van je reacties staan dat het toch logisch is dat je paard s avonds en s nachts op stal staan. Dat is het dus niet!! Dat jij dat wil, is weer wat anders....



Dat het voor jou niet logisch is wil niet zeggen dat dat voor een ander ook geld. Mijn paard ging toen hij nog thuis stond uit zichzelf in de stal tegen de avond, kon de deur open laten staan en dan ging hij er nog niet uit..

Ook ik vind je reactie weinig toevoegen aan de vraagstelling van de TS.

@TS misschien heb je hier wat aan https://www.paardentips.com/goedkope-ti ... n-de-stal/

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:57

Ik zal maar niet in gaan op de reacties die hier worden gegeven door een aantal, die zijn namelijk belachelijk......

Ik zag met het warme weer van de afgelopen weken trouwens een paar keer zo'n filmpje voorbij komen van mensen die iets hadden van water in een emmer en daar dan stukjes appel in. Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan en haar paard was hier echt heel lang mee bezig om ze er uit te halen.. ik weet niet of het aan haar paard lag en heb er zelf ook geen ervaring mee. Misschien dat iemand weet wat ik bedoel? haha

Elaya

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:04

Oh dat deed ik vroeger idd ook wel eens. :D Zeker nu de eerste valappeltjes her en der gratis langs de weg staan. Grote bak water, appeltjes er in en happen maar. Gulzige paarden doen er heeeel lang over, aangezien die de appels naar beneden duwen. :P
Al is dat natuurlijk ook weer allemaal extra suiker wat een te dik paard eigenlijk niet moet hebben.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:07

julius_juut schreef:
Oh dat deed ik vroeger idd ook wel eens. :D Zeker nu de eerste valappeltjes her en der gratis langs de weg staan. Grote bak water, appeltjes er in en happen maar. Gulzige paarden doen er heeeel lang over, aangezien die de appels naar beneden duwen. :P
Al is dat natuurlijk ook weer allemaal extra suiker wat een te dik paard eigenlijk niet moet hebben.


jaa dat bedoel ik inderdaad haha, maar zeker waar, dat laatste..
Ga het morgen zelf ook eens proberen haha


TS dit kwam ik ook nog tegen trouwens
https://www.venhorst-fourage.nl/product/hay-chunks/

zag er ook een filmpje van op facebook, dat paard was heel druk er mee. Maar goed, ik spreek wederom niet uit eigen ervaring.

Elaya

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 22:39

Gini schreef:
Ik moet zeggen dat ik vaak de eerste op Bokt ben die begint te zagen over dat paarden naar buiten moeten, maar dit keer zag ikzelf echt geen probleem. Pony staat alleen 's nachts op stal, ik snap niet dat er zo hevig gereageerd wordt? Zó weinig komt de pony toch ook niet buiten?

TS, ik zou eerder gaan voor een slowfeeder zodat ze langer over het hooi moet doen. Echte speeltjes vinden paarden niet echt iets aan. Ik heb een jollybal in de stal van mijn paard hangen, maar die wordt eerder als schuurpaal gebruikt dan dat er daadwerkelijk mee gespeeld wordt. :+


Dankjewel!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:57

julius_juut schreef:
Oh dat deed ik vroeger idd ook wel eens. :D Zeker nu de eerste valappeltjes her en der gratis langs de weg staan. Grote bak water, appeltjes er in en happen maar. Gulzige paarden doen er heeeel lang over, aangezien die de appels naar beneden duwen. :P
Al is dat natuurlijk ook weer allemaal extra suiker wat een te dik paard eigenlijk niet moet hebben.



Ohjaa dat is ook echt een hele goede, deden wij ook bij de paarden alleen dan met wortels. Wortels blijven ook langer goed in een bak met water.
Gewoon een grote specie kuip voor de helft vullen met wortels (of zoveel je zelf wil) en dan tot bovenaan vullen met water. Echt super grappig om dan ook naar te kijken en de paarden vinden het ook heel erg leuk!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Britta31

Berichten: 13066
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:48

Misschien is het al gezegt maar komen de 2 stallen op de paddock uit?Zoja,een draad spannen tussen de 2 stallen naar de overkant van de paddock.Dus de paddock s'avonds in 2 delen en s'ochtens weer 1.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

manonevita
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:47

Mijn paarden staan altijd met een Hooinet op stal zijn ze lekker lang mee bezig een liksteen vinden ze vaak ook fijn een bal heb ik ook geprobeerd maar deze vonden ze niet intressant. Vlak voor dat ik naar bed ga vul ik hem altijd weer opnieuw en mischien een tip als ze te dik zijn zou een grasmasker geen optie kunnen zijn? Werkte bij mijn pony altijd goed .

De reacties zijn wel een beetje raar als ik eerlijk ben mijn paarden staan ook snachts lekker op stal en dat vinden ze allemaal prima naar mijn idee maar jullie zullen alles wel beter weten ....

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:43

Felien_Kyra schreef:
julius_juut schreef:
Oh dat deed ik vroeger idd ook wel eens. :D Zeker nu de eerste valappeltjes her en der gratis langs de weg staan. Grote bak water, appeltjes er in en happen maar. Gulzige paarden doen er heeeel lang over, aangezien die de appels naar beneden duwen. :P
Al is dat natuurlijk ook weer allemaal extra suiker wat een te dik paard eigenlijk niet moet hebben.


jaa dat bedoel ik inderdaad haha, maar zeker waar, dat laatste..
Ga het morgen zelf ook eens proberen haha


TS dit kwam ik ook nog tegen trouwens
https://www.venhorst-fourage.nl/product/hay-chunks/

zag er ook een filmpje van op facebook, dat paard was heel druk er mee. Maar goed, ik spreek wederom niet uit eigen ervaring.



Dit is wel een goede tip. Ik geef sinds een paar dagen carli wafer aan mijn ponys, zodat ze tussen de hooibeurten door wat te knabbelen hebben, die zijn iets kleiner van formaat, maar ze moeten er evengoed moeite voor doen.

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 16:06

manonevita schreef:
Mijn paarden staan altijd met een Hooinet op stal zijn ze lekker lang mee bezig een liksteen vinden ze vaak ook fijn een bal heb ik ook geprobeerd maar deze vonden ze niet intressant. Vlak voor dat ik naar bed ga vul ik hem altijd weer opnieuw en mischien een tip als ze te dik zijn zou een grasmasker geen optie kunnen zijn? Werkte bij mijn pony altijd goed .

De reacties zijn wel een beetje raar als ik eerlijk ben mijn paarden staan ook snachts lekker op stal en dat vinden ze allemaal prima naar mijn idee maar jullie zullen alles wel beter weten ....


Dankje!

Molly1230

Berichten: 403
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:08

Vaker buitenzetten. Of je kan zelf ook wat spulletjes in de stal doen ik noem 2 voorbeelden.
Een balletje van ongeveer de grootte van een voetbal, Of een slowfeeder waardoor je paard meer moeite moet doen om het hooi te kunnen eten.

whatever's meant to be, will be♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler en 5 bezoekers