Paddock roosters budget mogelijkheden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:14

Binnenkort kan ik mijn paardje aan huis gaan houden *\o/* .

Ik wil zomer 2019 een goede paddock aan gaan leggen omdat we op klei zitten en ik te weinig grond heb om ze het hele jaar op het land te houden.

De paddock wordt 26x18m waarvan 26x13 zand en de rest zijn bestaande betonplaten. Het mag wat kosten maar we blijven Hollanders dus centjes besparen is altijd leuk :D

Nu heb ik 2 opties:

- 20cm afgraven, drainagesleuven graven, buizen erin en weer aanvullen met 20cm drainagezand

- 30cm afgraven, 20cm puin, wegendoek, roosters erop en afvullen met 10cm drainagezand. Ik wil dat ze lekker kunnen liggen en rollen dus de roosters mogen niet aan de oppervlak liggen.

Ik neig het meeste naar optie 2, omdat we geen sloot rondom het perceel hebben lopen. Dat zou betekenen dat ik achter de paddock op eigen terrein een sloot of grote verzamelput moet laten graven. Daarnaast is drainage nogal gevoelig voor onderhoud en gaat het niet eeuwig mee.

Maar ja optie 2 is wel meteen de duurste. Ik heb 340m2 nodig dus tel maar uit wat dat grapje kost. Wordt 2x zo duur als optie 1 -O- .

Na wat rondspeuren op internet heb ik ideeën voor alternatieven maar ja zijn die verstandig of haalbaar????

Zo worden er op aliexpress (en consorten) ook degelijke grindroosters verkocht voor 1/3 van de prijs die je hier betaald. https://dutch.alibaba.com/trade/search?SearchText=grond+rooster&selectedTab=products&viewType=GALLERY. Zelfs de echte paddockroosters zijn er te bestellen https://dutch.alibaba.com/product-detail/ground-stabilisation-grid-of-mats-grids-for-horse-riding-arenas-60368046521.html?spm=a2700.8698675.29.61.55ae03e1iYas09.. Is het te vertrouwen om daar te bestellen en zo ja hoeveel importkosten (transport/douane) komt er dan nog bij?

Een andere mogelijkheid die ik voorbij heb zien komen zijn veeroosters. Nog geen idee hoe ik aan een grote partij 2dehands zou kunnen komen maar het heeft mij wel op een ander idee gebracht. Een sloopbedrijf bij mij in de buurt heeft namelijk al jaren stapels aan gebruikte metalen looproosters liggen zoals deze https://www.google.nl/search?biw=1366&bih=650&tbm=isch&sa=1&ei=CK8QWqfaNMyQgAa4hJDICA&q=metalen+looprooster&oq=metalen+looprooster&gs_l=psy-ab.3..0i24k1j0i10i24k1.29553.30752.0.31382.8.8.0.0.0.0.123.668.6j2.8.0....0...1.1.64.psy-ab..0.3.320...0i13k1j0i13i5i30k1.0.WBRfNYgY2p8. Zou zoiets kunnen met een 7cm zand erop? Zo ja dan kan ik daar misschien wel een leuk dealtje maken als ik in 1x alles opkoop.....


Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:15

Ik lees mee!

Ben ook erg geschrokken van de kosten als je roosters gaat plaatsen. Hoeveel de buitenlandse sites zien er aantrekkelijk uit. Ben benieuwd of men hier ervaring mee heeft.
Het concept met roosters is wel super!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:43

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar http://www.greengrassgrid.com. Is 1 van de grotere aanbieders op alibaba en heeft ook de paddock roosters.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:46

Ik lees ook even mee. Die metalen veeroosters vind ik eng; ik ken ze uit koeienstallen en vind dat ik daar zelf te makkelijk op glij.

Oy with the poodles, already

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:41

20cm zand op klei zonder iets er tussen wordt snel modder. Dan moet je minstens doek er tussen leggen zodat je zand niet kan vermengen/wegzakken in de klei. Ook door ploegen en graven kan dat gebeuren. 20cm graven ze zo doorheen als je pech hebt. Dan zijn roosters er tussen een duurzamere oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:23

joyce B schreef:
20cm zand op klei zonder iets er tussen wordt snel modder. Dan moet je minstens doek er tussen leggen zodat je zand niet kan vermengen/wegzakken in de klei. Ook door ploegen en graven kan dat gebeuren. 20cm graven ze zo doorheen als je pech hebt. Dan zijn roosters er tussen een duurzamere oplossing.


Doek ertussen is dan inderdaad de bedoeling. 20cm is niet veel maar heb hele rustige en niet gravende paarden en als het zand eenmaal goed is ingeklonken zou het moeten lukken.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 13:53

Wij zitten op klei en afgraven en dan zand erop haalt niets uit. Omdat ze toch ver erin zakken wordt het gewoon door elkaar gedraaid en heb je alsnog een grote modderpoel.

Ik zou gaan voor afgraven, echt flink op afschot, met geul erlangs, metalen roosters erin en dan een dikke laag zand erover.

Ook waar de betonplaten ophouden en je zand begint heb je namelijk een probleem. Dat heb ik nu ook. Omdat ze daar continue op en af lopen is toch nog weer de eerste 1/2 meter een grote modderbende.
Als je de roosters aansluit op je betonplaten dan heb je dat probleem niet omdat ze niet zo ver naar beneden kunnen zakken en de boel niet allemaal vermengen.

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:04

Ik denk,op zware klei,je nooit zonder deftige drainnage een droge zandbak krijgt in de winter....
Hier ook zware klei.

Via alibaba ed zou ik niet beginnen.
Die prijs mag je minstens x3 doen alvoor je ze bij je thuis hebt,je zit met hoge vervoerkosten,taksen,btw,inklaring,douane,....

2dehands varkensroosters Vind je hier in de buurt regelmatig voor een prikje.
Net ff op 2dehands gekeken,hier staan 150 stuks te koop voor 1 euro/stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:40

Er gaat sowieso niet zomaar een berg zand op de klei gegooid worden. Ik snap dat dat op lange termijn niet werkt.

Er komt drainage of puin met roosters onder.

Veeroosters kom ik helaas niet tegen op marktplaats behalve betonroosters of nieuwe metalen roosters.

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:02

Ipv puin zou je ook eens kunnen kijken naar lavagrind. Dat is 'steen' die van nature een wateropnemend vermogen heeft en dat aan droge grond langzaam weer afstaat. Je zou dit zelfs in de roosters kunnen strooien en daar een laagje zand overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:31

DubbelDun schreef:
Ipv puin zou je ook eens kunnen kijken naar lavagrind. Dat is 'steen' die van nature een wateropnemend vermogen heeft en dat aan droge grond langzaam weer afstaat. Je zou dit zelfs in de roosters kunnen strooien en daar een laagje zand overheen.


Lavagrind ken ik vanuit de UK, daar leggen ze met de fijnste korrel zelfs rijbakken aan. Super mooi spul maar helaas minimaal 4x zo duur als gebroken puin. Dat wordt dan toch een beetje te gek als fundament.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:10

Ik heb net al een mailtje terug gehad van greengrassgrid.com

Ik had gevraagd voor 350 maar ze gaan eigenlijk vanaf een 570 omdat je dan een container vol hebt. Dan betaal je in verhouding dus minder omdat de transportkosten gelijk blijven.

Ze kunnen verschepen naar mijn dichtsbijzijnde haven maar vanaf daar moet ik het zelf regelen met inklaring, douane en transport naar mij thuis. Ik neem aan dat ik daarvoor wel een transportbedrijf in de arm kan nemen.

Had helaas nog geen prijs opgekregen maar ga daar achteraan zodat ik eens kan gaan reken en navragen.

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:15

Áls je goedkoper uit bent is er hier wel een markt voor om ze door te verkopen, zolang de prijs maar aantrekkelijk blijft.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:41

DubbelDun schreef:
Áls je goedkoper uit bent is er hier wel een markt voor om ze door te verkopen, zolang de prijs maar aantrekkelijk blijft.


Wie weet verdien je je paddock wel terug ! :')

Gekheid;
Klinkt niet gek, afhankelijk van prijs. wel gedoe!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Anoniem

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:46

Ik zou veeroosters doen. Maar dan wel die betonnen. Uit welke omgeving kom je?
Soms zijn er boeren die ze er uit halen omdat ze verouderd zijn, maar dan kun je ze nog prima gebruiken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:32

Wie heeft daar er ervaring in of kan er wat over zeggen.
Ik ben bang dat in roosters, welke ook, met sneeuw het tussen de vakjes/ spleetjes op gaat hopen en daar dus een echt ijslaag gaat vormen die lang blijft zitten.
Is dat zo?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

pmarena

Berichten: 48045
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:44

Als het goed is ligt er zand op je roosters dus zijn de vakjes al gevuld :)

Wij hebber hier wat verschillende roosters. Een deel van die metalen roosterplaten weet je wel, die je vaak bij bedrijven ziet om je voeten op te vegen, van die stevige metalen "matten" die bestaan uit vierkantjes. Dat zijn ideale dingen. Die hebben we op het schuine stuk (hoogteverschil) van stal naar paddock liggen en daar blijf je grip op houden +:)+ Zand spoelt daar af bij veel regen.

We hebben ook 2 soorten kunststof splitplaten (partijtjes van Marktplaats) en dat is ook wel fijn.
Drainagezand zo op de klei gestort werkt ook wel aardig maar moet elke 2 jaar wel een nieuwe vracht bovenop.

Het slechtste bevalt het stukje met gronddoek op de klei en dan daar drainagezand op.
Omdat het bij lange tijd veel regen toch allemaal zacht wordt, hou je nog steeds dat ze het zand in de grond vertrappen, dat je van die diepe sporen krijgt weet je wel en het klei met het zand gaat vermengen.

