stalling gezocht Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 22:26

Hallo,
Ik ben rustig aan opzoek naar goedkope stalling voor mijn merrie pony. Het liefst zoek ik een plekje bij iemand aan huis. Pension stalling vind ik wat te druk en ligt buiten mijn budget ivm dat ik student ben. Mijn merrie is erg sociaal en geen merrie-merrie. Ze is vrolijk en kan goed met andere paarden. Wat zoek ik? Een plekje met rij gelegenheid. Dus het liefst een buitenbak van 20x40 meter. Zomers kan ze snachts en overdag buiten, in de winter staat ze snachts normaal op stal. Maar een schuilstal is ook prima. Het liefst ook een plekje met een paddock of iets omdat ze niet de hele dag op de wei kan staan, ze is best gevoelig voor te veel gras. Ik kan zelf wel uitmesten en klusjes op stal verrichten. Ook heb ik een trailer dus een trailerplekje zou fijn zijn. Omgeving ; Tiendeveen, Noordscheschut, Nieuweroord, Hoogeveen, Echten, Zuidwolde, Koekange, Wijster, Stuifzand etc.

weet je iets of heb je zelf een plekje? doe me een pbt''je :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:30


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:20

old_forest schreef:
Ik ben rustig aan opzoek naar goedkope stalling voor mijn merrie pony. Het liefst zoek ik een plekje bij iemand aan huis. Pension stalling vind ik wat te druk en ligt buiten mijn budget ivm dat ik student ben. Mijn merrie is erg sociaal en geen merrie-merrie. Ze is vrolijk en kan goed met andere paarden. Wat zoek ik? Een plekje met rij gelegenheid. Dus het liefst een buitenbak van 20x40 meter. Zomers kan ze snachts en overdag buiten, in de winter staat ze snachts normaal op stal. Maar een schuilstal is ook prima. Het liefst ook een plekje met een paddock of iets omdat ze niet de hele dag op de wei kan staan, ze is best gevoelig voor te veel gras. Ik kan zelf wel uitmesten en klusjes op stal verrichten. Ook heb ik een trailer dus een trailerplekje zou fijn zijn.

Wat is je budget? Je vraagt best wat: een plek met buitenbak en de service dat je paard elke dag op het gras gezet wordt en er weer af gehaald wordt en dan goedkoper dan een pensionstalling, oh en dan liefst nog trailerstalling ook. Hoeveel uur per week ben je bereid daar tegenover te zetten om op stal te werken (los van uitmesten en voerbeurten)?

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 07:59

GDG schreef:
old_forest schreef:
Ik ben rustig aan opzoek naar goedkope stalling voor mijn merrie pony. Het liefst zoek ik een plekje bij iemand aan huis. Pension stalling vind ik wat te druk en ligt buiten mijn budget ivm dat ik student ben. Mijn merrie is erg sociaal en geen merrie-merrie. Ze is vrolijk en kan goed met andere paarden. Wat zoek ik? Een plekje met rij gelegenheid. Dus het liefst een buitenbak van 20x40 meter. Zomers kan ze snachts en overdag buiten, in de winter staat ze snachts normaal op stal. Maar een schuilstal is ook prima. Het liefst ook een plekje met een paddock of iets omdat ze niet de hele dag op de wei kan staan, ze is best gevoelig voor te veel gras. Ik kan zelf wel uitmesten en klusjes op stal verrichten. Ook heb ik een trailer dus een trailerplekje zou fijn zijn.

Wat is je budget? Je vraagt best wat: een plek met buitenbak en de service dat je paard elke dag op het gras gezet wordt en er weer af gehaald wordt en dan goedkoper dan een pensionstalling, oh en dan liefst nog trailerstalling ook. Hoeveel uur per week ben je bereid daar tegenover te zetten om op stal te werken (los van uitmesten en voerbeurten)?



Ja ik vraag inderdaad best wat. Ik rij dus wil graag een plekje waar ik ook kan rijden. Pensionstalling is minstens 200 euro per maand met binnenbak. Ik vraag alleen een buitenbak en dan een schuilstal of stalletje. Als ze maar wat buitenkomt. Rest wil ik voer wel zelf regelen. Ivm dat ze gevoelig is voor gras zal ze wel verplaatst moeten worden. Hoeveel uur ik per week wil werken ligt aan de eigenaar... Ik studeer dus heb vooral doordeweeks savonds tijd en in het weekend de hele dag. Budget is zo liefst zo laag mogelijk.. proberen kan alijd..

Anoniem

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:03

Wat jij opnoemt zit je hier ook al gauw rond de 150 tot 200 euro, ook als je 'alleen maar' een buitenbak hebt.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:24

Ik sta nu bij stal zwartschaap in stuifzand (woon in nieuweroord)
Ik betaal 99.50 voor 24/7 buiten. Hele rustige pensionstal. Maar je zal moeten navragen of ze nog plek hebben...

Veder kan je kijken of pensionstal de oshaar in koekange nog nieuwe pensionklanten aanneemt. Ze zijn erg gekrompen in het pensionstal gedeelte

Hier in nieuweroord woont iemand die plek heeft aan huis maar zelf niks meer heeft staan dus misschien daar eens aanbellen?

Eerder stond ik bij iemand aan huis. Ik had toen overal waar paarden stonden een briefje in de bus gedaan of aangebeld :D

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 09:27

hiphorse schreef:
Ik sta nu bij stal zwartschaap in stuifzand (woon in nieuweroord)
Ik betaal 99.50 voor 24/7 buiten. Hele rustige pensionstal. Maar je zal moeten navragen of ze nog plek hebben...

Veder kan je kijken of pensionstal de oshaar in koekange nog nieuwe pensionklanten aanneemt. Ze zijn erg gekrompen in het pensionstal gedeelte

Hier in nieuweroord woont iemand die plek heeft aan huis maar zelf niks meer heeft staan dus misschien daar eens aanbellen?

Eerder stond ik bij iemand aan huis. Ik had toen overal waar paarden stonden een briefje in de bus gedaan of aangebeld :D


Super dank je wel ga rond vragen.

Anoniem

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:34

De oshaar kost ook zowat 200 euro per maand

Je kunt kijken bij manege Veeningen. Maar moet je zelf binnen en buiten zetten in paddocks. En zelf uitmesten. Wel een binnenbak en buitenbak. Kost 100 euro per maand, zelf ook voor stro en hooi en biks zorgen.

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 09:59

Amy schreef:
De oshaar kost ook zowat 200 euro per maand

Je kunt kijken bij manege Veeningen. Maar moet je zelf binnen en buiten zetten in paddocks. En zelf uitmesten. Wel een binnenbak en buitenbak. Kost 100 euro per maand, zelf ook voor stro en hooi en biks zorgen.


Dank je wel!

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:03

Je geeft aan zelf wel voer etc te willen regelen en helpen? Alsje een €100 stalling betaald maar daar nog alles bij moet... Mijn paard kostte thuis minstens 100-150 per maand aan voer.

Ik sta nu op een pensionstal waarik €200 betaald dus ik ben niet echt duurder uit.

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 10:15

Yvank_ schreef:
Je geeft aan zelf wel voer etc te willen regelen en helpen? Alsje een €100 stalling betaald maar daar nog alles bij moet... Mijn paard kostte thuis minstens 100-150 per maand aan voer.

Ik sta nu op een pensionstal waarik €200 betaald dus ik ben niet echt duurder uit.


Ik vraag niet om commentaar op bedragen. Ik vraag gewoon of iemand iets weet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:17

old_forest schreef:
Yvank_ schreef:
Je geeft aan zelf wel voer etc te willen regelen en helpen? Alsje een €100 stalling betaald maar daar nog alles bij moet... Mijn paard kostte thuis minstens 100-150 per maand aan voer.

Ik sta nu op een pensionstal waarik €200 betaald dus ik ben niet echt duurder uit.

Ik vraag niet om commentaar op bedragen. Ik vraag gewoon of iemand iets weet.

Ze schetst gewoon een reëel plaatje wat je mee kunt nemen in je besluit. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 10:19

Ik vraag niet om commentaar op bedragen. Ik vraag gewoon of iemand iets weet.[/quote]
Ze schetst gewoon een reëel plaatje wat je mee kunt nemen in je besluit. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.[/quote]


Ik heb toch geen bedragen genoemd? Heb gewoon gezegd lagere prijsklasse en wie weet wat er aangeboden wordt. Ik ben me bewust van bedragen van pensionstallingen.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:21

Amy schreef:
De oshaar kost ook zowat 200 euro per maand

Je kunt kijken bij manege Veeningen. Maar moet je zelf binnen en buiten zetten in paddocks. En zelf uitmesten. Wel een binnenbak en buitenbak. Kost 100 euro per maand, zelf ook voor stro en hooi en biks zorgen.



