Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:53

Wij willen ook een huis met woonbestemming, maar de huizen die ik tegenkom met agrarische bestemming hebben vaak wel wat meer land en mooie, grote schuren.

Toen we hier kwamen staan, hebben we een pallet vlas gehaald. Ik meen 80 euro voor 15 balen. We hebben er een jaar mee gedaan, maar in de start aan grote kant 5 pakken gedaan en aan de kleine kant 3 gelijk. Ze lopen er amper in, dus lang mee gedaan. Laatst toch maar 4 losse pakken gehaald voor 5,5 pst

Pol013, dat is wel even spannend. Inderdaad heel goed over nadenken en meerdere keren gaan kijken, denk ik dan.

Omdat er op dit moment nog niks is waar wij een wauw gevoel bij hebben en twijfelen met wat dingen ivm onze zoon, denk ik toch tijdelijk te gaan huren. We willen hier sws weg, dus dan kunnen we ook het juiste huis afwachten. Bij verkoop, moeten we toch heel snel een ander huis hebben.

Lynn, het is echt heel lastig met katten soms. Maar het is fijn als ze wel wat eten.

Selka, oei, dat is balen. Onze shet had het in het voorjaar. Oog nog heel, maar ooglid in achterste hoekje gescheurd. Lijkt altijd wat eng, omdat het daar zo gaat bloeden. Heb er ook ab zalf in moeten doen en is op zich netjes genezen, maar wel een klein littekentje. Heel veel sterkte

Ik twijfel of we zo wel of niet naar spreekuur gaan. Mn man zegt; we laten het teefje gewoon nakijken, maar ze is nu de hele dag rustig, dus dan heb je niks om te laten zien. Aan andere kant ben ik bang dat er een grassprietje of strootje zit en er een abces kan komen als het vastzit.
Maar nu de hele dag niet gehoest, goed gegeten en gedronken. Ze is wel moe van gebroken nacht geloof ik.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:56

Wij zaten tijdens onze zoektocht ook in een huurhuis. Dat haalt de druk er wel af om te moeten kopen/verkopen en je hoeft niet bang te zijn dat je je huis niet kwijt raakt als je eenmaal je droomhuis hebt gevonden.

Edit typo
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 14-08-18 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 16:59

Nee dat was niet nodig. Het is denk ik 1,5 cm ingescheurd en dan tel ik beide zijden mee. Daarbij is het ook te oud denk ik? Vannacht moet ie t zijn opgelopen.

Fijn om te horen dat t bij jullie goed is gekomen superpony. Daar gaan we maar van uit :)

Als huurder heb je wel een mooie positie zometeen. Geen eigen woning verkopen maar vrij zijn te vertrekken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:08

Zijn er bij jullie makkelijk huurwoningen te vinden dan? Hier was 1 optie en dat was voor 1000- in een klein vakantiehuisje op een park

Beterschap met het oog, hoe is het gekomen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:09

De makelaars en hypotheek adviseurs zeiden allemaal dat we echt een huis moesten zoeken, omdat ons huis wel snel verkocht kan zijn. Of we moeten een lange oplevering doen, maar dan heb je nog geen zekerheid.

Huren heeft idd voordelen, maar ik vind het wel zonde van het geld. Het is ook lastig in deze omgeving iets betaalbaars te vinden waar je ook katten en honden mag meenemen.

En het is wel 2x verhuizen. Mijn man heeft niet veel vrije dagen meer en ik heb zelf lichamelijke beperkingen, dus zie daar tegenop. Maar goed, het is wel het beste, want je wil niet noodgedwongen iets kopen waar je niet happy bent.

Selka, ja het was een naar gezicht met al dat bloed, dus daarom oog wel laten checken. Het stond alleen wat uit elkaar, dus is een littekentje geworden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 18:30

Geen idee. Wij denken een tak. In het donker er in gelopen.

Lastig hoor superpony. Wij dachten alles goed geregeld te hebben maar zijn uiteindelijk tijdelijk bij mijn moeder gaan wonen en zijn dus ook 2x “verhuisd”. Verhuisd tussen aanhalingstekens omdat al onze spullen nog in de opslag staan bij de verhuizer. Dieren naar het pension. Niet alleen duur maar ook vervelend om ze niet bij je te hebben.

Ik wens je veel wijsheid. Dit zijn lastige dingen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:52

Lynn_Nikita schreef:
Zijn er bij jullie makkelijk huurwoningen te vinden dan? Hier was 1 optie en dat was voor 1000- in een klein vakantiehuisje op een park

Beterschap met het oog, hoe is het gekomen?


Vakantiepark voor €1000 heb ik het 2,5 maand volgehouden ter overbrugging. Iniminie huisje zonder eigen slaapkamer. Slapen in de woonkamer met een snurkende man en 2 knorrende honden. Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. En dan alle slagbomen en verrotte drempels om in en uit het park te komen. Kostte met alle toeristen die midden op de weg liepen soms 20 minuten. En elke week een nieuw parkeerkaartje halen met een medewerker die vol enthousiasme vraagt of ik nog een weekje blijf.
Nooit maar dan ook nooit meer, zal zelfs niet meer op vakantie gaan naar een park. Dus als je een gewoon huis kan huren zou ik dat zeker doen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:06

Wij hebben destijds een "overbruggingsgarantie" met de verkoper afgesproken. Ik weet niet of dit in de huidige markt nog mogelijk is, maar het gaf ons wat lucht. Gelukkig werd ons oude huis binnen een week verkocht, maar we hadden 2 jaar de tijd gehad indien het nodig mocht zijn.

Sterkte met alle zieke en zielige dieren!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:25

Wat een pech met de verschillende dieren. Hopelijk loopt alles goed af. :)

Wat een verschil in de prijzen qua vlas. Waar komen die van jou vandaan Claudia?

Funda...durf er niet meer op te kijken. :')
Lange verkoop is bijna altijd gelegen ad prijs. Al dan niet icm locatie, bestemmingsplan, verbouwkosten.

Wij hadden graag ook wat meer overlap gehad, maar qua bod hadden we het niet beter kunnen krijgen. Dus dan maar gelijk over. We zetten alles wel op het deel en daarna zien we wel weer verder. :')

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:32

Qua lange verkooptijd zie ik vaak prijs-kwaliteitverhouding als oorzaak. Voor de prijs krijg je bijv:
- een agrarische bestemming (financiering is dan lastiger)
- een krot-huis of krot-schuur
- geen / weinig grond
- erfpacht
- een spoorlijn / (snel)weg in je achtertuin
- hoogspanningsmast/kabel door of vlak achter het perceel
- windmolenpark of grote kans daarop vlakbij
- asbest (en dan niet een beetje)
- een binnen-indeling waarvan je denkt "wat moet ik hier nou weer mee?"
- een inrichting die prima is voor een museum of bejaardenhuis (wat ik "spoglelijk" noem")

Edit: ik vergeet er nog één (waarschijnlijk wel meer)
- een motorcrossbaan op te kleine afstand

Nog een:
- je mag niet meer bouwen
- de grondsoort is poedersuiker (waardoor je meer moet investeren dan je eigenlijk hebt / zou willen)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:37

Als je in het midden van het land wil en je wil er ook nog wat land bij dan weet je dat je of naar een bedrag gaat met 6 nullen of dat je consessies moet doen...
Mijn broertje en schoonzusje zitten momenteel in een avontuur met het kopen van een woning met een agrarische bestemming, schuren met asbest en mestkelder afbreken en nog heel veel meer. Een enorme waslijst aan zaken komt er bij kijken. Goedkoop is het nog niet en ik geloof dat ze het niet zouden hebben gedaan als ze nu niet jong waren en nog geen kinderen hebben. Het is echt best heftig wat er op hun afkomt vind ik. Ze verhuizen eind van de maand naar hun nieuwe stek.

