Verzorging paard als je het zelf niet kunt doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verzorging paard als je het zelf niet kunt doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:49

Vage titel maar wist het even niet beter te beschrijven...

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Ik heb een paard en een pony die ik geheel zelf verzorg. Ze staan wel bij iemand op het erf, als ik eens een avondje weg wil zet hij ze op stal maar zorg ik dat alles klaar staat.

Maar stel dat mij wat overkomt? Ik krijg een auto-ongeluk en lig bijvoorbeeld een week in het ziekenhuis. Ik ben de eerste dagen misschien niet aanspreekbaar, stel dat...

Niemand weet het voerschema van de paarden. Welke dekens ze wanneer op moeten. Etc etc. Het voer van mijn pony verandert regelmatig omdat ze al op leeftijd is, cushing heeft en gevoelig is voor hb.
Dit kan elke week wel veranderen.

Hoe hebben jullie dit geregeld?


mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:02

Ik denk dat mijn verzorgster het wel op zal pakken als ze kan. En anders mijn stalgenoten wel. Er staat wel altijd voor een aantal dagen voerbakjes klaar.
Misschien zal het niet precies zo gaan als dat ik het zelf doe, maar ze zullen er ook niet heel ver naast zitten.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:05

Goed dat je er over nadenkt.

Antwoord is simpel: zorg er voor dat iemand het weet....
Schrijf het op en regel iemand die het voor je kan doen.

Wij hebben de paarden aan huis en voor dit doel (en voor de gezelligheid) ook een paar paarden van anderen op stal. Die doen de verzorging als wij er niet zijn.
Buren zijn ook op de hoogte voor als er een keer iets gebeurt en er niemand thuis is. Maar ik heb alles gedocumenteerd. Weidegang, voer, dekens, medicatie, calamiteiten, telefoonnummers, enz.
Daarnaast hebben wij een professionele stalhulp die af en toe klusjes voor ons doet en ook hand en spandiensten kan verrichten als er iets gebeurt. Die moeten we dan daarvoor betalen.

Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Re: Verzorging paard als je het zelf niet kunt doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:12

Daar heb ik eigenlijk ook nooit zo over nagedacht omdat die van mij op 'full board' staat waar alles zegmaar gedaan word voor mij. Misschien toch maar even over nadenken. Ik heb het in ieder geval wel heel duidelijk gemaakt bij mijn vriend wat er met het paardje gebeuren moet als er ooit iets met mij gebeurd.

Manu and his annoying small human - http://instagram.com/theemotionalpony


Woon al weer een aantal jaar in het buitenland dus 'please forgive my Dinglish' :P

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Re: Verzorging paard als je het zelf niet kunt doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:15

Ik heb dit gehad dat ik van het ene op andere moment in het ziekenhuis lag.

Gelukkig heb ik de paarden aan huis staan en kan vriendlief er aardig mee overweg.
Via de telefoon een kleine uitleg gegeven wat hij moest doen, scheelde dat de paarden om half 8 naar buiten gaan en met het donker weer binnen en nu in de zomer zelfs 24/7 buiten.
Ze hebben zich prima vermaakt in hun "vakantie"

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:16

Dat probleem had ik ook, ik heb mijn paarden een maand geleden verhuisd naar een privestal waar zij de paarden sws buiten en binnen zetten, voeren, stallen doen, etc... Die mensen kennen mijn paarden dus bijna net zo goed als ik. Dan ben je ook veel geruster, moest er iets gebeuren waardoor ik lang niet op stal kan komen weet ik dat er voor mijn paarden niets veranderd aan de routine behalve dan dat baasje een tijd niet komt. Maar dat overleven ze wel hoor :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers