Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:15

Mooi plaatje de 3e foto!

Om 09.30 komt een meisje kijken om Jewel te verzorgen.
De oude heb ik vorige week gezegd dat het beter is dat ze stopt.
Ben benieuwd!

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 09:55

Benieuwd of het klikt met de nieuwe verzorgers Karin

Mooie winterplaatjes

Een aangelopen shet? Hoe gaat dat verhaal. ik heb dat 10 jaar geleden gehad maar dat waren 2 onopgevoede hengsten die de boel op stelten aan het zetten waren en ik kon niet werken omdat de politie vond dat ik verantwoordelijk was tot de eigenaar gevonden was en ze zowel elkaar als mijn andere paarden aanvielen.

Voordeel van een evt ander huis kopen is dat nu ineens alle kleine achterstallige klusjes aangepakt worden in en om huis. Ineens ziet ook manlief allerlei kleine dingen die wij zelf al niet meer zien, een stukje missende plint, een dorpel in de garage die mist etc. Mocht het huis niet doorgaan ( wat ik verschrikkelijk zou vinden) zijn die dingen wel opgeknapt

Zo, warm aankleden, ik heb over 30 min rijles brrr

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:31

Ik hoop dat het klikt! Altijd moeilijk zoiets.

Lynn, ben even gaan terug lezen. Jullie hebben al een bod gedaan? Ik duim!

Iets meer als een jaar geleden stuurt mijn vriend me een bericht van mijn merrie, de pony die er altijd bij stond en dus de shetlander waar het over gaat.
Hij kwam aangelopen over het bospad (loopt naast ons huis). Vriend heeft de poort open gedaan omdat hij verder op straat zou uitkomen en is dan zo bij onze paarden gelopen.
Heb dan direct een oproepje op fb geplaatst. Na wat rondgebel de eigenaar gevonden. Stond oorspronkelijk op een wei aan de andere kant van het bos. Blijkbaar al meerdere malen ontsnapt. Stond ook helemaal alleen, was nog hengst en kreeg niet al te veel eten.
Uiteindelijk heeft hij hier meer dan een week gestaan. Ze gingen hem telkens ophalen maar dan kwam er niemand.
Ik was net niet thuis als ze dan toch onaangekondigd kwamen. Vriend toevallig was. Heeft ze dan aangesproken. Hebben pony redelijk brut vastgegrepen en uiteindelijk meegenomen. Vriend had toen al slecht gevoel dus had al gezegd voor €25 laat je hem maar hier.
Pony was volgens hen €500 waard want had papieren en was dekhengst.
Paar weken niets meer van gehoord en opeens stond hij hier terug. Of we hem nog steeds wilde hebben.
Konden we uiteraard niet nee zeggen.

Ondertussen is hij gecastreerd en tandarts etc erbij geweest. Hebben wel omheining overal moeten aanpassen want hij is heel klein en veel manen dus elektriciteit voelt hij niet.
Maar het is echt een schatje. <3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 10:40

En MML? Is de GVR echt V geweest? :D
Karin, fijn wakkere paarden. Daar is het nu echt het weer voor. Lekker fris. Voorlopig nog niet geschikt als kinderpony dus ;)
Rover, nu nog wel. Over een maandje waarschijnlijk niet meer :+
Anke, dat is luxe zo’n winter locatie.
Hoi Kirr :wave: leuk zo’n aanloop shet. Mooie foto’s! Heerlijke bak heb je.

Het is echt heerlijk buiten. Fris, zonnig en sereen. Alleen maar geluiden van kauwende en briesende paarden op de achtergrond <3 en af en toe een sloffende zuchtende Shire als ie van voerbak wisselt.. :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:42

Heb hier wel eens een hele kudde aan gelopen gehad, echt niet grappig zoiets..

Krijg nu een reactie van iemand die mijn pensionplek wel ziet zitten, met een kleintje en klinkt alsof het zou passen :roll:
Uiteraard _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:39

*\o/* .

Ja Selka, ben trots op hem!! Wilde eigenlijk eerst wat in wei met hem rijden, maar drafje was niet je van het en ook glad natuurlijk (ik zal dus de les voor dinsdag wel weer af moeten zeggen, want ook natte sneeuw verwacht hier), dus ik heb mijzelf de spreekwoordelijke schop onder de kont gegeven en we zijn gaan rijden. Ons straatje uit (20 m) moest ik hem er echt doorheen drijven (ganzen en zon veiligheids lint gespannen op een stukje en eenmaal de hoek om ging het wat beter. Zwalkte wel alle kanten op haha want hij kijkt ontzettend om zich heen. Halverwege een man met 2 Deense doggen en toen stond GVR wel gelijk stil. De beste man vroeg of hij bang was en ik uitgelegd dat 1e x erop buiten was dus hij alles eng vind, wil die man weer naar binnen lopen. Dus ik zeg nee hoor hij moet er toch aan wennen. Honden en hij vonden het erg spannend en Woody schrok wel even toen er 1 begon te blaffen maar kreeg hem uiteindelijk gewoon weer verder. Naar einde van die straat gelopen op kruising auto gepasseerd en weer terug. Hartstikke braaf tot we weer in ons eigen straatje waren daar schrok hij een paar keer van wat aarde op de weg en gabber de buurhond die heel rustig op stond en hem uit de weg ging. Haha. Maar als dit zijn stressmode is en dit het heftigste gaat zijn wat hij doet, ben ik serieus spekkoper! We gaan het zien...
Had wel het idee dat hij het buiten spannend ook erg leuk vond, oortjes zijn geen moment naar achter geweest hihi.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 11:50

Azmay, je wil er nog wel iemand bij? 2 kleintjes is ook leuk :)

Wat goed MML! En inderdaad alleen door het mee te maken kan hij er aan wennen. Hij zal heerlijk dutten vandaag zo te horen. Geniet van de roze wolk :D

Wat dat betreft is het handig om honden te hebben. Die van mij schrikken niet meer als er uit het niks blaffende honden verschijnen. 2 van de 4 gaan er op af en de haf is echt gemeen en trapt als hij de kans krijgt. Ook niet echt handig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:54

Azmay schreef:
Heb hier wel eens een hele kudde aan gelopen gehad, echt niet grappig zoiets..

Krijg nu een reactie van iemand die mijn pensionplek wel ziet zitten, met een kleintje en klinkt alsof het zou passen :roll:
Uiteraard _O-



Volgens mij nav mij. Ik had iemand getipt. Shet past dr altijd nog bij of niet?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:17

Ik heb zelf ook een felle poedersuiker die elke ochtend als Woody langs haar tuin komt, het hek zowat opvreet, doet hem niks. En onze buurhond waar hij daarstraks ook van schrok vind hij normaal ook niet eng, maar dan loop ik er wel naast.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:19

Lynn_Nikita schreef:
Azmay schreef:
Heb hier wel eens een hele kudde aan gelopen gehad, echt niet grappig zoiets..

Krijg nu een reactie van iemand die mijn pensionplek wel ziet zitten, met een kleintje en klinkt alsof het zou passen :roll:
Uiteraard _O-



Volgens mij nav mij. Ik had iemand getipt. Shet past dr altijd nog bij of niet?


Was even van mijn doen, ideaal gezien had ik er dan geen van mezelf gekocht als er zoiets bij komt :+
Nou ik het even bezink valt het op zich wel mee natuurlijk, 3 is een mooi aantal. Ga dadelijk eens zitten voor een mailtje terug. ;)

Wat fijn dat het zo goed ging MML!
Heb zelf net ook een mooie ronde gemaakt, uiteraard voor het eerst ooit een ander paard tegen gekomen en dan nog een tractor op een stuk waar je amper aan de kant kon maar wel heerlijk zo. Begin de lol in het rijden weer terug te krijgen :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:31

Wat goed dat je op pad bent geweest MML! Wat jij zegt van spannend en toch leuk herken ik wel bij Fernando. Die vindt het allemaal ook retespannend op buitenrit, maar toch is het eerste wat ie doet na het opstijgen naar het hek lopen, want hij vindt het maar wat leuk.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:38

Nou ben echt heel trots op hem. En we zijn alleen maar het straatje hier uitgelopen en weer terug en ik moet er voorlopig nog niet aan denken om een tractor tegen te komen. Maar hij is nog maar 6, net 3 mnd hier en ikzelf die door leeftijd en lang niet rijden toch best onzeker ben in dit soort dingen (als ik van die hoogte af flikker op de weg ben ik nog niet jarig) en het toch alleen moeten doen (zonder ervaren paard of desnoods fietser die meegaat), vind ik hem echt een bikkel!!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:52

MiniMeLona schreef:
Nou ben echt heel trots op hem. En we zijn alleen maar het straatje hier uitgelopen en weer terug en ik moet er voorlopig nog niet aan denken om een tractor tegen te komen. Maar hij is nog maar 6, net 3 mnd hier en ikzelf die door leeftijd en lang niet rijden toch best onzeker ben in dit soort dingen (als ik van die hoogte af flikker op de weg ben ik nog niet jarig) en het toch alleen moeten doen (zonder ervaren paard of desnoods fietser die meegaat), vind ik hem echt een bikkel!!

Heel stoer!

Diva is ook pas 5,5 maar die is van veulen af aan al bezig met dit soort grapjes en ken ik ook al zo lang. Eraf vallen ben ik met dat ponypaard ook wel bang voor stiekem hoor :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:09

Fernando is 4,5 en 'licht aangereden', zal ik het maar noemen. We kunnen stappen, draven en hebben stuur en rem. Meer hoeft van mij ook nog niet, maar het maakt wel dat ie nog vrij groen met alles is. Geeft niet, komt allemaal wel.

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:25

Fijn dat zo goed ging MML, smaakt vast naar meer ;-)

3 is handig Azmay, als je dan gaat rijden of paar dagen op vakantie met paard staan er nog 2 thuis....
En helemaal als de mensen van de pony wat mee kunnen helpen bij de verzorging.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:41

Goed van jullie MML.

Ik ben net met Rosie en mijn dochter op pad geweest. We hebben ongeveer 4km gedaan. Ook blaffende honden. Ging super. Ze keek even en verder. Nog wel veel hinniken. 2x spoor over en een 80km weg. Laatste stuk langs de 80km weg gereden super braaf. Even bij ons huis langs. Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:51

Bij de GVR zit de basis in de bak er veel beter in als bij mijzelf ;) .
Maar buitenrijden en dan bedoel ik op de weg in zijn uppie heeft hij nog nooit gedaan geloof ik. En auto's heeft hij niks van, maar groot verkeer en klapperende aanhangers vind hij aan de hand nog doodeng, dus die kom ik liever nog niet tegen als ik erop zit zeg maar.
En ik kan niet zo veel meer in de wei nu (ik heb alleen in de vroege ochtend energie genoeg om erop te klimmen) en dat werkt niet met aanvriezen en ontdooien van de grond, te glad gewoon. dus van de week lekker nog een paar keer aan de wandel met meer verkeer omdat het door de week is en dan flik ik het de volgende zondag wel weer om erop te zitten en proberen datzelfde rondje wat ik normaliter wandel te gaan rijden. gewoon in stap de eerste keer en zo ga ik het denk ik steeds verder uitbouwen naar bv datzelfde rondje door de week rijdend te gaan doen? Zo kom ik hopelijk de winter wel door met hem en kunnen we misschien zelfs in het voorjaar verder erop uit samen... En nu maar bidden dat hij dat echt net zo leuk vind als mij, zodat we de wei/bak zo weinig mogelijk gaan zien nog.. ;)

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:05

Welkom terug kirr.

Minimelona, azmay en kvulden goed bezig allemaal!

Ik ben vanmorgen met Twix het bos is geweest. Rondje gedaan wat we wel vaker rijden, gaat altijd goed. Vandaag ook tot we bij de splitsing naar het favoriete galop pad van kliek kwamen. Daar ging ze dus zeer vastberaden de andere kant op. Prima, maakt voor het rondje niets uit maar ik vond het heel bijzonder.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:26

Oef ik zou compleet stuk zijn gegaan op zon moment Foreverkliek....

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:21

Azmay, gefeliciteerd met je pony. :)

Hey Kirrr, welkom back :)

Karin, hoe ging het met het verzorgmeisje?

MiniMeLona, Wat goed dat je gereden hebt! En die spanning buiten gaat vanzelf beter, gewoon heeeel vaak doen :D Lekker van genieten!

kvulden, Wat een leuke foto's, lekker samen op pad! Braaf van Rosie.

Dat is wel bijzonder Foreverkliek...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:06

Net terug van een heerlijk weekend bos met vriendlief, vrienden en honden. Echt relaxed en gezellig. Vriendin heeft voor de pony's gezorgd.

Ik zag een nieuwe aanwinst voorbij komen, wat een leukerd :j. En 3 is inderdaad fijn, kan er wat gemakkelijker eentje weg!

MML: +:)+ voor jou!

Kvulden, je woont wel krapjes daar := >;)

Wat bijzonder van Twix....

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:09

Goed bezig MML!

Zal je net zien Azmay :+
Hier zou een 3e erbij ook beter zijn merk ik aan ze.
Maar ik wil geen van mezelf dus moet ook maar net de goede treffen dan..

Brave Rosie kvulden! Leuk!

Klinkt als een heerlijk weekend ClauH!

Meisje was wat timide en verlegen (ze is ook pas 17) en Jewel liet zich echt van dr slechtste kant zien: nerveus, draaierig, kop in de lucht, overal van schrikken etc :=
Desondanks bleef ze rustig en eindigde ze ontspannen.
Ze komt morgen weer :D
We hebben een proeftijd van een maand afgesproken en ze zal zo'n 2x per week komen. Ben benieuwd!

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:55

Karin, verzorgmeisje klinkt goed. Rustig blijven is uiteindelijk de basis van alles.

Azmay, 3 is wel leuk!

Kvulden; klinkt alsof jullie plezier gehad hebben.

MiniMe, vertrouwen opbouwen! Alle paarden zijn nu vrij nerveus heb ik het gevoel. Combi van kouder weer en allerlei dat rondvliegt.

Chasey; thanks!

Ik ook nog snel paard gehaald om thuis even te rijden en dan net voor zonsondergang terug.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:33

I know Kirr! Ik bedoelde juist te zeggen dat mijn huidige GVR zo veel relaxter is als dat Lona mijn overleden tuiger merrie was, dus in dat opzicht ben ik spekkoper. Als zijn schrikreacties zo blijven zoals ik het nu vandaag heb kunnen inschatten zijn die niets vergeleken bij haar en haar had ik al 10 jaar, hahaha.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:00

ClauH schreef:
Kvulden, je woont wel krapjes daar := >;)


_O- _O-