Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:48

We hebben dezelfde kruiwagen met 2 wielen als Hilary voor het hooi. Nu anderhalf jaar en nog niets aan te zien. Met de kruiwagens van Cranenbroek wel belangrijk dat ze niet hele dag vol in de zon staan, dan verandert het plastic. Verder hier nog gewone eenwielige grote groene kruiwagens, die zijn meer dan 20 jaar oud begreep ik en nog prima.
Welke elektrische kruiwagen heb jij Antheman? En hoe werkt dat (hoe lang kan je hem gebruiken voor weer op te laden). Zou hier ideaal zijn om de wei uit te mesten, moeten een stukje door de paddock en dat is altijd heel zwaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:09

Ik heb een 1 wielige van Fort. Gaat al 5 jaar probleemloos mee. Ik hoef niet ver te lopen met hooi, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook weleens hooi in de mestkruiwagen vervoer :o . Mijn kruiwagen is nooit smerig.
Kippie-spam:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Psychologische oorlogsvoering...… Elkaar aanstaren :') en doodstil blijven staan.
Afbeelding

Ze groeien hard :j , hebben nu de hele ren tot hun beschikking en dat is geweldig leuk om te zien.


Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:38

Wat leuk die kipjes :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:41

Ik ben echt vreselijk. Gooi ook weleens een hooinet op een paard en loop dan samen naar een hooibak. Bij mn shet doe ik maar 1, maar bij mn tank, doe ik 2 netten.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:48

Die kippen zijn echt <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:50

Ik vind kippen echt doodeng :=

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:57

Robijntjah schreef:
Ik vind kippen echt doodeng :=


Ik ook _O- Maar toch ook heel gezellig... van een afstandje _O- of het geluid wat ze maken, als ze veilig in hun hokje zitten :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:58

Ik vind ze wel leuk, vooral als ik filmpjes zie en ze echt op hun baasjes reageren.

Maar buren bij stal hebben er een paar en die liepen steeds op het pad. Ik pakte er eentje op en die was echt vies aan de onderkant.......
En de andere buren hebben een haan die 24/7 kraait. Maar volgens mij pesten de kinderen hem ook. Kan het niet zien, alleen horen.

Ik zou alleen nooit de eitjes kunnen opeten geloof ik. En sowieso weet je niet wanneer ze gelegd zijn. Ze zetten er zelf geen datum op.

En onze hondjes eten de kippen op, of de katten dus dan ben ik weer van streek :(

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:10

Ik geloof dat ik het nu met Brego ook niet hoef te proberen _O- Als ik al zag hoe ie op de konijntjes reageerde :') die gaat er geheid achteraan, omdat ie denkt ermee te kunnen spelen _O-

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:10

superpony schreef:
Ik vind ze wel leuk, vooral als ik filmpjes zie en ze echt op hun baasjes reageren.

Maar buren bij stal hebben er een paar en die liepen steeds op het pad. Ik pakte er eentje op en die was echt vies aan de onderkant.......
En de andere buren hebben een haan die 24/7 kraait. Maar volgens mij pesten de kinderen hem ook. Kan het niet zien, alleen horen.

Ik zou alleen nooit de eitjes kunnen opeten geloof ik. En sowieso weet je niet wanneer ze gelegd zijn. Ze zetten er zelf geen datum op.

En onze hondjes eten de kippen op, of de katten dus dan ben ik weer van streek :(


Hihi die eitjes blijven wekenlang goed, als je elke dag de legbox bekijkt is het niet zo heel spannend.

Wil eigenlijk nog wel kipjes maar los is niet echt een optie dus dan moet er een mooie ren komen..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:15

Ja, ik loop langs de kinderboerderij soms in de hoop dat ze ooit zouden wennen, maar ehhhhh.......Ze hebben geen idee hoe klein ze zelf zijn onze honden en zien in alles eten.
Onze katten doen ze ook niks, maar de katten op straat of de vogels zijn ook eten....En de konijnen op stal die zijn helemaal te gek. Maar daar mogen ze niet los.

Vandaag is einde van onze ontbindende voorwaarden en alles is rond, dus we hebben het echt gekocht en kunnen eind sept gaan verhuizen.
Het werd vorige week opeens door een wijziging heel spannend, maar alles is oke.

Wel echt een raar idee. Ga echt alle kanten op de afgelopen tijd, van leuk, naar o, nee, naar fantaseren en veel zin erin hebben, naar weer o nee........Je kan het je gewoon niet voorstellen. Sowieso het wonen in een ander huis en dat het nu zo dichtbij is.

Maar goed, alles regelen. Stroom zodat we kunnen wonen, voor de paarden palen, koord etc en adressen wijzigingen

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:23

Ohhh wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd :):) Nu lekker het fantaseren verder uitwerken en straks tot uitvoering brengen! :D

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:37

Wat fijn Superpony, gefeliciteerd! Dan zal het uitmesten en de hele zorg ook vast een stuk beter te behappen worden. Succes met alles regelen, dat valt toch altijd weer een beetje tegen is mijn ervaring.

Wat een leuke kipjes! Ik zou ook best kipjes willen maar de hond denkt dat ze om op te eten zijn en ik ben bang voor ongedierte omdat ze niet meteen alles opeten, dat doen mijn nijnen bv. wel met hun brokjes en verder eten die hooi (net paarden). De nijnen ziet de hond overigens ook als eten...

Wij gaan ons huis splitsen, was altijd al het plan toen we het kochten, het is te groot en te duur om helemaal om te renoveren en die renovatie is echt nodig. Morgen worden de foto's gemaakt en wordt alles ingemeten. Vanavond nog even de laatste dingen 'mooi/netjes maken'. Ben echt zo benieuwd hoe het gaat lopen. We hebben niet echt haast maar het is toch wel fijn als er wat animo is en we wellicht onze buren een beetje kunnen kiezen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:40

Gefeliciteerd Superpony! Lekker genieten van dat onwerkelijke gevoel haha.

Hier komen er dus echt geen kippen in. Ik hoop tezijnertijd wel een hond <3

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:29

Superfijn superpony, gefeliciteerd! Verhuizing komt al dichtbij...

Handig FleurVP, zat er al dubbele woonbestemming op of is dat waar jij woont 'makkelijk' te realiseren?

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:41

Zooo lief die kipjes <3

Gefeliciteerd Superpony! Gelukkig is het ondanks de spannende momenten nu allemaal gelukt.
Wij gaan volgende week al verhuizen, en ik vind het ook super spannend. Moeten nog zoveel doen.... :o

Hopelijk kunnen jullie leuke buren ‘uitzoeken’ Fleur!
Zou dat wel apart vinden, onbekende mensen zo dichtbij, ondanks dat ik nu in een appartement woon en dus eigenlijk hetzelfde heb :+ In een vrijstaand huis is het toch anders!

Ik begin langzaam gek te worden van al het geregel. Had tijdje terug de stal opgemeten. 6,20. Maten gisteren doorgegeven aan de boxen leverancier, order bevestigd. Dus ik net toch nog een keer de stal meten, 6,10 :( Hoop dat ze het nog kunnen aanpassen, levertijd is 4 weken dus verwacht van wel, maar ik begrijp echt niet hoe ik eerder zo fout heb kunnen meten...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:14

Dank jullie wel!

Het is inderdaad heel vreemd en weet even net wat ik voel nu. Was een paar weken terug enthousiaster en zag ons er al helemaal wonen en nu slaat even de schrik toe.

Robijntjah, ook een berner senner??

FleurVP, dat is ook wel een heel apart proces. Een tijd geleden kwam ik ook zo een adv tegen van mensen die dat wilden.
Hopelijk loopt het zoals je plant en komen er leuke mensen op af.

DaisyDarling, volgende week is helemaal snel!!

Wij verhuizen op zich snel, maar kan niet anders. Wordt een soort camperen in eigen huis, maar komt ook door de afstand.
Daarna alles beter, leuker en netter en de grote verbouwing.

