Wratje onder het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
D20
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-12-17

Wratje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 21:15

Volgens mij heeft mijn pony een wratje, zou goed ook wat anders kunnen zijn. Ze heeft al een aantal jaar een op de kont maar daar heeft ze nooit last van. Nu zit er echter eentje precies daar waar het zadel zit. Na een paar weken is het na een wedstrijd de korst er afgegaan, heeft even lichtelijk wat gebloed.
Nu zijn we weer ruim een maand verder en zit het "wratje" er nog. Als ik het aanraak merk ik bij de pony zelf geen reactie maar omdat het toch iedere week een paar uur onder het zadel zit wou ik toch vragen wat ik ermee aan moet.

Heb ook wat foto's ter verduidelijk van hoe het eruit ziet. Maar toen het er net zat zag het er zwarter en groter uit. Had zelf even aan een teek zitten denken maar dat is het duidelijk niet.

Dus wat zit er op me pony en moet ik dit zo laten zitten of heeft iemand wijze raad?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wratje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:18

Lijkt op een sarcoid. Koortslipzalf van Kruidvat wil nog weleens helpen.


troi
Berichten: 17000
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wratje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:21

Lijkt idd een sarcoid, en das een vorm van kanker. Zou ik niet zelf mee klooien maar de da voor laten komen.

D20
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Wratje onder het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 17:24

Heb het opgezocht, en zou inderdaad een beginnende sarcoid kunnen zijn. Kijk het even aan of het groter wordt want het zit er nu al een maand en volgens mij is het tot nu toe niet gegroeid. Mocht het gaan groeien haal ik de dierenarts erbij en anders verder kijken wat het zou kunnen zijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers