Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:24

Wat je staleigenaar doet is inderdaad echt niet oké.
Maar ik snap hem ook wel een klein beetje wat betreft zo'n groepsappje. Als hij het idee heeft het goed te doen voelt het wel als een trap na om te vertellen wat jij vind dat er mis is met de stalling op een groepsapp.
Wij hebben ook een groepsapp en een discussie is zo gestart. Ik persoonlijk heb dan veel liever dat mensen persoonlijk bij ons komen om even te overleggen als er iets is. We hebben in het verleden ook wel hele discussies en zelfs ruzies op de app gehad (meestal ook nog omdat er iets verkeerd was begrepen, wat natuurlijk snel gaat als je elkaar niet face to face ziet). Toen hebben we de app er maar af gegooid.
Tijdje terug hebben we hem weer opnieuw gestart, want het heeft natuurlijk ook voordelen, maar wel met de voorwaarde dat er geen discussies en ruzies op de app komen want daar is het niet voor.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:25

Ik heb ervaring met stalhouders die nogal raar gaan doen als je weggaat (incl. tegen je schreeuwen, je fysiek bedreigen (zo voelde het wel) en met een van de pony's vast aan komen sleuren toen de trailer klaar stond om te laden.
Dit was bij eenzelfde stalhouder en vier verschillende mensen, dus aan die mensen heeft het niet gelegen...
Een van die vier heeft het weten uit te zingen tot de einddatum, de anderen zijn allemaal vervroegd (en twee halsoverkop) vertrokken.

Koekie: dochter thuislaten, wel een (bij voorkeur grote, stoere) man / vrouw meenemen. En wellicht een breekijzer. Zal niet de eerste zijn waarbij ergens een extra slot op is geplaatst.

Oy with the poodles, already

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:43

ReadTheRulez schreef:
Jemig! Dat is niet niks, hij bedreigd je gewoon :oo


Ja bizar, hij was echt woedend :-(

Bedankt voor alle tips. Een van mijn stalgenoten zorgt dat ze er is met haar man en ik laat dochter inderdaad thuis.

@Faline, die groepsapp is er juist om dingen aan iedereen door te kunnen geven als staleigenaar iets verandert aan buitenzet schema's ed. Ik heb ook totaal niet gezegd dat er iets mis is met de stal. Ik heb gewoon gezegd dat ik graag een plek wil waar ze hele dagen buiten komt en onbeperkt ruwvoer krijgt. Dat dat beter bij onze pony past. Dat heb ik bewust ook zo geschreven. Dat is toch echt geen trap na hoor.

En overleggen over wat er is, had ik al meerdere malen gedaan, hij kon mij daarbij niet helpen. Daarom heb ik de beslissing genomen om andere stalling te zoeken waarbij dat wel kon. Er worden nooit ruzies gemaakt op de groepsapp of discussies gevoerd.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:56

Pfff wat een verhalen he!
Hier ook al wel wat dingen meegemaakt maar geloof niet zo erg als andere..

Ik snap ook nooit waarom stalbazen boos worden als je opzegt, hun bieden een dienst aan en jij als. Klant kiest voor een andere dienst, dat mag toch gewoon? Als er verder geen zwartmakingen bij komen kijken snap ik dat nooit zo goed..

Mijn 1e stal was de perfecte stal, alleen de stalbaas had niks meer paarden, hij had het geërfd en gaf dat ook eerlijk toe. Desondanks zorgde hij prima voor alle paarden en zijn erf en had niemand wat te klagen.
Ik reed daar al ruim een jaar andere paarden en kocht een veulen welke op de wei zou komen,bij aankomst even in de pin gezet en toen de rust op stal gekeerd was met haar richting de wei gelopen.

Waar ze vervolgens door de kudde van 15 andere paarden de wei uit gejaagd is de draden door.. -O-

Ik naar de stalbaas, zegt hij "ja, hij had vannacht ook in de pin moeten blijven, ik zag je al naar de wei lopen en was het daar niet mee eens"

Oke, bel dan even? Of kom op de queet achter me aan, want daar zat hij zo vaak op..

Daarna heeft mijn veulen een week op de paddock gelopen met mijn bijrijdmerrie en toen moest ze echt de kudde weer in.. Wat ik echt niet durfde, dus besloten haar ergens anders te stallen. Hiervoor kreeg ik geen begrip, maar een kennismakings draad spannen wou hij ook niet.. Maar maand stallingsgeld was ik kwijt.. :x

Toen is e opgehaald door een vrouw welke beloofde dat ze veel buiten zou komen. Aller eerst had ze geen tijd en werd mijn veulen met een bezem de trailer op geslagen.. Vervolgens heeft dat arme kind 2 maanden in een donkere stal gestaan en toen ik mijn stalling opzij omdat ik vond dat ze te weinig buiten liep voor een veulen had ze nog het lef om mij de grond in te trappen ook.

Toen had ik wel geleerd dat ik beter niet eerlijk kon zijn maar gewoon alles. Blanco moest houden :+
Maar gelukkig daarna alleen maar fijne stallen gehad voor paardlief!
Wel nog wat woorden gehad met een stalbaas, maar dat was gewoon moeilijk volk en wij lagen elkaar gewoon niet. Paarden kwamen nooit wat te kort verdee :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:05

Koekie73 schreef:
ReadTheRulez schreef:
Jemig! Dat is niet niks, hij bedreigd je gewoon :oo


Ja bizar, hij was echt woedend :-(

Bedankt voor alle tips. Een van mijn stalgenoten zorgt dat ze er is met haar man en ik laat dochter inderdaad thuis.

@Faline, die groepsapp is er juist om dingen aan iedereen door te kunnen geven als staleigenaar iets verandert aan buitenzet schema's ed. Ik heb ook totaal niet gezegd dat er iets mis is met de stal. Ik heb gewoon gezegd dat ik graag een plek wil waar ze hele dagen buiten komt en onbeperkt ruwvoer krijgt. Dat dat beter bij onze pony past. Dat heb ik bewust ook zo geschreven. Dat is toch echt geen trap na hoor.

En overleggen over wat er is, had ik al meerdere malen gedaan, hij kon mij daarbij niet helpen. Daarom heb ik de beslissing genomen om andere stalling te zoeken waarbij dat wel kon. Er worden nooit ruzies gemaakt op de groepsapp of discussies gevoerd.


Wat je daarmee zegt is "deze stal is niet goed voor z'n paarden. Ze krijgen te weinig te eten en ze worden niet genoeg buiten gezet". Ik snap best dat een stalhouder er niet zo blij mee is als je dat zo verwoord.

Gewoon "paard X gaat vanaf datum naar stal Y. Bedankt voor de gezellige tijd allemaal" was netter geweest.

Dat geeft de stalhouder nog geen recht om zo tekeer te gaan, maar ik snap wel dat hij boos is.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Marcella

Berichten: 36685
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:23

Koekie73 zou zo wie zo voor je morgen naar je paard gaat even contact opnemen met de politie. Ze kunnen namelijk ook adviseren hierin wat je het beste kan doen. Voor je eigen veiligheid en voor die van je paard. En advies inwinnen kan nooit kwaad. ;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:26

En even van de andere kant, als je al een tijd netjes voor iemands paard zorgt inclusief opvangen dierenarts of hoefsmid, zonder kosten. verzorgbeurten overneemt bij ziekte, vervoersproblemen en andere calimiteiten, en je duidelijk bent geweest dat je een opzegtermijn hanteert, dan vind ik het best aso wanneer je dat opzegtermijn negeert en hals over kop wilt vertrekken.

En als je dan als stalhouder vast houdt aan je maand opzegtermijn ben je een geldwolf?

Ik heb zo vaak meegemaakt dat mensen iets anders vinden, en ineens voor het eind van de maand willen verhuizen en dan het opzegtermijn negeren... Ik zet hun toch ook niet zomaar van de ene op de andere week op straat met hun paard?

Ik heb ook graag tijd om nieuwe paarden en extra hulp te regelen.

Dat er stalhouders bij zijn die gaan schreeuwen of je paard slecht verzorgen is heel rot. En snap dat wanneer dat gebeurd, na opzeggen of voor die tijd vanwege andere onenigheid, je dan wel zo snel mogelijk vertrekt. Maar al van te voren, zonder enige aanleiding zo stiekem doen vind ik, zachtjes uitgedrukt, niet netjes.

Het is echt niet raar dat stalhouderij dan deuren op slot gaan doen. Als ze nog geld van iemand krijgen, hoe moeten ze dat dan voor elkaar krijgen als iemand al met paard, paspoort en spullen verdwenen is? Een rechtzaak kost meer dan die maand stalgeld. En ook al heb je geen contract, je maakt wel afspraken met elkaar. En er zijn ook zaken vrij standaard.

Ik merk dat ik met de jaren steeds voorzichtiger wordt wie ik op mijn erf binnen laat. Er zijn genoeg kleinschalige plekjes die er mee ophouden na afwegen van de plussen en minnen.

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:42

@vjestagirl dat zeg ik er niet mee. Wellicht dat hij het zo interpreteert, maar hij heeft helemaal geen reden om uit te gaan van die negatieve intentie (die ik nl niet heb) Ik zeg er mee dat deze stalling niet bij onze pony past en we naar een plek gaan die beter bij haar past. Daar hoeft een staleigenaar toch echt niet boos over te zijn. Dat is nou eenmaal zo; soms past iets niet en zoek je dan naar iets dat wel past. Ik heb het niet over dat iets fout/goed is.

@Marcella ja dat ga ik denk ik voor de zekerheid toch maar doen. Rotsituatie :-( Hoop dat dit nare gevoel snel slijt. Voel me als een crimineel behandeld.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:39

Joyce B: Ik heb mij altijd netjes aan de opzeg termijn gehouden, maar toch bij 2 stallen echt heel naar weggegaan omdat de stalhouder woest was toen ik de stal op zei.

Ik wilde helemaal geen ruzie en was de eerste keer dat dat gebeurde echt sprakeloos... en ging daarna met lood in mijn schoenen naar stal toe.

Had niks fout gedaan, ik had gewoon besloten dat ik naar een andere stal ging waar mijn pony meer buiten kwam en ik fijner kon buitenrijden.

Stalhouder schold mij uit voor alles dat mooi en lelijk was. Ik was toen 20 jaar en inmiddels is het 16 jaar later. Kun je nagaan hoe een indruk dat heeft gemaakt :\

De 2de keer is wat recenter inmiddels ook wel weer wat jaartjes terug, maar ook niet fijn. Beide keren wel de opzeg termijn “ uitgezeten” omdat ze mijn paard nog wel naar behoren verzorgde. Maar ik snap niet waarom mensen dit doen ( als er geen ruzie of iets is dan he) want dan weet je toch zeker dat ik als klant nooit meer terug kom??

Terwijl ik ook wel “ fijn” ben weggegaan zonder gedoe en met bedankt voor de fijne tijd.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:53

joyce B schreef:
Ik heb zo vaak meegemaakt dat mensen iets anders vinden, en ineens voor het eind van de maand willen verhuizen en dan het opzegtermijn negeren... Ik zet hun toch ook niet zomaar van de ene op de andere week op straat met hun paard?

Ik heb ook graag tijd om nieuwe paarden en extra hulp te regelen.

Dat er stalhouders bij zijn die gaan schreeuwen of je paard slecht verzorgen is heel rot. En snap dat wanneer dat gebeurd, na opzeggen of voor die tijd vanwege andere onenigheid, je dan wel zo snel mogelijk vertrekt. Maar al van te voren, zonder enige aanleiding zo stiekem doen vind ik, zachtjes uitgedrukt, niet netjes.

Het is echt niet raar dat stalhouderij dan deuren op slot gaan doen. Als ze nog geld van iemand krijgen, hoe moeten ze dat dan voor elkaar krijgen als iemand al met paard, paspoort en spullen verdwenen is? Een rechtzaak kost meer dan die maand stalgeld. En ook al heb je geen contract, je maakt wel afspraken met elkaar. En er zijn ook zaken vrij standaard.

Ik merk dat ik met de jaren steeds voorzichtiger wordt wie ik op mijn erf binnen laat. Er zijn genoeg kleinschalige plekjes die er mee ophouden na afwegen van de plussen en minnen.

Ik heb dat ook al voorgehad.Bij mij vraag ik altijd aan het begin vd maand te betalen en of dat de eerste of de tiende is boeit me niet zo en als je vertrekt dat ook aan het begin vd maand te laten weten als je aan het eind vd maand vertrekt.
Ik heb er 1 bij gehad die heeft niks gezegd.Ik ging sávonds voeren en kwam een paard te kort,zag geen auto staan of niks.Dus ik bellen naar de eigenaar werd niet opgenomen,onder tussen was ik in alle staten tot iemand anders wist te melden dat ze verhuist was.Ik had lint vervangen door koord en daar was ze het niet mee eens :') .ze had trouwens wel nog 14 dagen gratis gestaan.Later kreeg ik een belletje vd stalling waar ze heen was gegaan daar had ze het zelfde geflikt.

Ik neem dus ook alleen nog mensen aan die bekend zijn met mensen die er al staan.
Ik geef wel stalgeld terug aan mensen wiens paard overleden is.Laatst hadden mensen betaald en dat paard moest ingeslapen worden wegens een zware peesblessure.Altijd een fijne klant geweest. De mensen heb ik het resterende bedrag van de maand gewoon terug gestort.Je hebt dan al zoveel kosten.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:07

Tja mijn oude stalhouder zei altijd, ik doe niet aan een opzegtermijn. Zijn mening was dat degene die opzeiden er toch altijd een bende van maakte dus liever had dat ze dan ook gelijk weggingen.
Maar als mensen dat deden waren ze ook weer boos en was het geen stijl.

Ik herken het van mijn oude stal wel dat de eigenaren hun eigen paarden erg voortrokken en dat ook verwachte van pensionklanten.
Bv een drachtige merrie of merrie met veulen aan de voet (van hun dan) moesten een volle kruiwagen hooi per voerbeurt. Van een pensionklant was een minimaal plukje voor de dag voldoende (lees de portie was zelfs te kort voor het veulen alleen. De rest van de dag gaf ze die niets meer als ze de kans kreeg.
Hooi voeren op het land mocht niet, dan zette je paard maar in de paddock.
Hun land stond wel een hooibak in.
Over het gezeik en geroddel over andere maar te zwijgen, hun waren de beste en dachten dat ze goud hadden staan.
Nu hebben ze geen enkele pensionklant meer staan, en helaas voor hun dieren is dat ook te zien

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:29

Er zijn zat stalhouders die de spelregels een stuk veranderen achteraf. Ik ken ze. Je geld verdienen over de rug van mensen is wat anders dan je geld verdienen door het verlenen van een goede dienst. Ik eindigde met mijn stalhouder als extra partij in een rechtzaak. Toch vond ze op dat punt dat ze prima nog een beetje door kon duwen en liet ze me nog 1,5 maand extra betalen. Onder het mom van opzegtermijn. Ze veranderde de spelregels nog even om er snel wat aan te verdienen.

Ik strevende toch al af op 10.000den euro's onkosten, dus heb het betaald. Maar stalhouders zijn geen heilige, er zitten er bij die het alleen maar om het geld gaat.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:36

wat heb je gedaan dat je zoveel moest betalen :oo
Er zullen best stalhouders zijn die voor het geld gaan.maar echt rijk word je van een klein pensionstalletje niet,je hebt net de onkosten er uit en mijn eigen paard kosten vrij.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:42

beatje schreef:
wat heb je gedaan dat je zoveel moest betalen :oo
Er zullen best stalhouders zijn die voor het geld gaan.maar echt rijk word je van een klein pensionstalletje niet,je hebt net de onkosten er uit en mijn eigen paard kosten vrij.


Ik heb dat niet betaald aan haar. Het ongeluk dat ik daar kreeg heeft wel heel veel geld gekost (en kost. Gezien het feit dat ik nog steeds mank loop).

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:53

Britt schreef:
Amies100, gezien je woonplaats zouden mijn eerste ervaringen wel eens over dezelfde stalhouder kunnen gaan..


Yep ;)

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:15

joyce B schreef:
En even van de andere kant, als je al een tijd netjes voor iemands paard zorgt inclusief opvangen dierenarts of hoefsmid, zonder kosten. verzorgbeurten overneemt bij ziekte, vervoersproblemen en andere calimiteiten, en je duidelijk bent geweest dat je een opzegtermijn hanteert, dan vind ik het best aso wanneer je dat opzegtermijn negeert en hals over kop wilt vertrekken.

En als je dan als stalhouder vast houdt aan je maand opzegtermijn ben je een geldwolf?


Indien je ingaat op mij, zal ik je meer duidelijkheid geven.
Ik betaalde voor onderdak, gebruik faciliteiten en twee voerbeurten per dag plus 1 bak stro per dag.

Deze mensen wisten niets van paarden of de verzorging ervan. Ze deden de paarden naar buiten en na een uur weer naar binnen.

Mijn dier kreeg naar mate we langer daar stonden steeds minder eten. Enkele malen gevraagd of hij meer kon krijgen. Kreeg te horen ja, maar hij is te dik. Ze hebben geen idee. Vroegen zich ook nooit af of het door hun stalmanagement kwam dat bijna elke paard op stal 'iets' mankeerde. Varierend van koliek, tot peesblessures toen vage kreupelheid, tot dwarsheid bij rijden (bleken maagzweren) en onverklaarde verkrampte spieren.
Ook mijn dier kreeg vage plekken op de huid die als sneeuw voor de zon verdwenen toen we verhuisden.

Toen we daar kwamen is helemaal niets afgesproken. Geen opzegtermijn, geen do's en don'ts over het bakgebruik (mocht je niet in springen of paard los in hebben, zo kwam ik daar later achter).
Dierenartsen en hoefsmeden moesten wij zelf ontvangen. Daar werd echt geen rekening mee gehouden. Sterker nog, indien de beste man of vrouw aan de poort stond moesten we al onze nummers afbellen wie er aanwezig was op het terrein om de poort open te maken.
Er werd niets opgevangen. Ook zelf mesten. Als iemand op vakantie was moesten we dat onderling regelen.
En voor het vervoer heb ik gewoon moeten betalen.

Ik ben vrij makkelijk met geld uitgeven en had liever meer stallingsgeld betaald voor goede kwaliteit hooi en extra voerbeurt.
Ben nu ook meer gaan betalen voor mn nieuwe stalling voor veel meer buitengang. Nu 24/7.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:40

Het ging over de opmerking dat stalhouders toch geld willen ontvangen voor de opzegmaand, ook al sta je er niet meer, en je ook geen geld terug krijgt als je eerder weg gaat, in combinatie met de conclusie "geldwolven" die opmerking voelde niets als specifiek 1 geval. Ook gezien de reacties.

En dat het blijkbaar uit voorzorg gerechtvaardigd is pas op het laatste moment (of niet/achteraf) te melden dat "je" (in het algemeen) vertrekt zonder netjes je maand opzegtermijn te hanteren.

En dat vind ik niet netjes. En bedenk dat mensen die zo fel reageren misschien al heel wat voor de kiezen hebben gekregen met klanten voor jou waardoor ze wat "kort voor de kop" worden...

De een reageert dan bij verzoeken om speciale dingen met: "dat kan niet", "als het je niet bevalt, ga je toch weg?" Ik probeer bij de poort al te selecteren en als ik denk dat er te veel dingen anders moeten dan bij ons standaard is, dan begin ik er liever niet aan als ik kan kiezen. Ik heb een hekel aan "verloop". Vind ik voor de paarden niet prettig en voor ons ook niet. Dan maar minder paarden en een stabiel groepje met mensen die tevreden zijn met wat ik kan bieden en hoe we met elkaar de verzorging verdeeld hebben.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:23

Over stalklanten die last minute of niet vertellen dat ze vertrekken:

Ik had een stalgenoot die kwam in zijn wedstrijdkleding om het verhaal dat die op wedstrijd ging kracht bij te zetten. Hij was enkel zo dom om bij 1 andere stalgenoot net voor vertrek afscheid te nemen. :')
Die stalgenoot sprak nog de staleigenaar en de stalklant bleek meerdere maanden stalgeld niet betaald te hebben. Hij kon nog net voorkomen dat deze het erf verliet met paard.
Uiteindelijk is binnen 2 weken de schuld voldaan en mocht hij per direct vertrekken.

[o]


Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 06:31

Ik heb dit topic stilletjes mee gelezen. En bij mijn stalling hier ook maar afspraken over gemaakt. Ondanks dat ze het zelf niet nodig vinden.

Heel veel succes vandaag koekie :(:)

Julius <3

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:31

Misschien een tip voor alle mensen die menen dat er geen opzegtermijn is omdat dit nooit is afgesproken of geen contract is:

Citaat:
Indien er bij het aangaan van de huur geen contract is opgesteld, dan is de staleigenaar toch verplicht een opzegtermijn in acht te nemen. Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant.

Bron: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ijzen.html

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:46

Toen ik op mijn nieuwe stal kwam kreeg ik een huishoudelijk regelement met alle regels en mogelijkheden van de stal, je gaat akkoord als je het contract tekent en je betaald een extra maand stalgeld, dit om te voorkomen dat iemand weggaat zonder te betalen van de laatste maand.
Hiermee los je een hoop problemen op en het reglement zorgt voor duidelijkheid en je weet waar je aan toe bent en wat je van de stalhouder mag en kan verwachten, dat praat een stuk makkelijke als er zaken niet goed gaan.

Er zijn pensionklanten die er een zooi van maken al dan niet door ervaringen uit het verleden net als de pensionhouders.

Maar waarom pensionhouders boos worden als je je stal opzegt begrijp ik ook nooit, het is geen overeenkomst voor het leven.
Toen ik wegging bij mijn vorige stal was ik dag eerder weggegaan dan afgesproken( en dit nog in overleg) maar de dag erop werd storm verwacht en ik ga niet rijden met trailer en paard in de storm.
Volgende dag netjes nog langs geweest met doos chocolade om te bedanken voor de goede verzorging en fijne tijd, werd meteen van FB gegooid en een maand later hoorde ik allemaal verhalen over mij rond gaan.
Prima hoor sta nu super.

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:50

Ik mocht bij mn vorige stal alleen maar bij die staleigenaresse lessen. Geen enkele instructeur mocht t terrein op. Ja of je moest ergens anders lessen, maar voor mij als student niet te doen..
Ik heb dus maar bijna een jaar niet gelest :')

Ook was issues geweest met het voeren van mijn paard maar ga hier die staleigenaresse niet compleet afbranden.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:48

linnnde schreef:
Ik mocht bij mn vorige stal alleen maar bij die staleigenaresse lessen. Geen enkele instructeur mocht t terrein op. Ja of je moest ergens anders lessen, maar voor mij als student niet te doen..
Ik heb dus maar bijna een jaar niet gelest :')
.

Daarom ga ik ook niet op een stal staan waar mijn eigen instructrice niet welkom is.
Dat is naast de hoeveelheid / kwaliteit voer, buiten gang, staat van de rijbak, sfeer op stal toch echt een eis van mij :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:00

Ineke2 schreef:
linnnde schreef:
Ik mocht bij mn vorige stal alleen maar bij die staleigenaresse lessen. Geen enkele instructeur mocht t terrein op. Ja of je moest ergens anders lessen, maar voor mij als student niet te doen..
Ik heb dus maar bijna een jaar niet gelest :')
.

Daarom ga ik ook niet op een stal staan waar mijn eigen instructrice niet welkom is.
Dat is naast de hoeveelheid / kwaliteit voer, buiten gang, staat van de rijbak, sfeer op stal toch echt een eis van mij :)


Ja helaas kwam ik naar een nieuwe regio dus moest ik opzoek naar een nieuwe instructrice. Ook werd dit doodleuk verteld toen ik er dus al stond :j

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:04

joyce B schreef:
Het ging over de opmerking dat stalhouders toch geld willen ontvangen voor de opzegmaand, ook al sta je er niet meer, en je ook geen geld terug krijgt als je eerder weg gaat, in combinatie met de conclusie "geldwolven" die opmerking voelde niets als specifiek 1 geval. Ook gezien de reacties.


Dat snap ik.. heb ik mij altijd wel aan gehouden ook al was er geen opzeg termijn afgesproken dan nog zei optijd op. Niet altijd een kalendermaand maar wel een week of 4 voor ik ging.

Kan wel zijn dat ze boos worden bij opzeggen door andere klanten, maar als ik opzeg zonder dat er problemen zijn en vanaf dat moment ineens de pisang ben die niks meer goed kan doen etc... dan zorgen die stalhouders er ook zelf wel een beetje voor dat mensen opzeggen en meteen vertrekken. Of ze dan extra betalen of niet ligt dan aan de mensen die vertrekken zelf natuurlijk maar zo help je dat wel een beetje in de hand naar mijn inziens.

Dat is nu wat bij Koekie een beetje gebeurd ( al had ze in de app het beter nóg neutraler kunnen houden inderdaad... nooit zorgen dat stalhouders verwijten kunnen maken bij vertrek over zoiets)

Ik wens Koekie wel succes en sterkte vandaag, want op zo’n manier verhuizen zorgt voor enorm veel stress :(:)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout en 103 bezoekers