Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:59

Welke roosters heb jij belle_boef? Wil hier een stuk van 300 m2 met paddockplaten leggen maar is zo duur haha.

Zie graag foto's :-)



Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:05


I love you to the moon and back

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:30

nils schreef:
Ik zou gaan voor paddockroosters (wel de echte en niet de ''goedkopere'' honingraatroosters). Als het goed is heb je in het begin wat meer kosten qua aanschaf maar heb je er weinig onderhoud aan en blijft het lang goed...

Hartstikke duur, maar buitengewoon tevreden hierover.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:34

Dus jullie hebben geen drainage verder aangebracht? Ook klei?
Welke roosters zijn de echte? Die van Bos?

Als wij roosters doen dan inderdaad icm zand. Alleen roosters vind ik sneu :')

Wij willen 15x20 aanleggen en een pad met roosters van de ene naar de andere schuilstal.

Bij die van jou Karin kom ik op € 2592 uit. Fijn dat de paarden kunnen komen als alles wat rustiger is.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:43

Chasey super dat je vader weer thuis is! Nu hopen dat hij echt rustig aan doet en opknapt. En wat fijn dat je toch al gebruik kunt maken van de vijver :D speelplaats ziet er ook heel leuk uit! Ben een beetje jaloers ik zou mijn kinderen ook zo op willen laten groeien al sleep ik ze nu ook vaak mee naar de huurweide.

ClaudiaHS: 15" is wel een heel klein zadeltje := dan moet je wel een onwijs klein kontje hebben om daar op te rijden 16,5" is al klein. ;)

Ik ga dus ook een bak / paddock aaleggen op klei en draineren is inderdaad nodig. Ik heb ook naar roosters gekeken en advies gekregen, maar dan moet ik dus ook draineren, dan puin, dan zand, dan roosters en dan weer zand, en dan was ik €3000,- meer kwijt. Ik denk dat roosters alleen van toegevoegde waarde zijn bij in en uitgangen van de weide en bij voeder/drinkplaatsen. als je het betaalbaar wil houden.

Mijn man is lekker bezig geweest gisteren met mijn oude IBC tank ;) dit is het resultaat:
Afbeelding

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:43

Ik haal ze van MP. Zal straks even foto’s maken.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:44

Ik haal ze van MP. Zal straks even foto’s maken.
Hier op veen grond. Bovenlaag is geel zand gestort

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:54

Selka schreef:
Dus jullie hebben geen drainage verder aangebracht? Ook klei?
Welke roosters zijn de echte? Die van Bos?

Als wij roosters doen dan inderdaad icm zand. Alleen roosters vind ik sneu :')

Wij willen 15x20 aanleggen en een pad met roosters van de ene naar de andere schuilstal.

Bij die van jou Karin kom ik op € 2592 uit. Fijn dat de paarden kunnen komen als alles wat rustiger is.

Ik heb ze van Bos. 2 keer besteld en leveren buitengewoon snel.

rover_
Berichten: 1351
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:22

Hier ook van Bos, prima kwaliteit en snelle levering. Heb ze alleen in de kleine paddock liggen, omdat hier veel puin onder ligt en niet wil dat ze gaan graven. De grote paddock niet.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:24

Thanks voor het meedenken allemaal! Zal sowieso Bos eens bellen.
Door wie laat jij het doen Mer1980? IBC slowfeeder ziet er goed uit. Voor klei zit jouw grond er nog mooi uit. Bij ons zitten er enorme scheuren.

Ik had per ongeluk de kraan aan laten staan van 20:00 tot 10:00 van vrijdag op zaterdag. We hadden op dat stuk in de wei niet eens modder. Echt eng hoe droog alles nu is. De komende 2 1/2 week ook weer geen regen voorspelt :(

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:31

Mer1980 schreef:
Chasey super dat je vader weer thuis is! Nu hopen dat hij echt rustig aan doet en opknapt. En wat fijn dat je toch al gebruik kunt maken van de vijver :D speelplaats ziet er ook heel leuk uit! Ben een beetje jaloers ik zou mijn kinderen ook zo op willen laten groeien al sleep ik ze nu ook vaak mee naar de huurweide.

ClaudiaHS: 15" is wel een heel klein zadeltje := dan moet je wel een onwijs klein kontje hebben om daar op te rijden 16,5" is al klein. ;)

Ik ga dus ook een bak / paddock aaleggen op klei en draineren is inderdaad nodig. Ik heb ook naar roosters gekeken en advies gekregen, maar dan moet ik dus ook draineren, dan puin, dan zand, dan roosters en dan weer zand, en dan was ik €3000,- meer kwijt. Ik denk dat roosters alleen van toegevoegde waarde zijn bij in en uitgangen van de weide en bij voeder/drinkplaatsen. als je het betaalbaar wil houden.

Mijn man is lekker bezig geweest gisteren met mijn oude IBC tank ;) dit is het resultaat:
[ [url=m/5zLThN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik rij niet zelf op Rocky he.
Het beest is 1.38 _O-

Had laatst ook al op MP zitten kijken naar roosters maar zodra er een advertentie bij komt zijn die dingen ook al weer verkocht.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:40

2 jaar geleden hebben we in 6 maanden tijd geloof iets van 20mm regen gehad en is allemaal goedgekomen, geen stress :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:04

ClaudiaHS schreef:
Ik rij niet zelf op Rocky he.
Het beest is 1.38 _O-

Had laatst ook al op MP zitten kijken naar roosters maar zodra er een advertentie bij komt zijn die dingen ook al weer verkocht.


:D oeps blond ~~}>

Selka: Ik weet nog niet door wie ik het laat doen, ben nog bezig met offertes, heb wat loonwerkers uit de regio benaderd, ben benieuwd.

Wat betreft mijn klei grond het is beton hard. Op de foto zie je mijn 'trapveld' daar rijden de meiden op, daar lopen ze nu op als de weide niet beschikbaar is door slecht weer oid, oftewel ze mogen dat stuk kapot trappen, het is dus nu min of meer mijn paddock, maar na regen wordt het dus een zwembad, dit stuk moeten we dus draineren en een bak / paddock van maken. Is 22 bij 30 meter. Ik heb er overigens los zand op gestort vooraan waar de tegels moeten worden gelegd, daar liggen ze nu vaak te rollen, dat stuk zitten inderdaad geen scheuren in :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:36

Afbeelding
Had nog een foto gevonden van het proefrijden.
Hier ligt er dus een 17 of 17.5" wintec op.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 17:33

Aahhh ik vond het al zo mooi los voor klei :D
Kan zelf ook weleens de loonwerker bellen hier in de buurt. Misschien weet hij iets. Genoeg mensen met paarden.

Bij een huis waar wij zijn gaan kijken lag een offerte voor een paddock van €6000. Was van Zorgdrager. Weet alleen de maat niet meer.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:37

selka, ja die dazenvallen heb ik ook, heel tevreden over

Paddockroosters heb ik helaas niet, te duur en te veel werk. (Maar zou het wel willen)

Bellrboef, nee hoor ik ben niet blij met de regen want ik heb er niets aan. Ik zit met de caravan zuid-frankrijk en onze voortent loopt onder water

................

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:08

Stuur de regen maar door hoor!!

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:21

Regent het zo hard in Frankrijk?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:41

Ja hier trekken wat aardige buien over af en toe. Daken verwoest door de hagelstenen zo groot als tennisballen, delen van dorpen die onder water lopen..

Hier nog niet zo veel last van eigenlijk.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:52

3 weken weg is lang! Wij zijn net twee dagen weg geweest voor een bruiloft in Engeland en dat vond ik al te lang :')

Emmers met dazenlijm werkt hier super, ga er zsm nog meer bij hangen. Heeft er iemand nog een tip hoe je volle emmers kunt hergebruiken? Of gooien jullie de volle emmers weg?

Oei Selka wat zonde van het water. Ik had het laatst ook, gelukkig niet zo lang, maar dat stuk is nu echt groener dan de rest.

Chasey wat fijn dat je vader thuis is!

Puppy is hier :D wat een lieve schat. Onze hond reageerde ook super op haar. Morgen fotospam.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:00

Regen en bliksem *\o/* *\o/* *\o/*
Regio Rotterdam

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:00

Wat fijn dat je vader weer thuis is Chasey!

Ik had zondag nieuwe emmers opgehangen, die hadden toch wat meer effect :D Zaten er al aardig wat op. Je kan gebruikte emmers leegmaken met een plamuurmes, dan schijn je ze opnieuw te kunnen lijmen. Ik gooi ze zelf gewoon weg, kan gratis zwarte emmers krijgen dus dan ga ik dat vieze klusje niet doen :o

Wel een baalmomentje vandaag. Had een mooi partijtje hooi gezien en gezegd dat ik graag 250 balen op wilde halen. Helaas een miscommunicatie bij de verkoper, hij had net een grote partij gekocht waardoor hij nog maar 60 baaltjes hooi had. Had net een schuur leeg gehaald om alles kwijt te kunnen. Dus dan maar weer verder zoeken naar nieuwe partijtjes ;(

Regen en bliksem? Hier is het nog 21 graden en geen vuiltje aan de lucht. Beetje regen zal toch wel fijn zijn :D

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:17

Dank voor de tip xJitskee, ik ga morgen op zoek naar een plamuurmes. Emmers donderdag opgevangen en nu al bijna vol. Het is ook echt extreem met dit weer de hoeveelheid dazen. Wat relaxed dat jij gratis emmers hebt. Ik heb wel wat emmers cadeau gekregen van bekenden, heb er al 4 hangen wil er nog wel wat bij hangen. Maar dan is de voorraad wel op.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:22

Ik gooi de emmers niet meteen weg. Smeer er gewoon een nieuwe laag lijm overheen.
Niks afkrabben met plamuurmes _O-
In het najaar gooi ik ze dan wel weg.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:42

zoefie schreef:
Hier vandaag megaveel regen en onweer.



Ik wilde al zeggen..huh?
Waar?! Niks gezien.

Viel me toen in dat jullie op vakantie zijn :Y)

Ik wil zoooo graag regen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers