Paard buiten in storm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 01:19

Ik werk net wakker aangezien het hier in het zuiden flink aan het stormen is. Het is ontzettend hard aan het regenen, met flinke windhozen en onweer. Mijn paard staan op een pensionstal en staat nu op de wei zonder schuilmogelijkheid. Ik ben zo vreselijk ongerust. Kan iemand mij geruststellen dat een paard hier wel tegen kan? :P

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:28

Anderhalve week geleden is er een enorme windhoos over Roosendaal, en ook over de stal waar mijn paard staat gegaan. Er zijn behoorlijk veel bomen gesneuveld op en rond het stalterrein en in Roosendaal, ze zijn nu nog aan het puinruimen. Alle paarden bij ons op stal (rond de 65 geloof ik0 waren ongedeerd en ik weet van een andere stal in de buurt waar er wat jong spul 24/7 buiten staat dat ze daar ook geen schrammetje hebben.
Oftewel, ze kunnen wel tegen een storm :D

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:46

Ze waaien niet weg en smelten ook niet van de regen.
Hier staan ze ook gewoon 24/7 buiten met ieder weertype

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 01:52

Ik persoonlijk ging met mam ( Of op de fiets als mam er niet was ) ging gewoon naar stal, maar dat was 10 minuten fietsen, en liever ik klets nat dan m'n tinker met prima weerbestendige haren. Maargoed dat was het begin, :D . Uiteindelijk stond hij ook gewoon 24\7 buiten en meneer vond het alles behalve erg. Alleen 25+ graden deden we hem nog naar binnen. Maak je geen druk, ik snap je schuldgevoel, ( Dat had ik heel erg, )maar voor elk buitje gaan rijden is niet handig O:) . Paarden smelten inderdaad niet. *\o/*

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 02:15

Hier staan ze ook gewoon buiten in alle weersomstandigheden.. :j

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 02:19

Haha ik ook wakker, want hier echt flinke onweer. Ik kan mijn merrie absoluut niet binnen zetten met onweer. Zij heeft tot minimaal haar 3e en miss wel tot haar 5e in Engeland in de kudde geleefd. Dit zit echt in haar systeem met alles wat ze doet. 1 keer met onweer op stal gezet, vanwege mijn eigen stress. Toen heeft ze heel haar rug opengehaald, een diepe snede. Sindsdien toch maar buiten gedaan, in de kudde.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 03:10

Bij ons staan de paarden ook buiten in de paddock. Lig nu al ruim 3 uur wakker van de onweer met een knoop in mijn maag :o. Ze hebben geen schuil mogelijk heden. Maar staan gelukkig niet echt in een open gebied. Rond half 4 houd het hier als het goed is op met onweren.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 03:53

Hier ook regen + onweer en 3 pony's buiten... Ik denk dat ze het heerlijk vinden en maak me dan ook totaal geen zorgen :)

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:31

Ik denk dat ze het heerlijk vonden na al die hitte :+

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:35

Mijn pony staat samen met twee andere pony's 24/7 in de wei.
Er is een klein schuilstalletje en er zijn genoeg bomen.
Maar denk dat ze nu met hun drieën zelfs in de regen zijn gaan staan.
Paarden hebben daar meestal geen moeite mee, en na al die warme dagen lijkt het me zelfs heerlijk even een douche.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:40

Ik heb vannacht ook wakker gelegen, maar ze hebben nog nooit op gekeken van een storm... zo er heen om te kijken wat de schade is...
Ze zijn niet van suiker, denk ik dan maar.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:06

_O- mijn paard heeft niet eens een stal, alleen een schuilstal waar ze heel weinig tot niet te vinden is.

Het zijn dieren met een goede vacht en met voldoende ruwvoer houden ze zichzelf prima warm. Waarschijnlijk vinden ze het zelfs heerlijk na die vreselijke hitte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:24

Mijn paarden zijn stikjaloers!!!!! Het is ook nog eens hartstikke warm.

Hier alleen een beetje wind en een miezerig buitje regen...…

Ze willen storm, regen en onweer *\o/*

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:33

Onze hele achtertuin is vernield, dus zo maar even langs stal rijden. Nog geen belletje gehad, dus het zal daar wel meevallen, hoop ik

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:40

Mijn pony's staan ook 24/7 buiten. De donkere schuilstal gebruiken ze alleen om de vliegen te ontlopen :) Ik verwacht dus dat ze heerlijk buiten zijn gebleven vannacht en tijdens de regen hebben liggen rollen :)

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:52

Mijn ouwe is na 30 jaar nog steeds niet gesmolten, ik denk dat het wel goed komt :j .

