Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:53

Meldt zich weer even :o

Ik heb ook enorme winterhanden. Met gewone handschoenen helaas niet pijnvrij. Sinds vorig jaar verwarmde handschoenen op een accu. Klein faillissement qua aanschaf en ff wennen in gebruik, maar kan nu zonder problemen alles buiten doen.


Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:27

Het zal me niks verbazen als er morgen sneeuw ligt als ik wakker wordt.
Er waait een flinke gure wind en mn merrie is bloednerveus. Draaft constant door de paddock.

I love you to the moon and back

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:45

Wat handschoenen betreft, ik heb 2 winters terug sealskin gekocht na aardig wat uitzien werk en vooral tips hier op voor.
Beste koop ooit, kan er mee paardrijden en er zelfs ijs mee uit de waterbak halen. Zijn echt warm en super waterdicht!

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:00

sas27 schreef:
Wat handschoenen betreft, ik heb 2 winters terug sealskin gekocht na aardig wat uitzien werk en vooral tips hier op voor.
Beste koop ooit, kan er mee paardrijden en er zelfs ijs mee uit de waterbak halen. Zijn echt warm en super waterdicht!


Mag ik vragen welk type jij hebt? Ik heb er ook naar zitten kijken, maar de winterversies zien er dan wel comfortabel, maar niet handig uit.

sas27

Berichten: 588
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:05

turtlelito schreef:
sas27 schreef:
Wat handschoenen betreft, ik heb 2 winters terug sealskin gekocht na aardig wat uitzien werk en vooral tips hier op voor.
Beste koop ooit, kan er mee paardrijden en er zelfs ijs mee uit de waterbak halen. Zijn echt warm en super waterdicht!


Mag ik vragen welk type jij hebt? Ik heb er ook naar zitten kijken, maar de winterversies zien er dan wel comfortabel, maar niet handig uit.


Ik heb de Women's Elgin Gloves
In het begin een beetje stug maar uiteindelijk super fijn. Je voelt dat ze je eigen warmte reflecteren waardoor je handen opwarmen in de handschoenen.

In het bezit van 3 geweldige paarden. Een Belg genaamd Ella, een kruising Tinker genaamd Joël en een shet genaamd Nono.
Geinteresseerd in:
Bitloos rijden, Paddock Paradise, Slowfeeding, Buitenrijden, Fotografie
http://www.bokt.nl/markt/ad/356992/liev ... ger-putten

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:13

Dank je wel Sas27! Leuk kerstkadootje :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:25

Ik draag normaal wel werkhandschoenen, omdat ik niet zoveel wondjes mag hebben met mn medicatie en die had ik wel altijd.

Ik heb wel dikke handschoenen, fleece en leren die gevoerd zijn, maar vind ze snel te dik.

Nu doen mn handen gewoon pijn en ook alles wat ik dan aanraak of wat mn handen aanraakt.

Had al eens zitten kijken naar die van BOT, maar die zijn niet waterdicht. Dan moet je die dunnen nemen en daar weer andere overheen. Ik raak dan toch een stukje grip en gevoel kwijt. Heb maar kleine handen, maat 7

Vorig jaar raadde ook mensen sealskin aan en heb me suf gezocht, maar was te laat in het seizoen en nergens kleine maatjes te vinden.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:38

Hier ligt inderdaad een laagje sneeuw.

Strooien jullie zout over jullie bestrating waar de paarden lopen? Ik heb wel eens begrepen dat dat niet goed is voor de hoeven maar die uiteindelijke klompvorming van sneeuw onder de hoeven is ook niet fijn.
Het is ook geen losse sneeuw want ik krijg het niet zomaar weggeveegd met de bezem.

I love you to the moon and back

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:42

Ik loop als het koud blijft even met de sneeuwschuiver normaal. Zout doe ik niet ivm de hoeven.
Maar vandaag verwachten ze 5 graden dus dat komt vanzelf goed. Vind het alleen naar als het lang ligt en dus echt glad word door aanstalten en half dooien.

Ga dadelijk een sulky halen met een minder ideale auto en aanhanger een uur verderop. Timing kon beter :+

MizzMontana

Berichten: 5675
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:22

Wij laten het ook liggen vandaag omdat het al weer vaat dooien en maar een dun laagje is. Paarden staan zo der ijzers, die redden zich wel ook op de verharding. Als het langer blijft liggen veeg of schuif ik liever dan zout te strooien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25448
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:34

Ik maak normaal de bestrating sneeuwvlok en krab zivaak ik kan de ijzers uit. Heb vorig jaar sneeuwringen gekocht maar die passen niet goed en nu ik het schrijf vraag ik mij af of ik ze al verkocht heb of niet. Voorheen stond mij paard alleen voor op ijzers nu vierkant omdat achteren erg kort was maar dat is met sneeuw erg onhandig

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:45

Hier geen probleem met sneeuw. Zanzi is er gek op en Fernando vindt alles wat Zanzi doet leuk, dus ze gingen samen in volle draf er doorheen. Ze weten wel dat ze voorzichtig moeten doen, dus ik laat ze lekker gaan. Nu weer op de paddock met hooi, dan zijn ze toch even wat rustiger.


Afbeelding

Dootje met zijn prethoofd. Van Zanzi heb ik alleen een filmpje. Die stuiterde in de meest onmogelijke houdingen voorbij. :')

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:57

Ik weet niet wat ze hier vannacht hebben uitgespookt maar ze lopen alle 3 op de middelste wei.
Ergens in de hoek liggen de draden op de grond dus Rocky zal wel weer bezig zijn geweest :(
Dus ik kan zo weer de boel gaan repareren...

carika
Berichten: 1579
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:03

Voor mij is het de eerste winter met de paarden aan huis. Ik moet nog bedenken wat ik met de sneeuw ga doen, denk dat ik op de bestrating ga schuiven of met zand werk.
Vandaag mogen ze hier ook de wei op.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:07

Ik ben 42, nu 12 jaar paarden aan huis. Zonder mijn man die in de IT sector werkt had het niet zo jong gekund.

Sneeuw eerst van bestrating schuiven met sneeuwschep. Liefst zo snel mogelijk zodat het nog niet platgetrapt is. Dan wil het er niet meer zo makkelijk af en wordt glad.

Als het dan toch glad is pas zout en bij dikkere laag ijzel of aangestampte sneeuw waarbij zout niet goed meer werkt heb ik voor nood twee emmers droog zand staan om te strooien.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:33

Wij hebben de paarden nu 5 jaar aan huis dus vanaf mijn 31ste.

Met sneeuw heb ik de ervaring dat paarden die altijd buiten zijn en dat dus ook zijn wanneer het valt zichzelf er prima op aanpassen. Het gaat meestal mis bij paarden die weinig buiten zijn in de winter en dan ineens worden losgelaten. Verharding zou ik gewoon schuiven/vegen. Wat je wel kan doen is wat zout strooien en mengen met je zand in de paddock/bak. Dan blijft deze zachter en goed berijdbaar. Wel doen voordat het gaat vriezen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:38

Onze paarden houden waar ze veel lopen zelf wel begaanbaar en zijn heel voorzichtig als het gaat vriezen.

Op het pleintje kijk ik het aan. Vorig jaar wel gestrooid. Ze staan nooit met ijzers en bekap ze altijd zelf. Ze hebben nooit last van dat beetje pekel.

Helaas kunnen we de paddock niet slepen, omdat we alleen sleep voor achter de auto hebben en die past er niet in. Maar hark zoveel mogelijk alles wat gelijk in de winter. Niet in 1x, gewoon alle afdrukken die wat grof zijn steeds recht trekken.
Maar als er eenmaal sneeuw ligt en dat vriest op heb je ook wat hobbels en bobbels.

Ik zorg wel dat ze overal hooi hebben en niet verplicht zijn heel moeilijk te doen.

Wel zijn er vorig jaar wat takken gesneuveld door het gewicht van het sneeuw. Helaas lag er toen eentje op de drinkbak, maar gelukkig komen we 2x daags en heeft die tak niet lang gelegen.

Als ik een echte ijsplaat zie strooi ik en veeg ik het later weg met sneeuwschuif.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:50

in de beginjaren hebben wij nog wel eens een poging gedaan de paddock of bak sneeuwvrij te krijgen. Maar onze idiote paarden gingen altijd in het stuk staan waar nog wel sneeuw lag {:)-:( Daar zijn we dus maar mee op gehouden. Esra loopt niet op ijzers, twix alleen voor maar die heeft sneeuw beslag. Zal dus best goed komen.
Net met twix parelli les gehad in de bak in de sneeuw en dat ging best.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:02

Even een zwaai vanuit hier.

Geen last van de sneeuw, zelfs nog een ritje gemaakt vanmorgen. Nick heeft ijzers. Bliksem niet. Maar het ging helemaal prima. Nick liep zelf wel voorzichtig/gecontroleerd met zijn ijzers. In de paddock, door het grind, over straat. Ging goed. :j Geen enkele keer uitgegleden of weggeschoven.
Klein rondje blok gedaan met de kinders Oscar, Nick en Bliksem. Daan kan natuurlijk niet te lang alleen, dus we bleven in de buurt. Gewoon een rustig stapritje. Ff eruit.

Afbeelding

We zijn nu een dikke week verder na Daan zijn ongeluk. En pfff best zwaar zo de hele huishouding, verzorging van de kinderen, verzorging van Daan en de beestenboel in mijn uppie doen! Ben ook helemaal kapot 's avonds.

Heb 2 super hulpjes.
Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:43

Geen sneeuw hier. Het is hier nog net boven vriestemperatuur, soms flirt het met de vriestemperatuur. Tot nu toe doe ik meestal nog zonder handschoenen. Mijn handen ontdooien doe ik vaak in de lies van mijn paarden :+

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:36

Ff een snelle tip qua handen. Ik heb de handencreme van keeffes working hands, echt super
Chasey, klinkt erg heftig allemaal hoor. Hou je taai
Hier is de sneeuw gelukkig al verdwenen, jippie! (Net zoals het weekend, wat vliegt dat toch iedere keer om)

................

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:00

Fijn dat jullie er tussendoor toch nog wel eventjes uit konden!

Hier viel vanochtend nog sneeuw bij en ligt er nog steeds best wat. Blij dat ik gisteren de laatste palen heb geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:26

zoefie schreef:
Ff een snelle tip qua handen. Ik heb de handencreme van keeffes working hands, echt super
Chasey, klinkt erg heftig allemaal hoor. Hou je taai
Hier is de sneeuw gelukkig al verdwenen, jippie! (Net zoals het weekend, wat vliegt dat toch iedere keer om)

Ja dat weekend blijft veel te snel gaan....
Handcreme ga ik eens eventjes zoeken.

MizzMontana

Berichten: 5675
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:27

Balen Clau dat je paarden de boel vannacht gesloopt hebben...

Chasey pittig dat alles nu op jou terecht komt. Maar kan ik hieruit opmaken dat Daan in elk geval weer thuis is uit het ziekenhuis? Dat is wel fijn. Sterkte de komende tijd!

Hier is er wel wat sneeuw blijven liggen en de draken paarden wouden vanavond niet uit de wei komen zo leuk vonden ze het in de sneeuw. Eind van de dag was het super mistig en kon ik ze nauwelijks terug vinden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:45

Ja klopt hij is nu thuis. We hebben een bed voor hem in de woonkamer, rolstoel, douchestoel, krukken etc.
Ik verzorg hem.

Winterhanden, oooh man ik weet er alles van. Mijn handen liggen helemaal open op het moment. Ze doen constant pijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers