Sterk hooinet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 00:08

Ik ben super tevreden over de Shires hooinet 2x2cm, maar mijn paarden trekken er gaten in.
Weet iemand of er sterke hooizakken bestaan van 2x2cm maaswijdte in soort polyester uitvoering (dus niet van die groene netten, stugger)?


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 05:51

Er bestaan hooinetten gemaakt van autogordelmateriaal. Ik weet alleen niet welke merken deze allemaal leveren en of er veel verschil zit in kwaliteit. Hier zie je een voorbeeld, al zullen er vast nog meer aanbieders zijn:
https://littlebitfeeders.com

Schoentje, kerstmuts en [o]

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:48

Hier zijn wel polyester hooinetten/slowfeeders te koop. Ik zit in Canada :+

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:55

In die maat is het volgens mij sowieso al heel beperkt, barefoot heeft ze en zeldenrust maar dan heb je het een heel eind gehad.De little bit is misschien nog wel een optie.

Zit er zelf ook mee, 3x3 is eigenlijk te groot maar alles wat minder sterk is dan de extra sterk van equiculinair trekken ze zo aan gort.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 14:54

Ik word er echt zot van. De netten van shires zijn zo fijn in gebruik, maar elke dag trekken ze er gaten in. Elke dag moet ik ze stoppen.
3cmx3cm netten zijn geen optie, veels te grote gaten, gaat te snel.
Ik speel met idee om met hele sterke kunststofdraad zelf zakken te laten produceren. Iemand interesse?

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:56

Ik zou zeker wel intresse hebben! Als het natuurlijk niet al te prijzig is :o

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:58

Ik heb ook afhankelijk van de prijs interesse! Ik gebruik nu de groene netten, maar zelfs de kleintjes trekken er gaten in helaas.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 14:59

Jawel, dat is het wel! Nu moet ik elke maand vijf nieuwe netten kopen.
Ik zou willen dat de netten onverwoestbaar zijn. Heb daar zeker 150 euro voor over. Die groene netten vind ik niet aangenaam, vind persoonlijk die zwarte kunstofdraad het aangenaamste. Van die rekbare.
Ik ga dan voor mezelf eens kijken wat voor oplossing ik kan vinden. Heb al idee van type draad.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 02-08-18 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:59

ik vind die van de Paardendrogist erg goed, alleen zijn die mazen een stukje groter dan je wilt volgens mij :(

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 15:00

Gulpje schreef:
ik vind die van de Paardendrogist erg goed, alleen zijn die mazen een stukje groter dan je wilt volgens mij :(

Yes, daar gaat het topic over, maximum 2x2 cm, van die kunststoffen rekbare zakken zoals de shires, mijn favoriet...;-)
Andere formaten en types heb ik hier in overvloed liggen maar gebruik ze niet meer.

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:10

Waar heb je de shires hooinetten vandaan? Misschien dat dat voor onze ukkies wel sterk genoeg is.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:15

En twee netten over elkaar? Dan kun je 3x3 nemen, maar dan twee netten over elkaar doen.
Overigens zijn er winkels die diverse maaswijdte kunnen leveren, maar dan nog niet als hooinet genaaid. Je krijgt dus een grote lap en moet daar zelf nog een net van knutselen. O.a. Huck.

Oy with the poodles, already

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 17:00

mirriejj schreef:
Waar heb je de shires hooinetten vandaan? Misschien dat dat voor onze ukkies wel sterk genoeg is.

Van Agradi, ze zijn heel erg sterk, maar mijn dames zetten er eerst hun voet op en dan rukken ze aan het net. De netten worden echt wel gigantisch op de proef gesteld....alles gaat hier stuk behalve die beige netten maar die bestaan niet in 2x2
Twee netten over elkaar, heb ik ooit geprobeerd, maar worden die gaten dan echt kleiner? Vrees er beetje voor....


Afbeelding

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 17:12

Zal deze twee eens over elkaar proberen, en kijk ondertussen verder voor oplossing ;-)
Dit zijn twee van mijn netten die ik elke dag op-lap :-)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 02-08-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:14

Iets hoger hangen zodat ze hun voet er niet op kunnen zetten?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 17:36

rumay schreef:
Iets hoger hangen zodat ze hun voet er niet op kunnen zetten?

Moest van staleigenaar op de grond, maar heb het nu hoger gehangen, thx, dan kunnen ze ook minder snel eten..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:38

Op de grond / laag is wel goed voor de eethouding, maar als ze erop kunnen staan is weer niet zo handig. Wij hebben onze hooinetten in palletboxen, wellicht is dat nog een idee?

Oy with the poodles, already

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:47

Ik gok dat de mazen te klein zijn en dat de paarden daarvan gefrustreerd raken en de netten dus stuk trekken.

Persoonlijk vind ik 3x3 echt het kleinste wat zou mogen. Anders is het paardje pesten.

De netten van pd zijn inderdaad erg sterk.

Anoniem

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:02

heb de extra sterke van cavalo, bevallen heel goed en supersterk!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 21:01

Hilary schreef:
Op de grond / laag is wel goed voor de eethouding, maar als ze erop kunnen staan is weer niet zo handig. Wij hebben onze hooinetten in palletboxen, wellicht is dat nog een idee?

Ik heb een IBC ter beschikking, misschien kan ik daarmee ook knutselen.
3x3 cm, daar lachen de mijne mee, ik heb helaas super gulzige vreetzakjes. Is niet normaal....dan is de net in no-time leeggeplunderd...

Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:03


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:06

IBC is hetzelfde idee als een palletbox. Heb wel het idee dat een palletbox zwaarder is van zichzelf, maar je kan een IBC natuurlijk altijd verzwaren met tegels ofzo.
Ik zag laatst een plaatje van een frame, ik denk van hout, met daarin autogordels gespannen om een hooi'net' te maken. Wellicht kun je zoiets knutselen? Frame passend maken voor het IBC vat en dan autogordels gebruiken om kleine mazen te maken. Zal even kijken of ik dat plaatje nog kan vinden...

Edit:
Ik bedoelde deze: Afbeelding
Maar kwam ook deze tegen: https://pin.it/mxfw734vydfayl

Oy with the poodles, already

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 22:36

Heel mooi gemaakt! Mijn idee is dat eten uit een bak iets beter is voor de halsgewrichtjes dan uit een hangend net...
Ik probeer aan autogordels te komen, thx!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:23

Carl123 schreef:
Heel mooi gemaakt! Mijn idee is dat eten uit een bak iets beter is voor de halsgewrichtjes dan uit een hangend net...
Ik probeer aan autogordels te komen, thx!

Dat kun je doen, maar daar zijn dus ook al van meerdere merken netten van te koop.

Schoentje, kerstmuts en [o]

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Sterk hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:37

Heb je je paarden wel leren eten uit een slowfeeder? Dat leren ze het beste als ze niet hongerig zijn en niet gefrustreerd raken. Ik heb het Kyra uiteindelijk ook kunnen leren (nou ja ze leren het zelf als je ze de gelegenheid geeft ;)). Ik heb ook heel wat netten moeten vervangen voordat ik slimmer werd.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Vlindy en 31 bezoekers