Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:27

Hier geen zieken gelukkig, zijn wel begonnen met de kudde te splitsen ivm onze hengst want die begint steeds joliger te worden en achter 1 van de merries aan te lopen. Het is dan gewoon wachten tot hij er een keer op klimt.
Nu een maand opbouwen en dan gaat de boel permanent uit elkaar voorlopig.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:31

Goeie tips inderdaad!! :D Ga ik allemaal onthouden :):)

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:46

Wij hebben een nieuwe grondboor gekocht. Meen me te herinneren dat die helemaal niet zo duur waren toen.

Smid komt morgen pas, ging vandaag echt niet lukken....

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:50

Grondboor is idd niet zo duur, al hangt het uiteraard wel van het merk af. STIHL zal duurder zijn dan black& Decker bij wijze van

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:15

ow huren is 35- euro per dag zie ik net daar koop ik er geen voor

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:30

Wij wilden hem een weekeind huren, maar moet eerlijk zeggen dat manlief dat toen allemaal heeft uitgezocht en ik gewoon ja heb gezegd :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:36

Maartje, balen van je paard. Hopelijk kan de hoefsmid wat betekenen.

Kwam trouwens van de week tot de ontdekking dat Melle een behoorlijke bult op z'n 5e been heeft zitten :oo
Ter grote van een flinke druif.
Het zit op het laatste stukje dus is zeker geen boon.
Da moet binnenkort toch komen voor entingen dus moeten ze daar ook maar even naar kijken.
Hopelijk niks ernstigs ;(

Ik vind al een grondboor voor 140 euro op de duitse eBay.
Zitten op zandgrond dus heel zwaar zou die het niet krijgen.
Moet hier ook nog een paar 100m palen zetten.
Heb er hier nog 1 staan van een vriend maar die verzuipt steeds. M'n man heeft m Al eens uit elkaar gedraaid maar krijgen hem nog niet echt aan de praat.
Kan m natuurlijk ook wegbrengen naar een zaak hier iets verderop om te kijken of ze m kunnen fixen.
Moet zeggen dat ik 90% van de palen hier met een handboor heb gezet <<) _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:52

Een boon?! :oo Wat moet ik me daar bij voorstellen?! :') Of ben ik gewoon niet thuis in dit jargon hahaha

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:53

xXutopiaXx schreef:
Een boon?! :oo Wat moet ik me daar bij voorstellen?! :') Of ben ik gewoon niet thuis in dit jargon hahaha


Zoek maar op YouTube op boon verwijderen paard.
Haha

Hij lijkt er overigens (nog) geen last van te hebben.
Plast normaal, en schacht gewoon in en uit.
Zelf gaan kijken heeft geen zin want zodra ik ook maar wijs met 1 vinger naar pielemans is ie al weer weg :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:28

Ineens durf ik dat niet meer zo goed :')

Haha :') Nou.. als ie er geen last van lijkt te hebben, hoop ik dat het niets ernstigs is... arme knappe Melle :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:37

superpony schreef:
Maartje, balen zeg nog steeds. Fijn dat je veearts komt. Maar soms heeft het ook een beetje tijd nodig om te zien wat het is en hoe erg het is. Vaak is het ook weer met een paar dagen beter.

[***], heel herkenbaar. Ons teefje was verdacht van Giardia maar heel toevallig wat belle-boef zegt, nadat ze paarden mest te pakken had gehad was de ontlasting beter. Daarna werd het niet veel slechter meer.
Zij heeft een hele gevoelige huid sinds haar sterilisatie, dus gezocht naar voeding. Haar broertje is weer totaal anders. Krijgt alleen dunne ontlasting van iets met kip en verder wordt hij snel onrustig of hyper ( nare start in het leven gehad....)

Bij haar zijn anaal kliertjes uitgeknepen en 1 kant was keihard. Daarna ging het goed.

Toen vorig jaar weer erge problemen en hadden we inmiddels een andere dierenarts. Hij voelde en zei dat de anaalkliertjes niet het probleem waren, maar dat ze een soort hernia had en ontlasting zich ophoopte in een holte voor de uitgang. Moest geopereerd, maar zou ze ook incontinent kunnen worden. Hij kon het zelf niet, dus even bedenktijd gehad.

Moesten maar Hill's prescription ZD nemen. Nou, ze werd zo slecht....En maar sleetje rijden en aan dr pootjes bijten etc etc.
gezocht en gezocht, toch maar Renske geprobeerd, de zalm versie. Daar las ik wat over omega's, dus ik wilde die ook proberen. Had weinig hoop.
Ze is helemaal gestopt met sleetje rijden en dr uitgangetje is ook niet meer helemaal bol en opgezet. Heel af en toe bijt ze nog wat aan dr pootjes, maar durf niet meer van voer af te stappen.

Had voor Hill's ook acana lam geprobeerd en heb een tijd hennepzaad gevoerd, omdat Omega's echt positief zouden zijn bij anaalkliertjes.
Ontlasting is altijd hetzelfde nu en mooi stevig, maar ze kan er goed vanaf.
Fijn dat het "slechts" een hoefzweer lijkt te zijn Maartje. Veel beterschap.

@superpony, ik heb ook Renske geprobeerd, zowel de brok als de gestoomde maaltijden. Helaas kreeg mijn hond hier ook wisselende ontlasting van.....

Sleetje rijden doet mijn hond nooit. Van het ene op het andere moment springt hij omhoog alsof hij in zijn kont geprikt wordt en begint te piepen. Dan weet ik intussen genoeg.

