Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:01

Wij zitten hier momenteel te wachten op onze lening, dat is dan wel voor het bedrijf. Schijnbaar zijn leningen van rond de 350000 per persoon vrij normaal hier, daarboven moeten ze wat meer gaan rekenen en uitzoeken of het haalbaar is.

Maar dat is dus hier en echt voor een bedrijf.

Overigens zeiden ze dat onze lening waarschijnlijk geen probleem gaat opleveren en dat we maar met de verkopende instantie (soort makelaar voor agrarische bedrijven) om de tafel moesten gaan zitten om alles in gang te zetten (dan gaat er alweer snel een half jaar overheen voordat je alle papieren, rechten en vergunningen hebt). Eind december geven ze dan een akkoord of ander voorstel dus we moeten nog even wachten ;)

Paarden met natte dekens is vervelend, alleen daarom ben ik al blij dat ze hier geen dekens op hebben.

Afscheid nemen van beesten is ook niet leuk, afgelopen jaren hebben wij 4 honden moeten laten gaan.
Voor onze hengst zijn we nog aan het bedenken wat we daarmee willen. In de kudde zoals hij nu is gaat sowieso niet met 2 merries er bij.
Dus dan is het of ruinen, of verkopen/verhuren, of de kudde splitsen.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:22

En je schoonzusje Azmay? Zou die niet komen met haar paard?

Hoe oud is je hengst nu PB? Komt hij in aanmerking om ooit dekhengst te worden? Anders zou ik het wel weten, hakkie takkie....

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:30

Hij is nu een paar maanden, hij is van mei geloof ik.

Als we hem hengst laten mag hij zeker dekken maar uiteraard niet ze eigen moeder dus daar moeten we dan een andere voor zoeken. Er zullen er dan waarschijnlijk nog wat merries bij komen, stuk of 3 die hij dan mag dekken plus merries van buitenaf.

Maar dan gaan we ook naar keuringen etc, kijken of hij überhaupt interessant is om mee te fokken ;)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:04

Zo makkelijk zei hij het ook niet hoor. Maar meer na overleg dat het wel een optie voor ons zou zijn als we dat eens gingen bekijken. Ik ken wel mensen die op die manier hebben gekocht, maar het is wel even een andere aanpak.
Het probleem is dat alles met wat meer grond vaak agrarische bestemming heeft en wij straks voor sommige gemeente's teveel paarden hebben en er gaat er echt geen eentje weg. We zullen wel afscheid moeten nemen, maar dan nog.

Azmay, fijn dat ze rustig lijkt te zijn nu.

Palousa Boy, wat een bedragen. Wel logisch dat ze dan zo goed onderzoek doen en alles veel tijd kost. Bedoel je met pp dat een echtpaar dus het dubbele kan lenen? Is lenen dan zo voordelig daar??

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:18

Hier lekt mijn regendeken ook door op hele natte dagen, is ook een oude. Mn goede is helaas pas gescheurd.
Heb er nu 2 besteld, die moeten uit Engeland komen (Weatherbeeta). Komen hopelijk binnen een weekje, tot die tijd is het even regelmatig wisselen en laten drogen tussen andere dekens.
Jammere met dit natte weer is dat het ook langer duurt voordat een deken droog is :Y)

Maarja mijn merrie blijft een ei, ook als ze nat is blijft ze gewoon buiten in de regen staan.
Al zie ik haar de laatste tijd steeds vaker binnen staan. Hooinetten binnen ophangen gaat helpen dus :D
De shet is een stuk slimmer. Die staat als een prinses te knabbelen aan het hooinet in 'haar' stal van 8x3 :D

I love you to the moon and back

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:39

Als een deken niet meer 100% waterdicht is, spray ik die altijd in met een fles impregneer spray voor tenten.
Werkt super. Deken blijft ademen maar is wel weer echt waterdicht. Vanochtend was ik zelf ook wel verbaasd na alle regen maar de liner er onder was echt nog helemaal droog.

Deze: https://www.dewitschijndel.nl/waterdich ... gJhgvD_BwE

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:41

Pp is in ons geval idd als echtpaar maar dat kunnen ook gewoon 2 mensen in een onderneming zijn.

