vliegenmasker voor slecht ziend paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 17:04

mijn oudere dame van 22 ziet niet heel goed meer en ik merk dat ze door haar huidige vliegenmasker nog minder ziet en ze daardoor alle mogelijke moeite doet het masker af te doen (wat ook lukt) van die simpele touwtjes laat ze wel zitten, daar kan je natuurlijk meer doorheen kijken maar toch blijft ze erg veel last houden van vliegen daarom wil ik haar toch graag een masker opdoen, maar welk masker blokkeerd nu het zicht niet zo veel?
Zo onderhand zie ik door de maskers het bos niet meer zeg maar

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)


Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:22

Zwart in elk geval. Beste zichtbaarheid. En van dat stug materiaal liefst wat niet in de ogen zakt.
Ik heb er altijd van Eurostar. Betaalbaar en goed :)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:37

Die nieuwe lemieux maskers geven nog steeds goed zicht vind ik zelf

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 01:12

Dan zou ik naar een winkel gaan dat je ze van dichtbij kan bekijken en er zelf ook doorheen kijken hoeveel het scheelt.
En goed naar het model kijken, want als ze het af wil doen is dat bij veel maskers niet zo moeilijk.Het gaas moet echt van de ogen af zitten en wat stijf va materiaal zijn

Ik heb ooit wel een paard gezien met een masker op die een soort van 2 ogen had van gaas. Geen idee welk mer, maar leken 2 dekseltjes die mooi rond een paar cm van het oog af bleven zitten.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 02:29


Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 02:34

Welke maskers heb je al geprobeerd TS?

Het klopt inderdaad dat ze door zwart gaas beter kunnen zien dan door gaas in een lichte kleur.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:31

Ik heb gister de HH maskers met franje binnen gekregen voor de 2 quarters en ze vallen me 100% mee. Het zwarte gaas is dun en heel fijntjes en kan hun ogen goed zien. Ze sluiten mooi aan en de franje houdt echt de vliegen beter weg. Heb spijt dat ik niet ook ene S en XS had besteld, want die zijn overal nu uitverkocht.
Alleen door de verpakking moet het gaas weer wat goed in model komen, maar volgens mij hebben ze echt goed zicht.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:32

zodiacje schreef:
Die nieuwe lemieux maskers geven nog steeds goed zicht vind ik zelf

Deze kan ik je ook aanraden :j

"In riding a horse, we borrow freedom."

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 18:02

Koper schreef:
Welke maskers heb je al geprobeerd TS?

Het klopt inderdaad dat ze door zwart gaas beter kunnen zien dan door gaas in een lichte kleur.


ze wandeld in een sweet itch hoody, dus het bijgeleverde masker, 1x rollen foetsie

HH masker met neusflap, geen succes
pagony masker met neusflap, binnen no time af
sectolin masker zonder sluitingen, onding om op te doen maar madam krijgt m af....
diverse masker zonder versteving bij de ogen, daar raakt ze niet van in paniek maar laat ze duidelijk merken het vreselijk te vinden dat deze zo dicht op de ogen zit, dus die veranderd ze zo snel mogelijk in een euhm....vodje

Ze haat het oog als haar oogkleppen dicht op haar oog staan, daarom heeft ze halve kleppen in haar kopstuk..

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:14

Mijn pony is aan 1 kant blind en red zich prima met het rambo masker. Krijgt hem ook niet makkelijk af door de dubbele sluiting

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:18

Ik heb voor mijn ruin nu een Bucas Buzz Off besteld. Hij is ook zo'n ster in hoofdstellen en halsters afstropen, na een kwartiertje liggen die wel op de grond. Ik heb dit masker uitgezocht op de degelijk uitziende vormgeving bij de kaak. Mooi breed stuk achter de oren en recht naar beneden, en hij sluit hoog. Dus dat het aan de onderkant niet halverwege de kin dicht gaat maar aan de achterkant van de kaak.

Heb 'm nog niet binnen maar als je wil kan ik wel mijn bevindingen delen als het masker getest is door mijn paard?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 23:51

Koper schreef:
Ik heb voor mijn ruin nu een Bucas Buzz Off besteld. Hij is ook zo'n ster in hoofdstellen en halsters afstropen, na een kwartiertje liggen die wel op de grond. Ik heb dit masker uitgezocht op de degelijk uitziende vormgeving bij de kaak. Mooi breed stuk achter de oren en recht naar beneden, en hij sluit hoog. Dus dat het aan de onderkant niet halverwege de kin dicht gaat maar aan de achterkant van de kaak.

Heb 'm nog niet binnen maar als je wil kan ik wel mijn bevindingen delen als het masker getest is door mijn paard?


heel graag. helemaal nu madam haar linkeroog aan het ontsteken is door al die ***vliegen die er constant op zitten. :(

Vandaag getest met sudocreme, ziet er echt niet uit maar helpt helaas ook niet dusdanig dat ze geen last heeft

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:04

Bij die HH met franje die ik nu heb, moet je uit de verpakking wel even het gaas goed vouwen, maar het zit goed van d eogen af en is erg licht. De franje houdt de vliegen echt goed weg. Sluit ook erg mooi aan bij de 2 quarters.

Sudocrem hielp hier ook niet genoeg. Is er zo weer af en er zaten alsnog vliegen. Bij de lycra maskers zaten ze eronder bij de nf en shet, dus die doen we niet meer om. Zijn uit gaan lubberen door aan en uit doen.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:28

Hierbij ter illustratie het zicht van de LeMieux Comfort Shield:

Zonnebril op tafel:
Afbeelding

Zonnebril op tafel met masker:
Afbeelding

(Ik heb geprobeerd met de camera ongeveer de afstand tot het gaas aan te houden als het oog zou hebben.)

"In riding a horse, we borrow freedom."

Sintara

Berichten: 7374
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:32

Mijn vp is slecht ziend en heeft behoorlijk moeten wennen aan de rambo, heeft een paar keer zijn hoofd tegen dingen (en mij #) ) geknald maar nu gaat het goed.
Hij krijgt hem zelf niet af, maar moet hem wel elke dag eventjes af om fatsoenlijk gekriebeld te worden. Dan wilt hij hem daarna best weer om :)

Livion, wat goed zeg! Ik ga deze wel aanraden voor als de rambo versleten is.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:44

Mijn paard heeft ook een sterk verminderd zicht en op advies van de DA moet hij een UV werend masker dragen. Ook wij zijn heel tevreden met de Lemieux! Als we al eens rijden draagt hij hem ook gewoon, hij heeft er absoluut geen hinder van, het masker blijft heel en goed zitten ook bij hevige regenval.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:57

Livion schreef:
Hierbij ter illustratie het zicht van de LeMieux Comfort Shield:

Zonnebril op tafel:
[ Afbeelding ]

Zonnebril op tafel met masker:
[ Afbeelding ]

(Ik heb geprobeerd met de camera ongeveer de afstand tot het gaas aan te houden als het oog zou hebben.)


Dit ziet er wel heel fijn uit. Ik heb zelf de Field Relief - ben ik heel tevreden over - maar ik heb niet het idee dat ze daar zo een goed zicht mee hebben.
Als het gaat regenen blijft de le mieux ook goed zitten? En blijft het zicht goed?

<3 /3 Zazou /3 <3

Koper

Berichten: 30219
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:43

Inmiddels is de Bucas zebra binnen. Gistermiddag ontvangen, en door het witte stuk gaas heb je iets minder zicht dan door het zwarte. Dat vind ik wel iets om rekening mee te houden. Hij kan er wel gewoon mee kijken heb ik het idee. Mijn paard is nogal visueel ingesteld maar hij vond 't prima toen ik dat ding om zijn hoofd deed. De kap valt redelijk ruim, ik heb een M besteld voor mijn paard. Normaal valt hij met halsters tussen cob en full in. Voor een paard met maat cob en een fijner hoofd, bij voorbeeld een draver, is M denk ik te groot.

Mijn houdini is 'm nu aan het testen. Vanochtend een tijdje bezig geweest met uitmesten e.d. en in die tijd heeft hij 'm in elk geval netjes om gehouden. Het zit stevig zonder te knellen, en zoals ik verwacht had is er veel stof achter de kaak wat het hopelijk minder makkelijk maakt om het ding af te schuren. Ik zal het resultaat voor je vastleggen :P

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:11

Mijne heeft deze, heb 'm zelf eerst opgehad, kun je goed doorheen kijken en je kan je paard ook goed zien.
Ik vind het lichte materiaal juist fijn omdat het niet indeukt en de wimpers het wijd genoeg houden zodat het niet op het oog komt.

Afbeelding

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 22:51

Livion schreef:
Hierbij ter illustratie het zicht van de LeMieux Comfort Shield:

Zonnebril op tafel:
[ Afbeelding ]

Zonnebril op tafel met masker:
[ Afbeelding ]

(Ik heb geprobeerd met de camera ongeveer de afstand tot het gaas aan te houden als het oog zou hebben.)


wauw dat ziet er veelbelovend uit!
blijft deze ook goed zitten? aangezien madam best euhm...handig blijkt te zijn met af frutten van van alles

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:05

Prince schreef:
Dit ziet er wel heel fijn uit. Ik heb zelf de Field Relief - ben ik heel tevreden over - maar ik heb niet het idee dat ze daar zo een goed zicht mee hebben.
Als het gaat regenen blijft de le mieux ook goed zitten? En blijft het zicht goed?

Met regen heb ik hem nog niet getest dus dat durf ik niet te zeggen.


inkepink schreef:
wauw dat ziet er veelbelovend uit!
blijft deze ook goed zitten? aangezien madam best euhm...handig blijkt te zijn met af frutten van van alles

Er zit een dubbele sluiting op, alleen bij mijn paard zat hij boven bij de oren iets te ruim. Ik heb er een stukje klittenband aangezet zodat het verstelbaar is want anders krijgt hij hem af.

"In riding a horse, we borrow freedom."


Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:27


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: vliegenmasker voor slecht ziend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:23

Obelix, ik heb die van HH en vindt ze erg fijn. Had er 2, maar daarna voor de andere 2 ook besteld. Inderdaad heel goed zicht, sluit erg mooi aan en de franje helpt ook goed.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:29

Afbeelding
Deze van horze heb ik. Horze cayman
Paard kan er goed doorheen kijken!

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:45

Wij hebben een oudere merrie die erg slecht ziet en die heeft een simpele van harry's horse om.
Deze

Afbeelding
Heb alleen binnen het idee dat ze er wat minder door ziet omdat het daar ook donkerder is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlotte446, MarjanB, Trendiction en 101 bezoekers