De duuste optie bij de oshaar was 125...

Ik denk dat jij een andere stalling bedoeld in koekange

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:32

hiphorse schreef:
[naam] schreef:
De oshaar kost ook zowat 200 euro per maand

Je kunt kijken bij manege Veeningen. Maar moet je zelf binnen en buiten zetten in paddocks. En zelf uitmesten. Wel een binnenbak en buitenbak. Kost 100 euro per maand, zelf ook voor stro en hooi en biks zorgen.



De duuste optie bij de oshaar was 125...

Ik denk dat jij een andere stalling bedoeld in koekange


Ik heb 3 maand geleden geïnformeerd en stalling inclusief voer en uitmesten, naar buiten doen was 175.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:37

Amy schreef:
hiphorse schreef:

De oshaar kost ook zowat 200 euro per maand

Je kunt kijken bij manege Veeningen. Maar moet je zelf binnen en buiten zetten in paddocks. En zelf uitmesten. Wel een binnenbak en buitenbak. Kost 100 euro per maand, zelf ook voor stro en hooi en biks zorgen.



De duuste optie bij de oshaar was 125...

Ik denk dat jij een andere stalling bedoeld in koekange


Ik heb 3 maand geleden geïnformeerd en stalling inclusief voer en uitmesten, naar buiten doen was 175.[/quote]

Dat kan niet de oshaar zijn geweest... de paarden staan daar 24/7 buiten
Ik heb er zelf 3 jaar gestaan met mijn pony en ben een half jaartje geleden naar zwartschaap verhuisd

Anoniem

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:18

Zwart schaap? Jongschaap denk ik?
Ik heb toen specifiek om stalling gevraagd, weet zeker dat het de oshaar was. Maar maakt ook niet uit.

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:28

Is steenwijksmoer te doen voor je?

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:40

Volgens mij is de Oshaar overgenomen door een nieuwe eigenaar.

1234_pony
Berichten: 7
Geregistreerd: 14-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 12:42

carika schreef:
Volgens mij is de Oshaar overgenomen door een nieuwe eigenaar.


Ja klopt

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:33

Amy schreef:
Zwart schaap? Jongschaap denk ik?
Ik heb toen specifiek om stalling gevraagd, weet zeker dat het de oshaar was. Maar maakt ook niet uit.



Nop echt zwartschaap

Anoniem

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:54

Ah oké die ken ik nog niet.
Na 12 jaar eigen paard ken ik zowat alle stallingen wel, is altijd wel wat :o

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:31

Rij eens door Lieving.. Genoeg boeren met stallen...

PaloQuarter
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:19

Ik wil mij oriënteren welke mogelijkheden er zijn voor mijn geblesseerde sociale 17 jarige quarter merrie (1.50) liefst in Drenthe 24/7 buiten.
Door haar peesblessure kan ik waarschijnlijk niet meer recreatief rijden. Ze staat op een PP in Brabant maar door haar onderdanige karakter, laat zij zich altijd wegjagen, waardoor ze een herblessure (pees) heeft opgelopen. En nu niet meer in de kudde, maar wel 24/7 buiten op een paddock met een oudere merrie.

Bij voorbaat dank voor de reacties

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:12

PaloQuarter schreef:
Ik wil mij oriënteren welke mogelijkheden er zijn voor mijn geblesseerde sociale 17 jarige quarter merrie (1.50) liefst in Drenthe 24/7 buiten.
Door haar peesblessure kan ik waarschijnlijk niet meer recreatief rijden. Ze staat op een PP in Brabant maar door haar onderdanige karakter, laat zij zich altijd wegjagen, waardoor ze een herblessure (pees) heeft opgelopen. En nu niet meer in de kudde, maar wel 24/7 buiten op een paddock met een oudere merrie.

Bij voorbaat dank voor de reacties


Volgens mij zag ik van de week op marktplaats iemand die een weidemaatje zocht. Ik denk klijndijk of bij Dalen in de buurt.