Maar ik weet hoe het voelt hoor. Vind het ook altijd een beetje ongemakkelijk voelen als ik met noodweer lekker binnen zit en mijn paarden buiten staan :(:) .

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:26

Ze vonden het vast niet erg na al die warme dagen!
Beetje normale temperaturen.
Maar ik snap je gevoel. Het zou mij net zo gaan hoor.

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:02

Tja een paard buiten in de storm kan op zich prima, maar als hij geen schuilmogelijkheid heeft dan snap ik de zorgen wel.
Ik vind schuilmogelijkheden toch echt wel noodzaak voor een paard, ook bij die hitte zie je ze veel schuilen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:09

Altijd spannend zulk weer heb het er ook niet zo op. Maar persoonlijk zou ik het fijner vinden als ze buiten staan. Binnen op stal zien ze weinig/niets en ze kunnen geen kant op. Hier zijn ze rustiger als ze samen buiten staan. Op stal zijn ze dan veel onrustiger. Geen idee of ze in schuilstal gaan staan met zulk weer.

Vanmorgen gaan kijken alles stond in de schuilstal. En de stroom deed het ook nog dus het is niet heel dichtbij geweest hier. Al een aantal keer gehad dat de stroom eraf is of apparaat kapot. Week geleden denk ik was er 1 klap en dat was het maar toch stroom eraf.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:19

Als het echt stormt heb ik ze liever buiten dan in een schuilstal.
Toen het hier een aantal jaren geleden los ging met windkracht 10 was ik op mijn werk, überbezorgd...
Toen de wind wat ging liggen en ik eindelijk naar huis kon stonden de paarden rustig te vreten naast een paar omgewaaide bomen. Sindsdien maak ik me niet zo druk meer. Vind het alleen nog wel steeds vervelend als er merries met veulens zijn.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:30

Ik vind het ook niks als onze paarden buiten staan met dit soort weer bbrrr := . Ze kunnen in de stallen schuilen als ze willen dus ze regelen het zelf maar. Ons Mini Paard staat al haar hele leven (18jr) op die wei met een schuilstal, die is wel wat gewend wat mij dan weer rust geeft ;)

Het enige wat ik op een pensionstal wilde, was dat mijn paard binnen stond bij onweer. Er was geen schuilmogelijkheid en ze stonden op een open veld. Te vaak gehoord dat een paard getroffen werd door de bliksem |( gelukkig gaf de stalhouder daar gehoor aan mits onweer was aangekondigd.

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:22

Paarden staat hier 24/7 buiten met een Schuilstal.
Toen ik ze hier net 3 weken aan huis had staan (waren toen dus nog niets gewend als pension/stalpaarden) kregen we hier een hele heftige zomer storm(+onweer) over de weilanden met een valwind die meer dan 20 bomen rondom het weiland eruit had getrokken met wortel en al.
De paarden wilden midden in het weiland staan, om alles te over zien. Kont in de wind. Hoeveel moeite ik ook heb gedaan om ze in de Schuilstal te lokken..
Dus ik denk dat jouw paard het ook echt buiten wel overleeft. En misschien wel blij is dat ie buiten staat.. en kan vluchten als ie wil.

Nu heb ik hier een Spaans paard staan. Die loopt bij de eerste regendruppels al te stressen als de rest van de kudde niet mee de Schuilstal wil lopen.. (en die staat met 35+ graden nog vrolijk in de wei te grazen, terwijl de rest dan de hele dag in de schuilstal rondhangt) dus het verschilt wel per paard.

Ik doe wel altijd de stroom van de draad met dit soort weer.

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:49

Oh ik snap je zo goed! Heb je inmiddels gehoord dat alles goed is met je paard?
Ik heb vannacht ook wakker gelegen..
Wij hebben de paarden 's nachts buiten en overdag op stal.
Vanmorgen heb ik meteen maar een berichtje gestuurd naar degene die ze ging binnen zetten, en uiteraard is alles goed gegaan met de paarden :')

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:59

Hier ook enorm gestormd! Maar merries en veulen zijn ook gewoon buiten gebleven. Ze kunnen veel hebben en ik denk, wat hierboven ook gezegd werd, dat ze het wel lekker vinden!

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Paard buiten in storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:19

Paarden kunnen inderdaad best wat hebben. Tot nu toe altijd alles goed gegaan. Merries met veulens zou ik, zoals Kendra ook zegt, wel liever binnen hebben.
Ik geloof dat ik meer last heb van stress met dit weer dan paardlief.. :)