Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:32

Haha, goedgekeurd dus :)

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:47

Super! Dat het in gebruik is genomen! :))

Is het dak ook gemaakt van damwandplaten of is dat ander materiaal ...

Groet Karin.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:37

s_v schreef:
joyce B schreef:
Mooi hoor!en leuk dat jullie zelf een stal(frame) maken!

Die man van mij kan ook lassen. Ben wel benieuwd wat voor staal jullie gebruiken voor het frame en waar je dat kunt krijgen. Misschien kan die van mij wel een hooiruif frame lassen


Ik had je berichtje even gemist :o
Wij gebruiken 'hol' ijzer van 4x4, lengtes van 5m. Ik heb ze geverfd tegen de roest. :j
[ [url=m/4O3box.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij zijn het gewoon bij de lokale metaal handelaar gaan halen :)


Bedankt,
Welke dikte heeft het staal? (Dus de plaat waar de kokers van gemaakt zijn?)

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:10

Ziet er goed uit!! Fijn dat het ze bevalt :)

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:07

s_v schreef:
Ik werd vanochtend wakker met dit heerlijke uitzicht <3
[ [url=m/T5SFOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen ik ging kijken of er van het hooi gegeten was. En toen vond ik harde 'bewijzen' dat iemand binnen is geweest vannacht *\o/*
[ [url=m/9KrB7g.jpg]Afbeelding[/url] ]
En toen gebeurde dit *D
[ [url=m/HAEhX3.jpg]Afbeelding[/url] ]
heerlijk! Hij is dus goedgekeurd

Wat voor bodem heb je daar in liggen? ziet er interessant uit :wow:

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 18:37

De dikte van het staal moet ik even nameten Joyce, ik denk dat het ongeveer 3mm is...

Alle wanden en het dak zijn van damwand panelen gemaakt inderdaad, Karin :j

De ondergrond bestaat uit stro roosters Zidore. Die mesten makkelijk uit en zijn lekker dik en stevig :j Wij konden ze kopen van een neef van mijn man, scheelt gelijk een stuk in de prijs :)

Vanochtend stond Vlekje voor de stal te kijken met haar hoofd binnen... We bedachten ons toen dat de opstap wat hoog is voor haar :(:)
Gelukkig heb ik een lieve man, die dat a la minute even voor ons oplost. Wat heb ik toch geluk dat zo'n dingen hier allemaal kunnen *\o/*
Afbeelding
En zo loopt ook Vlekje ondertussen de stal vlot binnen en buiten <3
Afbeelding

Ben best verbaasd hoe snel ze er uiteindelijk aan gewend zijn. Vandaag zijn ze alletwee regelmatig even binnen gaan kijken :j En ze hebben er ook al gezellig samen gestaan, echt geslaagd dus *D

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:54

Super en ook dat het zo snel (& makkelijk) aangepast word voor Vlekje :))

Blijven zo wel mooie oortjes foto's <3

Twijfelde over het dak of het damwand plaat was, maar bedankt voor je reactie
maar je laatste foto van Vlekje van achteren is het wel goed te zien :j

Groet Karin.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:41

Super!

Hebben jullie hem ook verankerd in de grond of aan een paar palen in de grond? Bij mijn vorige bijrijdpaard hebben ze een vergelijkbare schuilstal gemaakt van stalen f Amerikaanse met damwand, maar die is met storm al wel een paar keer omgewaaid. Gelukkig geen schade aan de jonge paarden die er bij stonden, maar dan schrik je wel.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 19:55

joyce B schreef:
Super!

Hebben jullie hem ook verankerd in de grond of aan een paar palen in de grond? Bij mijn vorige bijrijdpaard hebben ze een vergelijkbare schuilstal gemaakt van stalen f Amerikaanse met damwand, maar die is met storm al wel een paar keer omgewaaid. Gelukkig geen schade aan de jonge paarden die er bij stonden, maar dan schrik je wel.


Hij is aan elke wand op 2 plaatsen verankerd in de roosters, dus normaal staat hij als een huis :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:25

Super!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 20:33

Zo, vandaag zijn we weer verder gegaan met de paddock plannen. We zijn begonnen met het omheinen van de track, het gras staat nu voor mij kort genoeg om ze binnenkort hele dagen te laten rondhuppelen daarop, maar dan moet de omheining wel shetten proof zijn :))

Het gaat in kleine stapjes, er staan nu 2 palen recht (en toen had Pieter plots andere dingen aan de hand) maar morgen doen we gewoon lekker rustig verder. Zodat hopelijk alle palen staan en dan kan ik volgende week aan de slag met draad spannen :j

Ik heb ook nog een hele gave luchtfoto van ons groeiend paradijsje *-:)
Let ook op hoe de bewoners gezellig een onderonsje houden, terwijl de mensjes lekker aan de slag zijn met de track <3
Afbeelding
Vooraan in de paddock is het wat modderig, maar dit is ook echt het enige wat modder is na de regen van afgelopen week. De grond is op dat plekje helemaal verzadigd, omdat daar in de zomer altijd sproeiwater van ons dak heeft gestaan. Hopelijk trekt dat nog wat bij, maar al met al ben ik heel tevreden over hoe droog alles verder is gebleven :j !

Over een half jaartje ofzo wil ik er nog een. En dan hoop ik dat alles er al weer heel wat vollediger uitziet :) Onder andere nog op het lijstje voor komend jaar:
- Een deel verharden voor de schuilstal (liefst zo snel mogelijk :) )
- Een lekkere zandbak, met los zand waar ze in kunnen liggen
- De track helemaal klaar en 'kaalgelopen'
- Meer hooiplekken
- De welness wat uitgebreid met een mooie schuurstronk :)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:47

Ik kom nu pas dit topic tegen (wel fijn, want dan zie je meteen ook de plannen in uitwerking :D), maar wat een prachtig plekje ben je ervan aan het maken. +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:04

Ziet er al mooi uit.

Ook wel fijn dat de bewoners niet de neiging hebben om overal met hun neus bovenop te willen staan. Werkt wel zo lekker, zonder dat voortdurende gehijg in je nek...

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:07

Goed bezig & en het wordt steeds mooier :j

Groet Karin.

WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:16

Superleuk dit zeg! Ik ga het topic zeker volgen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 09:58

Wat leuk dat er telkens mensen bij komen om ons projectje te volgen! Alle enthousiaste reacties zijn ook zo leuk en motiverend om te lezen *\o/*

Vanochtend werd ik wakker en toen ik naar buiten keek, ben ik heel snel naar buiten gegaan met mijn telefoon in m'n handen, heerlijk wakker worden met dit uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:15

Ben je niet bang dat ze de stal slopen. Hier zou het met die dikte staal en damwandplaten in ieder geval niet overleven vrees ik.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 10:31

Oh nee, daar ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor Lizy29, het is echt stevig materiaal :j
Het staal is echt heel dik en stevig hoor, dat krijg je met geen mogelijkheid gebogen, ook niet als paard zijnde :n En de damwand heeft door de plooien ook veel stevigheid, het is echt een mooie degelijke stal, die letterlijk tegen een stootje kan :)

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:54

Super leuk! Je stal is echt heel mooi geworden <3 *\o/* Ik vind het erg leuk om je topic te volgen omdat ik zelf ook bezig ben om mijn droom paddock Paradise aan huis te maken, wij hebben 2 weken terug een flinke laag wit zand laten storten en ze zijn er ZOOO blij mee. Volgende projectje wordt de betegeling voor de schuilstal :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:29

Super leuk hoe de vorderingen gaan! Succes!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 23:24

Zo, het is even stil geweest op paddock gebied hier :j
Het weer gooide 'een beetje' roet in het eten de afgelopen periode... Gelukkig blijft het nu tot eind deze week wat droger, dan kunnen we weer een beetje verder *\o/*

Het is de bedoeling dat de verharding deze week gelegd wordt. Normaal leggen we vrijdag de roosters (nuja, we, Pieter en zijn pa, ik moet gewoon werken := ) en dan wil ik graag zaterdag een nieuwe hooi plek maken met een fruitkist :)

Heb ook nog wat aanpassingen aan het 'plan voor de toekomst' gemaakt, toch een kronkel paadje in de weitjes en een stukje uit gerasterd, want de kippen wei is verhuist :D

(Kleine toelichting bij de kippen. Tok, tok, tok en tok zijn 4 mestkippen die we cadeau kregen van de vrienden van Pieter bij ons huwelijk deze zomer. In 'normale omstandigheden' waren ze al lang 'gaan hemelen', maar ik wil ze graag een kans geven om lekker kip te zijn, zonder dat ze op ons bord belanden. Hoogstens het eitje wat ze binnenkort misschien gaan leggen :) Ze zaten eerst in een kleiner verblijf, omdat we niet hadden verwacht dat ze het zo goed zouden blijven doen... Daar waren ze uit gegroeid, dus nu krijgen ze een nieuw plekje bij de paarden!)
Afbeelding
Afbeelding

En het nieuwe plan:
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 17:44

Aangezien het weer vandaag helemaal mee zat, ben ik maar samen met mijn schoonvader aan de slag gegaan en voila... We hebben een verharde uitloop voor de schuilstal *\o/*

Alles is uiteraard gebeurd onder het toeziend oog van de twee paddock bewoners, wel vanop een veilige afstand deze keer, er kwam namelijk groot materiaal aan te pas, en Vlekje vindt dat net iets te interessant :=
Eerst een stukje afgraven (Als Vlekje kon stak ze dr neus in de kubota :)) ) ...
Afbeelding
Daarna de roosters erop...
Afbeelding
Even aanwerken en klaar is kees!
Spoiler:
Die deuk in de schuilstal is overigens mijn schuld := Ik ben er tijdens het uitmesten met de kubota tegenaan gereden :=

Afbeelding

Meteen ook echt goedgekeurd door de paardjes :j
Afbeelding
En het stuk waar twee van de roosters eerst lagen werd ook al maar even geïnspecteerd :)
Afbeelding

In het 'gat' dat tussen de roosters zit komt een hooibak, die wil ik graag dit weekend gaan halen, dan ziet dat er weer al een stuk netter uit :)

Volgende stap wordt de lig plek, gelijk even met mijn schoonvader besproken, ik mag bielzen gebruiken die we hier hebben liggen, dus misschien lukt het dit weekend al wel om iets te maken, dat zou heel fijn zijn! En daarna wil ik echt de track af gaan maken, dan krijgt onze pp echt vorm! :D
Laatst bijgewerkt door s_v op 12-12-18 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:45

Dat is toch verdomd handig zo'n schoonpa en groot materiaal thuis.

Ziet er steeds leuker en mooier uit! Ik vind je nieuwe plan echt heel leuk. Ook met dat slingerpad tussen de weides is.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:50

Ow, dat is super en het zal echt schelen nog zo voor de winter echt doorzet.

Dat vind ik wel het enige nadeel van de paarden 24/7 zo buiten.............Ze bemoeien zich werkelijk overal mee :p

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 17:52

Dat is het zeker, Selka! Beetje extra zand nodig, huppa even scheppen en klaar :))
Ik bedenk me alleen net dat ik er een beetje naast zit met de afmetingen wat betreft de weitjes op het plan... Eigenlijk zijn ze een stukje smaller (vergeten de breedte van de track eraf te trekken), ik denk 10&15m ipv 15&20m, dus het is nog maar de vraag op dat slingerpaadje dan wel realistisch is := Eens proberen met prikpaaltjes binnenkort :)

Ja ik wilde het ook echt nog voor de winter af hebben super pony :j
Eigenlijk wil ik het lig plekje ook echt graag nog klaar hebben, want ze zijn nu zo smerig altijd (nog een nadeel van 24/7 buiten paardjes :P )...