[VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 12:42

superpony schreef:
Bij ons op stal hebben ze 2 grote, oude eiken mogen kappen. Waren prima verder en stonden niemand in de weg, dus waarom ze toestemming hebben gekregen is mij een groot raadsel....... Maar ze moeten daar dus 2 nieuwe bomen voor terugplaatsen en dat zal wel nooit gebeuren.

Wij hebben vlas en bevalt goed, maar heb het echt flink laten potten. We zijn met een flinke berg begonnen en toen wat vies laten worden dat het minder los is.
Haal er alleen mest uit als dat erin ligt en verder eens in de zoveel tijd pak erbij. Is echt droog en loopt er amper uit zo. Maar heb er nog nooit iets uitgehaald verder.


Jaa wij hebben ze hiervoor ook altijd op vlas gehad, Maar ik vond strokorrels er wel beter uit zien. Ik ga denk ik niet potten, vind dat altijd zo'n gedoe om het dan 1x allemaal eruit te halen. Met het er uit lopen zal het wel schelen.
Ja de ene gemeente is echt de andere niet... maar inderdaad moet je voor elke boon die je kapt met vergunning een nieuwe boom terug plaatsen. Als ze die eikeltjes opeten kunnen ze ziek worden, misschien daarom gekapt?


missfalki
Berichten: 2268
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:20

Wat leuk en al grote vorderingen gemaakt! :j

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:01

Bear95 schreef:
superpony schreef:
Bij ons op stal hebben ze 2 grote, oude eiken mogen kappen. Waren prima verder en stonden niemand in de weg, dus waarom ze toestemming hebben gekregen is mij een groot raadsel....... Maar ze moeten daar dus 2 nieuwe bomen voor terugplaatsen en dat zal wel nooit gebeuren.

Wij hebben vlas en bevalt goed, maar heb het echt flink laten potten. We zijn met een flinke berg begonnen en toen wat vies laten worden dat het minder los is.
Haal er alleen mest uit als dat erin ligt en verder eens in de zoveel tijd pak erbij. Is echt droog en loopt er amper uit zo. Maar heb er nog nooit iets uitgehaald verder.


Jaa wij hebben ze hiervoor ook altijd op vlas gehad, Maar ik vond strokorrels er wel beter uit zien. Ik ga denk ik niet potten, vind dat altijd zo'n gedoe om het dan 1x allemaal eruit te halen. Met het er uit lopen zal het wel schelen.
Ja de ene gemeente is echt de andere niet... maar inderdaad moet je voor elke boon die je kapt met vergunning een nieuwe boom terug plaatsen. Als ze die eikeltjes opeten kunnen ze ziek worden, misschien daarom gekapt?


Ik haal het er niet uit. Waarschijnlijk wel als we weg gaan, maar dat is dan 1x doorpakken. Los vlas is niks met in en uitlopen, dus moet wat...........Stro geef ik bij het hooi. 1 plakje per dag.

De eiken stonden er al voor de huizen gebouwd werden vermoed ik, maar het verbaasd me ten eerste dat ze die weg wilden hebben en daarnaast dat ze ook vergunning hebben gekregen.

Deze mensen hebben geen paarden en houden niet van paarden. Er staan langs onze paddock nog heel veel eiken. Als dit van ons was, had ik varkentjes genomen :)

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:06

superpony, Dat snap ik hoor, op mijn huidige plekje ligt het inderdaad ook al jaren in de stal, maar ik vind het toch wel fijn om het 1x per jaar helemaal schoon te kunnen spuiten wanneer ze lekker op het land staan.

De ene gemeente is echt de andere gemeente niet, wij hebben denk ik de pech met bepaalde mensen in de gemeente, maar gaan nu alles braaf via de officiële weg doen, duurt ietsje langer, maar kunnen ze je nergens op pakken.
Varkentjes zijn ook leuk, al hebben wij genoeg beesten momenteel dus ook geen tijd voor extra diertjes.

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:00

Hoe gaat het nu op jullie plekje? Zijn de paardjes al gewend? En jullie?

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 09:51

Caily schreef:
Hoe gaat het nu op jullie plekje? Zijn de paardjes al gewend? En jullie?


Leuk dat je het vraagt! We zijn nu bijna 2 weken geleden verhuisd en vanwege de drukte helemaal vergeten een update te doen. Mijn excuses hiervoor maar bij deze!

De paarden verhuizen deden we met 3 2-paardstrailers dit betekende dat Bear (hengst) met Balou (ruin) in de trailer moest. Dit ging op wat gegil na best prima. De meiden hadden zelf al een trailer indeling gemaakt die niet helenaal overeen kwam met mijn indeling. :Y) Uiteindelijk is Scones samen met Saar verhuisd en Cookie met Lizzy. Scones en Saar zijn in de kudde normaal niet samen te vinden, maar op wat bezwete paarden na was de verhuizing goed gegaan.
De kudde voelde zich meteen thuis en waren de gehele tijd alles aan t ontdekken. Bear zijn paddock was nog niet af dus die heeft de eerste dagen een uurtje in de paddock van de kudde gestaan en de rest van de tijd op stal. Ik merkte bij hem wel echt dat die heel erg moest wennen en is in 3 dagen tijd zeker 100 kg afgevallen (gelukkig had die wat reserve). Hij voelt zich wel steeds meer thuis en begint weer de clown van stal te worden.
Bear zijn paddock is nu ook af, maar die staat er tot zijn schuilstal over is, die komt aanstaande zaterdag, een paar uurtjes per dag buiten. Hij vindt het ook maar niks als hij de kudde niet kan zien als ze binnen staan te eten. We gaan dus even kijken hoe het straks gaat als zijn schuilstal er is of hij dan nog steeds zo onrustig wordt wanneer de kudde binnen staan te eten.

Ik zelf moet wel heel erg wennen, de paarden bij huis en continu kunnen checken of ze wel eten hebben en de reistijd naar Zandvoort en Utrecht voor het werk. Maar het land waar de paarden hiervoor hebben gestaan is bijna helemaal leeg en gaan zaterdag de laatste spullen verhuizen en dan is het hoofdstuk daar ook afgesloten.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:40

Fijn dat alles nu over is en staat, ik ben heel erg benieuwd naar een foto update van jullie plekje met de paardjes <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 11:49

Ik zal morgenmiddag foto's maken dus ze komen er aan :j

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een droom die uit gaat komen, ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:53

*\o/* *\o/* *\o/*

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:06

Kwam per toeval je topic tegen. Ben wel érg benieuwd wat er allemaal in het afgelopen jaar is gebeurd! :D :D Update?! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, IASCrawler en 26 bezoekers