[VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:49

Mijn hekken zijn allemaal 1,70m := maar heb geen hout ik zou zeker voor 1,40m gaan. Ook voor honden van buitenaf. Ik weet niet of je land grenst aan een doorgaande weg, iig de kant waar anderen in je wei kunnen klimmen zou ik hoger maken. Wij hebben de afscheiding met lint tussen de weides zelf wel lager, maar bij ons wandelen er veel mensen men honden langs de weide dus ik heb naast lint, palen en draad ook nog schapengaas zodat er echt niets in kan van buitenaf. (in het verleden voor ik er was hebben grote honden wel eens de dieren opgejaagd nl.)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 12:15

Ons huis heeft een gedeelde weg met de buren en is doodlopend en zeker 50 meter van de doodlopende weg af dus ben niet zo heel bang voor loslopende honden :') wij hebben nu ook alleen draad bij de kudde dat staat inderdaad veel hoger maar hout zit een meter diep in de grond als ze op 1.20 staan zal zo even een foto zoeken!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:37

Wat een leuk project, ik ga zeker volgen!
Klopt het dat jouw paarden nu bij de molen en het gemaal staan? Waar ga je heen verhuizen, beetje in de buurt nog?

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 13:56

TinGu schreef:
Wat een leuk project, ik ga zeker volgen!
Klopt het dat jouw paarden nu bij de molen en het gemaal staan? Waar ga je heen verhuizen, beetje in de buurt nog?


Klopt inderdaad, nee we gaan richting de veluwe (de hele andere kant van Nederland) hier in de omgeving is het onbetaalbaar om dit te gaan doen helaas....

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:13

Wauw wat gaaf Berit! Ik volg je topic want wij krijgen binnenkort de sleutel van ons huis, misschien kan ik ook nog ideeen opdoen.

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 18:58

SSDesign schreef:
Wauw wat gaaf Berit! Ik volg je topic want wij krijgen binnenkort de sleutel van ons huis, misschien kan ik ook nog ideeen opdoen.


Ohw wat leuk Susan!! Waar hebben jullie een huis gekocht? Hoeveel grond hebben jullie erbij? En hoeveel paarden komen er op te staan?

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 06:19

Bear95 schreef:
TinGu schreef:
Wat een leuk project, ik ga zeker volgen!
Klopt het dat jouw paarden nu bij de molen en het gemaal staan? Waar ga je heen verhuizen, beetje in de buurt nog?


Klopt inderdaad, nee we gaan richting de veluwe (de hele andere kant van Nederland) hier in de omgeving is het onbetaalbaar om dit te gaan doen helaas....


Dat snap ik ja, hier in de regio is het echt niet te doen. Gaaf hoor, dat je zo'n grote stap zet, helemaal 'naar de andere kant van Nederland' verhuizen!

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 07:22

Ik zou ook 1.40m doen... een omheining is toch niet voor het mooie :=
Ik heb hout op 1.60m

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 09:02

Libera schreef:
Ik zou ook 1.40m doen... een omheining is toch niet voor het mooie :=
Ik heb hout op 1.60m


Zeker waar, alleen bedoel met voor het mooie niet kwa uiterlijk, maar meer dat de paarden er dan nog over heen kunnen met de hoofden en dat wanneer het 1.40 hoog wordt 2 liggers niet meer handig is aangezien de afstanden te groot worden en een 3 ligger heb ik nu bij mijn hengst al maar dat noemen we ford knox....

Met 1.60 heb je denk een 3 ligger?

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 09:05

TinGu schreef:
Dat snap ik ja, hier in de regio is het echt niet te doen. Gaaf hoor, dat je zo'n grote stap zet, helemaal 'naar de andere kant van Nederland' verhuizen!


Jaa, al moet ik zeggen dat ik niet heel erg plaatsgebonden ben en zo'n kans krijg je niet heel vaak in je leven vandaar de stap genomen!
Zullen het Amsterdamse bos wel missen, maar de veluwe komen er voor terug!

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:37

Bear95 schreef:
Libera schreef:
Ik zou ook 1.40m doen... een omheining is toch niet voor het mooie :=
Ik heb hout op 1.60m


Zeker waar, alleen bedoel met voor het mooie niet kwa uiterlijk, maar meer dat de paarden er dan nog over heen kunnen met de hoofden en dat wanneer het 1.40 hoog wordt 2 liggers niet meer handig is aangezien de afstanden te groot worden en een 3 ligger heb ik nu bij mijn hengst al maar dat noemen we ford knox....

Met 1.60 heb je denk een 3 ligger?


Wij hebben 3 ligger ja. Met 3 lagen stroom erlangs. Ik wil juist niet dat ze hun hoofd over de omheining doen, dan gaan ze erop hangen en is je mooie hek zo stuk...
Even voor het beeld:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:15

Bear95 schreef:
SSDesign schreef:
Wauw wat gaaf Berit! Ik volg je topic want wij krijgen binnenkort de sleutel van ons huis, misschien kan ik ook nog ideeen opdoen.


Ohw wat leuk Susan!! Waar hebben jullie een huis gekocht? Hoeveel grond hebben jullie erbij? En hoeveel paarden komen er op te staan?


Wij gaan in Zeeland (N-Br) wonen :) Perceel van bijna 1 hectare aan de bosrand. In eerste instantie 2 paarden maar uiteindelijk is de bedoeling 4 paarden.

Waar wij nu wonen is de houten poort 1.20 hoog maar springtink Ulicia springt daar met gemak overheen -O- . Gelukkig is de rest van de weide iets hoger (1.40?) en daar blijft ze wel keurig achter staan...

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 21:05

Libera schreef:
Wij hebben 3 ligger ja. Met 3 lagen stroom erlangs. Ik wil juist niet dat ze hun hoofd over de omheining doen, dan gaan ze erop hangen en is je mooie hek zo stuk...
Even voor het beeld:
[ [url=m/Efhbf5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a4qOU4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0nkUuB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is 1.60 hoog? Hoe groot zijn de paarden die jullie hebben? En hoe lang zijn jullie palen? Wij hebben nu ook een 3 ligger bij mijn hengst op 1.40 hoog die kijkt er recht tegen aan we hebben daar nu ook 3 rijen stroomdraad...
Zit te denken mochten ze er over gaan hangen bij 1.30 kunnen we er altijd nog een draadje boven spannen

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 21:09

SSDesign schreef:
Wij gaan in Zeeland (N-Br) wonen :) Perceel van bijna 1 hectare aan de bosrand. In eerste instantie 2 paarden maar uiteindelijk is de bedoeling 4 paarden.

Waar wij nu wonen is de houten poort 1.20 hoog maar springtink Ulicia springt daar met gemak overheen -O- . Gelukkig is de rest van de weide iets hoger (1.40?) en daar blijft ze wel keurig achter staan...


Ohw wat leuk! Daar hebben wij vroeger gestaan als we op vakantie waren mooie omgeving daar! Kom je in dezelfde straat te wonen als rianne woont toevallig?

Wij hebben gelukkig maar 1 springtink maar die springt niet over de heining heen (gelukkig)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:13

Waar we nu huren is Heras hekwerk rondom. Ik vind het wel veel voordelen hebben en zou dat straks ook wel overwegen.

De wei is in het midden en hebben we palen van 1.50m hoog met 3 keer lint en stroom op klok. Wij hebben ook een shet, dus houden daar rekening mee.

Tussen de paddock en eigenaren hun tuin zijn de palen 1.20m hoog en 2 rijen planken. Daar hebben we van dat verplaatsbare schapengaas tegenaan gedaan tot bovenste plank.

We hebben nog een stuk tussen tuin en bestraat plein. Daar zijn palen ook 1.20m en 3 lagen lint, maar staat een flinke heg, dus is vrij dicht.

Hun hekje van paddock naar ruimte ervoor ( waar opslag en zadelkamer is etc ) is echt een klein hekje. Iedereen zegt al; dat ze dat niet open maken of eroverheen komen. Maar daar hebben we nu wel iets gemaakt om af te sluiten. Ze hangen daar wel er overheen, maar kunnen nergens heen.

