Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:13

s_v schreef:
Cera_D, Hoe lang ik bezig ben varieert van een half uur tot anderhalf uur per dag :) Meestal doe ik er een klein uurtje over (inclusief geiten en kip voorzien van spijs en drank ;) ). Voer klaarmaken (slobber voor de kleintjes moet een half uur staan) hooinetten ontdoen van oud hooi en weer vullen. Uitmesten (stal en deel paddock) paarden van de track afhalen (mogen ze nog niet de hele dag op ivm gras) en ze eten geven :)

Vaak poets ik nog wat, om de dag die ik de hoefjes (uitkrabben en smeren om ze wat sterker te maken) nog effe knuffelen, zo ben ik al snel een dag verder...


Oh dat is nog heel goed te doen! Zoveel ben ik nu ook zeker dagelijks kwijt bij mij op stal terwijl dat officieel niet eens een doe het zelf stal is. Dat geeft me toch hoop voor later hahah


Feromisa

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-01-19
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:20

Ik volg.

Wij hadden wat struikjes van paard en plant.

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:18

Ziet er echt mooi uit! Zag je foto’s ook op Facebook voorbij komen. :) Hoe gaan ze met z’n drieën nu?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 07:27

Diane_ schreef:
Ziet er echt mooi uit! Zag je foto’s ook op Facebook voorbij komen. :) Hoe gaan ze met z’n drieën nu?


Leuk dat je ze zag :)
Gaat goed met 3! Deze week zijn er wel nog wat 'botsingen' geweest tussen de 2 heren. Jules heeft een bijt wondje op z'n neus en Lou een schram boven zijn oog := Maar sinds dien is het wel rustiger, ze zijn eigelijk heel leuk samen, staan meestal met z'n 3tjes bij elkaar te chillen <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:08

Haha, ah ja, beetje rangorde bepalen hoort erbij toch. :D Super leuk dat het goed gaat! Fijn dat er niet ééntje buiten de boot valt.

koetje28

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 13:51

was je uit t oog verloren maar wat een heerlijk plekje is het aan t worden!!

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:26

Wat wordt het mooi *\o/*
Je mag heel trots zijn op dit plekje :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 16:47

Dankjewel voor de leuke reacties nog :D Het speelpark is ook super multifunctioneel als je agility gaat doen, lekker hindernissen maken tussen de bestaande obstakels, superfijn!
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

CarolsPhoto
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:41

Dat ziet er goed uit! Leuk en vooral heerlijk paardjes zo hebben

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:11

Iemand enig idee hoe je dit maken kan? Het lijkt alsof dit bovenop de aarde gemaakt is, alsof er worteldoek onderligt oid?


Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:44

Heel simpel 4 lange boomstammen (maar kan ook met spoorbielzen)

Eventueel bodemdoek er onder, maar niet perse noodzakelijk. Boomstammen met elkaar verbinden of paaltjes er langs aan de buitenkant tegen verschuiven en dan opvullen met zand. Maak het vooral groot genoeg ivm willen rollen van de paarden.of zo klein dat ze het niet in hun hoofd halen

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:52

joyce B schreef:
Heel simpel 4 lange boomstammen (maar kan ook met spoorbielzen)

Eventueel bodemdoek er onder, maar niet perse noodzakelijk. Boomstammen met elkaar verbinden of paaltjes er langs aan de buitenkant tegen verschuiven en dan opvullen met zand. Maak het vooral groot genoeg ivm willen rollen van de paarden.of zo klein dat ze het niet in hun hoofd halen


Thanks. Maar vraag me af wat ermee gebeurd als het regent, het blijft niet altijd zo netjes. Dus wat moet eronder...? Snap je :o

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:50

Afbeelding

Hier een tijdelijk pad uitgezet en wel zo dat ze over de bult heen moeten. En dat is et leukste in galop.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:51

woepsie90 schreef:
joyce B schreef:
Heel simpel 4 lange boomstammen (maar kan ook met spoorbielzen)

Eventueel bodemdoek er onder, maar niet perse noodzakelijk. Boomstammen met elkaar verbinden of paaltjes er langs aan de buitenkant tegen verschuiven en dan opvullen met zand. Maak het vooral groot genoeg ivm willen rollen van de paarden.of zo klein dat ze het niet in hun hoofd halen


Thanks. Maar vraag me af wat ermee gebeurd als het regent, het blijft niet altijd zo netjes. Dus wat moet eronder...? Snap je :o


Zal verschillen afhankelijk van de ondergrond (en budget).

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:53

woepsie90 schreef:
joyce B schreef:
Heel simpel 4 lange boomstammen (maar kan ook met spoorbielzen)

Eventueel bodemdoek er onder, maar niet perse noodzakelijk. Boomstammen met elkaar verbinden of paaltjes er langs aan de buitenkant tegen verschuiven en dan opvullen met zand. Maak het vooral groot genoeg ivm willen rollen van de paarden.of zo klein dat ze het niet in hun hoofd halen


Thanks. Maar vraag me af wat ermee gebeurd als het regent, het blijft niet altijd zo netjes. Dus wat moet eronder...? Snap je :o

Mengen van grondlagen (en dus sneller bagger) is probleem, maar daar is gronddoek voor. Er zal wel altijd zand uitgelopen worden en stuk er omheen zal natter worden omdat water altijd omlaag stroomt en stuk tussen de boomstammen ligt hoger.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Paddock paradise aan huis, wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:01

Ik heb een heel stuk pad aangelegd met wegschrapen graszode en opbrengen van een laag zand. Zonder bodemdoek! Want dan kun je nooit meer de bodem lostrekken en was bang dat het doek naar boven zou komen.

Ik heb het gedaan in droge periode en de laag zand is op de meeste plaatsen minimaal 25 tot 30 cm dik. Zo lang ze niet diep gaan graven en het zand niet wegspoelt krijg ik geen vermenging en geen modder. Het pad ligt er nu al meerdere jaren in. Heb wel gezorgd voor afwateringsmogelijkheden er door of er langs.

Het gaat er dus om dat je de laag dik genoeg krijgt. Met stammetjes van 10 cm gaat je dat niet lukken. Maar met die dikke bomen op de foto van 30-40cm doorsnede gaat dat prima en ook zonder bodemdoek. Alleen kan het om die plaats heen wel modderige worden dus ook daar aflopend zand aanvullen zal ook verstandig zijn. Maakt het op-en afstappen ook veiliger.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:02

joyce B schreef:
Ik heb een heel stuk pad aangelegd met wegschrapen graszode en opbrengen van een laag zand. Zonder bodemdoek! Want dan kun je nooit meer de bodem lostrekken en was bang dat het doek naar boven zou komen.

Ik heb het gedaan in droge periode en de laag zand is op de meeste plaatsen minimaal 25 tot 30 cm dik. Zo lang ze niet diep gaan graven en het zand niet wegspoelt krijg ik geen vermenging en geen modder. Het pad ligt er nu al meerdere jaren in. Heb wel gezorgd voor afwateringsmogelijkheden er door of er langs.

Het gaat er dus om dat je de laag dik genoeg krijgt. Met stammetjes van 10 cm gaat je dat niet lukken. Maar met die dikke bomen op de foto van 30-40cm doorsnede gaat dat prima en ook zonder bodemdoek. Alleen kan het om die plaats heen wel modderige worden dus ook daar aflopend zand aanvullen zal ook verstandig zijn. Maakt het op-en afstappen ook veiliger.


Dank je wel voor de uitleg!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, mooney, NRJ en 95 bezoekers