Heb ze zo vaak gezegd dat ze beter onze kant op kunnen komen, want je kunt hier heel wat kopen voor dat geld en dan ook nog tot in de puntjes in orde. Helaas, en ik snap het wel, willen ze dat niet.

Voor mij is het anders. Er was niet veel te kiezen toen de relatie met mijn man vorderde en mijn huis in het midden van het land binnen een week verkocht was. Paarden aan huis houden was daar nooit een optie geweest, dat weet ik wel. Ik heb ze expres nog een tijd in pension gezet. Eerst nog in het midden en daarna hier in Drenthe. Was ook best makkelijk :+

Ik vind juist een huis waar de boel een ouwe zooi is hartstikke mooi. Heb 2x in 2 jaar een huis volledig gestript en opnieuw ingericht. Mooi juist, alles naar je zin, alleen de muren en het dak laten staan. Oké het juiste budget daarbij is wel handig... :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:56

Nou, ik zou ook best willen strippen en opnieuw opbouwen, maar daar moet dan idd wel budget voor zijn. En ik kan me voorstellen dat als je zoekt in bovengenoemde prijsrange, je dan een af huis wil. Een niet-af huis moet dan goedkoper zijn om budget te hebben voor een verbouwing.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:36

Wij hebben daarom ook een oud 'krot' gekocht.
De basis was goed alleen de binnenkant vreselijk, oud, slecht, en goedkoop.

Skymarian mijn eerste pallet vlas is geregeld door mijn hooiboer.
Waren 48 pakken, gebracht in januari 2016 en ik heb er nog steeds 8 over :')
Die andere wat ik heb gevonden is in Borne (Overijssel).
Vriendin van me heeft daar laatst een pallet opgehaald.
Eens kijken of ik m nog kan vinden.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:42

Thanks claudia +:)+

Wij hebben een beetje van beide. Huis is oud...heul oud in oorsprong, maar zeker in goede staat. Mag wat aan gebeuren, maar niks heeft haast op dit moment. We kunnen er iig gewoon in en gaan het beetje bij beetje naar onze wensen maken.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:57

Kan m niet meer vinden. :(
Wel die in Wierden. Te Morsche maar die is ook €5.25 per baal.
Blij dat ik zeer weinig bodembedekking gebruik..
En nog 1 in Weerselo voor €5.15 per baal bij afname van een pallet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:13

Wij kwamen uit Drenthe ( niet oorspronkelijk ) en hebben toen wel eerst hier bij familie gewoond die hier al net woonden. Hebben toen snel een huis gezocht, maar hadden weinig keus hier en moesten wel veel verbouwen. Tot oplevering wel nog wat kunnen sparen, dus leuk. Toen hadden we onze meubels in opslag. Dat is best pittig, 2x alles verhuizen.

Hier vallen de parken waar je kan wonen heel erg mee. Wordt ook veel bewoond. Maar met 2 honden en 2 katten kan het lastig zijn. En ik vind het wel erg zonde van het geld om elke maand zo een 800 euro neer te tellen voor zo een klein hok.

Wij hebben ook geen groot budget. Er is wel zat te koop, maar we moeten ergens gaan inleveren op de wensen.
Maar door de paar verhuizingen merk ik ook dat ik me nergens meer echt thuis voel en we nogal veel mixed emotions hebben. Wat we willen, kunnen, wat praktisch is etc loopt niet synchroon.
We kunnen dit huis opleveren in 2 maanden, maar ook bijv in 6 maanden. De makelaars die hier binnen zijn geweest gaven aan dat de verkoper momenteel wel bepaald. Maar goed, als we in 6 maanden ook geen wauw gevoel krijgen bij een huis en je gaat voor second best, kan je ook wel spijt krijgen en nog een keer verkopen en kopen is dan net iets lastiger met de kk tegenwoordig.