Dat heras hekwerk vind ik ook fijn vanwege de honden en het wild, wat hier wel een groot probleem is. Maar ik zou het straks ook weer willen, ook weer vanwege de honden en de paarden zien het geloof ik niet zozeer als hek. Het is aan de ene kant lelijk hek, maar aan de andere kant heb je wel veel doorkijk ermee.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:46

Bear95 schreef:
Libera schreef:
Wij hebben 3 ligger ja. Met 3 lagen stroom erlangs. Ik wil juist niet dat ze hun hoofd over de omheining doen, dan gaan ze erop hangen en is je mooie hek zo stuk...
Even voor het beeld:
[ [url=m/Efhbf5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a4qOU4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0nkUuB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is 1.60 hoog? Hoe groot zijn de paarden die jullie hebben? En hoe lang zijn jullie palen? Wij hebben nu ook een 3 ligger bij mijn hengst op 1.40 hoog die kijkt er recht tegen aan we hebben daar nu ook 3 rijen stroomdraad...
Zit te denken mochten ze er over gaan hangen bij 1.30 kunnen we er altijd nog een draadje boven spannen

Wij hebben 6 paarden, de kleinste is 85cm, de grootse 1.80m

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 08:43

superpony schreef:
Waar we nu huren is Heras hekwerk rondom. Ik vind het wel veel voordelen hebben en zou dat straks ook wel overwegen.

De wei is in het midden en hebben we palen van 1.50m hoog met 3 keer lint en stroom op klok. Wij hebben ook een shet, dus houden daar rekening mee.

Tussen de paddock en eigenaren hun tuin zijn de palen 1.20m hoog en 2 rijen planken. Daar hebben we van dat verplaatsbare schapengaas tegenaan gedaan tot bovenste plank.

We hebben nog een stuk tussen tuin en bestraat plein. Daar zijn palen ook 1.20m en 3 lagen lint, maar staat een flinke heg, dus is vrij dicht.

Hun hekje van paddock naar ruimte ervoor ( waar opslag en zadelkamer is etc ) is echt een klein hekje. Iedereen zegt al; dat ze dat niet open maken of eroverheen komen. Maar daar hebben we nu wel iets gemaakt om af te sluiten. Ze hangen daar wel er overheen, maar kunnen nergens heen.

Dat heras hekwerk vind ik ook fijn vanwege de honden en het wild, wat hier wel een groot probleem is. Maar ik zou het straks ook weer willen, ook weer vanwege de honden en de paarden zien het geloof ik niet zozeer als hek. Het is aan de ene kant lelijk hek, maar aan de andere kant heb je wel veel doorkijk ermee.


heras hekwerk om het gehele terrein mee af te sluiten voor wild is helaas niet haalbaar, honden lopen hier sws niet wat we liggen tussen landerijen in van boeren waar geen weg of pad loopt....
Waar wonen jullie als ik vragen mag? Wij zitten namelijk nog wel een aantal km van de Veluwe af.

We hebben besloten dat het hekwerk 1.40 hoog gaat worden en 3 liggers gaan worden, dit hebben we nu ook en willen het dan toch wel 1 geheel houden!
https://www.landsend-nl.com/omheiningen ... ggers.html

Deze gaan we met de tijd bestellen en laten plaatsen! of iemand moet nog andere bedrijven weten die dezelfde maten leveren voor een voordeligere prijs dan hoor ik het graag! O:)
Komen ook nog 3 stroomdraadjes langs zodat ze niet aan het hout gaan eten of tegenaan gaan hangen!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:57

Wij wonen in Ermelo. In deze omgeving, dus Putten Ermelo is alles wel afgezet met prikkeldraad wat gemeente groen is of van boeren. Waar paarden gehouden worden dan de binnenkant afgezet met lint bijvoorbeeld of je moet ver van bos af zitten, dan is het niet nodig.
Zwijnen komen dichtbij en ploegen behoorlijk in de grond. De stukken grond van boeren in en aan het bos hebben wel 5 draden en een flinke klap stroom. In bos nu vaak met zonnecollector.

Qua honden, wil ik vooral ook mn honden binnen het terrein houden.

Maar wij gaan wel weg, omdat het hier te duur is om een flink stuk grond te kopen.

Libera

Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:42

Sorry, rest van de vragen niet beantwoord, onze palen zijn 8ft... Dat is 2,5m denk ik?
Wij doen steeds een klein stukje omdat we gewoon een paar palen per maand kopen en in de grond zetten... Onze leggers zijn 10ft lang, denk 3m ofzo? En zijn 2x6inches breed. Geverfd met spul dat gebruikt word om daken waterdicht te maken, soort asfalt verf.

Mooi hek wat jullie uitgezocht hebben, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 09:30

superpony schreef:
Wij wonen in Ermelo. In deze omgeving, dus Putten Ermelo is alles wel afgezet met prikkeldraad wat gemeente groen is of van boeren. Waar paarden gehouden worden dan de binnenkant afgezet met lint bijvoorbeeld of je moet ver van bos af zitten, dan is het niet nodig.
Zwijnen komen dichtbij en ploegen behoorlijk in de grond. De stukken grond van boeren in en aan het bos hebben wel 5 draden en een flinke klap stroom. In bos nu vaak met zonnecollector.

Qua honden, wil ik vooral ook mn honden binnen het terrein houden.

Maar wij gaan wel weg, omdat het hier te duur is om een flink stuk grond te kopen.


Jaa wij zitten echt nog wel een stukje van het bos af! Wij hebben voor de honden een draadloze omheining zodat ze niet bij de paarden kunnen komen en van het terrein af kunnen.

Als ze hier willen komen moeten ze eerst over een snelweg en dan nog een aantal km door de dorpen heen.

Ja een lap grond kopen kan alleen nog aan de rand van Nederland maar naar het westen en in het midden van het land is het onbetaalbaar helaas....

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 09:33

Libera schreef:
Sorry, rest van de vragen niet beantwoord, onze palen zijn 8ft... Dat is 2,5m denk ik?
Wij doen steeds een klein stukje omdat we gewoon een paar palen per maand kopen en in de grond zetten... Onze leggers zijn 10ft lang, denk 3m ofzo? En zijn 2x6inches breed. Geverfd met spul dat gebruikt word om daken waterdicht te maken, soort asfalt verf.

Mooi hek wat jullie uitgezocht hebben, ben benieuwd naar het eindresultaat!


De paddock's moeten wij wel in 1x doen aangezien ze andere 24/7 op stal moeten en dat zie.ik niet zo zitten....

Ik heb nu mijn hekwerk niet geverfd of iets zit in dubio om dat deze keer wel te doen....
We gaan vanmiddag weer even langs om een aantal dingen op te meten en dan komt er een nieuwe plattegrond!(Dit zal wel pas na het weekend worden)

Leuk dat jullie allemaal volgen en bedankt voor het delen van jullie ervaringen :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:31

Het is nog een week of 1 1/2 goed droog dus je hebt tijd genoeg om de hekken in de verf te zetten ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 12:57

Mer1980 schreef:
Het is nog een week of 1 1/2 goed droog dus je hebt tijd genoeg om de hekken in de verf te zetten ;)


We krijgen 1 november de sleutel pas.... en planken van 6 meter kan ik niet zomaar vervoeren helaas.... hoop dat het in de tussentijd wel gaat regenen we hebben nu gelukkig nog gras maar als t nog een paar weken droog blijft ben ik bang dat alles zand is....

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:30

Hmm ok ;) dan is het inderdaad een beetje vroeg om te schilderen :D

En wat betreft de regen, ik vrees dat zodra er weer regen gaat vallen dat een land als NL het meer dan compenseert voor de droge weken := ik vrees een heuse moesson :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 16:22

Aangezien we hier al een poosje niks meer op geplaatst hebben en de sleuteloverdracht volgende week is en we dan eindelijk kunnen beginnen met het waar maken van mijn droom hier een kleine update!
We gaan zondag die kant op( en proberen als het nog een beetje licht is) alles opnieuw op de foto te zetten zodat. Zodat jullie ook een beetje een beeld krijgen hoe het er nu opgeruimd uitziet!

Ik heb uiteindelijk de boxwanden met kunststof 2e hands op de kop kunnen tikken. dus de boxwanden kunnen we afstrepen.
Ook hebben we omheining besteld we hebben uiteindelijk gekozen voor 3 liggers met hoogte 1.50 meter
( voor de nieuwsgierige onder ons deze hebben we besteld.)
https://www.landsend-nl.com/omheiningen ... egels.html

Nu hebben we de volgende 2 dillema's waarbij we jullie hulp kunnen gebruiken:
Wat voor watersystemen hebben jullie? Wij zitten te twijfelen of we voor een verwarmd systeem gaan of niet, aangezien het hier in Nederland vaak niet langer dan een aantal dagen echt koud is (uitgezonderd afgelopen jaar) en wij verschillende recensies lezen dat sommige waterbakken alsnog bevriezen bij erge kou... Wat zijn jullie ervaringen hier mee? en misschien hebben jullie een aanbeveling welke niet bevriezen of snel kapot gaan.

Het volgende dillema is of we voor rubberen tegels gaan in alle stallen of alleen in de inloopstal...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, meniekske, moniek21, Noor17 en 146 bezoekers