Welke voerton zoek ik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hilli

Berichten: 22947
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:58

Die IKEAbakken zijn ongeschikt voor voer wat op een onafgesloten plek staat. Alles wat groter is dan een muis kan er vrij makkelijk naar binnen, omdat de klep vrij licht is.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.


x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:24

Wij gebruiken op stal al jaren die witte stapelbakken van de IKEA. Sterk materiaal, gemakkelijk in gebruik en er gaat lekker veel in! Ze staan in een niet afgesloten ruimte; heb nog nooit last van een open klep of ongedierte gehad :)!

Djimmie <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:35

Ken ook veel mensen en stallen die deze bakken gebruiken. Juist omdat je hoog kan stapelen, ze in een kleine ruimte kwijt kan en vanaf de voorkant kan scheppen.

Je moet vooral geen voer morsen, want dan begint de ellende.

Wij verkochten voer en zodra de eerste pallets neergezet waren, kwamen er muizen.

Nu heb ik alles afgesloten, maar had mariadistelzaad in een plastic emmertje van pit-pit.com Daar hebben zw dwars doorheen gegeten. Ik werd eerst boos op mn man, waarom hij het emmertje molde steeds.....Later zat een gat in de deksel en zat plastic ook in mn zaad, dus alles weg kunnen gooien.
Dat zet ik nu dus in mn kist of groene ton. Daar komen ze echt niet doorheen. De dikke emmers, mn voerton en afvalbak, heb ik nooit muizen in.

Heb wel een dekenkist waar ze continu in zaten, maar daar komen ze door handvat gaten heen.

Je zou ook op elke klep 1 steen kunnen leggen. Ik vind ze zelf ideaal. Heb er 3 op elkaar onder een trappetje staan. Kan best veel in.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 19:44

superpony schreef:
Een goed af te sluiten bak/kist kan ook niet daar staan? De bak die bij ons staat, is zelf gemaakt en kan je zo van vorm maken als je zelf wil, maar ideaal omdat er geen vocht en beesten in komen. Vorige mensen gooide voer er zo in.

En die witte Ikea stapelbakken? Die heb ik buiten staan bij huis voor glas, papier en flessen. Die kan je van voor af scheppen dan.

Dan moet het een bak zijn die toevallig net qua afmetingen in dat nisje past. Die witte bakken vind ik ongeschikt, bovenop de TON moet nog een kratje met bakjes voer voor de hele week.

Lukt het je denk je om je er bij neer te leggen dat ik op zoek ben (was) naar een geschikte voerton? Ik vraag niet waar ik mijn voer in moet bewaren. Van de verschillende opties ben ik op de hoogte. Ik vraag waar ik een betaalbare, niet-groene voerton kan vinden.

Hilli schreef:
Die IKEAbakken zijn ongeschikt voor voer wat op een onafgesloten plek staat. Alles wat groter is dan een muis kan er vrij makkelijk naar binnen, omdat de klep vrij licht is.

En als het kleiner is ook. Enige dier wat ik in die ruimte gespot heb is een zilvervisje maar die hoef ik niet in m'n voer.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:31

Ik heb deze tonnen, de grote blauwe zijn best buikig en daar kunnen qua volume wel 4 zakken voer in als je de zakken leeg kiept. Passen ook twee zakken naast elkaar in met een beetje mikken.
De kleine blauwe met rode deksel past goed een hele zak in.

Afbeelding

De eukanuba tonnen zijn van metaal en past net geen zak in denk ik, nooit geprobeerd want niet bij de paarden gebruikt.
Zijn wel smal dus makkelijker in een hoekje te proppen.
Afbeelding

De eukanuba's mag je hebben. De blauwe gaan nog niet weg en dienen als voorbeeld.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-07-18 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:05

Bij de Boerenbond hier staan verschillende soorten voertonnen wellicht dat ze die bij jou in de buurt ook hebben.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-07-18 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: off-topic verwijderd

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:44

Ik wilde al zeggen, kijk op MP naar een oud diepvrieskistje, daar kan je aparte vakken in maken zodat je ook verschillende soorten voer er in kunt doen.
En ze zijn vaak gratis af te halen en goed afsluitbaar.
MAAR..... het is geen ton en niet rond en niet met een ronde deksel _O-
En past waarschijnlijk niet in je nisje.

Die blauwe tonnen die Cissy zegt die heb ik ook, deksel bestaat uit 1 deel die je vast kunt schroeven, maar ik moet zeggen dat ik ze af en toe heel erg lastig losgedraaid krijg. Net zo als die oranje deksels die uit 2 delen bestaan. Ook van die ondingen.

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke voerton zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:33

Ik heb deksels met een klemring op deze tonnen. Ben er aardig handig mee met open/dicht doen. Kan ook een slotje aan.
Die kleine met rode deksel moet je draaien en kan geen slotje aan.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ik_is_Ik, JJ4 en 82 bezoekers