Welke voerton zoek ik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 18:21

Ja, ik ben dus op zoek naar een fijne voerton. Mijn huidige voertonnen zijn zo'n witte met rood deksel (erg fijn in gebruik maar duuuur...) en van die groene (op zich ook prettig, iets minder handig deksel. Maar groen :r ). Ik zoek een ton waar 20 kilo brok of muesli in kan, met een draaideksel, niet groen (en liever ook niet oranje) en betaalbaar. 20 euro vind ik wel duur zat eigenlijk.

Wie weet welke ton ik zoek? :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:26

Ik heb van die ‘afvalbakken’ met zo een draaidop die dan onder 3 of 4 plaatjes vastdraait.
Weet zo even niet meer hoeveel liter maar er passen 2 zakken havens basisbrok in.
Kost zo uit het hoofd 10 of 15 euro.

Edit: deze

Afbeelding

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:32

Ik zeg: voertonnen.nl ( :') )

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 18:39

Die vind ik inderdaad net hilli. In de categorie rond 50 liter zijn de modellen die me op het eerste gezicht aanspreken allemaal met tweedelige deksel en dat is niet helemaal wat ik zoek.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:44

En toch maakt het in het dagelijks gebruik niet uit. Het sluit goed af (voor mij prioriteit nummer 1) en werkt makkelijker dan zo'n deksel met zo'n klemband.

Kruizinga.nl heeft ook nog wel.eens aardig spul liggen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 18:47

Ik vind het wel uitmaken. Die met tweedelige deksels vind ik niet fijn. Schroef niet en klem niet.

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:50


Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:51

Die is groen :')

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:53

Ach ja, bijna zwart :o

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 19:01

Nee niet bijna zwart. Groen. En dus lelijk.

M_I_K_A

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:22

Ik heb het voer van mijn dieren (paard, hond, konijnen/cavia’s in biertonnen, vergelijkbaar met de afbeelding . In de 40l versie past een voerzak van 20 kg en dan heb je nog ruimte over. (1emmer (10l) ongeveer denk ik)
De tonnen zijn zwart met zwart schroefdeksel.


Afbeelding


Bij Eemland diervoeders in Soest betaalde ik toen 18,95 voor de laatste ton. De eerste 3 heb ik ergens anders besteld, weet niet meer waar en voor hoeveel.

Echt een aanrader, stevige tonnen, snel goed af te sluiten, zonder zo’n akelig ijzeren ring die verbuigt (die hebben we op mijn werk)

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 19:25

Die heb ik helemaal nooit gezien bij Eemland? Ze hebben wel een tijdje blauwe voertonnen gehad en ik heb nog steeds spijt dat ik er daar geen van gekocht heb toen. Zal eerstvolgende keer eens vragen wat ze hebben staan. Wat jij laat zien is inderdaad iets wat geschikt zou zijn :j

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:45


Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:55

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar deze mag je zo bij mij op komen halen. Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 19:59


Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:04

Graag gedaan. Was een toevalstreffer bij een rondje Googelen.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 20:06

Wat kun jij goed googelen :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:06

Tis m'n werk. :+

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:20

Ik woon in De Bilt bij Utrecht

M_I_K_A

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:47

Koper schreef:
Die heb ik helemaal nooit gezien bij Eemland? Ze hebben wel een tijdje blauwe voertonnen gehad en ik heb nog steeds spijt dat ik er daar geen van gekocht heb toen. Zal eerstvolgende keer eens vragen wat ze hebben staan. Wat jij laat zien is inderdaad iets wat geschikt zou zijn :j


Ik heb m eind januari daar gekocht, ik kwam door de winkel toen ik met mijn hond naar de trimsalon ging.
Misschien een nieuw product? Alhoewel, het is alweer bijna een half jaar geleden, bedenk ik me nu... :+

Over 2 wkn heb ik weer een afspraak, zal eens kijken of ze ze nog hebben.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 00:56

Hmm... die blauwe tonnen die ik zag was langer geleden.

Deze maand moet ik nog naar Eemland toe om een nieuwe zak voer. Ik heb eigenlijk geen idee wat het brokpeil in mijn huidige ton is, mocht jij eerder in de winkel zijn dan ik dan zou het fijn zijn als je 't kon vragen :)

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 02:25

Voerton intypen op mp + aantal km wat je wil reizen er voor en kijken wat er aangeboden wordt. Tonnen met klemdeksels zijn lastig, maar tenzij een pony er bij kan en ze om kan gooien/deksel wippen is die klem ring niet echt noodzakelijk. Al doe ik wel zak in de ton ipv leeggieten, scheelt rommel en dus schoonmaken ton voor mij.
Ik heb er hier meerder in gebruik, maar klemmen liggen er los om of er helemaal vanaf. Nu fluctueerd het nogal op een of andere duistere reden hoe lastig elke klem open en dicht gaat. Is in elk geval per ton verschillend, snap dat dat geen fijne gok is om te nemen, je zal net een frustratie exemplaar treffen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 02:48

Ik heb verschillende gehad, maar nu alleen nog een groene, omdat daar meer in kan en ik leeg een baaltje optiform daarin.

Wil je per se een ton. Waar we huren stond al een nette houten kist. Deze is van binnen afgetimmerd met zinken ( denk ik ) plaat en komt helemaal niks bij, geen vocht, geen muizen etc. Ik heb niet echt zakken voer, maar hij is compact van maat en er zouden gerust 4 zakken in kunnen staan.

Wij gebruiken hem voor onze westernpads, zodat muizen daar niet aan komen.

Ook ene klein diepvrieskistje werkt wel fijn. Is wit :) Of je spuit hem in de gewenste kleur.

O, ja, wij hebben ook een grijze prullenbak gebruikt voor heen met een klep. Werkte echt super fijn. Deksel eraf, zak voer erin, deksel erop en alleen klep open en dicht om te scheppen. Die mag nu gewoon prullenbak zijn. Is plastic, maar na al die jaren nog prima ook.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 03:27

Tamary ik heb uiteraard op marktplaats gekeken.

superpony schreef:
Wil je per se een ton. Waar we huren stond al een nette houten kist. Deze is van binnen afgetimmerd met zinken ( denk ik ) plaat en komt helemaal niks bij, geen vocht, geen muizen etc. Ik heb niet echt zakken voer, maar hij is compact van maat en er zouden gerust 4 zakken in kunnen staan.

Wij gebruiken hem voor onze westernpads, zodat muizen daar niet aan komen.

Ook ene klein diepvrieskistje werkt wel fijn. Is wit :) Of je spuit hem in de gewenste kleur.

O, ja, wij hebben ook een grijze prullenbak gebruikt voor heen met een klep. Werkte echt super fijn. Deksel eraf, zak voer erin, deksel erop en alleen klep open en dicht om te scheppen. Die mag nu gewoon prullenbak zijn. Is plastic, maar na al die jaren nog prima ook.

Ja ik wil persé een ton. Dat komt doordat ik geen zadelkamer heb, alle paardenzooi inclusief voer staat dus thuis, in mijn kelderbox van bijna 2 bij 2 waar ook gewoon mijn fietsen, kerstspullen en wat stoffelijke overblijfselen van kinder- en studententijd in moeten. Naast mijn zadelkast (eigenlijk: paardenzooikast bij gebrek aan paard wat een zadel kan dragen) heb ik een nisje waar 1 ton (met muesli) past bovenop een open kastje waar 1 andere ton (met brok) in staat. Het past allemaal letterlijk op de millimeter, ik zou er zo mee in een Ikea-achtige slim-inrichten-reportage kunnen. En dan nog een derde (momenteel met Coolstance), die staat vóór mijn kast op zo'n laag wieltjesding voor plantenpotten zodat ik ook nog bij de dekens en het omheiningsmateriaal enzo in de kast kan. Het kan allemaal nét maar ik moet er geen grote of lompe dingen gaan neerzetten. Het is al behelpen. Overigens zit de ruwvoermix in kratjes die bovenop de kast staan en dat geldt ook voor hennepzaad en voor de kruidenmix voor mijn merrie. Dat is allemaal niet zo veel volume. Maar voor spul uit grote zakken wil ik graag tonnen en mijn doel is nu om van die lelijke groene krengen af te komen.

Voer gaat bij mij zonder zak in de tonnen. Met zak vind ik irritant, moet je steeds IN die zak frommelen als je bij het voer wil. Dus de deksel moet degelijk zijn.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:04

Een goed af te sluiten bak/kist kan ook niet daar staan? De bak die bij ons staat, is zelf gemaakt en kan je zo van vorm maken als je zelf wil, maar ideaal omdat er geen vocht en beesten in komen. Vorige mensen gooide voer er zo in.

En die witte Ikea stapelbakken? Die heb ik buiten staan bij huis voor glas, papier en flessen. Die kan je van voor af scheppen dan.