Vlas is per bak ietsjes duur, maar zo zuinig in gebruik.....Omdat de stallen open staan en ze er weinig in lopen hebben we weinig afval en ook geen vlas op de mesthoop bijv. Nu staat hier een mestcontainer en die wordt ong elke 5 weken geleegd a 100 euro. Dat zou ik echt heel anders doen op ene eigen plek.

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:19

@Selka, arme shet :(:)
Gelukkig is het oog nog heel.
Helaas verkoopt de hooiboer geen vlas.

Ik ga nog eens verder zoeken want dit is dus idd best duur.

Moet ook nog kijken naar mestafvoer. Kan ik mooi beide vragen als ik langs wat paardenmensen in de straat ga.

Zijn nu bezig met alles voor de paarden in orde maken.
Valt niet mee met een peuter en een newborn. Mn dag vliegt voorbij en ik krijg amper wat gedaan lijkt het wel :')

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:53

@karin, is dit niet een periode waarin je je prioriteiten bij de newborn zou moeten leggen en vooral ook uit moet rusten enzo? ;) (so I have been told, geen ervaringsdeskundige)

Ik snap de huizenzoektochtdillemma's maar al te goed. Wij hadden het voordeel dat we een kleine 'burger'woning hadden met een een kleine hypotheek. We hebben ook een paar maanden uren op funda gezeten en huizen buitenom bekeken. We hadden ook steeds het idee dat het een moeizaam proces zou worden, juist omdat we dat goede gevoel echt wilden hebben bij ons nieuwe plekje. We hebben daarom heel bewust gekozen voor eerst kopen en daarna verkopen. We wisten ook heel goed wat onze financiele mogelijkheden waren en hielden er rekening mee dat het verkopen van de oude woning nog wel een tijdje kon duren.
En toen stond ineens dat huis op funda. donderdagochtend online, middags bezichtiging gepland voor de vrijdag en een paar dagen later het eerste bod gedaan. Een week later was de koop geregeld en een paar maanden later verhuisd. We hadden en hebben nog steeds dat thuis gevoel en zijn echt blij met ons plekje. moraal van dit verhaal. Soms is het echt een kwestie van tijd en komt dat 'perfecte' huis echt ineens voorbij...

En daarna begint het pas.. het klussen, verbouwen, naar je zin maken. Wij zijn ook bezig met verduurzamen en daar is nog zoveel te winnen met een wat ouder huis... Maar dat eindplaatje wat we in ons hoofd hebben.... Daar doen we het voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:37

Ik sluit mij volledig aan bij greendragon. Wij hadden ons er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat hetgeen wij wilden onbereikbaar zou zijn. Wij hebben ook in Duitsland gekeken, maar voor ons kwam er teveel bij kijken ivm werk.

Totdat ik de eerste keer aan mijn schouder werd geopereerd en ik alleen mocht wandelen als beweging. Dus wij liepen een rondje en kwamen ons huidige huis tegen. Volgens mij laatste informatie was het een paar maanden geleden verkocht, maar er stond weer een bord in de tuin???!!! Na wat navraag bleek dat de toenmalige kopers de financiering niet rond kregen en de verkopers "moesten" verkopen van de bank. Dit gaf ons wat perspectieven en hebben we in september de eerste bezichtiging gehad en zijn we op 1 januari verhuisd *\o/* .

Hemelsbreed 1500 mtr van ons oude huis, veel meer weiland dan we ooit gehoopt hadden en dichtbij ons werk. Uiteraard hebben we veel (heel veel) werk moeten verzetten en we zijn nog niet klaar, maar wat zijn we ontzettend blij met deze stek! Ons huis is van 1908, dus wij hebben ook de nodige klussen. Met regelmaat zeggen mijn man en ik nog tegen elkaar, dat we eigenlijk niet geloven dat we onze droom waar hebben kunnen maken. Heerlijk!

Wij hebben dus ook gewoon geluk gehad, maar ik denk ook dat je vaak compromissen moet sluiten bij het kopen van een huis. Ook moet je door bepaalde zaken heen kunnen kijken. Bij ons was het één grote, vieze, verwaarloosde bende. Er zat van 7 jaar paardenmest in de stallen, alles was volledig overwoekerd, door onkruid en bramen. Maar het waren wél hardhouten stallen. Na veel snoeiwerk, opruimen (er lag achter de stallen een soort mini vuilnisbelt, oude fietsen, luiers, puin, verfblikken, ijzeren hekken enz enz), hebben we nu een prachtige stek.

Het huis zelf was op bepaalde punten al flink opgeknapt, nieuwe vloer met vloerverwarming, nieuwe badkamer, alle elektra is vernieuwd, nieuwe keuken (weliswaar spuuglelijk, maar het eten smaakt er niet minder om), maar veel van de kozijnen waren verrot. Die hebben wij intussen laten vervangen.

En ja, die keuken? Als we weer wat gespaard hebben ga ik hem laten renoveren, maar vooralsnog werkt alles prima. En dan vind ik hem maar even spuuglelijk ;)

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:11

@greendragon, liggen de prioriteiten ook! Daarom krijg ik zo weinig gedaan haha.
Maar we hebben het halen van de paarden naar huis al uitgesteld van voorjaar naar najaar en inmiddels heeft mn staleigenaresse al een wachtlijst voor als ik wegga.
Dus we streven nu naar 2e weekend van oktober.

Ik krijg overigens hulp van alle kanten, dat scheelt.
Maar al met al zijn alle kleine dingen bij elkaar nog best veel werk en de tijd vliegt zo snel voorbij.
Wordt er soms nerveus van :=

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:55

Pallet vlas 48 pakken. Rond 5/pp.
Had ik eerst 4 keer per jaar.
Zal nu iets minder worden.
Duur vond ik het.
Heb stalmatten 3 x 3,5 m met een laagje vlas (op 4 m2)

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:09

Zo leuk om herkenbare verhalen te vinden v.w.b. de huizenjacht. Ook wij zitten er midden in :D . Wij hebben ook gekozen om eerst te kopen omdat we wisten dat de zoektocht best lang zou kunnen duren. Uiteindelijk iets meer dan een jaar gezocht. Nu het laatste spannende gedeelte, oude huis is verkocht, voorbehoud financiering daarvan loopt nog, maar overdracht is over vier weken. In het nieuwe huis willen we eerst verbouwen (o.a. nieuwe vloer en vloerverwarming op de begane grond, dus echt niet handig om er dan te gaan wonen in de winter :brr: ) voor we er in gaan. Dus volledige verhuizing en huur van een tussenwoning staan nu gepland voor over een paar weken (ook allemaal onder voorbehoud natuurlijk vanwege het voorbehoud op de verkoop ). Datum van overdracht van het nieuwe huis hangt af van de aannemers, zodra die kunnen beginnen zorgen wij dat het huis van ons is. Iedere kostenbesparing zijn later weer een paar pakken hooi := . Stal en wei is allemaal in orde, zal vast wel wat te optimaliseren zijn maar omdat het voor het eerst is dat ik paard aan huis krijg zal dat voortschrijdend inzicht worden denk ik. Mijn man vind op het moment de minitrekker die we bij het huis gekocht hebben het leukst, dus ik hoop dat dat in de toekomst ook zo blijft _O- _O- .

Ik maak me een beetje druk over voorraad hooi en stro. Ik kan natuurlijk nog niets inslaan en hoor de horrorverhalen langskomen over tekorten en torenhoge prijzen. Maar goed, zal ook wel weer goedkomen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:25

Thanks claudia. +:)+

De ruwvoer stress herken ik wel. Kan ws pas in oktober actie ondernemen. Tot die tijd kan ik het gras wel de grond uitkijken. :’)

Hoe is het met alle zieke/gewonde dieren? :)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:28

Hier groeit het gras opeens als kool :D paar dagen terug gezaaid en bemest en hoppaaaaa het kleurt weer groen :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:30

Zie bij mijn pensionstal ook het geel weer groener worden. Dat er nog maar een snede mag komen. *\o/*