Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 10:32

Beste Bokkers,

Waar ik op stal sta heeft de eigenaresse zeker wel interesse in het realiseren van een Paddock Paradise (PP) op haar terrein. Er is een goede 3 hectare aan weiland in eerste instantie, we zitten op zandgrond wat hoog gelegen is en de afgelopen winter nauwelijks nat is geweest. Ondanks de vele regenbuien. De rijbak is 20x40 en super gedraineerd, het gehele jaar perfect te rijden.

Voor mijn eigen 2 paarden ga ik nu op hun weiland (8000 m²) een opzetje maken en bij succes kan er uitgebreid worden. Ze staat er absoluut voor open, heeft er zin in om een en ander te realiseren maar er moet wel genoeg animo zijn natuurlijk.

Schuilstal(len), drinkgelegenheden, voerplaatsen, rolplaatsen enz. zitten in de pen. De track wordt dan in eerste instantie gewoon zwart zand aangezien de graspaden wel snel kapot zullen zijn met meerdere paarden.

Het is een uniek plekje met vele uitrijmogelijkheden, zeker voor Zeeuws Vlaanderen. Het is gelegen tussen Overslag en Zuiddorpe.

Ze zou graag ook bij een aantal PP's willen gaan kijken hoe het eruit ziet, hoe het werkt enz. Weet iemand wie graag zijn of haar PP zou willen laten zien? Wel een beetje in de buurt, Brabant Zeeland Zuid Holland of België het liefste of het moet te combineren zijn. We zijn echt benieuwd en ik ben heel blij dat ze ervoor open staat!

Momenteel 10 stallen, het blijft wel kleinschalig uiteindelijk is de bedoeling tenzij.... Maar dat is altijd een illusie in ons leefgebied.

Ze heeft zelf geen Bokt maar ik zal haar een link sturen naar deze zodat ze mee kan lezen en misschien zelf een account aanmaakt.

We zijn erg benieuwd wie er interesse zou hebben! Komen zien mag altijd uiteraard na afspraak.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:40

Van harte welkom om te komen kijken bij ons. Kleine PP voor een bescheiden kudde. Nog lang niet klaar, maar de basis is aanwezig. We zitten onder Bergen op Zoom.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 10:56

Chubby schreef:
Van harte welkom om te komen kijken bij ons. Kleine PP voor een bescheiden kudde. Nog lang niet klaar, maar de basis is aanwezig. We zitten onder Bergen op Zoom.


Wat lief! Ik stuur je pb

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:58

Misschien kan je eens op de 2L7R gaan kijken in België? Ik weet dat ze daar ook de paarden op basis van een pensionstal hebben maar ook alles 24/7 buiten loopt. Weet niet of dat echt een paddock paradise te noemen is maar je kan altijd eens gaan kijken natuurlijk. Al is het maar voor de praktische kant van het verhaal :)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:01

2lazy ken ik inderdaad en dat is een leuke tip. Gaat inderdaad om de algehele omgang met het paard. Thanks!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:07

In onze regio zijn er meer. De 2l7ranch inderdaad, in Nieuwmoer Belgie. Wagenmakers in Roosendaal. Stal de Puit in Standdaarbuiten. De Viersprong in Brecht (Belgie).

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:15

Dat is een lijstje waar ze wat mee kan. En in combinatie met die van jou... super!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:33

Je kan ook hier eens inspiratie opdoen. http://www.depoedertoren.be/
Het is geen pp, zij noemen het een bewegingspension. In mijn ogen hebben ze de voordelen van een pp, maar niet de nadelen.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:36

Sclimpre schreef:
Je kan ook hier eens inspiratie opdoen. http://www.depoedertoren.be/
Het is geen pp, zij noemen het een bewegingspension. In mijn ogen hebben ze de voordelen van een pp, maar niet de nadelen.


Zeer tof! Bedankt voor de moeite en heb het doorgestuurd.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:28

Ik zou afhankelijk van de opzet zeker interesse hebben. Gaan er nog groepen aangehouden worden of wordt alles bij elkaar gegooid? Zijn er nog aparte boxen beschikbaar voor bijvoorbeeld bij ziekte, dierenartsbezoek, e.d.? Wat zijn de overige faciliteiten?

[VSW] [VOLG] project aanleg hit actief Dit project vind ik bijvoorbeeld prachtig opgezet, misschien ook een bron van inspiratie? Staan ook veel foto's bij

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:06

De Poedertoren idd ! Echt heel leuk om te zien :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:11

In België zou ik inderdaad de viersprong aanraden om eens een kijkje te gaan nemen :j Dat is de paddock paradise van mijn instructrice, Barbara een hele toff en gedreven dame, die je vast heel veel meer wijsheid kan brengen :D !
2 lazy 7 is inderdaad ook wel interessant, maar ook heel groot, moeilijk om echt 'overzicht' te krijgen, ook door de grote kudde die er loopt :) Daar is het overigens binnen 2 weken wel opendeurdag, met rondleiding op de track dus dat is misschien wel interessant :j

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 13:25

Fangio schreef:
Ik zou afhankelijk van de opzet zeker interesse hebben. Gaan er nog groepen aangehouden worden of wordt alles bij elkaar gegooid? Zijn er nog aparte boxen beschikbaar voor bijvoorbeeld bij ziekte, dierenartsbezoek, e.d.? Wat zijn de overige faciliteiten?

[VSW] [VOLG] project aanleg hit actief Dit project vind ik bijvoorbeeld prachtig opgezet, misschien ook een bron van inspiratie? Staan ook veel foto's bij


Als je zin hebt kom gewoon eens zien, want er staat nog heel veel open. Er zijn zeker boxen beschikbaar en in overleg is er veel mogelijk.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:32

Ik woon momenteel tijdelijk in belgie, maar ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden voor als ik weer terug kom.

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:40

Wat interessant! Ik lees hier even mee!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 18:35

Hopelijk komt er wat meer interesse, ik begrijp dat er veel ook niet op Bokt zitten. Heeft iemand een idee over hoe meer marktonderzoek te doen? Flyers bij supermarkt en bij een ruitersportzaak bijvoorbeeld? Facebook?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:19

Fangio schreef:
Ik zou afhankelijk van de opzet zeker interesse hebben. Gaan er nog groepen aangehouden worden of wordt alles bij elkaar gegooid? Zijn er nog aparte boxen beschikbaar voor bijvoorbeeld bij ziekte, dierenartsbezoek, e.d.? Wat zijn de overige faciliteiten?

[VSW] [VOLG] project aanleg hit actief Dit project vind ik bijvoorbeeld prachtig opgezet, misschien ook een bron van inspiratie? Staan ook veel foto's bij



Wat leuk!
Mijn schoonouders wonen in zuiddorpe en het project hierboven heb ik samen met een vriendin vanaf het kale begin opgezet.
Mocht je een keer willen brainstormen dan wil ik best eens langskomen als ik in zuiddorpe ben.

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:46

Denk dat er wel interesse voor is.
Zelf heb ik een eigen weide op Koewacht maar heb even op stal gestaan in die regio.
Was dat er al, was er waarschijnlijk meer kans geweest dat ik op pension was blijven staan.

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:31

Misschien eens op facebook vragen? De groep recreatieruiters zeeuws vlaanderen heeft toch een goed aantal leden uit de regio.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 10:12

@ ajesca123; Dat zou fijn zijn! Laat maar weten want alle input is zeer welkom.

@ fangio; ik ga eens vragen aan mijn vriend hoe dat werkt. Heb namelijk geen Facebook.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:31

De afgelopen twee dagen hard gewerkt om een opzet te maken van een bewegingspension/paddock paradise.

Bijna 1 hectare weide ingedeeld in 4 weides met track eromheen. In het midden een kruis van 2 tracks met centraal roundpen cirkel.

Bijna 600 meter track met 6 meter brede paden. Cirkel 20 meter doorsnee. 6 voerplaatsen (Nu nog op de grond) langs de buitenkant.

Nu kunnen de weides bijtrekken! Het eerste stukje is een feit.

Impressie van de afgelopen 2 dagen, foto van bovenaf met drone komt nog.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allegandra

Berichten: 784
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Koewacht

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:49

He daar heb ik inderdaad ook gestaan!
Leuk dat ze openstaat voor paddock Paradise

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:38

Ben er heel blij mee en hoop dat er meer bij komen

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:45

Leuk !!
Jammer dat ik een eindje uit de buurt woon, ik had hier wel een kandidaat die zich daar heel goed zou vermaken :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41577
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Animo voor Paddock Paradise Zeeuws Vlaanderen op zandgrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:58

Wat leuk zeg! Ik woon zelf in Zeeuws-Vlaanderen en zou daar best interesse in hebben als ik een paard zou hebben.