Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:46

Lynn_Nikita schreef:
Auq Antheman, hoe is dat gebeurd?

Mijn voet is in een metalen pin gekomen en doorboorde mijn voet. Ik word dinsdag geopereerd en moet daar slapen, wat ik echt afschuwelijk vind.

Nu zitten er noodhechtingen in en die halen ze er weer uit en maken t gat groter om de pees te zoeken.

Verliefd op Josje <3

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:54

Wat een leukerd Djoena.

Jakkes Antheman wat heftig. Sterkte!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:01

Mooi paardje djoena <3

Claudia, is een ijslanderzadel geen optie? Die zijn lekker kort.

Beterschap antheman :(:) klinkt heel naar.

Ethelate, ik heb precies hetzelfde probleem. Een grote warmbloed met ppid, een halflinger kruising met pensioen en een jong paard aan het begin van haar training die eczeem gevoelig is. Ze krijgen bij mij onbeperkt hooi (wel uit plastic dus neigt iets naar voordroog). De verschillen los ik verder op met krachtvoer. Haal ze 2x per dag uit elkaar, 1 op de bestrating, 1 in de paddock en 1 in de bak. Dan krijgen ze eten en ondertussen ruim ik mest op, veeg de schuilstal schoon, vul water en vul het hooi. Werkt top +:)+

Spannend ritje fabster!

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:03

Ik zet ze 's nachts gewoon op stal. Kunnen ze extra hooi of krachtvoer eten... staan nu sowieso apart omdat Idaza een veulen aan de voet heeft, dus nu staat Jake 's nachts buiten en overdag op stal, en Idaza en Nordic staan overdag buiten en 's nachts op stal. Vind het toch veiliger om de baby 's nachts binnen te hebben!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:05

Antheman schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Auq Antheman, hoe is dat gebeurd?

Mijn voet is in een metalen pin gekomen en doorboorde mijn voet. Ik word dinsdag geopereerd en moet daar slapen, wat ik echt afschuwelijk vind.

Nu zitten er noodhechtingen in en die halen ze er weer uit en maken t gat groter om de pees te zoeken.

Verliefd op Josje <3


Antheman
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Sterkte al voor de operatie!


Wat een leuk kleurtje zo met je grote samen, leuke match

Ethelate, mijn shet heeft een graasmasker op omdat die veel te dik werd, dat gaat nu goed. Voorheen met een oude magere pensionklant stonden ze overdag samen en in de nacht apart en kreeg hij ijn extra voeding

Mijn hond heeft 2 nagels van zijn achterpoot gescheurd en dat doet hem pijn ( logisch, bloed ook steeds) . Nu worden zijn nagels ook wel erg lang, hij beweegt wel veel maar dat is in de tuin of in de wei of het bos weinig asfalt. Hij is echter panisch als ik zijn nagels wil knippen en nu ik het geprobeerd heb kan ik niet eens mijn zijn poot aanraken. Wat nu? Houtgreep geprobeerd maar mijn man durft dan niet te knippen en als hij de hond vasthoud is die zo lomp dat de hond steeds loskomt. Beide tegelijk kan ik niet ( grote hond, kruising herder zo rond de 30 kg)
Wat nu? Ik ben bang dat hij zo bang wordt met vastpakken dat hij een keer bijt uit angst. Dierenarts?
Ik ben al 2 dagen koekjes aan geven en gewoon zijn poot aan het vastpakken maar hij blijft wegrennen en bang

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:16

Antheman, dat klinkt niet fijn en ook ik vraag mij af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. In iedergeval sterkte...

Lyn, ik zal naar de dierenarts gaan en het hem laten doen.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:19

Sterkte Antheman

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:20

Lynn_Nikita schreef:
Antheman
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Sterkte al voor de operatie!

Floki schrok van een koe en rende terug naar stal en wurmde zich met mij door de smalle deuropening. Daar zat de pin op die door mijn voet heenging.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:28

Antheman schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Antheman
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Sterkte al voor de operatie!

Floki schrok van een koe en rende terug naar stal en wurmde zich met mij door de smalle deuropening. Daar zat de pin op die door mijn voet heenging.

:oo ik zie het al helemaal voor mij :oo heel veel succes!

Dank jullie wel, ik probeer nu haar ouders te vinden, kijken wat voor lijn erachter zit :) beiden ouders zijn NSPS trouwens.

Lynn_nikita ik zou de hond door de dierenarts laten knippen :j zo krijgt de hond ook geen nare ervaring bij jullie.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 20-07-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:35

Antheman schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Antheman
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Sterkte al voor de operatie!

Floki schrok van een koe en rende terug naar stal en wurmde zich met mij door de smalle deuropening. Daar zat de pin op die door mijn voet heenging.


Mijn maag draaide even om van plaatsvervangende pijn. Succes met de operatie.

Leuke pony Djoena. Mooie naam heb je haar gegeven.

Lynn. Ik zou in zo'n geval ook de DA opzoeken. Eerst goedmaken en daarna weer oefenen.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:55

belle_boef schreef:
Mijn maag draaide even om van plaatsvervangende pijn. Succes met de operatie.


sorry :+

ik kon ook niet naar mezelf kijken. :)

noordje

Berichten: 2204
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:03

Auw, dat moet pijnlijk zijn (geweest) Sterkte met de operatie en kan me voorstellen dat liever niet in het ziekenhuis overnacht. Maar wat moet dat moet.

Wat een leukje Djoena. Mooi setje zo die 2 :)

Lynn_nikita, ik zou ook naar de DA gaan,als het steeds zo'n gevecht is, is voor niemand fijn. En straks knip je te hoog, wil hij helemaal niets meer met je te maken hebben.

Ik heb hooi (voordroog) besteld uit NL *\o/* Ging ineens zo hard gisteren dat mijn man zei : nu meteen bestellen!En vanochtend kreeg ik een berichtje van een vriendin die vroeg waar ik m'n hooi haalde.Die had nog wat nodig omdat haar gras geel en dor is dus dat wordt m niet tot oktober.
Dus ik tegen die transporteur : doe maar 50 balen.
Gaat die andere vriendin ineens een beetje terugkrabbelen . Ze wilde weten hoe zwaar de balen zijn (logisch wel) maar daarna zat ze nog een beetje te miepen. Of we hem wel konden vertrouwen enzo.
Denk : ik raak die balen hier wel kwijt als zij ze niet wilt.
Maar goed uiteindelijk toch maar gedaan en nog met de transporteur aan de telefoon gesproken.
Die had nog een partij die naar Noorwegen moest en hij heeft het echt voor een mooi prijsje gedaan.
Het is bijna nog onder de prijs die ik hier in Noorwegen normaal betaal (perm kg) _/-\o_ en dat incl transport.

Hier trouwens ook het probleem met 1 koudbloed die al dik wordt van het kijken naar gras en 1 volbloed die je goed moet voeren. Ik laat hem dus vaak in de volle wei een paar uurtjes grazen. Verder krijgt hij krachtvoer bijgevoerd. Maar het blijft lastig....

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:19

Wat fijn Noordje!

Akelig Lyn, als je geen goede hulp kunt krijgen dan zit er haast niets anders op om het de dierenarts te laten doen.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:28

Ooow gats wat naar Antheman! :(
Hoe lang duurt het herstel? Sterkte in ieder geval!!

Wat een leuke nieuwe aanwinst! Volgens mij komt daar een heel mooi pony’tje onder vandaan als je er wat mee werkt!

Lynn ik zou ook naar de da gaan.. wellicht een roesje als het echt niet lukt?

Goede deal Noordje! :j

Hier heeft het zojuist geregend! Helaas maar 6 druppels en alweer verdampt voordat ze de grond raakten..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:30

Ik heb niet alles bij gelezen, maar lees iets over een metalen pin in de voet, brrr wat akelig!
Sterkte alvast voor de operatie Antheman. En hopelijk herstel je voorspoedig.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:50

Oei wat naar Antheman! Sterkte met de operatie!

Wat een knapperd is Arwen!

De shet wordt wel sneller dik dan mijn twee IJslanders, maar het is gelukkig nog te overzien. Gelukkig maakt ze zichzelf regelmatig druk om de stomste dingen (de sproeier die ze al verschillende keren gezien heeft bijvoorbeeld) en houdt ze zichzelf daarmee redelijk fit :=
Ik zou anders toch ook gaan voor s nachts apart of zo, als het echt heel veel scheelt.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:56

Oeh pijnlijk Antheman :oo
Hopelijk na de operatie weer snel de goede kant op.

Oh die shet. Net een mini fjord. Wat schattig.

Lynn ik denk indd toch maar even langs de DA.

Fijn Noordje, heb je in ieder geval voorraad.

Hier eindelijk een passend zadeltje.
15" wintec. Kussen sluiten mooi aan op de rug, hij is kort genoeg, ligt mooi stabiel en knelt niet. *\o/*
Moet denk ik nog even spelen met het kopijzer en 2 singelstoten vervangen.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:47

Waar zijn die 6 druppels gevallen???? Ik kom ze halen!!!!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:08

Niet hier -O-

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:51

Ik zou echt graag wat regen krijgen...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:56

Daar gaat het hooi uit NL naar Noorwegen...Wel fijn dat je een goede deal hebt kunnen sluiten.

Oei hopelijk hersteld het snel en goed!

Wintec 15 inch heb ik er ook eentje van. Fijn voor de shetten.

Sommige dingen is de DA wel handig voor. Indien nodig kan ook verdoofd worden.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:02

Wie geeft er hier zi hard gedanst?! Merci Merci. Keep on dancing! *\o/* *\o/*
Werd compleet verrast door een natte oprit.

Eerste wat manlief zegt, “heb he de tuinkussens wel gezien 8)7 “ like i care >;)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:06

Oh ik wil ook!!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:18

Hier leek het vannacht te gaan regenen, koelde ineens af en begon te waaien maar mooi langs ons af gegaan helaas

Noordje ik heb nu een Noorse collega (stagair) , zoveel woorden die in het Limburgds gewoon hetzelfde zijn. Ik ben nu oa Hess, Hoppe, hingst, feule, en de kleuren aan het leren

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 08:17

Klinkt heerlijk Wendy. Wat voor zadel heb je nu?

Bleeeh Belle_Boef op dat soort werk zit je niet te wachten en al helemaal niet ’s ochtends vroeg.
whaha heb je de tuinkussens wel gezien? Kan mij goed voorstellen dat je daar niks om geeft.

Jeannaa maar je weet toch dat het kleine spul alles in hun mond stopt := Wel 2 minuten op gehad?

ClaudiaHS, bijzettafel haha. Dat duurt nog wel even voordat ie weer gestroomlijnd is? 15" dat is echt bizar kort. Fijn dat je voorzien bent.

Jeetje Antheman dat klinkt heftig. Zo’n pees is zeker rot met herstel net zoals paarden? Kun je het niet voor 1 keer laten brengen dat je ook wat meer besteld? Beterschap en sterkte met de operatie.

Djoena, wat leuk! Ahww wat een schatje. Het is een soort mini koninkje als je half kijkt :D

Lynn_Nikita, wat bijzonder dat doet mijn haf dus ook. Die staat om 06:00 uur bij het hek te wachten op zijn masker.

Inmiddels Gent en Binky (shet) ook een nieuw masker gegeven maar nog steeds gaan ze af. Ze doen er wel iets langer over. Maar goed ook wat Bink heeft enorm ontstoken ogen door die rot vliegen.

Super Noordje! Dat is fijn. Toch een beetje NL in het verre Scandinavië straks :P

Het zijn toch net Aliens:
Afbeelding
Goh hoe zou hij m af doen?
Afbeelding
Meer dan 30 vliegen per oog en dat 's ochtends vroeg:
Afbeelding