Advies gevraagd over plekje in eigen beheer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 21:34

Duke schreef:
Ik herken je verhaal! En ik zeg: lekker daar zelf blijven staan. Ook geen pensioenpaard erbij. Als je het kan betalen, dan niemand erbij.

Ik heb een iets vergelijkbaar verhaal. Mijn paardje staat bij mijn ouders op de boerderij en hier heb ik mijn eigen plekje. Maar ook hier verschillende pensionklanten erbij gehad en het is altijd drama. Over een paar weken gaan de huidige pensionklanten naar een andere stal. Ik heb nu besloten om een tweede pony erbij te kopen en bij mijn Blue te zetten, zodat ik geen derden nodig heb. Ook heel decadent vind ik zelf, en het wordt financieel even krap dit jaar, maar ik heb, tot Duke, overleed in september 2016 er ook altijd twee gehad. Dus dit gaat ook lukken. Heerlijk straks het plekje weer voor mijzelf alleen.

Dus zeker als je het financieel aankan, niemand erbij!


Dankjewel voor het delen van je ervaring! Ga het voorlopig ook lekker bij onze eigen pony's houden inderdaad <3

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Advies gevraagd over plekje in eigen beheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:55

Wat je ook nog als optie hebt, de eerste snede maaien en hooien, en dat hooi verkopen. Dan heb je daarna alsnog meer dan genoeg gras met 1.5 hectare en paarden die niet 24/7 in vol gras kunnen lopen. Zo komt er wat geld vrij waarvan je dan weer jouw graszaadhooi kunt voeren.

Of nog rigoureuzer, je weiland door laten zaaien en volgend jaar graazaadhooi van eigen land ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Advies gevraagd over plekje in eigen beheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:56

Als het financieel verantwoord is en je kunt Het gewoon prima af zo
Gewoon lekker alleen je eigen spul er op houden
Heerlijk toch?
En wie weet loopt je in de toekomst tegen een Ideale klant aan dan kun je altijd nog een pensionner er bij zetten
Das het voordeel als je niets moet qua pensiongasten, je kunt gewoon super kieskeurig zijn

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Advies gevraagd over plekje in eigen beheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:35

Je klinkt gewoon volmaakt gelukkig met de situatie zoals die nu is. En zolang jullie het kunnen betalen, is er niemand die er slechter van wordt. Geniet er met volle teugen van!