Het zijn idd aardige bedragen maar als je bijvoorbeeld naar de grondprijs kijkt dan heb je voor dat geld ook wel wat. Bij ons huidige huis ligt de prijs zo rond de 4000 euro per hectare.

Bij grote leningen ben je uiteraard wel gewoon 20 tot 25 jaar aan het afbetalen. Rentes beginnen hier geloof ik bij 1% en lopen op tot 2,5% in de extremere gevallen. Bij bedragen als 350000 is dat voor de bank wel de moeite.

Straks hebben we dan wel een compleet bedrijf..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:43

Heb je 1 fles nodig voor 1 deken of red je er meerdere dekens mee?

Deze regendeken is het niet meer waard (kapotte voorsluiting, slechte ligging e.d) maar voor de rest van mn dekens onthouden waard.
Nog even weekje bikkelen en dan zijn mn nieuwe dekens er, dat lukt nog wel haha.

I love you to the moon and back

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:32

Lynn_Nikita schreef:
Superpony zo makkelijk is dat niet. Makelaar wil verkopen maar je krijgt niet snel een hypotheek met die agrarische bestemming en hobbymatig paarden houden telt niet als agrarisch laat dat goed uitzoeken !


Precies dit! Hypotheek kan heel veel problemen geven als je als particulier iets wilt kopen met een agrarische bestemming.

Palousa Boy, wat een verschil in grondprijzen :oo Hier gaat het om 70.000 per ha.....

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:48

Karin_deB schreef:
Heb je 1 fles nodig voor 1 deken of red je er meerdere dekens mee?

Met 1 liter kan je 8 tot 12m2 doen volgens de omschrijving, ik heb al meerdere dekens met 1 fles gedaan.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:43

Thanks!

Hier aan aangename verrassing.
Via via gratis gekregen :D
Afbeelding
Afbeelding

I love you to the moon and back

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:44

Ooohhh!! Dat zijn leuke cadeautjes!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:52

suffie schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Superpony zo makkelijk is dat niet. Makelaar wil verkopen maar je krijgt niet snel een hypotheek met die agrarische bestemming en hobbymatig paarden houden telt niet als agrarisch laat dat goed uitzoeken !


Precies dit! Hypotheek kan heel veel problemen geven als je als particulier iets wilt kopen met een agrarische bestemming.

Palousa Boy, wat een verschil in grondprijzen :oo Hier gaat het om 70.000 per ha.....


We zouden dan niet als particulier kopen en moeten dan als bedrijf inschrijven. Maar ik weet niet of ik het wil. Wil alleen ook echt wat meer ruimte en niet beperkt zijn in het aantal paarden.

Karin, wat een fijn kadoo, lekker luxe goede verlichting :D
Ik spuit alleen de binnenkant van de dekens schoon en spuit buitenkant in met bussen van de Action. Doe met 1 bus wel 2 of 3 dekens, maar doe alleen rug, front en naden/sluitingen. Werkt echt super goed en konden flink regen hebben.

Wie zei nou over wetherbeeta? Ik had nog een mooie gevoerde liggen die je sneller in huis had gehad. Maar is maat 165, dus geen idee of die had gepast natuurlijk. Heb je dat leuke nieuwe printje besteld??

PB, fijn als de banken zo goed mee werken. Ik snap heel goed dat er in Nederland vroeger teveel geld is uitgeleend en mensen in de problemen zijn geraakt. Maar door het abnormaal moeilijk doen, wordt het ook niet veel beter.
Wat jullie gaan kopen is bijna groter dan een klein dorp :D ;) :+

Onze paarden staan heel soms in de stallen, maar daarna ook weer lekker buiten. Even rollen en weer door.
Laatst bijgewerkt door superpony op 12-11-18 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:53

Doe mij ook zo iemand. :D
Leuk cadeautje. Doe je er led in? Ze zijn makkelijk om te bouwen

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:05

Gaaf Karin! :))

Wij gaan hier een laatste poging doen om de band tussen de hondjes te herstellen. Ik krijg het gewoon niet over mijn hart om de jongste weg te doen als ik het gevoel heb dat er nog mogelijk oplossingen gevonden kunnen worden. -O-

