Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 10:04

Ik zou het erg fijn vinden wanneer er wat mensen van buitenaf meekijken en mogelijk ook referenties hebben uit deze regio betreffende prijzen.

Even een situatie schets:

Ikzelf heb ruim 13 jaar eigen paarden gehad, de laatste is inmiddels 7 jaar geleden verkocht. Deze paarden stonden altijd in (half)pension en was tevens een hele andere regio dan waar wij nu wonen. Inmiddels hebben we alweer ruim 1,5 jaar onze woonboerderij op meer dan 1 hectare grond op Schouwen-Duiveland. Eén weiland van 6000 m2 hebben we ''over''. Deze is zowel vorig jaar als dit jaar door onze buren gehooid, zodoende verdient hij er wat aan en hebben wij geen omkijken ernaar. Al langere tijd denken wij er serieus over na om een zeer kleinschalige pensionstalling aan te bieden en toevallig kwam er vorige week ook iemand aan de deur met de vraag of wij open zouden staan voor paarden.

Inmiddels weet ik ook goed hoe ik het zou willen doen:

- In de kapschuur met een totale afmeting van 12 x 10 komen 4 boxen van 3 x 3 m.
- De weide wordt correct omheind en in 4 stukken gedeeld. De paarden zullen iedere week? verweid worden zodat het gras weer wat kan bijtrekken.
- Indien gewenst mogen de paarden in het zomerseizoen 24/7 buiten blijven.
- Voor de winter zal er een paddock zijn van 10 x 22,5 m. die deels verhard is en tevens een schuilstal van 3 x 3 m. Hier zullen 2 paarden overdag lopen. Een klein gedeelte van de wei (ook circa 10 x 22,5 m.) zal voor de andere 2 paarden dienst doen als paddock. Deze is ook voorzien van een schuilstal van 3 x 3 m.
- Het voeren en binnen en buiten zetten verzorg ik.
- Tevens mest ik de stallen uit. Wel verwacht ik dat er door de pension klanten 2x in de week de mest wordt verwijderd uit de paddocks of de weides.
- Stalkosten zijn inclusief bodembedekking en hooi, maar exclusief krachtvoer.
- Mestafvoer gaat naar onze buren, zij zitten 300 meter verderop en daar brengen we nu ook al af en toe de mest van onze 2 mini varkens naartoe. Hooi en stro nemen we bij hen af, indien een paard op vlas of kuilgras moet is daar ook wel een mouw aan te passen.
- We hebben geen buitenbak en deze gaat er ook niet komen. Wel is er nog van de vorige eigenaren een wat provisorisch aangelegd bakje. De afmetingen zijn slechts 14 x 23 meter dus moet meer beschouwd worden als longeerbak. In deze bak zelf moeten we nog wat herstel werkzaamheden verrichten mbt het vlakken, maar meer gaan we er niet aan doen. Het is ook niet omheind.

Mogelijk ben ik nog iets vergeten te noteren, maar dan wijzen jullie me daar vast wel op :D
En dan nu de vraag wat een redelijke prijs is om te rekenen. We hoeven er niet rijk van te worden, maar het spreekt voor zich dat we er wel wat aan willen verdienen en er zeker niet bij in gaan leveren. Wat is een reëel bedrag?

Foto's zal ik later nog wel even toevoegen.


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:09

Wat zijn de rijvoorzieningen in de omgeving? Kun je mooi buitenrijden? Ben je in de buurt van het strand, is er een rijbaan in de buurt ergens?

Hoe het nu klinkt zou ik niet meer dan 150 of 180 euro willen betalen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:52

Wat jij aanbied word al redelijk veel aangeboden hier op het eiland, maar dan wel met fatsoenlijke bak.

Waar wel veel mensen graag zouden staan is een plek waar ze bv 24/7 buiten kunnen. Dan trek je denk ik ook mensen die een klein bakje of geen bak minder erg vinden.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:12

Wij hebben (wel een eilandje hoger ;) ) enkele jaren wat paarden op pension gehad.
Paarden hadden een box van 4x4,5, kwamen jaarrond overdag buiten (wei of op zand), was volpension, we hadden een minibinnenbakje voor de winter, zadelkamer, buitenbak met licht en zaten op 25min stappen van strand.
Wij vroegen 225, als ik het me goed herinner.

Wellicht handig om voor jezelf een berekning te maken wat je kwijt denkt te zijn aan kosten. Dan kan je ook beter een prijs bepalen, denk ik./

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:15

Wat zijn de mogelijkheden tot rijden (binnen-, buitenbak) in de omgeving? Kun je makkelijk buitenrijden?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:35

Verdiep je eens in een paddock paradise, daar is waarschijnlijk meer behoefte aan, het is wel meer werk, maar zo fijn voor je paardje..

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 11:44

We zitten midden in de polder en de uitrij mogelijkheden zijn echt prima. Met de trailer ben je in 5-10 minuten bij het strand, dus onder het zadel moet dat ook nog wel te doen zijn, alhoewel het dan natuurlijk wel wat langer duurt. 1 en 1,5 kilometer verder is een buitenbak aanwezig, of er daar gebruik van gemaakt mag worden en wat daarvoor dan gerekend wordt weet ik niet. Persoonlijk voel ik mij ook niet geroepen om bij beide adressen te gaan informeren.

@_San87: Is de door jou genoemde prijs gebaseerd op deze regio?
@Gypsy: Is er hier op het eiland veel vraag naar dat soort plekken?

We hebben tenslotte nog niets gemaakt, dus zijn nog flexibel in hoe we de dingen gaan vormgeven. Optie zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn een inloopstal van 10 x 4 meter met 1000 m2 en daarnaast 's zomers dan natuurlijk nog de weidegang.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:59

Ik heb zelf mijn paarden 24/7 buiten lopen in zierikzee, krijg nogal eens van mensen te horen die dat ook willen. Voordeel ervan is ook dat je geen paarden buiten en binnen hoeft te zetten etc.

Misschien anders eerst een soort wachtlijst maken en dan aan de hand van de wensen beslissen wat te doen?


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:31

@TS, de prijs is gebaseerd op wat ik het waard vind op een stalling te staan zoals jij het aanbiedt.

Ik vind zelf het gemis van een fatsoenlijke buitenbak een reden niet meer dan 150 tot 180 euro te willen betalen.

Heb je op stal nog andere faciliteiten? Een poetsplaats/wasplaats? Zadelkamer? Trailerstalling?

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:56

Waar zit je stal en is het bovenstaande nog gerealiseerd?

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 01:06

Mijn paarden staan toevallig in Burgh Haamstede. Er is geen rijbak en het is in ‚blokken‘ verdeelt iedereen heeft een stukje met 2 stallen, stuk verhard en we hebben allemaal de weides verdeeld. Moeten alles zelf regelen en doen (ook mestafvoer etc) en betaal daar nu 125 euro voor.

Ik heb nu ook een plekje vrij bij die van mij en ik heb er zelf van de weilanden een soort mini paddock paradise van gemaakt met een stuk track. Ze krijgen ook echt onbeperkt hooi etc. heb enkele reacties gehad van mensen die geinteresseert waren maar waren vooral mensen met merries of die volpension willen. Ik heb 2 ruinen dus vandaar dat een merrie geen optie is om erbij te zetten.

Hoop dat je hier een beetje iets aan hebt. Maar als je echt een paddock paradise gaat maken dan krijg je zeker wel mensen :j

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Prijs stalling Schouwen-Duiveland (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:53

Oké dank je wel voor je antwoord. Dan weet ik even genoeg voor nu.

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, ComscoreBot, Miriam91 en 134 bezoekers