Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:05

Linnnde heb je het wel gevraagd toen je kwam kijken voor stalling?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:16

Nee want ik ging er eigenlijk van uit dat dit gewoon kon. Heb zoiets namelijk nog nooit meegemaakt. Beetje naïef misschien haha

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:21

linnnde schreef:
Nee want ik ging er eigenlijk van uit dat dit gewoon kon. Heb zoiets namelijk nog nooit meegemaakt. Beetje naïef misschien haha

Haha best wel :D

Zelfde als eigen hoefsmid, veearts etc...

Dit staat standaard op mijn “ vragenlijst” als ik ga kijken voor stalling. Samen de andere dingen die ik in mijn bericht hiervoor al noemde.

Daar komt nog bij hoe de opslag van je spullen geregeld is ; kast dus. Mag / moet je die zelf meenemen of is er al iets aanwezig. Dat wil ik dan ook graag zien :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:25

SuperAssie schreef:
Ik moest ook de volledige maand betalen ondanks dat me eerst gezegd werd van niet.
Heb het maar gedaan en het erbij gelaten. Wil niet als "wanbetaler" te boek staan aangezien zij toch veel mensen kennen natuurlijk.


Waar stond je en sta je nu? (mag uiteraard via PB).
Kom ook uit Limburg en ben me aan het oriënteren voor andere stallling.

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:41

Ineke2 schreef:
linnnde schreef:
Nee want ik ging er eigenlijk van uit dat dit gewoon kon. Heb zoiets namelijk nog nooit meegemaakt. Beetje naïef misschien haha

Haha best wel :D

Zelfde als eigen hoefsmid, veearts etc...

Dit staat standaard op mijn “ vragenlijst” als ik ga kijken voor stalling. Samen de andere dingen die ik in mijn bericht hiervoor al noemde.

Daar komt nog bij hoe de opslag van je spullen geregeld is ; kast dus. Mag / moet je die zelf meenemen of is er al iets aanwezig. Dat wil ik dan ook graag zien :)

Plus dat het afsluitbaar moet zijn :j

Dat heb ik al een keer gehad op een stage bedrijf, een gezamenlijke zadelkamer en er verdwenen spontaan spullen van mij :roll:
Eskadronset die ik kwijt was en een stalgenoot die die spontaan gevonden had op marktplaats... Inclusief dezelfde gebruikssporen en vlekjes als die van mij had >;) , Jaja... Wie gelooft dat nou :+

Longeerlijnen en zwepen die in eens bij een ander liggen, zadels en hoofdstellen die gewoon gebruikt worden.

Nee, ik heb het wel gezien op stage als ik ooit ga verhuizen wil ik een eigen kast met slot :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:44

Dat dus... en daarom wil ik graag zien hoe de kast eruit ziet :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:44

Brrr wat ben ik blij dat onze paardjes gewoon aan huis staan. Alhoewel, soms maak je ook nare dingen mee.

De grond waar ze staan is eigenlijk van de buren, en ze hebben daar zelf nog een moestuin. Dus in de lente/zomer zijn ze hier volop aan de slag. Helaas dumpen ze soms onkruid bij ons in de paddock/wei. Leuk voor de paardjes om aan te knabbelen met als gevolg 2 paarden met koliek. Wij hun gebeld en ze zouden onkruid gewoon op de composthoop gooien voortaan. Nu een aantal maanden geleden lag er wéér vanalles in de wei. Snel nog alles eruit gevist maar we waren al te laat :n weer een paard met koliek...

Dus weer gebeld en ze er echt goed op aangesproken. Paard had wel dood kunnen zijn als we het niet gemerkt hadden. Konden ze wel begrijpen, en zouden het echt niet meer doen. Hopen dan maar..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:48

Pepperrr schreef:
Brrr wat ben ik blij dat onze paardjes gewoon aan huis staan. Alhoewel, soms maak je ook nare dingen mee.

De grond waar ze staan is eigenlijk van de buren, en ze hebben daar zelf nog een moestuin. Dus in de lente/zomer zijn ze hier volop aan de slag. Helaas dumpen ze soms onkruid bij ons in de paddock/wei. Leuk voor de paardjes om aan te knabbelen met als gevolg 2 paarden met koliek. Wij hun gebeld en ze zouden onkruid gewoon op de composthoop gooien voortaan. Nu een aantal maanden geleden lag er wéér vanalles in de wei. Snel nog alles eruit gevist maar we waren al te laat :n weer een paard met koliek...

Dus weer gebeld en ze er echt goed op aangesproken. Paard had wel dood kunnen zijn als we het niet gemerkt hadden. Konden ze wel begrijpen, en zouden het echt niet meer doen. Hopen dan maar..


Waarschuwen dat de volgende keer de rekening van de veearts voor hun is. -O-

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Telpeva

Berichten: 14596
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:50

Nog een tip wat kasten betreft en de sloten erop, controleer of er met de sloten gerommeld kan worden, is dat inbraak proof. Hier waren de kasten afsluitbaar dmv hangsloten die je zelf moest regelen, die kon je dan vast maken aan ijzeren beugels die op de kast waren geschroefd. Iemand met een schroevendraaier komt dan alle kasten in, en dat gebeurde ook.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:51

Ineke2 schreef:
Pepperrr schreef:
Brrr wat ben ik blij dat onze paardjes gewoon aan huis staan. Alhoewel, soms maak je ook nare dingen mee.

De grond waar ze staan is eigenlijk van de buren, en ze hebben daar zelf nog een moestuin. Dus in de lente/zomer zijn ze hier volop aan de slag. Helaas dumpen ze soms onkruid bij ons in de paddock/wei. Leuk voor de paardjes om aan te knabbelen met als gevolg 2 paarden met koliek. Wij hun gebeld en ze zouden onkruid gewoon op de composthoop gooien voortaan. Nu een aantal maanden geleden lag er wéér vanalles in de wei. Snel nog alles eruit gevist maar we waren al te laat :n weer een paard met koliek...

Dus weer gebeld en ze er echt goed op aangesproken. Paard had wel dood kunnen zijn als we het niet gemerkt hadden. Konden ze wel begrijpen, en zouden het echt niet meer doen. Hopen dan maar..


Waarschuwen dat de volgende keer de rekening van de veearts voor hun is. -O-

Is ook ook een goeie mocht het nog eens gebeuren :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:53

Ik heb een paard voor iemand gereden met een eigen pensionstal. Regel was dat als je les had je dit op het bord schreef en je had dan in principe de bak voor je alleen. Ik had les en er was iemand die dit niet wist, maar ik vond dit geen probleem, dus heeft de eerste 20 minuten gewoon bij mij in de bak gereden. Op het eind liep mijn les 5-10 minuten uit en kreeg ik achteraf van de staleigenaar te horen dat ik andere mensen niet in de bak liet (op mijn eindtijd kwamen de anderen gewoon de bak binnen en dat vond ik ook niet erg)
Ik deed nergens moeilijk over en dan gewoon glashard liegen dat ik mensen niet in de bak zou hebben gelaten :( Zo had hij wel meer acties, vreselijke man..

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:10

Ineke2 schreef:
Pepperrr schreef:
Brrr wat ben ik blij dat onze paardjes gewoon aan huis staan. Alhoewel, soms maak je ook nare dingen mee.

De grond waar ze staan is eigenlijk van de buren, en ze hebben daar zelf nog een moestuin. Dus in de lente/zomer zijn ze hier volop aan de slag. Helaas dumpen ze soms onkruid bij ons in de paddock/wei. Leuk voor de paardjes om aan te knabbelen met als gevolg 2 paarden met koliek. Wij hun gebeld en ze zouden onkruid gewoon op de composthoop gooien voortaan. Nu een aantal maanden geleden lag er wéér vanalles in de wei. Snel nog alles eruit gevist maar we waren al te laat :n weer een paard met koliek...

Dus weer gebeld en ze er echt goed op aangesproken. Paard had wel dood kunnen zijn als we het niet gemerkt hadden. Konden ze wel begrijpen, en zouden het echt niet meer doen. Hopen dan maar..


Waarschuwen dat de volgende keer de rekening van de veearts voor hun is. -O-



En dan zeggen die buren straks prima. Dan willen wij ons land terug.

Denk niet dat dat heel slim is....

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:46

Ineke2 schreef:
Pepperrr schreef:
Brrr wat ben ik blij dat onze paardjes gewoon aan huis staan. Alhoewel, soms maak je ook nare dingen mee.

De grond waar ze staan is eigenlijk van de buren, en ze hebben daar zelf nog een moestuin. Dus in de lente/zomer zijn ze hier volop aan de slag. Helaas dumpen ze soms onkruid bij ons in de paddock/wei. Leuk voor de paardjes om aan te knabbelen met als gevolg 2 paarden met koliek. Wij hun gebeld en ze zouden onkruid gewoon op de composthoop gooien voortaan. Nu een aantal maanden geleden lag er wéér vanalles in de wei. Snel nog alles eruit gevist maar we waren al te laat :n weer een paard met koliek...

Dus weer gebeld en ze er echt goed op aangesproken. Paard had wel dood kunnen zijn als we het niet gemerkt hadden. Konden ze wel begrijpen, en zouden het echt niet meer doen. Hopen dan maar..


Waarschuwen dat de volgende keer de rekening van de veearts voor hun is. -O-


Of een stukje afzetten die zij zelf kunnen gebruiken voor hun composthoop, waar de paarden niet bij kunnen. Blijft tot slot hun eigen land. :)

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:55

Maar ze hebben al een composthoop. Dat maak ik uit het stuk tekst van pepperrr op tenminste.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:14

Ineke2 schreef:
Maar ze hebben al een composthoop. Dat maak ik uit het stuk tekst van pepperrr op tenminste.

Klopt ze hebben gewoon een eigen composthoop. Dat stuk kunnen wij ook niet afzetten omdat het deel uitmaakt van de rijbak, erg onhandig dus.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:06

Ik vind het meer dan terrecht dat een stalbaas zijn opzegtermijn betaald wilt hebben.

Je kiest zelf een bepaalde stal, tuurlijk kan dat achteraf tegenvallen, maar die mensen moeten ook leven van hun werk en als iedereen zomaar vertrekt zonder dat er een nieuwe voor gezocht kan worden, dat kan toch niet?

Ik. Heb op een stal gestaan daar betaalde je bij aankomst borg, dat was 1x een maand stalling, als je dan weg ging stond je de laatste maand "gratis" want die had je al betaald.
En als je dan weg ging prima, maar dan was je wel je geld kwijt.

Heel eerlijk, iedereen zou dat zo moeten doen ;)

Daarnaast vind ik wel, dat als iemand dan zijn stalling opzegt, dat dat ook gewoon moet kunnen zonder boos en raar gedoe..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:04

ik heb zelf mijn paarden godzijdank aan huis staan, maar met vriendlief heb ik 2 stallen meegemaakt.

stal 1: was een "je hoeft zelf niks te doen stal" paarden kwamen het hele jaar door overdag op de wei en snachts op stal, wat opzich top is. alleen werd er NOOIT in de wei bijgevoerd. kortom, ieder jaar stond zijn merrie 2x met zandkoliek op de kliniek. ook de stallen lagen 3 sprietjes stro in, dus ze lagen sochtends vroeg in hun eigen plas. (zelf opstrooien werd ZEKER niet gewaardeerd) tevens werden op het laatst zijn paarden geen hooi meer gevoerd, aangezien de ruin geweekt hooi moest hebben en dat was teveel werk en de merrie, ja die deden ze dan ook maar niet. toen ze kwamen melden daar weggingen (na er 10 jaar te hebben gestaan) keek de stalhouder niet op van zijn telefoon en zei oke, wanneer neem je de boel mee.

stal 2: de huidige stal
was zeker ook niet mijn smaak geweest, wellicht omdat ik ze thuis heb staan en ze buiten doe en voer wanneer ik wil en wanneer ik vindt dat ze dat nodig hebben. maar ze krijgen in ieder geval hooi.

maar poeh wat is het wennen, als je thuis kan doen en laten wat je wilt, en je dan ineens rekening moet houden met een stalhouder die het niet goed vindt als je hooi buiten voert terwijl je paarden zand staan te vreten, en stalgenoten die niet te genieten zijn.

Mando

Berichten: 15635
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:09

Als ik dit allemaal lees wat mag ik dan in mijn handjes knijpen met de stal waar ik sta.


Vandaag ging ik longeren en ik loop naar de bak komt hij naar me toe.
Wat denk je van halve dagen paddock en in de middag in het land.
Dan weet ik al hoe laat het is.

Of hij vind hem te dik worden (haflinger die dik wordt van de lucht) maar dit had eerder te maken met het groeien van het gras en teveel suiker en iets met hoefbevangheid _O-
Zo blij dat hij daar over meedenkt.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Sanet

Berichten: 7845
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:18

Als ik mijn paarden weer in pension zou moeten doen omdat ze niet meer thuis zouden kunnen staan, dan gaan ze weg. Dan mag mijn oude schat met pensioen ergens aan de kust en gaat mijn nieuwe topper in de verkoop. Ik wil het echt niet meer.
Ik wil zelf ook geen pensionklanten, maakt niet uit wat je doet, het is nooit goed. Als je ze buiten zet met regen, dan is er 1 boos omdat je ze buiten zet en ze nat worden. En laat je ze binnen staan dan is nummer 2 boos omdat ze primaaaaa buiten kunnen en heus niet van suiker zijn.
Nu bepaal ik het lekker zelf :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:46

Ik heb echt bizarre dingen meegemaakt in de loop der jaren.. :')

1 stalbaas:
Stroomdraden in het paard zijn stal omdat hij tegen de deur sloeg. (Niet mijn paard)

Stalhoudster die haar kind met een zweep sloeg. Iedereen tegen elkaar opzette etc.

2e stalbaas:
Stalhoudster die iedere maand aan het eind van de maand het totaal doorstuurde, liep maandelijks op.

Stalbaas 4
Stalbaas die liep te rotzooien met een stalgenoot. Zijn pony en mijn paard bij elkaar zetten, bonje en zijn pony gewond. Ik heb het door de verzekering laten betalen.

Stalbaas 5:
Weiland zonder water. Beperkt buiten

Stalbaas 6
Prima, paard in de zomer 24/7 op de wei. Zorgden slecht voor hun paarden en als het kapot is, gooien ze het in de handel.

Stalbaas 7 waarvan ik dacht dat ze een vriendin was. Wij samen aan een ouder paardje beginnen.Alles bij haar aan huis. Tot paard mest ging eten (eigen diarre) en inviel. Was een ouder dier. Ik wilde een dierenarts en evt een deken. En meer ruwvoer.

Bomgebarsten en ik kon ophoepelen zonder paard. Alleen mijn spullen meenemen. (Waarna ze erg weig over hadden -:')

En nu even superstal met supertinker, gemoedelijk en hit actief. Topsfeer op stal ook!

Nu sta ik op een topstal! <3

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:57

Leuk en bijzonder topic om eens door te lezen. Echt bizar soms!

Ik moest terugdenken hierbij aan een vriendin die haar paard in een pensionstal had staan. Ik had daar een paardje geleased en we hadden best lol zo samen. Maar zij en die pensionhouder klikte niet zo, dus die stonden soms op wat gespannen voet.

Zij had een ruin die ietwat dominant was en de stalhouder had een oude Friese merrie gekocht. Dus die ruin dook erop in het weiland. Mocht het paard van vriendin dus niet meer in de wei, omdat de stalhouder bang was dat hij "een zaadlozing" kreeg en de merrie was al oud..

Dat was toch wel de druppel dat vriendin haar paard heeft opgepakt en is vertrokken :-)

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:06

Het is allemaal goed gegaan. Staleigenaar hield me goed in de gaten vanmiddag. De man van een stalgenootje had al aangeboden bij mij in de buurt te blijven zodat hij in kon grijpen als staleigenaar toch weer tekeer zou gaan. Gelukkig deed hij dat niet, hebben we alle spullen ingepakt, pony in de trailer gezet en even een traantje gelaten. Zal een heleboel stalgenoten erg missen en zo moeten weggaan is erg stressvol zoals iemand al schreef.

Pony staat nu heerlijk opgefokt te doen (althans vanmiddag ;-)) op haar nieuwe plekje. We werden ontzettend warm welkom geheten en dat maakt veel goed. Ik hoop vooral dat mijn dochter en pony beiden snel hun draai hier vinden. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. Gisteren was best traumatisch voor mijn dochter.
Inmiddels begrijp ik dat er iemand enorm zit te stoken en helaas gelooft de staleigenaar haar verhalen blijkbaar. Hij blijkt nog 1 stalgenoot heel onaangenaam te hebben benaderd.
Nou ja, blij dat we er nu weg zijn ook als is dat wat sneller dan het oorspronkelijke plan.

Overigens blijf ik het apart vinden dat niemand iets durft te zeggen. Iedereen voert stiekem hooi bij omdat er weinig gevoerd wordt. Niemand is blij met ineens weer nieuw 'beleid' waardoor de paarden niet de beloofde 4 uur buiten komen. Ik was de pineut omdat ik heb geprobeerd er over te praten met hem.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:10

Fijn dat je maatregelen hebben geholpen en de verhuizing verder goed en soepel is verlopen +:)+

Tja klagen achter de rug om van de stalhouder en verder niks doen schiet niks op, maar jij hoeft daar niks meer mee :)

Veel plezier op jullie nieuwe stal gewenst!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:16

Dank je wel Ineke2, dat gaat helemaal goedkomen *\o/*

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:32

Op een van mijn vorige pensionstallen heeft de staleigenaar mijn afgesloten zadelkast opengedraaid met de reservesleutel om mijn zadel uit te lenen aan iemand die zijn paard in wilde rijden...


Alsof dat niet erg genoeg was: het paard ging ermee rollen etc. en het zadel was na 2 keer kapot, toen ik niet alleen laaiend was om het eerste maar ook volledige vergoeding vereiste voor het kapotgaan was het huis te klein. Ik heb ze uiteindelijk tot betalen kunnen doen overgaan, maar heb dezelfde dag nog een trailer gehuurd en mijn paard verplaatst. Echt belachelijke situatie was dat.

If you climb in the saddle, be ready for the ride.
Lady Di <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot, Marjelle1992, N_B_N, Symke en 44 bezoekers