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:11

Kan ik me voorstellen Djoena -O-

Wat een mooie kadootjes komen hier voorbij, had ik ook allemaal kunnen gebruiken ;)

~Turbohoof Solutions ~

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:13

Ombouwen naar led is wel de planning ja!
Ben er echt wel blij mee! Mn smid belde me vanmiddag, een andere klant van hem moest er vanaf en hij wist dat ik nog op zoek was naar bakverlichting :D

@Superpony, dat was ik maar was helaas te klein geweest. Heb een 183 nodig.

I love you to the moon and back

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:51

Hoop voor je dat het lukt Djoena! Lijkt me echt zo rot..

En gratis verlichtingspalen is wel heel mooie verrassing zo!

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:48

:o wat een lage rentes hebben jullie! Hier momenteel rond de 5% en de verwachting is dat het blijft stijgen, sommigen zitten nu al op 6% :o

Hier hebben we ongeveer $100k per hectare betaald.

Kijk, dat zijn nog eens leuke kadootjes!! Wat lief van je smid dat ie aan je dacht.

Nordic ondertussen aan het afspenen... hij staat nu 's nachts alleen op stal, wel naast mama. En dat gaat eigenlijk hardstikke goed. Hij is wel blij als hij er 's ochtends weer bij mag trouwens, gelijk drinken :')

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:42

Libera, ik zit ook op bijna 6% . Dat was ook een reden waarom wij wilden verhuizen. Hypotheek omzetten werd een dure boete. Maar inmiddels is het nog 1 jaar voor onze hypotheek afloopt en ik hoop dat de rente dan nog steeds zo laag is. In mijn woonplaats is 1 (lelijk) huis te koop met grond voor 6 t0n verder helemaal niks! Zelfs tussen de 2500 m2 en 5000m2 is dr niks dus het schiet nog steeds niet op.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:26

Karin Deb Rossie was niet verkocht. Ze stond bij Caily in training in Groningen. Ze is daar 2 maanden geweest.

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:38

kvulden schreef:
Karin Deb Rossie was niet verkocht. Ze stond bij Caily in training in Groningen. Ze is daar 2 maanden geweest.


Oh excuus dan ben ikin de war geweest.
Fijn dat ze weer terug is!

I love you to the moon and back

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:01

Karin, wat gaaf dat je die lampen gekregen hebt. Dat zou ik ook wel willen bij de paddock.

Daan is deze week druk geweest met het ombouwen van de oude inloopstal naar gewone stalletjes.
De inloopstal werd niet meer gebruikt, omdat de paddock is verplaatst.
De verwachting is dat de stalletjes deze week klaar zijn. En dan kunnen Nick en Bliksem lekker warm op stal als het nodig is! Vooral met die regenachtige dagen wel fijn. Met mooi weer blijven ze gewoon buiten staan. Met extreme nattigheid of kou gaan ze 's nachts lekker op stal!

Afbeelding
Bliksem komt links te staan(waar de hondenmand nog in staat), Nick in het midden (waar David staat) en dan komt er nog een stal rechts. Maar dat is nu nog geen prio, daar staan nu de fietsen nog. Maar die derde stal komt er uiteindelijk wel.

De stal van Bliksem is iets kleiner dan de andere twee. We hebben gekozen om de wand en de deur van Bliksem met gaas te maken, zodat hij naar Nick kan kijken. Dat gaas zat ook in de oude inloopstal en dat werkte voor Bliksem heel goed.

Afbeelding
Stal krijgt wel een fatsoenlijke sluiting, is nu even een schuifje, zodat Oscar er in kan, want door de nieuwe indeling is hij nu zijn hok kwijt. :')

Lampen- en dradenbende wordt weggehaald. Dat krijgt allemaal een nieuwe plek als de bouw klaar is.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:06

Wat mooi chasey, wil ik ook <3

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:05

Heel mooi chasey. Daan is wel handig hè!?

Mooi cadeau die lantaarnpalen.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, Googlebot en 13 bezoekers