Met het worteldoek er tussen gebeurt dat nog steeds, maar dan krijg je dus dat ze het doek en al diep de klei in trappen....en naast de pootafdruk stuwt de zachte klei dan omhoog...inclusief het doek waardoor dat in bulten aan de oppervlakte komt te liggen en daar breek je dan je nek over. Dus dat is geen succes.

Dan kan je inderdaad beter een stabiele onderlaag onder het worteldoek om dat te voorkomen. Maargoed dat is hier geen optie op gehuurde wei :)

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:03

Ik heb al jaren veel plezier van mijn 'looppaden' langs de randen van mijn PP gemaakt van stukken tapijt. De stroken zijn een meter breed en op sommigen ligt zand op andere stukken niet. Buiten dat de paarden er bij een modderige paddock gebruik van maken is het ook super makkelijk met een volle kruiwagen. Op stukken waar ze veel rollen en er altijd diepe kuilen ontstonden heb ik ook een stuk vloerkleed liggen. Dit komt door het rollen soms 'bloot', maar dan schep ik de omhoog gekomen randen weer af naar het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:04

Ik ben er echt fan van. Wij hebben het op de koe paden. Klein dun laagje zand er over en het blijft hartstikke mooi. Met sneeuw bevriest het bovenste laagje een beetje maar word niet glad. De spleten zijn al gevuld met zand dus. Blijft mooi droog en stevig, zelfs met de ergste regenval kunnen we er met de trekker en ander zwaar materieel over heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:21

Amy schreef:
Ik zou veeroosters doen. Maar dan wel die betonnen. Uit welke omgeving kom je?
Soms zijn er boeren die ze er uit halen omdat ze verouderd zijn, maar dan kun je ze nog prima gebruiken.


Maar dan krijg ik een volledig beton paddock met een klein laagje zand. Dat zoek ik nu net niet. Ik kan nauwelijks weidegang aanbieden omdat de grond meer dan de helft van het jaar dat niet toestaat en ik straks 2 paarden heb lopen die het vette klei gras niet goed verdragen. Die roosters dempen nog een beetje en met een laag zand erop is dat best een comfortabele bodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:23

DubbelDun schreef:
Áls je goedkoper uit bent is er hier wel een markt voor om ze door te verkopen, zolang de prijs maar aantrekkelijk blijft.


Ja dat denk ik ook wel :j

Bij het huis ligt nog een 100m2 aan oprit met wit grind. Daar moeten we gaan graven wegens aanleg nuts en vervangen riool. Daarna moeten we de oprit dus opnieuw aanleggen. Kan ik die roosters ook wel voor gebruiken en de rest verkopen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:30

De link van Greengrid.com op Alibaba vind ik niet zo goedkoop, tussen de 3,29 en 3,99 dollar per tegel en er gaan er 9 in een vierkante meter, dan ben je hartstikke duur uit.

In Duitsland zijn de Ridcon tegels wel betaalbaar, komt in de herfstaanbieding op circa 11 euro de vierkante meter, ex transport.

https://www.ridcon.de/de/paddock/

Wij hebben de huebner-lee platen, zijn duur en vergelijkbaar met de Riedwiesenhof platen, maar kunnen zonder fundering op de ondergrond gelegd worden. deze kosten circa 22 euro per m2

http://www.riedwiesenhof.eu/

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Paddock roosters budget mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:35


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:32

@Delphi2; rond die prijs van ridcon had ik ze in NL ook gevonden. Zie linkje van cupido bij tonn.

De heubner-lee zijn erg degelijk maar wat een geld. Dan ga ik echt huilen en is als particulier eigenlijk niet te doen voor een heel paddock.

Ik zit op klei en ontkom niet aan een goede fundering. Nee zonder wordt het geen modder maar staat het na een paar dagen wel blank. Enige voordeel is dat ik midden in de winter dan een privé ijsbaan heb {:)

Alibaba & co vind ik meestal erg onduidelijk qua prijs bij producten in meerdere mogelijke maten. Er staat inderdaad per stuk maar verderop weer dat ze als aan elkaar geklikte matten worden geleverd. Het is rechtreeks van de chineese producent dus ik zit even te duimen dat het toch de prijs per m2 is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:59

Ik ben weer wat wijzer geworden.

De metalen veeroosters die ik bij een bedrijf zag liggen vragen ze de goudprijs voor 8)7 . Liggen daar al jaren met dik mos erop. Zelfs als ik de hele partij in 1x opkoop (circa 100m2) mag ik daar nog 2000,- voor aftikken :$ ja doeg :evaw:

Ook weer een snelle reactie uit China. 570m2 kost inclusief verschepen rond de 5000,-. Daar komt dan nog btw, inklaring en tranport naar mij thuis bovenop. De m2 prijs komt dan hoger uit dan de roosters via tonn. Dat is niet interessant en valt dus af.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers