Hooi-to-go

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 14:43

Ik kwam dit concept tegen tijdens het op doen van ideeën voor een paddock paradise. Het schijnt de beweging van de paarden te stimuleren.

Maak kennis met een hooi-to-go:


Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden en heb het zelf nog nooit in het echt gezien. Zou daar een reden voor zijn? Heeft iemand hiermee ervaring? Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Brand los! :D


Anoniem

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:46

Mijn paarden zouden zich er aan ergeren en het dezelfde dag nog slopen denk ik.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:52

Lijkt me zwaar frustrerend voor die beesten! Je kan beter meerdere plekken maken waar ze kunnen eten lijkt me.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:54

Rena100 schreef:
Lijkt me z8waar frustrerend voor die beesten! Je kan beter meerdere plekken maken waar ze kunnen eten lijkt me.

Waarom? Op een schrale wei krijgen ze toch ook maar een paar sprieten voor ze weer moeten lopen?

Verwacht dat de netten gewoon stil blijven hangen als de paarden tegelijk of van verschillende kanten eten maar verder lijkt het me een fijn systeem voor sobere paarden.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:59

Eens met bovenstaande reacties. Mijn ruin zou hier behoorlijk gefrustreerd van raken en de boel effectief slopen (als de wind dat al niet doet, dat zeiltje ziet er niet stevig uit). Het geheel ziet er ook niet uit als bestand tegen windsnelheden boven 2 Bft (rondzwiepende tonnen) en ik zie hier geen meerwaarde in boven zo'n bak met hooi. Ze staan met dit ding alsnog met z'n allen op een kluitje te kanen. Het idee achter paddock paradise is juist dat je op veel verschillende plekken kleine hoeveelheden ruwvoer aanbiedt. Dat past bij een paard. Bakken of grote tonnen op 1 plek past bij luie mensen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:05

Ik vind het wel een leuk idee maar het is wel érg moeilijk eten, vooral met wind of met ´lastige´ paddockgenootjes. Ik weet niet of alle paarden dan wel genoeg binnen krijgen.

Misschien combineren met gewone voerplekken? Dan is het gewoon een spelletje

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:15

Dit zouden die 2 hier niet kunnen waarderen denk ik....
Vind het maar instabiel en denk dat het hier als schuurmiddel gebruikt zou gaan worden.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:23

Ik denk dat het paarden wel lang bezig houdt en dus voor sobere rassen inderdaad een oplossing kan zijn, maar ik vind het een hele onnatuurlijke eethouding. De paarden kantelen hun hoofd in plaats van dat ze recht naar beneden gaan. Lijkt me niet goed op langere termijn

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:44

Lijkt mij inderdaad leuker als iets voor erbij, als spelletje o.i.d.

Koper

Berichten: 30091
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:59

Stirrup schreef:
Lijkt mij inderdaad leuker als iets voor erbij, als spelletje o.i.d.

Ik denk dat mijn ruin dat ook wel zou vinden ja. Eerst m'n shet KO slaan met zo'n ding, en als ze dan bewusteloos op de grond ligt haar lijf gebruiken om zo'n ton tegen te houden zodat hij 'm vlug leeg kan vreten :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 18:47

Mijn eerste gedachten was ook dat paarden hiervan gefrusteerd raken. Alleen zie ik dit bij de paarden op het filmpje helemaal niet terug. Ze eten wat, zetten een stapje en pakken vervolgens weer rustig een hapje hooi.

Wanneer je onbeperkt hooi wil voeren moeten er sowieso nog bakken met hooi komen.

Heel stabiel oogt het gevaarte niet. Slingerde tonnen kunnen inderdaad zo je schet het ziekenhuis in slaan. Maargoed.. een touw is makkelijker te vervangen voor iets wat stevig en niet beweegbaar is.

lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Hooi-to-go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:06

Ik vermoed dat ons trekpaard haar poezelige billetjes tegen de paal aan zou planten tot hij omvalt om vervolgens haar voetjes te gebruiken om de ton te slopen. De rest zou rustig afwachten tot ze dit alles uitgevoerd heeft zodat ze daarna op hun gemakje kunnen eten :+

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:10

Die van ons zouden er echt niet frusty van worden hoor...
Denk wel dat het snel gesloopt word,.
mijn tinker merrie zou ze heerlijk op haar rug gooien en er lekker aan gaan schuren.
En denk dat de jonge ruinen er boksballen van maken :') _O-


Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:31

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af waarom we het de paarden zo onnodig moeilijk moeten maken. :')
Wij hoeven toch ook niet achter ons eten aan te wandelen of hebben jullie een draaiende eettafel?

Ik denk dat ie bij ons ook effectief gesloopt zou worden. :') ~~}>

sonita

Berichten: 841
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:54

Ben het eens met bovenstaande reacties. Wat dat klapperzeiltje er bovenop moet doen ontgaat me ook.
Leuke boksballen en fijne schuurpaal. En lekker door het gemorste hooi heen blijven scharrelen.
Leuk voor mensen met te veel tijd en geld. :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Myrthe1 en 27 bezoekers