Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:41

Hoe is het nu met je andere merrie?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:43

Sterkte Azmay.

Hoewel ik nog steeds niet goed begrijp, waarom zij weg moest? Want hoe je het ook wend of keert, je kunt je andere merrie niet alleen laten staan, dus als ik zo brutaal mag zijn, wat is hier nu de achterliggende gedachte van?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:57

Sterkte Azmay...

Het hooi dat ik vorig jaar had beviel me goed. Helaas heeft mijn hooiboer niet eens genoeg meer voor mijn volgende levering.

Hij heeft wel andere soorten hooi voor me maar dit was mooi sober hooi zodat ik onbeperkt kon voeren. Het andere kan ik niet onbeperkt voeren dan worden ze moddervet.

Dus dat wordt mengen met stro of hopen dat ik nog wat anders tegen kom....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:05

MiniMeLona schreef:
Sterkte Azmay.

Hoewel ik nog steeds niet goed begrijp, waarom zij weg moest? Want hoe je het ook wend of keert, je kunt je andere merrie niet alleen laten staan, dus als ik zo brutaal mag zijn, wat is hier nu de achterliggende gedachte van?


Ze moest helemaal niet weg :n

Maar ik stond wel open voor een goed nieuw thuis. Loop al een tijd met het gevoel dat ik haar eigenlijk weg zou moeten doen en heb mijn gevoel gevolgd. Kim is een paardje wat in beweging zou moeten blijven om niet te vervetten en haar rug getraind te houden, ik kan haar dat niet bieden. De enige die er naar om keek was de verzorgster eigenlijk, ik deed mijn best dan ook nog wat met Diva te doen. Kim was er nu ook gewoon echt klaar voor om te gaan. Ze voelt zich goed, kan alleen naar buiten en toen kwamen de omstandigheden samen dat dit enorm leuke gezin haar toch nog wilde hebben ookal was ik van plan haar niet meer als te koop aan te bieden.
Nou dit zo mooi samen kwam hoop ik dat het met het gezelschap voor Diva ook "vanzelf" op zijn plek valt, wilde naar de markt gaan maandag maar dat mocht niet zo zijn. Dus we gaan het zien.

Diva is er behoorlijk rustig onder. Heeft 2 uur flink lopen roepen en rondkijken, toen werd het steeds minder en nu is het een sporadische hinnik maar staat ze verder behoorlijk ontspannen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:13

Ik begrijp het nu helemaal Azmay, sterk van je. Maar nu maar weer eens aan gezelschap zien te komen zeg.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:42

Naar de markt in Lottem bedoel je? gewoon adv plaatsen krijg je ze ook wel aangeboden, of bel anders eens met de markthal in herten en vraag naar John, die heeft vast wat goedkoops staan

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:35

Ik wil gaan vragen om een stuk bos te kunnen gebruiken. Zo dat de paarden daar wat kunnen schuilen in de winter. Maar nu vroeg ik me af of iemand hier dat ook heeft en hoe jullie het gedaan hebben met de afrastering. Ik verwacht dat palen zetten bijna onmogelijk is.

Azmay wat moedig van je. Hier heb ik een gezelschaps paar gekregen. En het bevalt super. Scheelt mij weer in geld uitgeven. En het is echt een lieverd.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 11-11-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:37

kvulden schreef:
Ik wil gaan vragen om een stuk bos te kunnen gebruiken. Zo dat de paarden daar wat kunnen schuilen in de winter. Maar nu vroeg ik me af of iemand hier dat ook heeft en hoe jullie het gedaan hebben met de afrastering. Ik verwacht dat palen zetten bijna onmogelijk is.

Had ik toen ooit, neem aan dat ze daar gewoon een grondboor voor hadden gebruikt en toch stevige palen erin. paarden maakte zelf paden. Vond het lekker zon bos.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:39

Ik heb een bospaddock achter huis. Bevalt me prima, al had ik ook best een recht toe, recht aan paddock gewild waar ik ook zou kunnen longeren. De paarden vinden het heerlijk, vooral in de hete zomer van dit jaar. Heerlijk koel onder de bomen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:45

Citaat:
Maar nu vroeg ik me af of iemand hier dat ook heeft en hoe jullie het gedaan hebben met de afrastering.


Kan je niet de bomen zelf gebruiken door geleiders er in te schroeven? Ligt er een beetje aan of de bomen een beetje netjes geplant zijn natuurlijk.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:48

Ik heb van die afstandsgeleiders in de bomen geschroefd.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:48

Je kunt ook gewoon isolatoren in de bomen draaien, dat overleven ze wel. Je moet het draad dan niet vast zetten in de isolatoren in de bomen want dan gaat je draad stuk door het bewegen van de bomen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:40

Ok dus dat kan wel. Top. Nu hopen dat ik het geregeld krijg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:52

Och gut Diva staat in de zeikende regen op haar mini hoopje voordroog te knagen omdat ze in de stal niet kan zien of moeders al terug is :(:)
Net haar zeiknatte deken gewisseld in de stal maar ze moet er niets van weten daar binnen terwijl daar hooi, stro en voordroog ligt.