Krijgen dus de sleutel en dan meteen buiten tijdelijk in orde voor de paarden en huis schoon. Dan gelijk alles wat we nodig hebben verhuizen en de paarden.

Als we er dan zitten, alles voor de paarden beter maken zodat we de winter in kunnen. Offertes gaan aanvragen voor de verbouwingen etc.
Dan dit huis leeg en schoon en weer door :0

Maar twijfel wel, houden we zelfde energie leverancier? Zelfde tv internet aanbieder etc. Heb de prijzen niet meer zo vergeleken laatste jaren
En we willen wel zonnepanelen denk ik. Sowieso kan het nu financieel en kan toch schelen op een grotere plek met de paarden.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:33

Er zat al wel een dubbele bestemming op, voor een agrarische bedrijfswoning en een woonhuis. In de praktijk waren er zelfs 3 woningen in gemaakt, geloof dat de hele boerderij 24 meter lang is. Wij komen uit een rijtjeshuis en waren niet perse op zoek naar vrijstaand en zeker niet zo groot. Ik riep altijd dat ik een tiny house wilde, maar ik riep ook altijd dat ik ergens rond deze plek wilde wonen dusja..... Zeker in het begin als ik alleen thuis was vond ik het ook wel een fijn idee dat we lekker buren krijgen die de boel mooi mee in de gaten kunnen houden. Als ik het straks toch irritant vind ga ik gewoon achter de schuur zitten, de hele achterste strook houden we en achterburen zijn er niet, dus daar zitten we altijd helemaal vrij.
In het bestemmingsplan was de mogelijkheid opgenomen om agrarisch om te zetten naar wonen, we waren ook de laatste agrarische bestemming hier en onze 'intensieve veeteelt geurcirkel' was onwenselijk en het was een 'verrommelde situatie' omdat het grotendeels al jaren leeg stond. Maar dan nog duurde het bijna een jaar voordat de bestemming definitief gewijzigd was.

Als ik het zo weer lees ben ik blij dat ik al verhuisd ben (sorry...), ik heb toen zelfs uiteindelijk paar weken postnl verhuisservice gedaan zodat ik ieder geval niet aan alle bedrijven waarvan ik post kreeg hoefde te denken. Hier komen straks ook zonnepanelen, maar pas als we alles verbouwd hebben omdat we dan verbruik beter in kunnen schatten. Overigens kost een verbouwing ook belachelijk veel stroom, dus misschien is het toch niet zo gek omdat eerder te doen. Kabel of glasvezel hadden we hier niet :+, moest ook weer een graafmachine aan te pas komen maar nu kunnen we wel uit allerlei goedkope aanbieders kiezen waar ik nog nooit van gehoord had. Ik weet eigenlijk niet of je dat anders ook kan, maar wel de moeite waard om naar te kijken.
Sowieso kun je na een jaar toch weer overstappen, dus als het nu zo druk is zou ik gewoon een beetje makkelijk doen en dan wel een goede reminder in je agenda zetten voor volgend jaar om het allemaal uit te zoeken. Op het uitzoeken van dingen als de goedkoopste/ beste omheining/ stallen etc. bespaar je meer en heb je langer plezier van. Is ook leuker om te doen :D.

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:00

Goed geregeld Fleur; mooi als je zelf achter kunt gaan wonen en zo vrijheid houdt.

Qua zonnepanelen heb ik het paar jaar geleden uitgezocht en uiteindelijk Solar Watt panelen van de Fa Breman via Pluimers gedaan. Die hadden goede voorwaarden en prettige garantieregeling. Ook Duitse panelen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:41

Zapje schreef:
MarliesR, is kuiper in Koekange voor jou te doen? Die verkopen prima kruiwagens voor nette prijzen. Top winkel vind ik. Er staan ook wat kruiwagens op de website, ik heb die met 2 wielen, is prima.


Oh dat is wel een goede tip! Dan kan ik even een aantal verschillende modellen bekijken. Geloof dat het iets van 25min rijden is, dus dat is wel te overzien.