Omega's heb ik ook geprobeerd in diverse vormen, maar de ontlasting bleef wisselend. Nu op de hypo allergene voeding is het echt een heel stuk (95%) verbeterd, maar nog niet optimaal. Over een dag of 5 weer testen op giardia, maar ik denk dat het nog steeds niet weg is.

Eerder al eens ondervonden dat mijn hond heftig reageert op rund en kip. Maar goed, ik ga nu eerst stap voor stap uitvogelen wat er aan de hand is. Jeuk of andere klachten heeft hij absoluut niet. Is hij overigens ook op getest. Dus afkrabsel van poten (of eigenlijk tussen zijn tenen) en oren genomen en onderzocht, maar alles is prima. Vacht is echt prachtig, glanst mooi en zijn gewicht is perfect. Zelf gok ik op een combinatie van een voedselintolerantie én giardia. Dus eerst de giardia maar eens uit zijn systeem krijgen.

Het is zo lastig want elk verhaal is net weer iets anders.

Ik heb gelukkig fijne dierenartsen die me goed adviseren en helpen.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:40

Afbeelding
We hebbend de rijbak omgetoverd in privézwembad :x

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:41

Alleen het opblaasbedje mist nog

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:43

Ze willen ook een glijbaan begreep ik :j :')

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:44

Jeetje, wat een water he! Hier groot deel van de track en rijbak nog droog, maar het stukje track dat nat is is ook echt nat...

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:44

Ik zou er voor de paarden een nudistenstrand van maken. Dan willen ze de glijbaan niet meer

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:46

belle_boef schreef:
Alleen het opblaasbedje mist nog

En de badeendjes

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:48

belle_boef schreef:
Ik zou er voor de paarden een nudistenstrand van maken. Dan willen ze de glijbaan niet meer


:') ze gaan momenteel niet zonder zwemkleding aan het water in nee :')

Ben wel klaar met die regen. Mijn weiland noet nog bemest maar daar wil ik nu geen tractor op

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:49

Oh hier is ook echt alles gewoon dikke blub. Vreselijk!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:13

Zo ziet mijn paddock er ook uit.
De track en de bak zijn overigens nog verrassend droog.
Toen het vanmiddag eindelijk droog was, stonden ze ook in de bak grassprietjes te zoeken.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:22

Ze hebben hier een heel stuk waar ze droog kunnen staan, maar ze gaan altijd hier staan :+

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:35

Mijn nieuwe drainage werkt gelukkig prima, alles is droog :D

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:47

Tegen volgende winter papa maar eens lief aankijken om ook de paddocks te draineren :D Piste is ook kurkdroog haha. leve drainage :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:42

Haha, leuk zwembad. Gister was onze paddock droog en vandaag op de ''plekken'' weer nat en waar we het water naartoe laten lopen stond flink vol. Helaas hadden ze daar gemest, dus stond drollen te vissen. Irritant als ze dan uit elkaar vallen.

Laat ze wel even in de bak en dan rollen ze 40x. Vandaag kregen we een keiharde bui op ons hoofd, dus ik denk, zet ze even op stal. Doe ik nooit, maar dacht, laat ze maar even droog staan, uit zichzelf schuilen ze niet.
Nou, dat werd me dus niet erg in dank afgenomen.

Daarna is het wel de hele tijd droog geweest, maar veel wind.

[***], het is ook echt lastig, want elk voer heeft weer meerdere soorten natuurlijk. Voorheen aten ze hier alles, maar zij begon na sterilisatie te veranderen. De acana lamb grass was ook aardig, maar kreeg daarna die Hill's zd advies. Toen ging het echt slecht en moest ze zelfs geopereerd.
Van Renske geven we alleen de zalm brok en tot nu toe gaat die aardig goed.

Ze houdt iets jeuk aan dr pootjes, maar gaan niet stuk en huid is wel rustig. Ze glimt altijd absurt, ze is zwart en is ook actief. Haar broer is fawn en die heeft iets ander haar.

Tijdens onze zoektocht, want heb voor de acana nog andere dingen geprobeerd, lees je van alles en het gekke is dat je bij elk voer wel goede en slechte ervaringen leest.

Wij letten overigens ook op de Omega's, omdat die effect konden hebben op gedrag. Ons reutje is een hond met verleden en was ook ontzettend onstabiel op de Hill's.

Maar ja, broer en zus en hij heeft nooit jeuk, nog nooit oorontsteking gehad etc. Ze hebben wel zelfde ontlasting. En hij is ook geholpen. Het is echt heel lastig soms.

Hopelijk krijg je antwoorden binnenkort.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:16

Hier is de helft van de padock ring (om de wei)
Droog, een Lange zeide loopt een sloot langs. Toch staan ze altijd op het natte gedeelte als ze buiten staan :Y)

Kayne heeft alleen lichte rotsttaal dus zou t fijn vinden als meneer gewoon droog gaat staan.

Hoe is de gezondheid bij jullie? Er heerst hier echt een redelijk extreme influenza. Lang geleden dat ik zo ziek ben geweest en zo lang! 5 volle dagen echt hoge koorts rillen spierpijn koud/over verhit hoofdpijn misselijk verkouden keelpijn echt feestje!
Dochterlief precies zo...
zelfs de Gastouder en haar man, haar dochter en 2 klein kinderen, n ander oppas keentje, iedereen lag in de lappenmand.

Vandaag weer aan het werk.