Prijs voor stalling wat is normaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:13

Dat is goedkoop hoor! Wauw!

Rosario
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:39

Indi_Vito schreef:
FatCat schreef:
En staan ze bij die andere stallen ook zoveel buiten + onbeperkt hooi?

Zoja verhuis ik naar Rotterdam....


Hier in de buurt weet ik er wel een paar!



Ben benieuwd, heb je wat namen/adresjes voor mij?? Zijn hard op zoek naar een leuke stal voor onze pony

Anoniem

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:43

Ik heb voor een soortgelijke stal (alleen wel met een bak) in Rotterdam €320 betaald dus ik vind €185 heeeel schappelijk :D.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:04

Manioux schreef:
Jeeeetje mina, Ik kom weer terug naar Nederland. Ik betaal hier $220 per week en dat is ongeveer 145 euro per week, dus ongeveer 628 euro per maand (als je dat *52 en dan /12 doet iig). Dat is full board met ongelimiteerde deken wisselingen, uitmesten, binnenbak, buitenbakken, longeer kraal, rol bak, warm, koud water afspuitruimte, wasmachine, voer en twee weides per paard die geroteerd worden.


Pfoeh wat een geld.

Ik wil eventjes zeggen dat ik je paard enormmmmm knap vind! Ben jullie gaan volgen op insta <3

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:06

Ik betaal all in voor mijn paard hier in Nieuwerkerk aan den IJssel. Icl binnenbak en buitenbak €350 vind ik prima te doen hier in de randstad. Ze komt ook nog eens 12 uur per dag op het land

LJL
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:16

Wat een verschil! Ik betaal 147,50 in de maand voor een binnen en buitenbak, stal, stro, hooi, gras, dat hij soms naar buiten kan.. Oke, moet 1 keer in de week op een avond voeren.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:18

LJL schreef:
Wat een verschil! Ik betaal 147,50 in de maand voor een binnen en buitenbak, stal, stro, hooi, gras, dat hij soms naar buiten kan.. Oke, moet 1 keer in de week op een avond voeren.

In Rotterdam?

LJL
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:39

cobiie schreef:
LJL schreef:
Wat een verschil! Ik betaal 147,50 in de maand voor een binnen en buitenbak, stal, stro, hooi, gras, dat hij soms naar buiten kan.. Oke, moet 1 keer in de week op een avond voeren.

In Rotterdam?


Nee, daarom zeg ik ook wat een verschil. Vind het echt bizar die prijzen wat hier staat, dat mensen dat normaal vinden :')

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:02

De grond is hier 3 x zo duur dus zo raar is het niet

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:21

"dat hij soms naar buiten kan" hoe vaak en hoe lang is "soms"?

Naar buiten komen vind ik voor een paard toch wel een basisvoorwaarde. In elk geval elke dag meerdere uren, maar liefst de hele dag.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:38

Hmm wel nadeel dat je er niet in de bak kunt trainen. En weide afzetten... Is dat ook szomers? Of zijn er w afgerasterde weides?

Verder vind ik 100€ per maand niet gek voor stalling. Ik betaalde voorheen €200 en stond mn paard 22 uur per dag op stal.
Huilen met de pet op. Zat wel n bak bij maar brak echt mn hart dat mn dier zoveel binnen stond.
Hij zat ook helemaal niet lekker in zn vel.

Nu heb ik een gigantische dijkweide waar ie in staat (dat hoort bij onze stalling) om zn knieen te trainen. Tevens heeft onze stal 4 grote zomerweides van ieder 200 meter breed en ruim 60-70 meter breed schat ik. Daarnaast nog paddocks een stuk of 8 varierend van grootte. En nog een grote weidebak. Dat wordt nog een zandbak maar moet toestemming komen van de gemeente voor de aanleg. Alles wordt gedaan, inclusief voer en mesten etc.. Eigenaresse kijkt per paard wat nodig is aan (bij) voeding en overlegt dit met paardeigenaar.

Tis heerlijk en onbezorgt bij ons op stal. Gezellig met stal barbeques en niks is te gek. Leuke workshops worden gegeven enalles kan en mag.
Paarden staan nu dag en nacht buiten en gaan van de winter overdag de weides op en savonds nog tot het donker is in de paddocks en bij slecht weer op stal.
Betaal €235. Voor de juiste zorg betaal ik liever meer dan voor de faciliteiten.
Maar met een jong paard een afgerasterde bak wel handig met inrijden enzo.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:54

Begrijp ik het nu goed dat je in het najaar, winter, voorjaar 185,- per maand betaald en daarnaast nog bakhuur?

Maar dat je in de zomermaanden slechts 62,50 per maand betaald voor 24/7 op de wei en ''reserveren'' van je box. En dat in dit bedrag dan wel de bakhuur erbij zit?


Ik vind dat een heel mooi bedrag hoor!

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:33

Oe, ik ben jaloers. Ik betaal € 230 voor groepstalling (paddock met grote inloopstal) een bak, onbeperkt hooi en moet 1x per week mesten. Maar ik zit wel tussen Utrecht en Amsterdam. En heb verder wel een super fijne plek hier!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:52

Delphi schreef:
Maar dat je in de zomermaanden slechts 62,50 per maand betaald voor 24/7 op de wei en ''reserveren'' van je box. En dat in dit bedrag dan wel de bakhuur erbij zit?


50 voor stalreservering
12,50/week op wei
100/maand incl bakgebruik

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Prijs voor stalling wat is normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:51

Er zal vast geen bakhuur zijn omdat de 24 uurs weide op diezelfde stal is die de bak verhuurt. Dan ben je op dat moment al hun klant.

Sommige stallen hebben in de zomer veel weide en kunnen dan extra 24/7 klanten aannemen, meer dan ze boxen kunnen bieden voor in de winter. Doordat de vaste klanten met box de standaard kosten al dekken is de 24/7 weide een extraatje en hoeft die niet zo duur te zijn. 12,50 per week is echt een schijntje!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:11

Indi_Vito schreef:
We betalen nu €175 euro per maand maar omdat de mestafvoer duurder wordt willen ze de prijs verhogen naar €185 maar dat is dus nog een normale prijs?

vooral voor een stal in Rotterdam denk ik dat dit een normale prijs is.
Ik dacht namelijk dat ze rustig 200-250 euro zouden vragen.

Voor mij zou het gedeelte van de rijbaan niet aan stal een heel groot minpunt zijn.
Vooral in de winter als het snel donker en slechter weer is.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 11:37

Voor de geïnteresseerde er is een stal vrij! Pb voor meer info