Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:02

HOe breed zijn je paden? Ik zou me daar niet te druk om maken bij zo een paadje. Wij hebben breed pad, maar ze hebben daar een smal paadje in gelopen.

Naast ons pleintje is zwarte grond en werd drek. Daar zouden we zand krijgen, maar ja................( beloftes beloftes )
Ik werd het zat om daar de mest uit te vissen, dus afgezet met paaltjes. Daar loopt nu tussen hekwerk en lint een paadje van een meter ofzo. Kon het ook afsluiten, maar ze lopen er graag, dus zo gedaan en gaat prima. Is ook langs 2 bomen, dus ze moesten daar zelf al op letten.
Aan andere kant is bestraatte plein en ze hebben dus keus.
Als je rondom wat bredere paden hebt waar ze rennen en gek doen en een open paddock voor de bokken sprongen etc, kan een tussendoor pad wel smaller. Je kan ook de bochten wat flauwer maken.

Ik had bijv va bestraatte plein naar paddock op brede zand stuk wat balken liggen. Konden ze overheen of slalommen en ze kozen meestal het laatste. Daar lag ook een erg smal paadje door hun zelf vakkundig aangelegd.

Je bent wel erg hoopvol dat ze nog schoon worden. Onze paddock is grotendeels droog en gewoon zand, maar als het regent, gaan ze rollen en zijn ze vies. Nu dus al 2 weken :)


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 18:08

De paden zijn overal tussen de 2,5à3m breed gepland.. Het slingerpaadje zou ik inderdaad wat smaller maken (1,5à2m), daar gaan ze toch niet heel hard doorheen waarschijnlijk :) Het is meer dat da kronkels nog te maken moeten zijn in zo'n smal stukje, dat moet ik echt even voor me zien :)

Boomstammetjes enzo wil ik ook nog wat leggen op één lengte van de track (die tegen de paddock aan) ik heb er op mijn kerst lijstje gezet :P Dus ik hoop dat iemand van mijn familie veel zin had om creatief aan de slag te gaan met mijn cadeau :))

Haha tsja, ik kan in ieder geval iets proberen om ze een beetje schoner te houden. Wit zand is niet zo duur en de rest hebben we hier maar voor het nemen :j Rollen in de modder doen ze inderdaad ook, maar dan hebben ze in ieder geval toch een fijn een zacht lig plekje om vies in te slapen als ze dat willen :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:42

Dan maak je de bochten niet te scherp. Je kan het altijd nog een beetje aanpassen hier en daar.

de boomstammetjes zijn niet zo moeilijk. Ik heb ze om en om gelegd, dus tegen de kant en dan een meter uit de kant. Dan were tegen de kant en eentje uit de kant. Zo kunnen ze over het midden over de balkjes of slalom doen.

Nu weggehaald, omdat je wel erge afdrukken krijgt en het dieper werd en ivm sneeuw of ijs straks gekozen om even te egaliseren.

Hier wit zand en scheelt niks. Als ze nat zijn, gaan ze rollen en zitten ze onder. Als het droog is valt het mee. En als het sneeuwt worden ze weer schoon als ze in sneeuw liggen te rollen.

Ook leuk is een paal met borstels. Wij hebben 2 bezems, maar ik zie ook wel voorbeelden met nog een dwarsbalkje schuin en daar ook bezems op.
En trekker banden vullen met zand. Je kan nog zoveel doen.

Nu kan het niet, maar ik bewaar mn grote jerry cans om straks hooi in te doen dat ze van hoger af moeten plukken. Net als bij bomen.
En wat me heel leuk lijkt is een wal van wilg en dan daar tussen hooi verstoppen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 19:50

Nja nu liggen ze in de zwarte aarde of in gele zavel, wit zand lijkt me in ieder geval iets minder opvallend op Vlekje :))

Borstel paal heb ik hier ook, heb op mijn lijstje een borstel boom gezet. Dit idee :j
Afbeelding

Als ik die niet krijg, ga ik zelf maar op zoek naar boomstammetjes enzo :)

Hooi hoger hangen vind ik geen fijn idée ivm Vlekje haar RAO...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:12

Je hebt een mooi begin gemaakt. Ik denk dat je opzichters zelf prima in staat zullen zijn om te zijner tijd de puntjes op de i te zetten zodat het helemaal naar hun zin is.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:41

Waaaw, mijn droom :D , als ik ooit de kans krijg kom ik hier voor ideetjes

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:12

Leuke vorderingen ... goed bezig!
De ligplek is dat ook de plek waar ze nu ook al graag liggen ...
En benieuwd welke snoepbomen je neer wilt gaan zetten ....

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 23:37

Lig plek is inderdaad de plek waar ze nu ook graag slapen met z'n tweetjes :j Ik wil de plek alleen wat groter maken dan ze al is, dus dat komt goed uit :)

Wat voor struiken ik wil weer ik not niet... Meidoorn en hondsroos denk ik, misschien wat wilg ertussen of hazelaar. Maar ik moet eerst nog even mijn charmes boven halen voordat ik over struiken enzo begin :=

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 00:51

Maar als je per ongeluk boompjes hebt gekocht, moeten ze toch ergens de grond in? hahahaha

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:08

Of dat je ze krijgt .... als stekjes, dan valt het eerst nog niet zo op ;)
Een uitwisselings project van stekjes werd ook al genoemd in het eetwaar voor paardjes topic :j
Dat lijkt mij super :9

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0


Marielllee

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:23

Wauw wat een leuk project! Tof om te zien hoeveel vorderingen jullie al hebben gemaakt en de schets ziet er veelbelovend uit. Ik ga jullie zeker volgen :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-19 16:50

Update tijd *\o/*

Tijdje geleden weer dat ik hier nog een update plaatste :) De paddock werken lagen een beetje stil (te koud, te nat, te druk :)) ) maar deze week kwam er weer schot in de zaak :D

Donderdag stak ik zelf de handen uit de mouwen en zorgde ik voor wat leuke uitdaging op de paddock :j

Mijn vader had nog wat boomstammetjes liggen, die liggen nu bij mij :D
Jules heeft er tijdens zijn 5 gekke minuten gisteren al lekker overheen gesprongen... En we hebben er al een wortel feestje van gemaakt!
Afbeelding

En vandaag zijn Pieter en ik samen aan de slag gegaan en eindelijk is het zover!
WE HEBBEN EEN TRACK *D
Afbeelding
Blije paardjes!
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:12

Mooi, mooi, mooi. Je hebt ook echt leuke beestjes.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:25

Leuke berichten en vooruitgang & blije paardjes :j

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 08:48

Dankjewel! :)
Ze hebben er ook echt al van genoten, Jules doet niks liever dan sprintjes trekken over de track, heerlijk om te zien is dat <3
En Vlekje zoekt de boomstammetjes op, van de week vol in galop en mer 2 knappe sprongen *D Ze genieten er duidelijk van :j

Gisteren de laatste poorten afgewerkt en nu kunnen ze weer op de heuvel... Vinden ze super zelf! Gisteren stond Jules gelijk weer boven en een half uurtje later keek ik uit het raam en zag ik Vlekje boven grazen en Jules beneden :j
Afbeelding

Ze mogen alleen nog niet 24/7 op de track vanwege het gras... Maar dat komt vanzelf weer wel als het wat meer kaalgelopen is :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marielllee

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:58

Ziet er goed uit! Leuk ook met die takken zo over de "weg". Dat zal vast ook heerlijk zijn om te slopen :+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 22:11

Slopen valt hier altijd mee! Ze gebruiken ze wel heel regelmatig :j Vanavond had ik mijn telefoon bij om te filmen... Hier doe je het toch gewoon voor <3



En Vlekjes momentje van plezier, 30 jaar is ze he, mijn knappe dametje <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 22:40

Ah wat schattig!! Gekke oude taart <3

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 06:57

Haha, dat is een echt blijhoofd. Heel leuk, dan weet je inderdaad waar je het voor doet. Blije paardjes <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 08:22

Bedankt voor de leuke reacties weer! Over 2 weken heb ik weer een weekje vakantie, dan wil ik de slowfeed plekken aanpakken en eventueel proberen om de ligplek klaar te hebben :j

Ik vind het zelf ook zo leuk om ons paradijsje te zien groeien, en vooral om te zien wat dat doet met de paarden :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

SEtequila

Berichten: 67
Geregistreerd: 03-10-18

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:13

Wat heerlijk om ze zo te zien genieten, twee blije eitjes <3
Je hebt een mooi plekje opgebouwd daar!

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:56

en druk bezig in je vakantie?? :D

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-19 14:34

Druk bezig zeker :) Iets minder met de paddock, hoewel het er wel mee te maken heeft :))
Sinds woensdag heb ik een nieuw paardje erbij, een shetlander hengstje ruin! (hij is net deze voormiddag gecastreerd) dat niet uit de aller beste omstandigheden komt. Dus die vraagt nu effe lekker veel aandacht :D

Maak kennis met mijn 'wilde haren club' <3
Afbeelding

Paddock plannen zijn dus wat uitgesteld, maar we werken wel verder aan een leuke thuis voor de paardjes, ondertussen telt ons paradijsje dus 3 bewoners (al kan nummer 3 nu nog niet helemaal mee in de kudde natuurlijk :+ ) !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Horsie84
Berichten: 547
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:05

Leuk! Ik volg

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:17

Uitbreiding, op een ander vlak :D
leuk en straks mag hij je nieuwe pp ook ontdekken.
Benieuwd naar de up dates en zijn naam .... :j

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, xdesix en 116 bezoekers