Heb al fotos van Kim in haar nieuwe stal gekregen, die had eten dus vond het allemaal wel prima zo :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:05

als het zo hard blijft regenen is dan geen idee om de stal dicht te maken? Zeker als de regen doorregent

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:52

Ach arm dier. Rosie die is op training geweest en ze zei dat ze drie dagen heeft lopen roepen. Als of ze afgespeend werd. Ook mijn merrie hier was helemaal onthand. Zijn geen moeder en dochter. Kwpn en Tinker. Haha

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:55

Lynn_Nikita schreef:
als het zo hard blijft regenen is dan geen idee om de stal dicht te maken? Zeker als de regen doorregent

De deken die nu op ligt is zeker waterdicht.

Opsluiten lijkt me ook zo sneu, paardje in paniek :(:)
Zou ook niet weten hoe, de deur die er in zou moeten ligt nog los in mijn achtertuin >;)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:59

Nog even showen. Rosie is terug. Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:47

En je dochter heeft de eer om haar terug te rijden.

Azmay is ze al wat gekalmeerd?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:36

Och jeetje, wat naar Azmay.

Daarom wil ik ook niet meer fokken. Ik kon erg slecht tegen het afspenen. Wij hebben het wel erg puur natuur gedaan, maar als ik zie hoe ontzettend gek mn merrie en haar zoon op elkaar zijn na 15jr gescheiden te zijn geweest. Die eerste hallo na 15jr was echt herkenning, dat was zo apart en nu zo goed als onafscheidelijk.

Aan de andere kant baal ik er een beetje van, want ooit zal er eentje wegvallen. De merrie heeft al jaren met mn NF en shet gelopen, dus die verdeelt haar aandacht wel. Maar ze zou de hele boel bij elkaar hinniken.
Dr zoon is heel erg gek op haar, maar kan ook wel met de ruintjes en even op zichzelf zijn.
Zij is 25 en hij 19, maar het geeft geen garanties wie er eerder gaat.
Nou, goed, wie weet hoe dingen lopen......

Hoeveel paarden mogen jullie eigenlijk houden?? Ik zag een beetje op tegen een huis met agrarische bestemming, maar nu zei een makelaar dat e dan maar ons in moesten schrijven als paarden bedrijf. De kans dat de veestapel zich uitbreidt is er wel, maar ik zit niet te wachten op het bijhouden van de administratie eigenlijk.
Maar goed, dan moet je onder de 5 blijven en 1 of 2 shetjes tellen ze ook per stuk mee.

Karin_deB

Berichten: 8244
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:43

Kvulden, Rosie was verkocht toch?
Ging het niet meer?

@Azmay, de nacht overleefd?

Ik dacht altijd dat in elke gemeente max 7 paarden als particulier werd gezien en daar boven bedrijf maar dat scheelt dus per gemeente?
Dan zou ik het niet weten :D


Nu het een paar dagen flink geregend heeft en er ook flink blad van de bomen valt zie ik een paar 'zwakke punten' in de netten. Door het gewicht van het blad zakken ze door, op sommige plekken kan ik ze aanraken met mn hand boven het hoofd.
Van de week maar wat extra verstevigen dus!

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:44

Ik weet niet precies hoeveel wij er mogen. Maar “even” inschrijven als paardenbedrijf is wel makkelijk gezegd door de makelaar.

Alleen fokkerij en opfok gelden als agrarisch (1fte!) en pension, manege, sportstal, alle andere vormen gelden als dienstverlening en dus niet agrarisch.

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:49

Superpony zo makkelijk is dat niet. Makelaar wil verkopen maar je krijgt niet snel een hypotheek met die agrarische bestemming en hobbymatig paarden houden telt niet als agrarisch laat dat goed uitzoeken !

MarliesR

Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:06

Bovendien krijg je bij veel banken een opslag op je rente voor agrarische objecten en moet je veelal veel meer eigen geld meebrengen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:57

Diva is in de stal geweest, heeft een beetje hooi gegeten. Voordroog amper :(:)
Nu het licht is heeft ze even nieuwe hoop dat mammie terug komt lijkt het.

Vanmorgen eerst mijn eerste groepstherapie (timing is echt geweldig >;) ) en dan me eens rustig bedenken of ik een kleintje er bij wil van mezelf of toch een pensionklant. Had een serieuze reactie op mijn advertentie maar een vlugge fb zoekactie toont dat die persoon hier echt helemaal niet gaat passen..