Hoog gras trimmen daarna geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hoog gras trimmen daarna geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:05

Wij doen dit al jaren dagelijks in de zomermaanden. Achter de tractor hangt een maaibalk en elke dag doen we een stuk af en voederen dit aan de paarden.

Don't take anything for granted


gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:47

Wij hebben voor onze grazers (ezels, geiten, schapen, maar ook bv schildpadden) alleen maar gemaaid gras, al jaaaaaaren lang. Helaas geen weilanden tot onze beschikking, maar wel landen via boeren die we kunnen maaien. Niet met een trimmer, maar echt met een trekker en een aanhanger :j Gras is lang (zeker 30 centimeter) en echt nog nooit problemen mee gehad. Ligt soms wel een dag of 3, maar nog nooit schimmel of iets gevonden, broei valt ook best mee. Zolang het lang is en ze er goed op moeten kauwen is het echt geen probleem.

...
Ik ben gerpiegorp

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 04:37

Fellow schreef:
amie1965 schreef:
Gewoon geven, zelfde hoeveelheid voeren als je met hooi doet en niet alles in 1x. Mijn buurman doet dit al jaren zo, nog nooit een paard verstopt gehad.


Dat je buurman geluk heeft gehad wil niet zeggen dat het ook direct aan te raden is..
Niet onnodig gevaar gaan opzoeken en het risico niet nemen :o


Hier ook nooit problemen. Ik maai elke dag vers gras met de zeis. Dat is beter dan met een motor maaier of trekker

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 bezoekers