Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:55

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze de hele winter amper naar het weitje hebben gekeken. Dat zat dicht, maar ze stonden er nooit en hingen ook niet over draad te kijken. Toen het begon te groeien, begonnen ze daar pas wat te hannesen.

Nu het gras droog is en zo goed als op, maak ik me niet zo druk. Weitje is voorlopig gewoon dicht en ik denk dat paarden prima zelf ook doorhebben dat er nu droogte en niks is daar.


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:11

Hier zijn ze er ook al sinds de droogte niet meer op geweest.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:24

Mijn pony's staan ook niet op de wei normaal gesproken. Een heeft nu een veulen aan de voet dus die gaat overdag wel een aantal uur de wei op met grasmasker. Dat gaat redelijk goed qua vetophopingen maar er hangt een buik onder dat wil je niet weten. Ook nog een deel van de dracht natuurlijk.
Tot voor kort hadden ze onbeperkt hooi, maar mijn andere pony is helaas toch hoefbevangen geraakt. Ze krijgen nu niet meer onbeperkt hooi, maar er hangt wel altijd stro om te knabbelen.

Hoe doen de mensen dat die 4 a 5x per dag voeren?

Eapy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:42

Oeh interessant, ik volg ook eventjes!

Mijn welsh cob merrie krijgt al bijna een jaar geen gras meer. Ze is extreem allergisch voor de pollen en gaat erdoor ontzettend hoesten. Ook hebben we jaren gedacht dat ze zomereczeem had, maar de jeuk bleek een reactie op het gras.

Ze staat nu in een zandpaddock, naast de weides. Hier kan ze haar vriendjes zien en aanraken en knuffelen, maar wel over een hek heen. Verder heeft ze aan haar stalletje een grote stenen uitloop. Het was in het begin even wennen, maar vooral voor mezelf. Ik maakte me veel zorgen dat ze het erg zou missen en gefrustreerd zou worden... Maar ze is zo gelukkig als maar kan. Ze is in jaren niet zo happy en gezond geweest. Ik denk dat ze weet dat het niet goed is voor haar - ze probeert bijv ook niet de grasjes naast de paddock te eten, waar ze makkelijk bij kan. Het was wel even zoeken naar een plekje waar mijn pony op de paddock zou kunnen zonder gras, en mijn andere paard wél gewoon de wei op, plús dat de kleine niet alleen zou staan - maar dat is gelukt en we zijn super happy!

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 20:32

Dank jullie wel voor de reacties allemaal. Erg leuk en leerzaam om al die ervaringen te lezen!

Ik neig er naar om haar in ieder geval voor een langere periode van het gras af te houden. Mijn huidige plek heeft helaas alleen een kleine zandpaddock. Ik heb de afgelopen weken wat andere plekken bekeken, maar iets geschikt vinden voor een hoefbevangen paard is erg lastig. Ik heb nu op mijn huidige plek gevraagd of ik op eigen kosten een track rondom een van de weides mag laten aanleggen uitlopend op de paddock. Hier gaan ze over denken. Hopelijk gaan ze akkoord en anders gaat de zoektocht verder.

Blijf gerust posten want vind het erg interessant om te lezen!

Voor degenen die niet onbeperkt voeren, hoe vaak voeren jullie? Hoeveel kg? Welke tijdstippen?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:04

4x hooi en 1 a 2x brok; 9-12/13-16 en 22* hooi (*dubbele portie voor de nacht) en mijn oudje krijgt 's ochtends brok en beiden 's avonds om 7-8 uur. Er gaat ong een baal van 18-20 kilo per dag door, soms hou ik een plak over :)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:46

Mijn haflinger staat in een groep in een Hit Actief. Met mooi weer mogen ze dagelijks een uurtje snacken op de wei, maar in principe staan ze op hooi.
De Hit is zelf deels verhard, deels zand. Met grote schuilstal, overkapte voerstations (8x hooi, 1x vitaminebrokje). Hier staan wat foto's: http://www.dewolfskuil.nl/Paardenpension_3.html
Het hooi staat op tijdklok ingesteld, naar individuele behoefte per paard.

Hiervoor stond hij op een kleine PP. Ook verhard, zand en op hooi. Met een doorloopstal met stro. Ook een fijne stal, maar wel wat klein qua oppervlakte. Huidige stal heeft veel meer ruimte en dat merk je wel aan de rust in de groep.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:00

De ruimte moet natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de grootte van de groep :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:00

Afbeelding
Dit was mijn paddockje van de winter, is totaal 800 vierkante meter, achterin zou ik ideaal gezien de leem vervangen door goed paddockzand maar 1 stap tegelijk. De paarden hebben binnen een schuilstal van 4x7. Ze zijn met zijn 2en en eten per paard meer dan 15 kilo hooi als ik ze niet beperk, dus ik ben creatief geworden met slowfeedernetten en geef 2 of 3 keer per dag terwijl ze ook nog een bak "lekker" stro hebben staan.

Heb op 100 meter afstand nog een weitje met 2000 vierkante meter koeiengras, daar kom ik het hele weideseizoen mee door. Ik moet zeggen dat ze wel echt zichtbaar genieten als ze er op mogen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:01

Onze paarden zouden het gras heel hard missen. Ttz. niet het gras op zich, maar het rondstruinen op de wei enzelf op zoek gaan naar het lekkerste sprietje.
Vroeger stonden de paarden op een wei een paar km van huis. Op een bepaald moment kwam er plotse vorst na een hele natte periode. De weide werd echt te gevaarlijk om op te lopen. Dus paarden mee naar huis, daar hadden ze elk een box en samen een paddock van 20x20m. Leuk, de paarden aan huis, ze kregen door de dag regelmatig een extra hapje, wat wortelen of oud brood, ook iedere dag nog wat aan de hand grazen op het gazon en op het eerste gezicht waren ze wel tevreden.
Toen de vorst voorbij was brachten we hen onder het zadel terug naar de wei. Ok, ze waren fris, maar braaf onderweg, ook in druk verkeer. Maar toen we hen loslieten in de wei hadden we ineens 2 veulens ipv 2 paarden van middelbare leeftijd. Rondgalopperen, bokken, steigeren, grazen en gaan rollen, dit probeerden ze allemaal tegelijk, wat een redelijk gek resultaat gaf. Na een paar minuten kwam er een tevreden gebries en gingen ze neus aan neus wintergrasjes knabbelen.
Ze hadden hun punt wel gemaakt ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:21

Gambler21 schreef:
Dank jullie wel voor de reacties allemaal. Erg leuk en leerzaam om al die ervaringen te lezen!

Ik neig er naar om haar in ieder geval voor een langere periode van het gras af te houden. Mijn huidige plek heeft helaas alleen een kleine zandpaddock. Ik heb de afgelopen weken wat andere plekken bekeken, maar iets geschikt vinden voor een hoefbevangen paard is erg lastig. Ik heb nu op mijn huidige plek gevraagd of ik op eigen kosten een track rondom een van de weides mag laten aanleggen uitlopend op de paddock. Hier gaan ze over denken. Hopelijk gaan ze akkoord en anders gaat de zoektocht verder.

Blijf gerust posten want vind het erg interessant om te lezen!

Voor degenen die niet onbeperkt voeren, hoe vaak voeren jullie? Hoeveel kg? Welke tijdstippen?


Ow, mooi als stal daar aan mee wil werken. Dan kan je paard dus ook contact maken met de rest en veel bewegen.

Wij voeren wel onbeperkt, dus heb je niks aan. We hebben op meerdere plekken hooi in netten op 2 plekken, dus ze staan niet stil en gaan van ene plek naar de andere. De ene dag verdelen we 2 baaltjes, de andere dag 1, omdat we alleen aanvullen. Maar we hebben 2, nu 3nog soorten hooi en mixen dat.

1 partijtje hooi was wat minder en week ik door en door nat en gaat in het hooihuisje. Als ze op het weitje staan, komen ze vanzelf er weer af als ik hooi heb gevuld of ze hun hapje geef.

Het is bij die van ons echt het idee dat ze er even op mogen. Als ik aankom, gaan ze die richting op. Daarna komen ze dus vanzelf eraf en daarna malen ze er ook niet meer om. Ze hebben de wei dan ook niet nodig om te rennen of gek te doen, want dat kunnen ze 24/7 op de zeer grote zandpaddock en het pad.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:23

DubbelDun schreef:
De ruimte moet natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de grootte van de groep :)

Daar sla je de spijker op zijn kop :)
En de groep moet stabiel/rustig zijn :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:25

Sclimpre schreef:
Ze hadden hun punt wel gemaakt ;)
Tuurlijk genieten ze er van, alleen is het voor sommige paarden en gras als 'a kid in a sugarstore'; ze hebben het best naar hun zin maar komen er ziek vandaan. Dus moet je ze tegen zichzelf beschermen en helaas betekent dat vaak 'minder tot geen gras'...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:28

Amanda schreef:
DubbelDun schreef:
De ruimte moet natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de grootte van de groep :)

Daar sla je de spijker op zijn kop :)
En de groep moet stabiel/rustig zijn :j


Maar het ligt dan ook nog eens aan je indeling. Heb je vooral veel pad, te smalle paden bijv en niet een groot veld. Of staan de voerplekken ongunstig etc etc

Er worden op veel plekken teveel paarden op kleine ruimtes gehouden. Op een vierkante wei kunnen paarden bijv de hoek ingedreven worden en dat is ook niet gunstig bij een grote onrustige kudde.

Paarden goed introduceren, voldoende ruimte die gunstig ingedeeld is, veel voerplekken en beschutting kan veel ellende voorkomen. En ook gewoon nee durven zeggen als een paard niet in een kudde past of als je vol staat.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:34

Geen paden. 1 zandpaddock van 25x15 (?), doorloop stal van formaat van een paar grote boxen en een verharde plaats met hooiruif (12 plaatsen) van 15x10 (?). Afmetingen zijn wat gegokt, want het liep niet helemaal gelijk.
De groep die er stond heeft in het jaar dat ik er stond wat gewisseld met min 4 en max 7 grote pony's (maat D en E). Op zich ging dat redelijk, wanneer de groep rustig en stabiel was. Maar ik heb ook wel eens een onrustigere samenstelling gezien en dan was mijn softe ruin toch echt wel de sjaak :j
Introducties waren ook prima, daar ging best tijd overheen als dat nodig was. Het was zeker niet slecht, maar de grootte van de groep vond ik niet altijd prettig.

Hij had het er overigens prima naar zijn zin en kwam niks tekort. Heb nooit het idee gehad dat het niet goed ging in de groep. Maar nu met veel meer ruimte (en ook meer paarden) gaat het veel beter. Veel meer rust, maar ook veel meer plekken om zich terug te trekken waar nodig, ruimte om paarden te kunnen ontlopen en meer vriendjes die beter bij hem passen :))

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:36

DubbelDun schreef:
Sclimpre schreef:
Ze hadden hun punt wel gemaakt ;)
Tuurlijk genieten ze er van, alleen is het voor sommige paarden en gras als 'a kid in a sugarstore'; ze hebben het best naar hun zin maar komen er ziek vandaan. Dus moet je ze tegen zichzelf beschermen en helaas betekent dat vaak 'minder tot geen gras'...

Dat is zeker waar, gelukkig hebben we tot nutoe enkel gezonde paarden gehad.
Wat niet wil zeggen dat ik hen zonder problemen in een zwaarbemest koeienwei zou kunnen zetten, het noodlot uitdagen is nergens goed voor.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:50

Hier 2 paarden gevoelig voor hoefbevangenheid en dus voor suikers.
Ik heb vorig voorjaar mijn mini weilandje bij de paddock getrokken. Hierdoor een paddock van ongeveer 1600 m2.
Hier staan 2 Spanjaarden, een fjord en 2 shetlanders op.
Het geheel is nog niet zoals het moet worden, ik wil nog meer groen langs de omheiningen (eetbare planten) en ik wil graag in de paddock ook een drietal bomen (met bescherming/omheining) omdat een stuk paddock wel heel saai oogt met al dat zand en weinig groen.

Ik laat ze wel aan de hand grazen en als het gras langs ons oprijpad heel hoog is dan maai ik dagelijks een paar meter voor ze met de bosmaaier en dan krijgen ze dit bij het hooi.


Afbeelding

Hoogwaardige producten die bijdragen aan bewuste en positieve communicatie tussen mens en dier
WWW.LOVELANCE.NL voor de paarden- en hondenliefhebber
I N S T A G R A M - F A C E B O O K

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:36

Azmay schreef:
Ik moet zeggen dat ze wel echt zichtbaar genieten als ze er op mogen.

Dat is bij die van mij ook. Uiteindelijk kan een grasloos bestaan nog zo gezond zijn voor het lichaam maar ze hebben ook een geest. En een beetje gras is daar dan weer heel goed voor. Mijn merrie vindt het wel best, vanwege haar gebit (tanden staan al aardig schuin, ze is 28) kan zij heel kort gras niet meer goed eten. Mijn ruin wel, die is echt gelúkkig als hij gras mag. Ik heb ook het idee dat er toch iets in zit wat in hooi niet meer zit, het verschil tussen verse en gedroogde gewassen zeg maar. Dus in de zomer krijgen ze gras. Het hele jaar door hebben ze hooi waar ze het allebei goed op doen -mijn merrie is érg gevoelig op de maag en de darmen, heeft zomereczeem en is gauw hoefbevangen. Mijn ruin heeft nierproblemen- en het komt vooral met mijn merrie nogal nauw wat ik voer. Soms heb ik echt puik hooi maar vreet ze het toch om de één of andere reden niet. Gras gaat altijd goed, omdat ze niet zo veel krijgen. De afgelopen jaren ben ik aan het puzzelen geweest waar het evenwicht ligt voor mijn ruin zijn gewicht. Uiteindelijk maakt het niet uit welk gras hij krijg of hoe lang hij er van kan eten, hij wordt er dik van. Punt. Aangezien paard kapot is en geen "werk" meer doet is hij dus in de zomer te dik. In het najaar valt hij vanzelf weer af, en nu hij Coolstance Copra krijgt is het overgewicht ook in de hand te houden. Dit jaar gebruik ik het voor het eerst en hij is beter in model dan voorgaande jaren met Gluco Balance.

Dus ik heb een jojoënde ruin en een nogal gevoelige merrie. Voor ons werkt het prima zoals het nu is. Ze staan al jaren samen, mijn merrie is bang voor merries die groter zijn dan zij en ook ruinen kan ze niet mee samen staan als ze te lomp zijn. Ik heb een erg fijnbesnaard ponietje en als ze de oudste en kleinste ('t is een shet) en dus zwakste is binnen een groep dan wordt ze erg ongelukkig en nemen de fysieke klachten de overhand waardoor ze lichamelijk achteruit gaat. Doordat ze mentaal gezond is houdt ze het fysiek ook nog vol. En met mijn ruin samen gaat 't goed, hij zorgt goed voor haar en ze hebben genoeg te doen. Het is inderdaad zaak om voor het juiste ruwvoer (al dan niet inclusief gras, gras is natuurlijk ook ruwvoer), groepssamenstelling en omgeving te zorgen. Iemand zei op de vorige pagina dat je moet zorgen dat ze wat te doen hebben. En dat klopt helemaal. Zo heeft mijn ruin graag een plek waar hij de omgeving kan bekijken, en het is fijn voor paarden als ze zelf hun terreintje kunnen inrichten en een mestplek, chillplekken, eetplekken enz kunnen kiezen. Een paar jaar geleden heb ik eens een topic gemaakt over de wei die ik toen huurde. Zal 'm voor de grap eens opzoeken.

Edit: [ITP] Leven in een stapmolen

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:43

Ik heb twee paarden aan huis staan (in een kudde van 10 van mini tot reus), aangezien ze beiden niet superslank zijn staan ze niet vaak op gras. Wij hebben een perceel van 1,5 ha incl huis en piste enzo, dus ik gok 1 ha paardenaccomodatie, het is ingericht als een paddock paradise met een paddock (verhard met steenslag + grote zandbak om te rollen en liggen enzo) track rondom die gras was maar kaalgegeten is en er ook tussendoor. en dan weilandjes die de paarden die mogen grazen in strookbegrazing afgrazen, de mijne doen dat dus niet zo vaak. Ze komen beide van bij de vorige eigenaars van heel kale weilanden waar dus toch hooi bijgevoerd werd. Ik kan dus niets zeggen over het verschil.

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:06

DubbelDun schreef:
Sclimpre schreef:
Ze hadden hun punt wel gemaakt ;)
Tuurlijk genieten ze er van, alleen is het voor sommige paarden en gras als 'a kid in a sugarstore'; ze hebben het best naar hun zin maar komen er ziek vandaan. Dus moet je ze tegen zichzelf beschermen en helaas betekent dat vaak 'minder tot geen gras'...


Amen!! Mijn ruin gaat dood van gras. Uiteindelijk. Zware insuline resistentie en hoefbevangenheid. Dat wens je geen paard toe. Maar hij is inmiddels zielsgelukkig op zijn paddock met schuilstal met zijn Shetlandervriendin. Gelukkig kan hij nu een uurtje per dag de wei op, waar hij voornamelijk graast. Rennen en gek doen, doet hij in de paddock of in de bak (ik zet vaak alles open, omdat dat kan bij mij). Natuurlijk had ik hem liever op het land gehouden, maar als een paard ziek wordt van gras, heb je weinig keuze. Daar wordt een paard ook ongelukkig van ;-).

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Huisvesting zonder gras of beperkt gras, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:11

Ondanks dat ze genieten van de wei worden ze overigens ook niet zo zeer ongelukkig van de paddock. Dit jaar konden ze pas laat op het gras en ik merkte er eigenlijk weinig van.
Waar ze wel bloedchagrijnig van worden is als het vreselijk nat is en ze 24/7 op de 200 vierkante meter tegels moeten staan. Maar dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen ;)

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:17

Nattigheid vinden die van mij dan weer niet erg. Mijn merrie komt bij regen/modder/kou bij voorkeur d'r stalletje niet uit en mijn ruin kan het niet schelen. Die gaat rustig in de regen liggen liggen. Paar jaar geleden was zelfs de zandpaddock bevroren en trof ik 'm 's ochtends aan op een stuk ijs. Hoewel ik wel wist dat hij ijsvast is ben ik toch even blijven kijken tot hij er weer af was gewandeld :o

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:19

Koper schreef:
Nattigheid vinden die van mij dan weer niet erg. Mijn merrie komt bij regen/modder/kou bij voorkeur d'r stalletje niet uit en mijn ruin kan het niet schelen. Die gaat rustig in de regen liggen liggen. Paar jaar geleden was zelfs de zandpaddock bevroren en trof ik 'm 's ochtends aan op een stuk ijs. Hoewel ik wel wist dat hij ijsvast is ben ik toch even blijven kijken tot hij er weer af was gewandeld :o

Ik denk ook dat de beperkte ruimte het probleem is en niet de natheid, het scharrelt niet zo lekker op die tegeltjes.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:25

Dat is waar. Wordt het bij jou te nat om een onverhard stuk open te laten staan?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:34

Koper schreef:
Dat is waar. Wordt het bij jou te nat om een onverhard stuk open te laten staan?


Het is klei/leem, heb geluk dat het vrij lang stevig blijft al word het wel meteen spekglad. Als het echt te lang regent gaat het op een gegeven moment van die zuigklei worden dus dat moet ik wel voor blijven. Tot nu toe elk jaar totaal een dag of 10 niet op dat stuk gekund dus het is nog wel te overzien. Maar na 3 dagen zijn ze het goed beu op het kleine stukje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers