Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:35

Wagen vol geladen ... met allemaal paaltjes
Succes met het plaatsen :j

Hi, hi met betrekking tot de afstanden van je draad
moet je shet niet stiekem naar limbo les gaan :=

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 20:40

De draad staat nu 40cm van de grond, daar blijft ze (normaal) netjes achter, al heeft ze ook al een 2 tal keertjes aan de verkeerde kant van het hek gestaan hoe ze het doet, geen idee (al stond er toen wel tijdelijk geen stroom op de draad) :=

Ach ja ze moet ook af en toe haar grapjes uit kunnen halen he :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:36

En wat voor geleiders neem je?

Wel spannend hoor!! Onze shet blijft er ook goed achter als er stroom op staat. Het ene stukje tussen tuin( veel gras ) eigenaren en onze paddock was niet goed afgezet en hun stroomapparaat doet het niet, dus is dat dicht met een soort gaaswerk en planken.
Maar ons weitje in het midden staat alleen onze klok batterij op en daar blijven ze goed van weg.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 22:17

Wij hebben ondertussen gelukkig stroom uit de stal dus er staat altijd genoeg stroom op, dat scheelt een hele hoop :j

Bedoel je deze dingen met geleiders?

Afbeelding

Wij nemen in ieder geval deze 'kommetjes' om de draad door te laten lopen. Goed voor de draad, want het schuurt niet en ook nog een beetje een economische oplossing :$

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:20

Super leuk! Goede voorbereiding is het halve werk ;). Ben heel benieuwd hoe het gaat worden :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 00:29

Ja, wij hebben lint. Voor weitje nieuw lint gekregen en nieuwe geleiders. Goedkope kwaliteit, maar volstaat.

Ik vind die oogjes ook altijd goed en stevig, maar weet niet of ik draad zou willen straks. Draad is wel makkelijker, maar ligt straks een de ligging van het huis, de grond etc

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 02:09

Je hebt al een mooi plan! Leuk ook de ideeën over begroeiing.

Wij hebben ook een paddock paradise met 3 paarden, wel een beetje saai, maargoed. Wij hebben overigens gewone hoeken en aan de ene kant een pad van zo'n 4 a 5 meter, en aan de andere kant een pad van 2 meter. Het gaat onwijs goed, ze hebben nog nooit klem of vast gezeten, en trekken regelmatig flinke sprintjes om de wei. Wij willen nog het een en ander aanpassen (er moeten onder andere nieuwe palen in), maar kunnen helaas niet alles omdat het een huurweiland is.

Wij halen al ons draad en toebehoren bij Agrishop, is een Duitse webshop. Kwaliteit is vergelijkbaar met Gallagher maar voor een veel leukere prijs. Wij zijn vooralsnog heel tevreden, we hebben zelfs een stroomklok met zonnepanelen daar vandaan.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:16

Ja je bent van start! Leuk. Wat voor grond zitten jullie? Wij gaan morgen weer verder maar ik hoop dat de klei mee wil werken :+

Milan_Lover, heb je weleens met Gallagher gewerkt? Wij hebben op de vorige locatie en nu bij ons huis zowel gebruik gemaakt van agrishop en van Gallagher maar agrishop komt er echt niet bij in de buurt naar mijn mening. Het is niet slecht hoor maar de geleiding is veel minder en de duurzaamheid ook. Kan ook niet anders want Gallagher voegt meer ijzer toe aan de draad :)

Wij gebruiken daarom Gallagher voor de buitendraad en agrishop voor de honden omheining.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 13:09

Wij zitten op zand grond, die werkt vrij goed mee, alleen weet ik niet of mijn man daar momenteel hetzelfde over denkt met het boren :=

We zijn nu echt begonnen! Alvast een stukje oude draad weg, Jules en Vlekje dachten er het hunne van... We kregen toch juist meer weiland?!
Afbeelding

En dan volop palen boren! Ze houden ons goed mee in de gaten :))
Afbeelding
Afbeelding

En mijn nieuwe uitzicht vanuit de woonkamer <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 23:19

Zo inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, ondertussen is de buitendraad van de paddock klaar en zijn de palen voor de piste + cirkel gezet. Mijn man moet deze week heel onregelmatig werken (al moet je dat als boer altijd :)) ) hij is al 2 avonden weg, waardoor het allemaal wat trager gaat :) Ik hoop dit weekend de track ook nog af te kunnen maken :j

De paardjes hebben het alvast goedgekeurd, zo veel gras :~
Ze mogen er nu twee keer per dag een uurtje op, op het stuk dat track moet worden, ik vrees alleen een beetje dat ze het op dit tempo niet snel kort zullen krijgen :=
Afbeelding
Grappig uitzicht zo, met die twee kleine stipjes in de verte die gras aan het eten zijn :))
Afbeelding

Gisterenavond hebben we de cirkel afgemaakt, manlief hard aan het werk, onder het goedkeurend oog van de twee paddock bewoners. Pieter vond het maar niets, zo weren met twee paarden die op zijn vingers keken, ik vond het juist heel schattig <3
Afbeelding

De paardjes zijn trouwens heel geïnteresseerd in alle veranderingen, vooral Jules kijkt zijn ogen uit momenteel, alles wat we doen heeft hij gezien en moet hij even komen inspecteren :)
Laatst bijgewerkt door s_v op 22-08-18 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:24

Grote vorderingen en leuk dat je paardjes het zo volgen ... :j

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:26

Kritische bewoners heb jij zeg. ;)

Heerlijk een stuk groen gras! Dat van ons moet echt nog bijkomen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 18:00

Niet de beste foto en ik moet ook dringend mest opruimen := Maar de cirkel is klaar (hij lijkt wat hoekiger dan hij in het echt is op de foto) ik ben er blij mee ! *\o/*

Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:33

En is ie ook goedgekeurd door de kritische bewoners?

Je bent goed bezig. Gaaf dat je de voortgang met ons wilt delen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 19:47

De kritische bewoners stonden de track te ontdoen van overtollig gras terwijl ik aan het werken was aan de draad, Jules heeft wel even gekeken, vanaf de andere kant van de draad, maar verder kon het ze weinig schelen deze keer...

En nu staan ze weer in het paddock stukje van ons paradijsje in wording, lekker hooi te eten :) Vlekje is wel even gaan kijken in de cirkel, maar toen ze zag dat er niets te eten viel, is ze snel omgedraaid en terug naar het hooi gegaan :Y)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:27

Ziet er netjes uit! Is de cirkel om te longeren?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 20:25

Op op de cirkel te werken inderdaad, ik mag het van mijn instructrice geen longeren noemen haha :))

Vandaag maar gelijk even uitgetest en goedgekeurd door de bewoners :j
Afbeelding
Afbeelding
Meneer had een beetje energie te veel, die kon hij mooi even uitrazen 8-)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:39

Wau wat en leuke veranderingen, mooi hoor. Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:45

Hij wordt uitgelachen door de shet. Tja je hebt luxe- en werkpaarden natuurlijk ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 22:20

Al weer een tijdje geleden dat ik hier geüpdatet heb...

Paddock plannen hebben een beetje stil gelegen na de cirkel... Maar de afgelopen week zijn er toch weer wat leuke dingen toegevoegd :j

De piste is omheind, dus daar maken we nu dankbaar gebruik van :) ondergrond blijft voorlopig zoals hij is, voor het 'rijwerk' wat wij doen is dat meer dan voldoende voor nu :)
We hebben er al veel plezier aan beleefd!
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag is het begin aan ons speelpark ook gemaakt! Deze tractor band bevond zich zonder functie op ons erg, dus die geef ik graag een nieuwe bestemming *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

En met de rest van het zand (en misschien een klein beetje extra O:) ) maakte ik alvast een mini lig plekje :z
Afbeelding

Ik heb ook nog twee extra hooinetten besteld, dan kan ik meer voer plekken maken tegen de winter :)
Morgen of dit weekend wil ik palen boren voor de netten, dat werkt wat handiger dan altijd maar plekjes improviseren :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:58

Leuk zo die tractor band met zand ...
Kan je ook eetbare plantjes :9 inzetten met gaas erover ;)

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:17

Leuk hoor, zo ontwikkelt het en is het voor de paardjes ook leuk, elke keer iets nieuws.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 07:32

Iemand heeft vannacht duidelijk al gebruik gemaakt van het ligplekje :z

Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 07:42

En ze heeft lekker languit gelegen ook zo te zien :)) <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

SoleroLove

Berichten: 507
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:02

Leuk om alle veranderingen te zien! Ik volg

Solero


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, laran, soesie, xMaritt en 104 bezoekers