Zo'n kiep kruiwagen lijkt me in gebruik wel heel handig, maar dan moet je de mest onderaan je mestbult kiepen denk ik? Of kan je dan ook de mestbult op? (ik heb geen shovel oid helaas, dus als ik daarna met de hand alles weer de bult op moet gaan scheppen schiet het ook niet echt op).

Superpony, bij mij verbuigt het frame dus helemaal :') "Ken mijn eigen kracht niet!" :')

Quad met aanhangertje had een vroegere vriendin. In de praktijk was dat in je eentje met uitmesten toch niet heel ideaal, want je blijft opstappen en afstappen. Dan lijkt op een PP een elektrische kruiwagen mij nog wel weer handiger. Maar ja, ook rond de duizend euro. Haha en de paarden gebruiken om hooi te vervoeren is alleen maar handig :D :D

Wat fijn dat het nu echt rond is met het huis! Wordt het echt!

[***], kippies <3 <3 Die wil ik over een paar jaar ook! Zoo leuk! Maar eerst het terrein maar eens wat verder af.

Fleur, oh dat lijkt me ook wel echt spannend zeg, zou voor mij toch een beetje blijven voelen als mensen onder mijn dak denk ik. Maar voor ons was vrijstaand dan ook wel echt een hele harde eis.

DaisyDarling, oooh, waardeloos van de meetfout! Hopelijk is het mede door de levertijd toch nog aan te passen!

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:51

superpony schreef:
Ik vind ze wel leuk, vooral als ik filmpjes zie en ze echt op hun baasjes reageren.

Maar buren bij stal hebben er een paar en die liepen steeds op het pad. Ik pakte er eentje op en die was echt vies aan de onderkant.......
En de andere buren hebben een haan die 24/7 kraait. Maar volgens mij pesten de kinderen hem ook. Kan het niet zien, alleen horen.

Ik zou alleen nooit de eitjes kunnen opeten geloof ik. En sowieso weet je niet wanneer ze gelegd zijn. Ze zetten er zelf geen datum op.

En onze hondjes eten de kippen op, of de katten dus dan ben ik weer van streek :(



Ik test ze altijd in een bakje water, drijven ze dan gooi ik ze weg
ik leeg namelijk niet elke dag het hok :o Honden vreten de kippen en konijnen op daarom ook helaas in een ren. Met de kittens gaat het wel vrij goed, totdat die gaan rennen.


Gefeliciteerd verder met het huis, nu wordt het steeds echter he
ik ben wel overgestapt van leverancier, prijzen lagen dicht bij elkaar en ben va essent naar Vattenfall ( nuon) gegaan, kreeg ik een welkomsgeschenk. Essent wilde nergens mee tegenmoet komen
Ik wild eook van Ziggo wisselen maar geen enkele andere provider heeft hier wat ik aangeboden krijg qua snelheid, nadeel van in een klein dorp wonen

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:06

Essent ben ik sinds kort ook weg, jaren trouwe klant maar weigerde een aanbod te doen wat bij anderen wel gedaan werd. Zit nu bij greenchoice. Zodra dat inging belde essent op of ze me niet een aanbod mochten toen. Heb toen letterlijk gezegd dat het dan zou voelen als sex met je ex. Moet je niet doen en daarnaast ben je toch echt te laat.


Blijft altijd spannend SP. Pas als je er enige tijd woont wordt het werkelijkheid.

Eieren kan je nog prima eten ookal liggen ze een aantal dagen. Zolang er een kip op broed eet ik ze gewoon op. Blijft gewoon goed hoor.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:21

Hier deze week een zeer slechte ervaring met greenchoice en zonnepanelen. Daar is het laatste woord ook nog niet over gevallen!

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:01

Vervelend Robijn, bedoel je m.b.t. Terugleveren ?
Ik heb gisteren de nota van Eneco gekregen, had meer teruggeleverd dan verbruikt dus dat was top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:36

Nope, de zonnepanelen zijn niet eens geplaatst :+