Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:36

Ik lees al lange tijd mee, maar heb meestal weinig toe te voegen.

Maar wat betreft het overschot aan walnoten. Wij hebben ze op marktplaats gezet.Super veel animo voor!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:42

ik geef de pramox in februari, altijd geleerd ook dat je moet wachten tot na de eerste nachtvorst met die geven. ik geef in november ivermectine tegen de horzellarven. Want als ik in februari geen moxidectine geef, moet ik in mei aan de panacur tegen de bloedwormen. Wat ik dus ook braaf deed met mijn meiden want die kregen geen moxidectine ivm ppid van MiniMe. Voor mij werkt deze manier van ontwormen al jaren heel goed eigenlijk.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:47

Wij moeten eerst nog even een veulen halster mak maken voordat we kunnen ontwormen (en chippen), ook maar eens mee beginnen, er komt elke keer wat tussen en inmiddels past z'n 1e halster al niet meer :+ dus die gaat in de kast voor het volgende veulen.

Hebben voor het chippen nog tot eind december maar is wel lekker als het voor alle vakanties etc gedaan is (kunnen we ook eindelijk een paspoort aanvragen).

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:00

Minime, wat is het risico van moxidectine bij ppid? Nooit gehoord dat je op moet passen met wormenkuren. Al ontworm ik sowieso maar om het jaar ofzo, maar laat wel braaf 4x per jaar de mest controleren.

Noten heb ik ook veel Y)(^) voornamelijk hazelnoten maar ook walnoten en heel veel amandelen dit jaar. Maar je kan ze lang bewaren dus dat komt wel op. Walnootbomen schijnen wel muggen op afstand te houden. Dus mochten er ratten op af komen wens ik de katten daar veel succes mee en neem het verder voor lief.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:25

moxidectine is gewoon heftig spul, ik dacht de zwaarste van alle soort wormenkuren. Dus als je ppid-er of wat voor ziekte dan ook er gevoelig voor lijkt te zijn, dan is het wellicht handig om het niet te gebruiken.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:07

Het is best :brr: buiten zeg!

I love you to the moon and back

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:12

Nou echt wel!
Brrrr.

Vandaag ga ik weer de liksteen bar openen. Gisteren het stuk voor de schuilstal eikel vrij gemaakt. Althans, zo goed als. Er lagen er nog een paar. Ga er van uit dat dat wel goed gaat.
Wat verschillende likstenen gekocht gisteren en ni de schuilstal weer toegankelijk is, kan ik daar ook weer slowfeeder netten hangen :D

Gisteren hebben David en Loes heel leuk schriktraining gedaan met Nick en Blikkie. Ga er vanmiddag een topic van maken.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:47

De liksteen bar :')

Wel lekker bezig zo!

Wij hebben gisteren de bak gesleept met een pallet achter de auto. Ging best aardig.
Wilde gelijk de bak sproeien, helaas knalde er 1 sproeier in de voortuin af en spoelde een berg aarde weg dus nu kan de bestrating zakken dus moeten we eerst dat maken voor we het sproeisysteem weer kunnen gebruiken :7

I love you to the moon and back

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:58

Ik wil eigenlijk een nieuwe schuilstal, iets groter. En dan in de stijl van een western saloon. Dan ook een plank erin zodat het er echt als een bar uit ziet, daar de liksteenhouders op.
En dan mini klapdeurtjes, zoals een saloon dat ook heeft.
Of heb ik nu te veel fanatasie? Lijkt me echt lachen om dat in de wei te hebben.

Zoiets, maar dan wel hier en daar wat aangepast, zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.

Afbeelding

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:13

Hahaha ja dat ziet er wel cool uit!
Ik heb alleen altijd liever een grotere opening zodat ze makkelijk in en uit kunnen.
Mn quarter wil nog wel eens dominant doen..

Ik heb de hooi bakken dicht bij elkaar gezet zodat ze op nog geen meter afstand van elkaar eten met de draad er tussen en dat gaat super goed!
De quarter is niet meer zo boos jaloers en dominant dus denk dat ik volgende week weer een wissel ga doen. Of sjaak met Kenny en kayne apart of gewoon alles samen. Met kayne gaat het super maar sjaak wil nog wel eens jaloers reageren op de interactie tussen kayne en Kenny. Wat zouden jullie doen?

Afbeelding

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:39

Fijn dat het zo beter gaat. Wij hebben nu ook de afgelopen week eerst met 1 gewend naast d anderen in de wei omdat het anders 4 tegen 1 werd. Dat ging wel goed. Nr. 2 er nu twee keer bij gehad, maar nog erg kort. En vanmorgen twee uurtjes alles bij elkaar. Ze zochten de nieuwe nu niet meer op om er achteraan te gaan jagen. Maar vaker en langer proberen en hopelijk hoeven ze dan ook op het pad niet meer gescheiden.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:10

Hoi allemaal, ik kom hier even binnenvallen!

Ik had nooit gedacht mijn paarden ooit aan huis te kunnen zetten, maar nu blijkt het toch werkelheid te worden.
Ik kan achter mijn huis een weide huren voor 100€ per maand, de weide is ongeveer een halve hectare groot.
De afsluiting en stal en inzaaien en dergelijke is wel voor mijn eigen rekening. Maar dat vind ik wel oke, we gaan een contract opstellen dat ik de weide voor een lange tijd huur etc. Dus dat komt wel goed. Komt nog altijd goedkoper uit dan wat ik nu jaarlijks betaal aan 3 paarden op volpension.

Nu had ik hier enkele vragen. Ik wou van een bepaald stuk eigenlijk graag een piste maken. En dus gewoon zand opvoeren dat hiervoor geschikt is. Ik zoek zand dat geen modderboeltje wordt en ook niet ‘te zwaar’ is. Iemand suggesties?

Verder moet ik ook nog even kijken wat ik mag plaatsen van stal en derlijke. Zou graag 3 gesloten stallen hebben + nog een hokje voor voer en materiaal etc. Is in België trouwens.

Mijn 3 Tinkers merries zouden hier komen staan. :)

Leentje, Molly & Poppy <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:17

Hoi Lina, Welkom :)
Voordat je de weide gaat huren, kijk even naar het bestemmingplan. Je mag niet zomaar een stal bouwen overal.
Ook mag je niet overal iets aan de grond veranderen. Als je een bak of paddock wilt maken kan het zijn dat je een vergunning nodig hebt.
Wij hebben een paddock van 15x30m, dat hebben we netjes aangevraagd bij de gemeente. Zodat we niet voor verrassingen komen te staan.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:19

Chasey schreef:
Ik wil eigenlijk een nieuwe schuilstal, iets groter. En dan in de stijl van een western saloon. Dan ook een plank erin zodat het er echt als een bar uit ziet, daar de liksteenhouders op.
En dan mini klapdeurtjes, zoals een saloon dat ook heeft.
Of heb ik nu te veel fanatasie? Lijkt me echt lachen om dat in de wei te hebben.

Zoiets, maar dan wel hier en daar wat aangepast, zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.

[ [url=m/Ifm09v.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat zou echt gaaf zijn! <3

I love you to the moon and back

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:21

Chasey schreef:
Hoi Lina, Welkom :)
Voordat je de weide gaat huren, kijk even naar het bestemmingplan. Je mag niet zomaar een stal bouwen overal.
Ook mag je niet overal iets aan de grond veranderen. Als je een bak of paddock wilt maken kan het zijn dat je een vergunning nodig hebt.
Wij hebben een paddock van 15x30m, dat hebben we netjes aangevraagd bij de gemeente. Zodat we niet voor verrassingen komen te staan.


Dag Chasey, van de vergunningen voor stallen en pistes was ik me inderdaad al bewust. Maar dat wordt allemaal netjes bekeken en nagevraagd. Toch vraag ik me af of je voor elk soort piste/zand iets moet aanvragen?

Leentje, Molly & Poppy <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25446
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:23

Lina, wat handig als het achterom ligt maar ook behoorlijk duur zeker. Meer dan het dubbele van normale pacht. Maar ik zou dat ook betalen als het aan huis lag denk ik. :o

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:25

Je kan het bestemmingsplan even opzoeken via internet, dan kan je al veel achterhalen.
Soms mag bv de grond keren wel (weet niet op wat voor grond je zit).
Soms wordt iets als een rijbak beschouwd als het vaste omheining heeft, maar afgezet met prikpalen oid wordt dan niet als rijbak beschouwd.
Net als afwijkende maten zoals 18×38meter ofzo.
Vaak zijn er veel regels, sommige vallen nog te omzeilen.

Wel duur idd maar agh achter je huis is wel heel fijn :D

I love you to the moon and back

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:43

Citaat:
En dan mini klapdeurtjes, zoals een saloon dat ook heeft.
Of heb ik nu te veel fanatasie? Lijkt me echt lachen om dat in de wei te hebben.


Geweldig!!!

Ik heb ook geen brede deuropening maar heb er wel 3.
Kunnen ze er altijd ergens in of uit.

~Turbohoof Solutions ~

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:54

Thanx minime!
Gelukkig gebruik is moxidectine eigenlijk nooit en zijn kliek zijn darmen zo’n bende op het moment dat ik ontwormen maar gewoon oversla dit jaar.

Die saloon is wel echt tof!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:20

Hier nog een goede tip voor "het paarden aan huis tips topic deel 5" :Y)

Heb je 's-middags een straatje gelegd en moet je s-avonds uit eten, lang leve de nagellak :+

Afbeelding


Overigens was vriendlief zodanig onder de indruk van mijn kunsten dat hij mij op werkspot wilde zetten :evaw:

~Turbohoof Solutions ~

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:32

Nog een tip voor de dames die nette nagels willen dan: gellak. Zelfs met dagelijks paarden verzorgen, klussen etc. blijven mijn nagels anderhalf tot twee weken netjes.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:33

Die heb ik maar deze redt het maar een week. Precies lang genoeg om fatsoenlijk op mijn werk te komen ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:35

Haha! Hier dus hetzelfde, maar het gaat wel langer mee dan een week gelukkig. Na anderhalf week heb ik wel uitgroei, dus dan haal ik het er meestal vanaf.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 18:33

ClauH :D vriendlief zijn innerpimp komt maar boven :=

Gellack houdt hier nog geen 24 uur helaas en helpt heel mijn nagels naar zn grootje. Ik heb het maar opgegeven.

Karin_deB

Berichten: 8241
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:48

Haha dat moet je als een compliment beschouwen zeker ClauH? :P

Hier redde gellak het ook een weekje.
Jammer!

Vandaag rondje buiten geweest met Jewel. 2x rengalop gedaan.
Beide spierpijn morgen denk ik :D

I love you to the moon and back


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pierus en 118 bezoekers